Publicitat

Fòrum

Mercaders d'il.lusions.

Benfresc12.168 5 168👍 10.068

D'en Bernat Dedéu.

Vaig decidir assistir a la manifestació d’ahir quan Gabriel Rufián va sortir al FAQS de TV3 escarnint amb paternalisme “la bombolla de l’independentisme màgic”, tot després d’haver-se passat uns anys dient-nos que això ho teníem a tocar, que ni un pas enrere i que a Madrid només s’hi va a fer diplomàcia. Em vaig emprenyar de valent, tot i que sé perfectament que no hi ha res de bo que pugui sortir d’aïrar-se. Però sovint la mala llet deriva en pots de mel i ahir vaig comprovar que molts conciutadans no tenien cap mena de problema d'expressar ensems el seu independentisme i el seu enuig contra uns líders que, seguint l’idiolecte de Joan Tardà, t’acusen d’ingenu o d’estúpid no només per haver cregut les seves promeses, sinó també les lleis que es votaren ja fa un any al Parlament. Es pot enganyar durant un temps, però la falsia sempre acaba enfonsant-se.

Els ciutadans podem ser estults o naïfs, però intentem no ser tanoques tota la vida, i comencem a estar ben tips dels mercaders d’il·lusions. Jo vaig anar a la manifa emprenyat, però vaig sortir-ne content. La setmana no havia estat fàcil. Fa pocs dies, l’Enric Vila m’explicava com Mònica Terribas l’havia fotut fora de les tertúlies d’El Matí de Catalunya Ràdio dient-li que crispava massa l’ambient i que ara el país necessitava més calma (nota informativa: al mateix espai, i em sembla de conya, hi participen Jordi Cañas i l’exministre Margallo, sense que els rínxols de la deessa radiofònica es recargolin més del compte). Dies abans, la direcció de la ràdio pública havia eliminat la meva secció sobre filosofia al programa l’Estat de Gràcia, tot just després d’haver-ne pactat la renovació amb el director de l’espai. Tot sense donar la cara, amb la nocturnitat de la màfia.

No faig el ploramiques, perquè la feina ve i marxa; és llei de vida, i és bo que així sigui. Jo no tinc cap espai radiofònic en propietat, només faltaria! Però quan es castra la lliure opinió d’algú, simplement perquè hom no combrega amb la doctrina processista i a sobre té la noble intenció de fer pensar una mica els ciutadans, després que ningú vingui a tocar-me els collons fent discursets sobre Valtònyc i la llibertat d’expressió de sa tia. Tot això no és només un afer personal: tots heu pogut comprovar com, darrerament, els mitjans catalans han experimentat un curiós ressorgiment d’articulistes i opinadors convergentots de tota la vida que pretenen entrar de nou a les nostres autonòmiques vides amb la metralladora del seny. Afortunadament, com us deia abans, la penya ja no es mama tant el dit i comença a olorar l’excrement abans que arribin les mosques.

Diria que comença a haver-hi molts ciutadans a qui la gimcana anual i la compra de la samarreta de la mani ja fatiga molt, i no pas per ganduleria o manca de sacrifici, sinó perquè no estan disposats a participar en un blanqueig de l’estelada que acabi en un estatut d’autonomia insuficient. L’autonomisme no és només una tàctica de repressió, sinó una filosofia que t’impulsa a sentir-te fracassat i impotent. No t’ho deixis fer. No callis. Que suri sempre la veritat. I qui mercadegi amb les teves il·lusions, ja ho saps, passa automàticament al bàndol dels enemics. Se’ns gira molta feina.

Nota: he destacat en negreta uns fets objectius que em semblen molt greus.

Elnacional.cat

Respostes

Configuració
  • albert23Usuari sumador17.713 10 93👍 1.356
    Té molt raó en Bernat. I parla molt clar. I no podem callar! Perquè ja ho veieu, estem a l'enèssima ocasió que se'ns intentarà mercadejar per quatre plats de llenties. I no. No hem arribat fins aquí per això. No baixem la guàrdia!!!
  • illot1.510 3 988👍 1.399
    Li ho compro, fil per randa.

Per cert, vist l'esment que han fet de Jordi Cañas, em fa gràcia dir que l'altre dia el vaig veure amb el que ara deu ser un altre assessor de Ciudadanos: l'Alfons López Tena. Va ser passant pel costat del Mercat del Born, després de sopar.
  • Defectible2.772 688👍 71

La penya es mama bastant més el dit del que ens agradaria creure, em sembla. Som molt mesells. Però sí que és cert que si els estires prou, s'acaben apuntant al carro (1-O).

La interpretació d'haver expulsat l'Enric Vila de CatRadio, jo li veig una altra cara, que passa a nivell més subconscient: No volen catalanistes o independentistes polèmics amb certs col·lectius per tal d'evitar que se'ns iguali a tots a aquests (veure el que va passar amb Torra i els seus articles), mentre que triar-ne d'especialment polèmics a l'altra banda, com el perturbat del Cañas, serveix per deixar que l'unionisme es retrati a sí mateix.

I que tots els mitjans van molt més plens de convergents, doncs sí, comença a fer fàstic. Jo a La Vanguardia ja quasi ni hi entro, només a llegir el Pàmies de tant en tant perquè me l'estimo. I costa trobar-lo entre tanta púrria.

• quatreanys34.821 6 19👍 9.866
    ENric VIla no,  Cañas sí

No volen independentistes, volen processistes de partit.
  • rotllan9.949 4 217👍 8.481
    Vila i Dedéu són dels pocs que es poden llegir
  • llamp48.478 17 10👍 12.061
    O sigui que no hi pensava anar.
  • Josep Carles5.999 13 353👍 1.504
    Aquest article hauria d'arribar i ser llegit per tots els independentistes. Clama al cel!
  • anseso20.842 8 69👍 3.770
    Ens enganyen els "nostres" polítics, ens enganyen els "nostres" mitjans i ens enganya tot Déu. Em desespero constantment i cada dia més.
    • __32457__1.667 1👍 1.406
      No desesperis, home, jo el que he fet és posar-me de tonada al mòbil una cançoneta popular adient a les circumstàncies, i així m'ho prenc amb alegria tradicional i tal.

El senyor Ramon, enganya les criades,
      El senyor Ramon, enganya tot el món,
      Les pobres criades, quan se'n van al llit,
      Tururut, qui gemega ja ha rebut.

També hi ha la versió "empaita" en lloc d'"enganya", però jo la que conec és aquesta, i a més s'hi escau més.
  • AltairRC2.044 1 827👍 1.414
    jo vaig veure molta gent amb samarretes, de festa i passant-s'ho bé. Cap reivindicació cap els noistres representants. A la majoria ja els està bé com estan les coses.
    • Benfresc12.168 5 168👍 10.068
      MAlauradament la majoria, tot i que cada cop menys. Jo penso que hem de crear un moviment independentista nou totalment desvinculat del processisme, hi hauran dos moviments independentistes desvinculats l'un de l'altre, no és l'ideal però penso que no hi ha més remei, cal recuperar l'independentisme de combat i per poder guanyar hem d'anar creixent i fer-nos forts, mentrestant ells que vagin enredant a "les tietes" i nosaltres a la nostra, sumant cada cop més gent emprenyada amb tot plegat.

Els petits gestos al carrer són important, hem d'ignorar sempre als processaires, les seves collonades i les seves acusacions, cal revolta al carrer i conflicte civil. I caldrà un nou partit, un partit independentista combatiu.
      • broquil_is_over1.240 3👍 1.229
        +1. Però espero que sigui l'ANC de la Paluzie, perquè sinò, trigarem 10 o 20 anys...
          Nonono, jo espero que no ho sigui, ni de la Paluzie ni de la Paluza , l'ANC ha estat , és i serà processisme o quelcom semblant, ho han emmerdat i ho continuen emmerdant tot, són els que condemnen una simple pedrada a la seu de ciutagrams o que no paren de donar pel cul amb els presoners i els exiliats i la mare que els va parir a tots.

I no em donguis la raó perquè no m'has entès pas gota. No sé quan tardarem, però molts anys segur.

Cal començar de 0, literalment, és una merda però no hi ha més pebrots, el civisme i l'educació pels processaires, els independentistes estem en guerra contra l'invasor.
            Jo considero que l'ANC va ser assimilada pels mestres del xantatge (Convergència). La Forcadell no la considero procesista (si dèbil en quant a aguantar la repressió de presó de l'estat) i la van enredar entrant-la al Parlament. En Jordi Sànchez directament ara és a JxCul. Crec que va ser un submarí Convergent.

Potser estic molt equivocat, però certs personatges outsiders en el seu moment, per raons diverses: Graupera, Paluzie, Dedeu, Espot, Carretero, Laporta i si, fins i tot Lopez Tena, cada un pels seus motius i sent de fustes molt diferents, van veure el processisme i no van deixar-se entabanar.

Respecte al pacifisme, tinc el cor dividit. D'una banda, opino com tu. De l'altra, entenc que caure en la mínima provocació (a nivell de partits, associacions, etc. no un particular) perquè imagina't on seria ara la represió de l'Estat Caspanyol si no hagueren necessitat inventar-se absolutament la violència: tindrien tot el suport explícit internacional.

•Ara tenen tot el suport explícit internacional.

•La comunitat internacional es mou per interessos i prou. 

•La lluita contra l'ocupació espanyola no és sinònim de caure en cap provocació, l'odi de l'oprimit cap al l'opresor és ben sa i natural.

•La lluita no-violenta no s'ha arribat a emprar, aquí en prou feines hi ha hagut cap lluita(ni violenta ni no-violenta). Tot són  càlculs, equilibris , dels politicastres per salvar la poltrona sense ser imputats.

•Una pregunta. Si a l'1-o ens haguessim organitzat de debò per aturar l'assalt dels terroristes espanyols, posem per cas amb garrots i escuts, internacionalment haguéssim esset vistos com ara "dolents"? Quan tinguem un estat, com aplicarem la llei o ens defensarem de possibles invasions externes? També amb cartolines i llacets grocs? No tindrem policia ni res? Serem el primer pais del món així tu.

•I sí, evidentment que per obtenir la independència haurem de prendre mal, qui no en vulgui prendre que es quedi a casa però que no emprenyi.

No estic defensant la violència en aquest fòrum.
                100% d'acord amb tu. Però: l'1-O no podia sortir ni un policia criminal caspanyol ensangonat. L'hagueren repetit fins la sacietat, i a continuació, els cops de porra dels botxins de la meseta. Ara bé, es impresentable que ara l'ANC no encarregui escuts per a la població, per exemple, per a la propera vegada.

M'explico?
                  I que ens havia d'importar això sí del que es tractava era de fer el referèndum i guanyar-lo per després aplicar el resultat? Ja haguessin pogut repetir el que els hagués rotat que l'haguéssim guanyat i prou.

Però bé , gairebé ningú s'ho creia això del referèndum , com ningú es creu que siguem una nació sobirana o que Espanya aquí és un país ocupant.
  • peix_menut1.670 6 940👍 390
    Ja ho podes ben dir, Bernat! És una pena, car jo m'he passat el darrer any sintonitzat a CatRadio fora per escoltar en Vila, en Bel i n'Antic a les tertúlies del matí i a tu amb molta atenció al Catalunya Migdia i a l'Estat de Gràcia. Nech t'escolti que siam força nombrosos.
  • Roderic16.076 14 109👍 7.775
    Aquest paio té ganxo mediàtic i crec que podria fer un bon programa de filosofia a televisió, si bé el format no l'imagino.
  • Faraday1.034 1👍 682
    És absolutament vergonyós veure com veten i censuren a tertulians independentistes amb discurs propi i en canvi fan lloc a personatges immunds com el Cañas o el Margallo. I no només a Catalunya Radio sinó també a TV3. I la Terribes dient que ara Catalunya necesita calma. Però qui collons és aquesta per decidir què necessita Catalunya? Qui és ella per parlar en nom del país?
    La seva feina és el periodisme i si realment volgués crear una tertúlia imparcial hauria de portar tertulians de tots els color i condicions inclosos els "agitadors", però no, ella segueix les demandes de Torra i Junqueres i Puigdemont i tota la colla, que ja veiem que fa temps que han abraçat una nova estratègia. Recular és la nova estratègia. Demanar perdó a Espanya, no amb paraules perquè els independentistes que els hem votat ens podriem emprenyar i si ens emprenyem caurien de les poltrones, però amb fets, tot retirant els tertulians indepes que van per lliure i donant lloc a les bèsties. 
    En resum: El paper del governet actual català és disculpar-se i retirar-se tot fent el moonwalk.
  • Aufrany4.131 3 510👍 3.814
    l’Enric Vila m’explicava com Mònica Terribas l’havia fotut fora de les tertúlies d’El Matí de Catalunya Ràdio dient-li que crispava massa l’ambient...

Previament ja l'havien fet fora dels Matins de TVE3'
  • Rigel61.504 10 6👍 29.817
    I el que encara no hem vist. La tardor serà calenta, però d¡'indignació amb aquests  processistes malparits.
    Avui és un bon dia per fer pujar aquest fil.

Publicitat

Fòrums

• 9.188.876 missatges
  • 217.277 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat