Publicitat

Fòrum

Prohibir l'ensenyament religiós en menors d'edat (tant a l'escola com a casa): A favor o en contra?

Prohibir l'ensenyament religiós en menors d'edat: A favor o en contra?
A favor
53 (56.99%)

En contra
40 (43.01%)

Vots emesos: 93
Caspanyol_Involuntari609👍 775
Aclareixo que amb l'ensenyament religiós em refereixo a tant a l'escola com a casa.

Una mesura d'esquerres i progressista que ajudaria a la integració dels immigrants i inutilitzar els els arguments de l'extrema dreta.

El dret dels nens de no ser adoctrinats està per sobre del "dret" dels pares a adoctrinar.

Si està mal vist l'adoctrinament polític en menors d'edat, el religiós tampoc s'hauria de permetre.

Respostes

Configuració
  • __32800__135👍 77
    Sí, cal substituir-los per la formació de l'esperit cívic i nacional.
  • dumis1.964 6 852👍 1.236
    Em pensava que ja jo s'ensenyava religió als nens

En contra que rebin classes de religió, ja reben prous rentats de cervell, només els hi falta això
  • Gesta_Comitum26.483 14 43👍 1.248
    Ho extendria a totes les edats, però és un bon començament.
    • Caspanyol_Involuntari609👍 775
      Prohibir la religió és una cosa molt més complex, difícil i autoritari.

Em temo que, per desgràcia, els éssers humans sempre seran lliures de creure en la màgia. En concret, de creure que hi ha un ésser totpoderós que dóna sentit a tota la seva vida, a tot el seu patiment.Un ésser que fa que viure en una societat opressiva i injusta tingui sentit, perquè patir et fa millor persona i aniràs al cel.

Sí, la religió és ideal per al poder,fa que la gent es queixi menys i accepti millor el seu paper de formiga.

Però la veritat és que hi ha dades sobre com la gent arriba a aquestes creences. No és cap sorpresa: el 99% comença a creure en Déu quan els adoctrinen en la seva infància, quan no poden defensar-se.

Tinc fe en que, algun dia, la humanitat (o, almenys, el món occidental) s'adoni que aquest abús infantil ha d'acabar. Per lògica, la religió es convertiriaen alguna cosa minoritari, com ho són avui les curses de braus, en tot just 100 anys.
      • soldat Svejk18.099 7 91👍 4.380
        però no pots prohibir als pares religiosos explicar el món des de la seva cosmovisió sense prohibir la religió.

• Gínjol16.181 3👍 6.590
          Sou uns totalitaris i el vostre projecte és la Dictadura.
          Però fracassareu, com sempre han fracassat totes les persecucions antireligioses.

“Faré caure damunt d’ells unes calamitats que no podran evitar.
          Em cridaran, però no els escoltaré”
          (Jeremies  יִרְמְיָה, 11:11, profeta major, s. VII-VI a.C.).

El món serà més religiós l’any 2050 i vosaltres hi quedareu descol·locats. Baixa natalitat i alt nombre d’ateus van unides https://es.noticias.yahoo.com/blogs/cuaderno-de-ciencias/el-mundo-ser%C3%A1-m%C3%A1s-religioso-en-el-a%C3%B1o-2050-120418962.html

• cristinon27.022 9 40👍 1.483
          Prohibició total i il.legalització total de totes les religions

Segur que el Gínjol està d´acord 

Aixì es curarà 
        • MLC11.274 5 186👍 8.928
          El teu deu odiós i criminal acabarà fent companyia a Zeus, Tezcatlipoca, Thor i altres andròmines.
          • Gínjol16.181 3👍 6.590
              El meu Déu perfecte s'encarnà en un obrer per donar-te l'oportunitat de salvar-te a tu, un fanàtic ignorant que el blasfema.
              Crist fou el fundador de Catalunya, perquè els fundadors de Catalunya foren cristians: ells la feren un Imperi gloriòs i vosaltres una colònia esclavitzada i sense fills plena d'odi, prejudicis i ràbia fanàtica.

Les perspectives sociològiques diuen que el cristianisme seguirà creixent, sobretot a Asia i Africa, per tant, confons les teves déries amb la realitat.
            • MLC11.274 5 186👍 8.928
              T'equivoques. Les tendències porten a la desaparició de les religions a llarg plaç. El que passa és que tu no vols veure les que no t'interessen.

El percentatge de gent sense religió pujarà molt a Nordàmèrica i Europa, lleugerament a Sudamèrica i Àsia i es mantindrà  als països musulmans i africans.

Ja t'he explicat moltes vegades que no té sentit mirar el percentatge total quan el creixement només es concentra en dues àrees de sis.

Als religiosos els hi passa com hispanoparlants als EUA. Tenen molts fills, però aquests es van passant a l'anglès. Tan aviat com la població s'estabilitzí, la baixada en percentatge que es detecta per àrea en s'accelerarà i serà global.

I el monstre de ràbia i venjança en que creus s'anirà esvaint de la memòria de la gent. D'osiris no en sabem ni com es pronunciava el nom.
              • Gínjol16.181 3👍 6.590
                  A mi personalment el que cregui o deixi de creure la gent no m'afecta: és problema d'ells.

Els estudis sociològics i de prospectiva, però, et desmenteixen.
                  Vosaltres sou gregaris i voleu sentir-vos "protegits" per la massa. Voleu que la realitat s'ajusti als vostres prejudicis i manies, cosa que no funciona pas així.

Voltaire va dir fa segles coses com les que dius tu i ara sa casa és un centre de distribució bíblica 

Els antireligiosos sempre repetiu la mateixa tonada cada segle i sempre us equivoqueu.
                  Ni molts segles de persecució ho han aconseguit.
                  L'error final el veureu clar després de morts.
                • MLC11.274 5 186👍 8.928
                  Voltaire va encertar en el procés, encara que desconec sobre els terminis. França ha deixat de ser un país majoritàriament cristià i entre la joventut encara més. Les esglésies estan buides i els nens no saben res de les històries.

Pots creure el que vulguis i potser les tendències canvien en un futur, però ara mateix les dades apunten a la desaparició de la religió si tot segueix com ara.

Però una cosa t'hauria de fer reflexionar. Jo, i mil com jo, som infinitament més bons i caritatius que el teu monstre/ogre. Jo mai seria tan rancuniós ni venjatiu ni condemnaria a ningú perquè no li agradi la meva persona o fins i tot si m'insulti. 

A tu mateix, sense anar més lluny, no et tocaria un pel. Però tu amenaces en nom del teu monstre/ogre amb mil mals i dolors. Perquè és tan fastigosament dolent el teu monstre/ogre? Tan baixa té l'autoestima que em faria mil tortures perquè no hi crec?

• Gínjol16.181 3👍 6.590
                      Sou provincians: confons el món amb Europa Occidental.
                      El món és molt gran i té tendències molt distintes a la de Catalunya.
                      Altrament Catalunya agonitza demogràficament i ideològicament.

Sou tan bons que sempre comenceu insultant.
                      Quina amenaça he fet jo? Troba-la a veure!
                      El paper és molt sofrit 

Us creieu bons, però de bons del tot no n'hi han, ni en religiosos ni menys encara entre antireligiosos.
                      A mi no me la pegaràs com als adolescents que adoctrineu: la Història mostra la cara criminal del vostre ateisme i no hi ha volta de full per més que us feu "els bons".
                      No heu estat mai capaços de crear un Estat ateu tolerant: SEMPRE DICTADURES GENOCIDES. I això desemmascara què és el vostre ateisme.
                    • MLC11.274 5 186👍 8.928
                      Home, has començat dient-me "“Faré caure damunt d’ells unes calamitats que no podran evitar. Em cridaran, però no els escoltaré”  Perquè collons aquest dimoni teu em vol tantes calamitats?

No menteixis. Si em desitges calamitats, no ho neguis. Només demostra que ets molt més dolent i mala persona que jo, que no te'n desitjo cap.

Res de provincià. Però tu confons el món amb Àfrica, que és el darrer continent en seguir les tendències demogràfiques de la resta del món.

Ara mateix, Àfrica és l'únic continent del món amb un fort creixement poblacional. Senzillament creix com ho feia Sudamèrica fa uns anys i Europa molt abans.

• Gínjol16.181 3👍 6.590
                        Els desigs de la gent no van molt lluny: la gent acaba trobant el que busca o el que es mereix.
                        No et conec tant com per a desitjar-te res en concret. No hi penso. No despenc energies en temes així, que queden fora del meu abast.
                        Més aviat desitjaria que fèssiu allò correcte perquè no patíssiu mals, però no us veig en la labor.
                        En fi, ja us ho fareu.

Demostres mala idea atribuint-me mala idea.

El text bíblic va adreçat a qui vagi adreçat, Déu ho sap, jo no en sé tant.
                        Però sempre cal anar alerta i no badar.

M'he referit a estudis demogràfics que he citat més d'una dotzena de vegades al Racó, si no te'ls vols creure, per mi com si vols creure que la Terra és quadrada.

Que algun dia acabaran les religions?
                        No ho sé, però si acabessin no crec que fos per a millor.
                        Els governs amb la tecnologia actual poden fer-nos pensar com ells volen i desintegrar-nos humanament. Fer-nos una mena de robots estil "Un món feliç" o "1984". I em temo que ho faran.
                        I vosaltres els feu de tropes de xoc.
                        Això és el que explica el llibre de l'Apocalipsi o Revelació.
                    • MLC11.274 5 186👍 8.928
                      L'informe Pew de projeccions sobre la religió diu exactament el que dius tu, que el percentatge de no religiosos baixarà un 3 % al 2050. Però també diu que els únics llocs on creía són els països musulmans i Àfrica. Així que si que en crec l informe, però l he llegit millor que tú.

Insisteixo en que el teu monstru  de calamitats és molt  més dolent que jo, que no mataría ni una mosca. 
                    • Gínjol16.181 3👍 6.590
                        Quan els humans, i especialment els ateus, n'assassinen milions, doncs bé podria ser que Déu en castigués algun, en vida o en la futura.
                        La gent sovint fa moltes maleses...i es queden tan panxos!

Déu és Senyor de la vida i de la mort, i pot donar vida després de la mort, per tant, vida i mort al món són relatives des d'una perspectiva eterna.

Per cert que en una curiosa obra que es diu "Psicologia del Diable" també parlen de Déu en els teus ofensius termes, naturalment que ho pensa...el Diable.
                         De tota manera no m'acaba d'estranyar que tu penses així, i ho dic amb tristesa.

Cadascú té una destinació en la vida.
                    • MLC11.274 5 186👍 8.928
                      La pena te l hauria de fer creure en un dimoni tan dolent.

Jo soc prifessor i mai a la vida pegaria una bufetada a un nen que em desobeeixi, però el teu dimoni els hi faria mil calamitats. Qui és el bo i qui el dolent?
                    • Gínjol16.181 3👍 6.590
                        El meu Déu us deixa fer: de les vostres pròpies malifetes us vindrà la calamitat.
                        Es molt liberal.
                        Els redimonis sou vosaltres, que us creieu tan bons (sou molt creguts i no teniu sentit autocrític).

Ja ho comprovaràs, perquè les rodes de Déu grinyolen lentes.
    • Juan Lloris6.411 7 337👍 4.210
      Prohibir la religió no és una opció, tens l'URSS com a exemple on seguien professant la fe en la clandestinitat.

El que cal fer és tallar totes les vies de finançament públiques i que acabe caient per si mateixa, en comptes d'atacar-los perquè d'esta forma es refermen com a col·lectiu perseguit.
        però a països excomunistes en general el nivell d'ateus és alt, no?
          La fe religiosa és més alta a Ucraïna que a Espanya per exemple.
              Allà hi pot haver més gent que es declare atea, perquè ací som uns meninfots i la majoria de gent no es declara atea malgrat que l'església només la xafe el dia del seu casament.

Però ja et puc ben assegurar que l'església ortodoxa té moltíssima força entre la població, a nivells que ací no veus.
              • Gínjol16.181 3👍 6.590
                  Tinc entès que a Ucraïna hi ha poca pràctica religiosa, fins i tot menys que a l'Estat espanyol.
                  Ucraïna fou la principal víctima de Stalin i on l'stalinisme s'acarnissà més tant contra els nacionalistes ucraïnesos com contra els catòlics de ritus oriental de l'Est d'Ucraïna, a part dels pagesos.

Tanmateix a tots els països ex-comunistes la revifalla cristiana ha estat molt important: són conscients de la repressió i persecució patides i dels resultats catastròfics de tot plegat.
                  Es una reacció natural i previsible, si bé pot ser dura i un tant inexperta.
        • Gínjol16.181 3👍 6.590
            Es més alt que Occident, perquè allà han conegut els abusos de l'ateisme, mentre que a Occident han conegut més els abusos de la religiositat i, a més, com hi ha benestar, no volen pensar en temes espirituals.

Allò paradoxal és que a Europa Oriental els cristians solen servar unes actituds del passat, de l'Estat ateu, mentre que a Occident molts ateus solen servar unes actituds d'ètica cristiana.
             Però l'Estat espanyol, a causa del nacionalcatolicisme, el franquisme i les guerres civils, és un cas a part d'Europa: a ca nostra l'integrisme catòlic i ateu són massa fanàtics https://renewalrenovacion.wordpress.com/2015/08/18/ateismo-e-integrismo-cristiano-una-dinamica-fanatica-infernal/ , cosa que no sol passar a la resta d'Occident.
      • Gínjol16.181 3👍 6.590
          Tallar-los el finançament no estaria malament.
          (Encara que fins i tot ara l'Església catòlica s'autofinança en bona part).
          Però això no ho podran -ni segurament voldran- fer les esquerres.

L'única alternativa històrica per als vostres plans és una Revolució violenta i posterior dictadura i genocidi.
          Allà on els ateus són més assassinats en massa és...en un Estat ateu 

I quan l'Estat ateu cau i la gent n'està ben escaldada, després de morts i ferits...es fan creients 
          No hi teniu res a pelar, però sí molt a rabiar.
          L'església si començara a pagar els impostos que els pertoca, i no rebera cap tipus d'ajuda, excepte la destinada a la conservació del patrimoni històric, no estaria com ara.
          • Gínjol16.181 3👍 6.590
              A veure, jo ni sóc catòlic ni vaig a cap església.
              Tinc entès que des de fa uns anys l'Església catòlica bàsicament s'autofinança.
              Cert que no paga alguns impostos, que són els mateixos que no paguen partits, sindicats, ONGs...
              Quant a les altres esglésies i centres religiosos crec que estan sotmesos a una regulació semblant, si bé no tan aventajosa en alguns casos (com la jubilació del clergat, em sona haver sentit).

Si en aquestes altures hi ha gent que volen escriure libels menjacapellans que van derivar en violències, divisions, guerres civils https://renewalrenovacion.wordpress.com/2015/08/18/ateismo-e-integrismo-cristiano-una-dinamica-fanatica-infernal/ , demostren estar fora d'època i tindre ben poca responsabilitat amb el propi poble i amb si mateixos.
              Qui no aprèn de la pròpia Història està condemnat a repetir-la.
              La misèria és autoinflingida i la victòria autoatorgada.

De la mateixa manera que teniu fòbia contra els cristians, que no us han fet res, els espanyols tenen fòbia contra nosaltres, que tampoc no els hem fet res.
              Odis pocasoltes.
              Bogeries.
            • Ius Novum2.740 3 688👍 5.408
              ostres jo em pensava que res catòlic.

ets protestant, doncs? evangèlic? metodista?

no sé per què però et feia totalment catòlic.
              • Gínjol16.181 3👍 6.590
                  Tinc doble formació, catòlica i protestant.
                  Però tinc reserves envers prou actituds i enfocaments de les esglésies constituïdes. Penso que aquests errors ajuden a provocar més cristianofòbia.

Crec en l'Església Universal, és a dir, que cal ser cristià abans que catòlic, protestant, etc... i que qui és abans catòlic, protestant... que cristià no és gaire cristià.

Si defenso tant l'Església catòlica no és perquè pensi que ho fa gaire bé, sinó perquè la catolicofòbia raconaire és histèrica i aberrant i els catòlics no els planteu cara.
                  Sé per experiència que els catòlics us soleu quedar a la rereguarda en aquests casos, i em sembla inacceptable.
                  Em toca plantar cara a mi...que no sóc catòlic!
                  Et sembla això just?
                  doncs jo et feia molt vaticanista, per les teves opinions.

El que no entenc és que si no ets de cap confessió concreta, aleshores ets cristià i prou?

però no vas a cap església ni a cap lloc de culte? Aleshores com t'ho fas? Simplement vius la fe de manera individual i ja està?

• Gínjol16.181 3👍 6.590
                      Les meves opinions no són pas vaticanistes.
                      Si defenso sovint la part catòlica és perquè la catolicofòbia raconaire és brutal i exageradíssima.

Probablement els catòlics em deuen considerar "massa protestant" i els protestants "massa catòlic".
                      Igual que els fonamentalistes em considerarien "massa liberal i modernista" i els liberals i modernistes "massa fonamentalista".
                      Jo he mirat d'informar-me'n a fons.
                      A mi em cridà Déu, no cap església.

Tinc la col·lecció completa de Clàssics del Cristianisme, de Proa: més de 100 títols de tota època i confessió.
                      Me la regalà un amic meu, excapellà secularitzat que hi feia de corrector lingüístic.
                      Aquesta col·lecció m'ha ajudat a tindre una visió més inclusiva i general del cristianisme.
                      Déu ni és catòlic ni protestant ni ortodoxe: interactua amb tothom que s'hi aclama.
                      Insistir en les divisions quan els perills de l'ateisme i de l'islam són tan palesos, certament és una greu irresponsabilitat.

Puntualment he assistit a alguns actes concrets. També tinc amistats cristianes amb les quals converso. Interacciono per Internet, com aquí al Racó. Regalo llibres i Bíblies. I coses per l'estil.
                      No assisteixo a esglésies perquè no m'acaben de convèncer en punts importants i veig que debatre amb els feligresos no s'ateny gaire cosa.
                      A Occident cada volta hi ha més cristians sense església. Això tampoc no és gaire bíblic, però les esglésies devien plantejar-se el per què d'aquest fenomen.
                      Però no ho fan: senyal que van errades i viuen massa còmodes.
                      Home, el cristianisme es posa del part dels febles, dels qui pateixen, dels qui són menyspreats, dels perseguits, dels rebutjats, etc. Com has dit més amunt, és un missatge de misericòrdia, d'amor, de compassió envers el desvalgut.

per això no entenc les teves opinions tan dures contra col·lectius humans com els gais-lesbianes, immigrants, o altres col·lectius similars. No ho entenc per què si dius que ets cristià no em lliga gens, perquè un cristià hauria de fer com feia Jesús i ser tot misericòrdia, tolerància i amor, no trobes? Ja ho diu l'evangeli de Joan: Déu és amor, el qui estima està en Déu.

Per això no em lligava gaire pels comentaris que fas sovint carregant contra aquests col·lectius, quan el cristianisme és tot el contrari. Per això et feia vaticanista o ultracatòlic, o de l'opus dei més aviat.

Jo tinc coneguts de totes les confessions, inclosa la religió musulmana. I, com tot en la vida, n'hi ha de tots colors.

Jo també carrego molt fort contra determinats comportaments de l'Església catòlica perquè els he patit en primera persona. Però una cosa és emetre una opinió (per dura que sigui, com la meva, en determinats aspectes de l'Església catòlica), però una altra molt diferent és posar-se a cremar convents, per entendre'ns, cosa que jo no faria mai ni boig.

De fet, he llegit llibres sobre les bullangues que van haver-hi a Catalunya en què van morir assassinats molts religiosos i mentre els llegia vaig plorar i tot, t'ho dic de debò. I t'ho dic jo, que més d'un cop em veuràs fer comentaris sobre l'Església catòlica que són molt i molt durs, però són opinions i, com veus, sé diferenciar molt bé el que és una opinió del que és passar-se tres pobles i posar-se a cremar convents i fomentar altres barbaritats com es va fer en aquest país ara fa gairebé 100 anys.

• Gínjol16.181 3👍 6.590
                        Jo em pensava que tu eres catòlic de dretes 

Jo no he dit mai res contra els GLTBI ni contra els immigrants.
                        Busca i veuràs com no trobaràs que jo hagi dit res en contra d'aquests col·lectius.

Només he parlat contra la ideologia de gènere i contra la immigració massiva i el multiculturalisme.
                        Són coses prou distintes.

Les persones s'han de respectar, però les ideologies destructives i perilloses s'han de denunciar.
                      Jo puc ser moltes coses segons el dia.

• Gínjol16.181 3👍 6.590
                        Síndrome de Zèlig? 
              No tinc cap fòbia a cap religió. Sempre i quan esta no intervinga ni coaccione la societat.
        • Xicoira5.531 2 390👍 4.572
          Què curiós que els botxins semple demaneu oblit i mai perdó.

T'hauria de caure la cara de vergonya, predicant una doctrina medieval al bell mig del segle XXI.
          • Gínjol16.181 3👍 6.590
              I de qui sóc jo "botxí", demagog? D'alguna mosca?

Especifica a quins botxins et refereixes, sisplau.

Els botxins sou vosaltres que escampeu la lepra d'un anticlericalisme fanàtic, embogit, violent i barroer i que encara no heu estat capaços de fundar ni un sol Estat ateu que no sigui una Dictadura genocida i supercriminal.
              Han assassinat més els vostres en un sol segle que totes les religions juntes des dels principis dels temps.
              Nombres en mà, Stalin mateix assassinava més de 30.000 voltes més gent per any que la Inquisició castellana, amb la diferència que gran part dels assassinats per Stalin eren també ateus, mentre que la Inquisició no matava ateus sinó creients. Vosaltres encara eixiríeu guanyant amb la Inquisició que amb els "vostres" líders menjacapellans 

Les grans religions vénen de l'antiguitat i són saviesa acumulada durant mil·lennis, saviesa que la vostra burrera i salvatgisme és incapaç de copsar perquè formeu part del postmodernisme més decadent i poca-traça de la Història.

Fou l'Església durant l'Edat Mitjana la que servà la cultura clàssica, fundà universitats, biblioteques, hospitals, ciutats, leproseries, parlaments ("Treves de Déu" de l'Abat Oliba), moderà el despotisme nobiliari i les guerres, alfabetitzà i protegí la població de violències.
              Sou monstruosament desagraïts i uns demagogs de la pitjor nissaga.
    • Marcos412474.656 2 465👍 3.387
      Això seria pitjor. Si la prohibeixes, es convertirà en un símbol de resistència, com ha passat abans. Però si els nens són lliures d'escollir quan siguin més grans i madurs sense influència de l'educació dels pares el percentatge d'ateus/agnòstics aumentaria considerablement. Com és lògic, i no causaria tant de rebuig.
  • Hyphen441👍 656
    Et penses que les famílies immigrants no s'encarregarran elles mateixes de l'adoctrinament dels seus fills? Què ingenus que sou alguns.
      Sóc perfectament conscient que això passaria.

I seria un problema, i la societat hauria de trobar formes de resoldre-ho. Si calgués, penals.
      • Hyphen441👍 656
        D'acord, però on posem la línia legal? O millor dit, com la posem? Com determinem que cert adoctrinament als teus propis fills és il·legal sense vulnerar un dret universal com és el de la lliure creença religiosa o sense ingerir en el deure educador dels pares?
          Aquest és el problema: el "dret universal" de lliure ensenyament religiós, que es tradueix en via lliure per adoctrinar nens indefensos.

Es tracta de millorar el món ajudant els nens, no de limitar-se per un "dret universal de llibertat d'ensenyament religiós" que, paradoxalment, atempta clarament contra la llibertat de les persones més vulnerables.

Els drets de les persones, drets reals, humanistes i no inventats com aquest dret salomònic "de llibertat d'ensenyament religiós", que només serveix per evitar conflictes a curt termini, ja són violats sistemàticament per la majoria de països, començant per l'estat espanyol (llibertat d'expressió, autodeterminació, etc.).

Si violar aquest "dret universal" és necessari per alliberar els nens d'aquest adoctrinament, endavant. És la meva visió, i és una de les opcions d'aquesta enquesta.
      I què? Què vols fer, enviar esquadrons a casa de cada cristià o musulmà perquè els foti a la garjola?
      • Hyphen441👍 656
        No ho has entès, estic criticant la proposta perquè és inútil, per la raó que exposo en la meva pregunta. Com que l'adoctrinament es duu a terme sí o sí, prohibir-ho és inútil.
  • Carles Martell3.365 1 605👍 5.820
    En contra. Tot i ser ateu, els coneixements que he rebut des de petit de la religió cristiana (i unes pinzellades de la musulmana) m'han estat molt útils.
  • RafeldePatraix1.597 4 957👍 886
    Més que prohibir, caldria desprestigiar el món religiós quan vol esdevenir pal de paller de la vida.

Com a cosa folklòrica queda bé, com a bàlsem per a les penes també.

Com a codi civil, ni parlar-ne.

Però em pense que no hi ha ous de fer-ho (o els ous són a l'altra banda).

• __27360__3.470 8👍 1.335

EL CORRENT REPUBLICÀ «ISAIAH BERLIN» TRADUEIX I FA SEU L’ARTICLE BEYOND BELIEF DE JUSTIN CARTWRIGHT

per engrandir cliqueu damuntjustin777

Per llegir l’original cliqueu damunt
      Beyond belief. Justin Cartwright on religion’s vain quest for the meaning of life | August 13, 2005

El corrent republicà «Isaiah Berlin» de RV/Partit Valencianiste Europeu fa seu aquest escrit de Justin Cartwright publicat en The Guardian el13 d’agost del 2005 amb el títol de Beyond belief i que José Gomis Calatayud, portaveu del corrent, ha traduït al valencià.

Increïble (Més enllà de la creença)
      la vana recerca del sentit de la vida mitjançant la religió

A prop del final de la seua vida, Isaiah Berlin va escriure aquestes paraules a un corresponsal que havia fet la gran imponderable:
      «Quant al significat de la vida, jo no crec que tinga cap. Jo no pregunte quin és, però sospito que no en té cap i això és una font de gran consol per a mi. Nosaltres fem de la vida el que podem i això és tot el que hi ha. Aquells que busquen algun llibret còsmic que tot ho abaste, o a Déu, estan, creu-me, patèticament confosos »

És hora que reconeguem honestament el que la majoria de la gent creu, que la religió és un sense-sentit. No negue el bon treball de les persones religioses, ni els efectes culturals de la religió, ni la seua penetració profunda en la nostra consciència, però el que jo crec que cal reconèixer és que la religió conté una falsedat enorme, és a dir, que hi ha un Déu que determina les nostres accions i respon als nostres problemes. Com va dir Alfred Jules Ayer, si Déu ha constituït el món de manera que no pot resoldre el fenomen del mal, lògicament, no hi ha diferència en si som creients o no. El respecte que hipòcritament s’està concedint a musulmans “erudits”, persones que creuen que l’Alcorà va ser dictat paraula per paraula per Déu, és només un exemple del embolic en el que ens hem ficat nosaltres mateixos, pretenent prendre seriosament la religió. Els desacords sobre la societat només es poden resoldre en «l’ací i ara» dels principis liberals de discussió i compromís. No es pot tenir una discussió sensata amb els fonamentalistes, ja siguen cristians, jueus o musulmans, perquè parteixen d’un punt diferent.

La preocupació de Berlín com a filòsof i historiador de les idees era la creença molt freqüent que d’alguna manera la vida és diferent de la que vivim.“Les coses són el que són,” (o són com són) li agradava dir, parafrasejant el bisbe Joseph Butler, “per què ens volem enganyar a nosaltres mateixos?” Considerava la creença essencialment religiosa per la que podríem renunciar a la nostra llibertat ara per alguna societat del futur – el marxisme era el seu particular malson – com ridícula i en contra de tots els principis del sentit comú. La llibertat era, en la seua opinió, la llibertat per dur a terme la nostra pròpia vida a la nostra manera amb la menor interferència possible. No considerava per a res la idea que estem vivint amb una falsa consciència, que necessita ser canviada, ja siga per la religió o la ideologia il·lustrada. En una època en què el feixisme i el comunisme estaven lluitant per l’ànima d’Europa, va veure que eren essencialment el mateix, oferint una espècie de paradís per a aquells que renunciaren a la seua llibertat personal.

Tenia encara menys paciència amb la idea que la vida és la política. En lloc d’això, va reconèixer que la gent pogués tenir objectius contradictoris, i ell va arribar a la conclusió que la política no era el fi en la vida, però sí l’activitat ineludible per resoldre estos objectius. Esta és la forma liberal per la qual Gran Bretanya ha tingut – amb raó – un gran prestigi. No és una mena de feble alternativa a un conjunt de creences més actiu, sinó el punt de partida d’una societat liberal i secular. Es pressuposa un rebuig de les explicacions que impliquen esdeveniments miraculosos, i explicacions improbables de l’existència i la mort. Com a comoditat o com a il·lusió o com a una guia moral, aquests punts de vista són irreprotxables en una societat moderna, però quan assumeixen una autoritat superior no tenen cap valor en absolut.

Quan Sud-àfrica estava lluitant per aconseguir una resolució després de l’apartheid, cap de les parts, en aquesta etapa, estaven veritablement compromesos amb la democràcia. L’ANC era centralista per damunt de tot, i els nacionalistes sortints volien disposicions separades per a blancs. Al final, l’ANC i el Partit Nacional només podien posar-se d’acord sobre una constitució democràtica liberal; la lògica irrefutable d’una constitució democràtica liberal havia prevalgut. És el fet que una democràcia liberal no és preceptiva, sinó que valora els processos per damunt de la ideologia, per la qual cosa ha resistit la prova del temps.

D’això resulta que crec que hem de reconèixer amb alegria que l’ètica no té cap contingut racional, que tinguem un comportament moral i responsable no perquè Déu ens ho ordena, sinó perquè està en la nostra naturalesa i perquè te un profund sentit comú fer-ho. No estic en cap sentit advocant activa hostilitat a la religió, sinó simplement que hem de, com a nació, allunyar-nos de les explicacions religioses.

No hi ha absolutament cap raó perquè l’Església d’Anglaterra estiga representada a la Cambra dels Lords ni perquè la Reina siga la defensora de la Fe, (o – fastuosament– fes), ni hi ha cap raó per prendre el Parlament musulmà o la Junta de Diputats seriosament si diuen tenir coneixements especials. El seu paper, igual que tots els altres grups del país, ha de ser per pressionar i persuadir. Cal eliminar qualsevol suggeriment d’una agenda religiosa: No tinc cap dubte que una proporció substancial dels musulmans en aquest país creu que la societat occidental és antimusulmana i que la guerra de l’Iraq va ser dirigida en contra de la seva religió. No fa molt de temps vaig entrevistar al Cap de Radiodifusió de Palestina i li vaig preguntar per què la seua estació de televisió glorificava l’atemptat suïcida. La seua resposta va ser interessant, potser fins i tot aterridora: al canal de televisió ha d’haver de tots els corrents de pensament palestins. Pot ser incomprensible per als veritables creients, però un estat secular no perseguix, no te com a objectiu fer, creuades religioses, encara que el president George W Bush de vegades sembla creure que té una autorització divina.

Per tant les mesures que el govern està prenent contra els mul·làs i contra la incitació religiosa em semblen estar equivocats. Complaent als creients, al temps que esclafem els “extremistes”, estem tractant de mantenir la ficció que som una mena de inofensiva semi-religiosa Hobbitidiana moda. Curiosament, Berlín, mentre que ell mateix està absolutament en contra de qualsevol “núvol vaporós de sense-sentits”com a principis rectors per a la societat, va creure que les religions perdrien el seu significat quan les seues creences es veieren compromeses.Els musulmans – i de fet qualsevol altre grup religiós – han de ser tractats d’una manera secular: si s’extravien en el crim, que és el que és, crim, res més. Hem de deixar absolutament clar que no hi ha delictes polítics o religiosos especials, i hem de deixar clar que ni tàcitament s’ha de promoure la religió en el govern o a les escoles. El que hem de promoure per damunt de tot és la societat liberal, i això es fa millor observant escrupolosament els principis d’aquesta societat.

I això exigeix que reconeixem que la religió és, en la seua base, un sense-sentit. Com més aviat eliminem la idea que la vida té “algun còsmic, llibret que tot ho abasta”, millor.

País Valencià, d’Oriola a Vinaròs, 24 setembre del 2016
      Corrent Republicà “Isaiah Berlin” del Partit Valencianiste Europeu (RV-PVE)
      Per a contactar: correu@republicavalenciana.org

• __32760__34👍 27
    Els musulmans estan encantats amb aquesta mesura.
    Ells ensenyen la religió a casa als seus fills. I a més segons ells la veritable.
    Els ateus volen competir amb això, i només enganyen a quatre cristians despistats, que no transmetran als seus fills la seva religió.

De debò la pretensió que s'integrin va per aquí, doncs malament anem, ja que sempre es consideraran superiors enfront dels valors d'una societat laica.

https://www.youtube.com/embed/2IunZxKN3cI

• Trinxant11.242 9 188👍 3.569
    Religió hauria de ser un extraescolars, totalment optatiu.
  • __28653__23.841 3👍 5.608
    Home depèn
  • Magalí727.827 2 273👍 2.709
    El que seria interessant és que existís una assignatura que fos Història de les Religions, a finals de Primària o principis de la ESO. Que aprenguessin quines religions existeixen al món, una visió el més objectiva possible.
      Però que inclogui això i això.

De tota manera, tot això hauria d'estar inclòs en l'assignaturad'Història.
      • Magalí727.827 2 273👍 2.709
        Sobre la violència i l'abús religiós. Totalment d'acord .Molt interessants aquests enllaços . Doncs sí ,hauria de formar part d'història.  Tens fills que facin l'ESO o el Batxillerat? Em pregunto si existeix alguna assignatura així. Quan per les Notícies surt el Papa o algun tema religiós ,no sé pas com explicar a la meva filla (12anys) de què va allò, és massa llarg i dens d'explicar. Això o ho mames de l'escola o ...
  • Tioronnie3.133 6 636👍 1.681
    A una escola la religió la ensenyaria de manera educativa i com diu Magalí72, Historia de les Religions o algo així. L'aspecte de la fe personal i etc... aixó a casa o a l'esglèsia.

També dic una cosa, NINGÚ té que dir el que pot o no pot aprendre el meu fill a casa.

A veure si faran com a la Xina maoista, colla de xalats!
    • TUTTLE3.300 14 612👍 2.268
      La religio es un virus en tota regla i cal eliminar-lo. En aixo a la xina tenien una mica de rao.
      • Gínjol16.181 3👍 6.590
          La Xina és com és, una Dictadura, perquè persegueixen la religió, que és la base de la llibertat de consciència.
          El "teu model" fa això:

Maltracte a treballadors xinesos: http://www.publico.es/sociedad/banco-chino-azota-empleados-publico.html

Sergi Vicente: ‘Em preocupa que la Xina inspiri alguns altres països i pugui comprometre les democràcies tradicionals’
        https://www.vilaweb.cat/noticies/sergi-vicente-em-preocupa-que-la-xina-inspiri-altres-paisos-i-pugui-comprometre-a-les-democracies-tradicionals/

Zhang Yimou (cineasta xinès): “Totes les pel·lícules a Xina són censurades, sense cap excepció”
        http://www.publico.es/culturas/zhang-yimou-peliculas-china-son.html 

I vosaltres demostreu tindre el mateix esperit dictador.

Els diners són l'"actual religió" a Xina: http://www.publico.es/culturas/jia-zhang-ke-hoy-china.html

L'Església catalana ha estat i és molt més patriòtica del que mereixien els catalans, gent profundament ingrata
        https://bracosoberts.wordpress.com/2017/12/08/lesglesia-catalana-ha-estat-i-es-molt-mes-patriotica-del-que-mereixien-els-catalans/

Soc totalment contrari a la dictadura xinesa, pero tot això és independent a que la religió és dolenta per la societat i l'especie humana en general
          • Gínjol16.181 3👍 6.590
              Sí, ja es veu que els mantres us fan molt de goig.

Per què és dolenta?
              Això no ho sabreu explicar raonablement. Feu com els catalanòfobs: repetir un discurs negatiu i sovint d'odi sense especificar gaire cosa
            https://bracosoberts.wordpress.com/2017/12/08/lesglesia-catalana-ha-estat-i-es-molt-mes-patriotica-del-que-mereixien-els-catalans/

De fet, al món, gran part d'avenços, ONGs, parlaments, costums, etc...han nascut de matriu religiosa, Arnold Toynbee ho explica al detall al seu monumental "Study of History"

La religió és dolenta perquè menteix a la gent i els incita a fer coses dolentes o les justifica. Els fa creure que tenen un amic imaginari al qual si no obeeixen els torturarà per la resta de l'eternitat o, si li fan cas fins i tot en les seves idees més boges (matar infidels, lapidar dones, etc), els deixarà entrar en el seu club d'stripers i amb barra lliure.

La religió és dolenta perquè és com un virus informàtic, és un paquet d'informació maliciosa sense cap funció pròpia per el sistema, que es replica i contagia d'una persona a una altra i que les fa actuar segons els interessos del seu fundador.

• Gínjol16.181 3👍 6.590
                  La religió és subtil: fa veure els detalls i l'ètica que vosaltres no voleu veure.
                  Es per a la vida i és saviesa mil·lennària acumulada. Els pamflets ateus del Racó no passen de grotescos libels sortits de l'entrecuix.
                  La religió no enza a "coses dolentes", ans estructura la societat, mentre que vosaltres la desestructureu i arruïneu.
                  Parla de virtuts i de convivència.

L'"Amic Imaginari" que dieu vosaltres és la veu de la consciència ètica, i des de Sócrates a Gandhi i els grans personatges n'han parlat.
                  Els qui no teniu eixa consciència, quan preneu el poder, instaureu sempre Dictadures genocides.

Han matat més els ateus en un sol segle que tots els religiosos des del principi dels Temps, perquè diuen no tèmer a "l'Amic Imaginari" i tot ho basen en el Poder brutal polític esclafador.

L'ateisme és dolent perquè malmet la demografia, desestructura les famílies, despersonalitza la nació i fa una substitució poblacional, és contrària a la llibertat de consciència i d'expressió, instaura Dictadures i promou genocidis.
                  Deuria estar prohibit.
                  Intentava fer un reduccionisme de la religió com a concepte clar i concís sense entrar en les seves peculiaritats i històries personals de cada una. Sense fer judicis. Simplement pel que és. Pero tens un biaix massa gran i et negues a entendre el que t'estic explicant. No perdré més el temps però espero que tinguis en compte el que t'he explicat en el futur.

no sé qui deia que només hi ha un bé absolut i és el coneixement. La religió no és cap coneixement. És una fantasia, una construcció de la conciencia humana que porta la humanitat a cometre els pitjors actes.
                  • Gínjol16.181 3👍 6.590
                      Jo no em nego pas a entendre el que dius però tu sí que et negues a entendre el que t'explico.
                      Tu repeteixes mantres antireligiosos que no podries demostrar de comparar-los amb els resultats funestos i criminals de l'ateisme.

Els ateus ho mireu tot mecànicament, són uns materialistes arreu que feu ulls grossos a molts detalls.
                    Tampoc us fa gràcia escoltar la consciència.

La religió ha dut als actes més sublims i l'ateisme als genocidis i a les Dictadures més esgarrifoses. La Història que tu vols ignorar ho demostra a bastament.
                      Per cada acte "religiós" negatiu (generalment han utilitzat pretextos religiosos per a un fins mundanals) jo et mostraré molts actes negatius de l'ateisme i dels ateus.
                      L'arbre es coneix pel seu fruit i el fruit de l'ateisme és podridura, mort i infern a la Terra.
    Mes aviat quan es fan grans els hi hauriem de dir qie tot era mentida. Com els reis mags. Els nens amb amics imaginaris son monos. Els adults amb amics imaginaris invaeixen Iraq (George w jr.)
  • Gínjol16.181 3👍 6.590
      S'ha de bandejar l'ensenyament de l'ateisme, germe de dictadures i genocidis, i donar suport a la fe que va parir, va alletar i va fer crèixer Catalunya.
      Els desagraïts estan condemnats al fracàs i seran escombrats de la Història.
      La ingratitud és la gran divisora i momificadora social.

Cada poble es busca la sort que es mereix:

“Els malvats faran cap al Xeol i també les nacions que obliden Déu”
     Psalm 9:17

“Jo glorificaré els que em glorifiquen”
     1ª Samuel 2:30, Jutge d'Israel

"...la llengua perversa serà tallada”
    Proverbis 10:31, de Salomó, rei d’Israel.

La Paraula de Déu sempre es complirà, perquè és eterna.

• Gínjol16.181 3👍 6.590
    Mentrestant ens estan imposant sense consulta la tòxica ideologia de gènere.
    Per despistar assenyalen el cristianisme.
    Mentre de sotamà l'Islam és cada dia més potent.
    La mort de Catalunya en marxa.

S'havia de prohibir l'ateisme destructor de les nostres arrels i generador de despotisme i genocidis.

https://pbs.twimg.com/media/DVSh3ZmXUAAVqLj.jpg

https://twitter.com/RealFranD/status/1012494457839738880

LIST OF DICTATORSHIPS BY DEATH TOLL – THE TOP 10 BIGGEST MASS KILLINGS IN HISTORY

https://about-history.com/list-of-dictatorships-by-death-toll-the-top-10-biggest-killers-in-history/
    Gínjol és un forero exòtic, m'agrada llegir-lo perquè dóna bones idees per pelis de ciència ficció.

Ja més seriosament, m'alegra saber que hi ha el doble de vots a favor de protegir els nens. Els que volen proger les tradicions per sobre dels nens són la meitat. La nostra societat té un bon futur.

Poso tres enllaços interessants:

Debate.org: Should the indoctrination of children into religion be considered child abuse?

News Letter: A child’s right not to be indoctrinated in religion is daily flaunted in schools
    • Gínjol16.181 3👍 6.590
        De ciència ficció res, tot dades constatables que preferiu ignorar perquè sou una colla de frikis.

La principal “estructura d'Estat” és una Església nacional, a tot Occident és la més transversal, però justament és aquesta la que els trolls i agents espanyols més difamen i la que gran part de catalans independentistes no volen veure ni en pintura.
        Per això la independència no pot tirar endavant.

Xirinacs, com Gaudí, com Gandhi, com Menxú, com Rizal, com Martí, com Bolívar, com Moisès, com Collins i els irlandesos, com Levsky, com Carrasco i Formiguera......, eren CREIENTS I INDEPENDENTISTES

Els Estats cristians són els més lliures i poderosos, els ateus són les Dictadures més abominables.
        Escandinàvia o UK versus Xina o Corea del Nord 
        Fins al punt que els ateus viuen molt més lliures i millor en països cristians que en països ateus.
        De fet en fugen, i per això les autoritats atees han d'aixecar murs no pas per evitar que els ateus occidentals hi entreu, sinó per evitar que els propis ateus -aterrits dels resultats de l'"ateisme real"- se'n fugin 
        Porca misèria, l'ateisme!

Tota la vostra déria és pujar l'infern a la Terra.
    • Ryotsu1.211👍 665
      Bé, sense tenir en compte els primitius pensaments que porten molts immigrants, és cert que les poblacions occidentals cada cop ignoren més les religions. Una cosa preocupant és que tot i la davallada dels pensament màgic religiós és increïble la influència que tenen les magufades varies, i jo crec que això va a pitjor.
      • Gínjol16.181 3👍 6.590
          Catalunya és un país amb una ignorància i prejudicis antireligiosos descomunals.
          De fet, ací al Racó la majoria d'antiraliyiusus no saben ni de què parlen.
          Repeteixen mantres basats en clixès i mala informació a estil dels catalanòfobs.
          Això em demostra que gran part del jovent català les passarà magres i difícilment formaran una família ni tindran fills, car l'ateisme va lligat a la manca de natalitat.
          Societat antireligiosa, societat en decadència, amb tendència a la pobresa i al despotisme, així com a patir immigració massiva.
          Però no hi ha pitjors cecs que els qui no hi volen veure.
          La misèria és autoinflingida, la victòria autoatorgada.
          I el catalanam prefereix la misèria i la derrota.
          tendència a la pobresa i a rebre migracions massives no sol coincidir...sol ser al contrari. Regió rica rep migrants i regió pobre en genera. 
          • Gínjol16.181 3👍 6.590
              "Regió rica rep migrants"...tants que perd la personalitat i la llengua s'esvaeix dels carrers.
              Al País Valencià s'ha vist molt clar en ciutats mitjanes.

Suècia fa uns decennis era una meravella, ara que és "potència atea europea" va plena de violacions i zones no-go.
  • EstatpropiUsuari sumador167.397 11 1👍 28.680
    A totes les edats, prou de creure en èssers imaginaris. 
  • rotllan12.257 5 169👍 12.460
    Quina diferència hi ha entre catòlics i socialistes?
    • Gínjol16.181 3👍 6.590
        La Bíblia és favorable a la justícia social i, en certa manera, té tocs socialitzants (els profetes, l'epístola de Jaume, el Jubileu...).
        Però moralment, en costums, és conservadora (crea una societat molt més estructurada que no pas l'actual), cosa que no agrada a la gent que pensa amb la punta de la fava. D'ací ve la cristianofòbia histèrica.

A Nicaragua els sandinistes estaven molt influïts per la Teologia de l'Alliberament. El règim sandinista, socialitzant, no fou cap Dictadura genocida, com els altres Estats del "socialisme real", perquè tingué un contrapès cristià intern.
      • rotllan12.257 5 169👍 12.460
        El comunisme és el cristianisme del s.XX
        • Gínjol16.181 3👍 6.590
            El comunisme té arrels judeo-cristianes, naix dels profetes i les epístoles que clamen per la Justícia social.
            No naix de cultures musulmana ni budista ni confucionista ni taoista ni animista: naix a Occident i molts dels seus líders i teòrics, a més, són jueus apàtrides, començant per Marx o Trotski.

Però, en limitar-se al Poder i a la matèria i negar el Creador, s'esdevé un Monstre.
            La Història del s. XX és la plasmació de la monstruositat de l'ateisme a base de genocidis i Dictadures bestials.
    La religió hauria d'estar completament exclosa del finançament públic. I si una escola concertada vol rebre finançament, hauria d'eliminar aquesta assignatura, tot integrant la història del pensament religiós a altres assignatures (optatives a batxillerat per exemple).

Si estudies filosofia per exemple o història ja tindràs uns fonaments sobre la història del pensament religiós, sense que hi hagi un capellà (o imam) que renti el cervell als nens i nenes.

El tema religiós, a l'àmbit privat, si el vols el pagues tu. Ja està bé de mantindre paràsits que no aporten absolutament res al nostre benestar social, això després ho paguem tots amb impostos.

Doncs clarament l'objectiu no és "erradicar" la religió com a tal, sinó fomentar l'esperit crític enlloc del mesellisme dogmàtic, i reduïr el fonamentalisme i els prejudicis fins a un mínim. Clarament assolir un 0% de religiosos és impossible, però com a mínim caldria separar les institucions religioses de les civils. 
    • Gínjol16.181 3👍 6.590
        A l'escola pública està imposant una "religió" totalment anticientífica i sectària, que no és gens optativa: la ideologia de gènere.
        Ho financen amb els nostres impostos, sense consultar-nos.

Els pares tenen dret a triar l'ensenyament que volen. Com que paguen imposts com qualsevol altre, l'Estat ha de pagar una part als col·legis que ells triïn, altrament fóra discriminació. L'altra part la paguen els pares que van a la privada.

Al meu parer la gent que va a la privada estudia en un ambient més ordenat que a la pública, cosa que també és de valorar.

La religió no és el que vosaltres us penseu que és. D'ací la vostra mania.
        Les religions son sectes.

Jo no vull donar ni un cèntim a una secta, o a una colla de persones que prediquen coses irracionals.

Com pot ser la religió científica? No existeix, el mètode científic comporta la no existència de dogmes. 

Els pares tenen tot el dret a educar els seus fills com vulguin, i si això comporta dur-los a una privada o pagar el catequisme doncs perfecte. Tu tens el dret de conduïr, però amb carnet, no pots agafar un cotxe així com així.
    • Jordi Freixas20.587 13 73👍 4.641
      Jo no veig malament que hi hagi una assignatura dedicada A LES RELIGIONS. És a dir, una assignatura a on TOTHOM, independentment del seu origen, tracti per igual l'existència de les diverses religions.
  • paleta4.392 3 494👍 5.882
    Si també es prohibeix la religió progre, endavant.
  • LesttattUsuari sumador38.895 12 15👍 14.155

Qualsevol país que es volgués fer respectar totes aquestes qüestions podrien ser factibles.

A Catalunya no.

En el nostre país, si s’arribes a prohibir la religió a l’escola, seria la cristiana. Fer-ho amb la islàmica seria considerat com un acte racista i xenòfob en el que acabaria venint tot el sector progressista esquerranos defensant (mani inclosa) tota demanda, no només la religiosa, de tota una immigració especialment si és musulmana.

Així, doncs, amb aquesta permissivitat progressista Catalunya acabaria sent un califat més que un estat laic.

Prohibir l'ensenyament religiós en menors d'edat: A favor o en contra?

En contra, mentre existeixi aquesta hipocresia de les esquerres.

Publicitat

Fòrums

• 9.299.324 missatges
  • 221.226 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat