Publicitat

Fòrum

Algú coneix l'existència d'algun fòrum en català on es pugui parlar de salut mental, problemes de gènere, etc?

Defectible7.981 270👍 3

^ Lo del títol.

Em vaig registrar ahir perquè tot i que amb els anys he tirat pels llocs en castellà, i després per l'anglès, m'agradaria poder començar a parlar d'aquests temes en format fòrum i en la meva llengua. Fer el contrari m'ha creat un sentiment d'alienació molt fort amb els anys, que ara mateix necessitaria compensar una mica.

Pel que veig aquest lloc no és el lloc idoni, fet que és una llàstima perquè vol dir que tothom que tingui inquietuds o sofreixi en aquest àmbit en català, ha d'anar-se'n a canviar de llengua. Desconec fins a quin punt es podria crear un sub-fòrum amb regles més estrices, per evitar els trolls i la gent que no es diferencia d'ells. Pel que em sembla, tot plegat està molt desamparat aquí, essent el lloc feu d'uns pocs reis bornis.

Sense resposta afirmativa, miraré de crear un fil dedicat a cadascun dels temes, i a veure què en fem.

Així mateix, si algun usuari d'aquí també busca poder parlar d'aquests temes i amb algú, doncs aquí està un servidor pel que es pugui.

Gràcies per endavant.

Afegeixo:

- Referències a perfils o personalitats de les xarxes d'aquest àmbit en català, o fins i tot en castellà tot i ser catalans, xats o similars, també són benvingudes.

- Proposo crear un sub-fòrum, com a idea, pels que administren el lloc si volen.

- Si lo anterior no es vol o no interessa o no es deixa, es pot crear algun xat fora d'aquí, o fins i tot un subreddit que es fa en un moment, si algú es troba en la mateixa necessitat que jo de compartir i parlar en aquest àmbit de forma respectuosa i sense haver d'aguantar segons qui en nom de segons què.

Respostes

Configuració
  • Turanga_Leela31.390 7 29👍 8.919
    Ets al lloc correcte, creu-me 
    • Defectible7.981 270👍 3

Nope.

Jo només estic interessat en parlar d'aquests temes, i aquí no hi ha cap secció. No vinc a DISCUTIR, vinc a contactar amb gent necessitada com jo, per poder escriure i ser llegit en la meva llengua, així com per poder ajudar als que siguin més joves i els pugui fer falta.

De secció no n'hi ha, però gent que necessita ajuda urgent no et faltarà 
        • Defectible7.981 270👍 3
          Bé, aquests són els que busco evitar, precisament
            Home, si busques gent que parli de manera seriosa dels seus problemes, xungu.
            • Defectible7.981 270👍 3

Ah, pensava que t'estaves burlant de tots els que "no estan bé del cap", que segons les meves primeres impressions aquí us en sobren.

Tothom que vol parlar de manera més o menys seriosa dels seus problemes, pot. Sempre que vulgui, és clar.

A mi gent que és evidentment conflictiva i ni se n'adona, ni li importa, ni li suposa cap problema, doncs no hi tinc cap interès en tractar-hi, com és lògic —independentment que tinguin problemes de veritat o no, és cosa seva, no meva.

Per això, si aquí hi ha gent que, bé, ja va tirant per la vida en general, però sí que li agradaria tenir un altre lloc on poder anar quan ho necessiti, o quan vulgui ser seriós i evitar la tonteria general, doncs d'això es tractaria.

• Ocell_II1.438 6👍 564
      Tots hem vingut a llegir o escriure això. 
  • Fidel AlfalsUsuari sumador11.798 9 174👍 4.776
    Has sentit a parlar de la STOA?
  • Sam Belluga3.993 4 533👍 9.663
    Jo fa temps que busco un lloc per parlar de problemes de gènere: abans del cap de setmana em quedo sense melons, síndries i cols a la botiga. Tinc problemas de género.
  • albert23Usuari sumador17.944 10 92👍 1.568
    http://www.activament.org/#sthash.U5QDr2el.dpbs
    • Defectible7.981 270👍 3

Algú ja havia apuntat allà, sí. Gràcies pel link :)

El que jo busco/demano/desitjo que existís, és (sí) una secció semblant al blog d'aquesta web que m'enllaces, el que es llegeix allà és el "nivell" que busco, però amb un possible component de comunicació i relació que allà no sembla ser-hi. Aquell blog és només un "journal" online, que també està molt bé, però el que jo vull quan llegeixo alguna cosa que m'ha interessat i en la que m'he pogut sentir identificat, és poder preguntar a l'autor i tal, i viceversa, si jo explico algo pel que passo o he passat i algú no enten alguna cosa, també m'agrada aclarar-ho (si així puc).

Pots suggerir en aquest bloc la possibilitat que esmentes. Tot el que sigui apunts per créixer, fer més dinàmica la web, etc., potser t'ho tenen en compte i ho incorporen. 
        • Defectible7.981 270👍 3

Ja. Però no. Preferiria una cosa lliure dels lligams amb qualsevol associació, administrada i gestionada pels propis usuaris —que és el que existeix en les altres llengües i països.

A més, tinc la certesa que va en contra dels seus interessos haver-se de cuidar dels mals de caps implícits que venen de donar veu a la gent —atraure trolls, etc. A diferència del que alguns "savis" dialectals han suggerit en aquest fil, la gent amb problemes necessita de protecció, i no d'exposició a gent amb comportament abusiu com els que abunden a internet.

Sí, però el paternalisme excessiu també és negatiu. Per tant, penso que el millor seria un entorn normalitzat i controlat, com bé comentes tu en el fil. 
            També veig que descartes l'opció de demanar un apartat dels fils del Racó que anés d'aquesta temàtica. En aquest cas, el control seria pels administradors del fòrum. No ho veig tant malament si el control fos efectiu i hi regnés respecte entre la gent participant. 
            Si no, sempre pots intentar promoure l'opció que busques i fer-te-la teva. Al Racó trobaràs gent molt bona en informàtica que et pot ajudar i potser podria sortir-ne un projecte ben bonic. 
            • Defectible7.981 270👍 3

És molt curiós com tants usuaris interpreten "unes quantes normes bàsiques de decència" com a "paternalisme excessiu", en aquest fil. Hi ha un terme mig consistent en fer fora qualsevol persona que es demostra incapacitada per ser respectuosa, o simplement qualsevol persona que només vulgui tocar els nassos. Es busca que el tema sigui productiu pels usuaris, que per algo estan requerits d'ajuda.

Si la gent s'ho vol passar bé rient-se del personal, pot fer-ho en tots els altres llocs, com en aquest fòrum. Pel que sembla, emperò, molesta molt a alguns la idea de que hi hagi qui tingui un espai on no serien benvinguts. És un tema de creure's en possessió de dret a tot, quan el món no funciona així: Bé que ningú obre les portes de casa seva a qualsevol, no?

També veig que descartes l'opció de demanar un apartat dels fils del Racó que anés d'aquesta temàtica. En aquest cas, el control seria pels administradors del fòrum. No ho veig tant malament si el control fos efectiu i hi regnés respecte entre la gent participant. 

No, no ho he descartat. De fet, he dit en alguna resposta que les categories d'aquest lloc web fan una mica de risa, i que un sub-fòrum de categoria seriosa no faria mal a ningú.

El problema, em sembla, és que s'hauria de ser possible de banejar a usuaris en un sub-fòrum predeterminat, i no sé si això és possible. Així mateix, el problema és que això requeriria dosis més altes de moderació, que idealment hauria de fer altra gent que no administradors, sinó gent amb la sensibilitat que els 'safe spaces' requereixen, és a dir els propis usuaris amb prou experiència i maduresa.

L'únic incovenient real de fer fora, no opinions dissonants, sinó usuaris que no es comporten, és que si aquell usuari eventualment necessita d'ajuda, no podrà accedir. Això en altres llocs no és problema perquè sempre tindran una 2a o 3a opció. Aquí sí que ho seria.

Si no, sempre pots intentar promoure l'opció que busques i fer-te-la teva. Al Racó trobaràs gent molt bona en informàtica que et pot ajudar i potser podria sortir-ne un projecte ben bonic. 

Sí, veig que el tema haurà d'anar per aquí. El que passa és que jo, ara mateix, no estic en el millor dels moments per poder-m'hi dedicar. Podria ajudar, però no puc ser el creador primari, no sóc aquest tipus de persona.

Un simple sub-reddit també funcionaria en certa mesura, s'ha de dir. Es fa en un minut. El que passa que el que hom vol és que qui busqui això online i en català, ho trobi, i allà no ho trobarà ni déu.

Gràcies per les respostes respetuoses i tal :)

• resnoesmes3.059 3 646👍 3.140
    El Racó no és el lloc adient pel que busques.
  • __29603__161 3👍 125
    Doncs... jo acabo de trobar aquest fil cercant el mateix. Tinc problemes més o menys similars, però no he tingut la sort d'aprendre un bon anglès i em fa com... cosa haver de comunicar-me sempre en castellà per aquests temes, encara que el domini perfectamen. He tingut la mateixa sort que tu cercant, pel que es veu.

Per cert, saps de la existència d'algun grup de suport per aquests temes? De psicòlegs ja no en vull saber RES, gràcies.

Tot i que ara que ho penso potser podriem crear el nostre propi espai a aquest fòrum... si és que els administradors fan la neteja necessària perquè he vist coses d'allò més lletges per aquí 

Publicitat

Fòrums

• 9.301.986 missatges
  • 221.329 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat