Publicitat

Fòrum

Soc jo , o la lliga de futbol espanyola està en crisis?

Argimont7.923 2 270👍 4.751
Tota aquesta parafernalia de cercar jugar a Mèxic , Estats Units ... sona a que la bombolla pot esclatar en qualsevol estona i que necessiten mes fonts d'inversió.

Respostes

Configuració
  • Macarronet del meu cor1.201 2👍 1.493
    Potser és una impressió meva però cada cop que vaig a un bar a veure el Barça (molts pocs partits a la temporada), cada cop hi trobo menys espectadors. No sé si percebeu el mateix.
    Recordo veure la final Barça-Sevilla de la Copa del Paràsit en una taverna catalana força coneguda a Vic i érem quatre gats mirant-lo mentre que la resta de persones eren a la terrassa.
    • Argimont7.923 2 270👍 4.751
      Jo crec que això pot petar en qualsevol estona , no es ben normal pagar mes d'el 80% dels ingressos d'un club , com fa el Barça ,que son  una barbaritat als jugadors i jo no veig que la gent faci moltes despeses en futbol ara mateix 
      Tot em fa pensar que ja no poden competir amb altres lligues i intenten cercar mes inversors .

• __28653__23.841 3👍 5.608
      El Barça ja no es el que va arribar a ser i al Camp Nou passa el mateix, contra l'Alavés mitja entrada i la temporada passada, no se si també va ser per l'atemptat terrorista de la Rambla, fins pràcticament meitat de temporada les assistències al Camp Nou eren molt baixes, comparant amb temporades anteriors
    • the_west_rulez14.761 3 132👍 13.783
      Pel que fa al meu cas vaig poc al bar per motius econòmics. Per sort existeix rojadirecta.
    Ara també volen jugar a Mèxic? i al final el Girona-Barça es jugarà als Estats Units?
  • RMCF 19023.819 8 536👍 109
    Els 5 últims campions d'Europa pertanyen a la Lliga espanyola. I dels últims 10 finalistes, en 7 ocasions eren equips d'aquesta lliga.

Per tant, no. En crisis està la Lliga holandesa, la francesa o la italiana, pero en cap cas l'espanyola. 
      Ja per encetar Neymar no marxa al Madrid, Ronaldo s''en va Itàlia , els jugadors espanyols de mitja qualitat a Alemanya o Anglaterra.
      El Madrid aposta per jugadors normalets  de la pedrera, el Barça fitxa jugadors  de segona.

Si s'ha guanyat tot això es perquè 2 clubs monopolitzen el futbol mundial , i perquè Hi ha altres clubs que no han tingut sort al fitxar o altres clubs fitxen malament.

Que ara cerquin altres països  es una mica sospitós i jo crec que ja veuen que no poden competir amb altres lligues. Que abans cerquin als  propietaris dels bars perquè no paguen per oferir futbol al public amb aplicacions movils  que espien  també era molt sospitós

Jo veig que la gent ja no paga per futbol i que als estadis cada cop va menys gent .
      Han apostat pero un model televisiu i globalitzat i ja veurem les consequencies.

• Ohtar17.423 7 94👍 8.236
      Això l'únic que vol dir és que els equips Top estan molt bé, no que la lliga ho estigui. 
    • entremaliat1.567 9 965👍 672
      El futbol ja no és el que era, les noves generacions el veuen com un esport més. A molts països d'Europa on era l'esport rei ja es nota una davallada de l'afició. A Espanya es veu amb preocupació aquesta evolució i comencen a fer propostes per no perdre l'status.
      • EPS60.481 13 8👍 9.316
        L'esport segueix sent l'esport número 1 a Europa amb diferència, i jo no veig que les noves generacions ho vegin com un esport més. El que si ha perdut és interès són les lligues en certs països com l'Europa de l'Est per motius econòmics o en llocs com Suècia per altres motius com la llei Bosman, que fa que es traslladi l'interès de les lligues a unes determinades lligues només.
    • barcelonista10014.980 11 129👍 1.479
      Jo crec que feia referència al nivell de suport i d'aficionats a nivell intern, i no a nivell esportiu. 
  • KasatKa7.646 13 280👍 1.118

Jo l'altre dia explicava això a no recordo qui. Feia una comparació entre la lliga anglesa i l'espanyola en quant als diners que reben els clubs i els típiques queixes de "és que clar, a la premier qualsevol equip petit rep 50M mentre que a l'espanyola en reben 5, així no es pot competir".
    Jo li deia que a Anglaterra (i a molts llocs d'europa) els salaris són el doble i tot i que el cost de la vida sigui el doble també, allà un club pot cobrar 80€ per entrada que és com si aquí costés 40€, i l'estadi somple. Després, com el preu del futbol està globalitzat, un club anglès que rep dels seus aficionats el doble de diners (o la mateixa premier en quant a repactació de TVs i semblant) a l'hora de repartir i poder fitxar, estarà molt pes sobre de la lliga espanyola. Però això no és problema de repartir malament, això és problema de l'economia del país. Si vols guanyar el mateix que a la premier (com a lliga o com a club) has de fer que la gent d'Espanya pagui el doble del que hauria de pagar i cada cop menys gent està disposada a fer-ho. Si vols que els estadis s'omplin i la gent es pugui permetre gastar en el futbol, has de posar entrades i demés a la meitat que a Anlgaterra (per seguir amb l'exemple), però llavors a l'hora de fitxar i pagar sous tindràs la meitat de poder que els clubs anglesos.
    Llavors, si per una banda la meitat de gent es nega a gastar o per l'altra tothom gasta però es recapta la meitat, et trobes que no hi ha diners per competir amb Anglaterra facis el que facis, llavors has de tirar dels clubs grans i fer-los la vida fàcil per a què mantinguin el nivell.
    Si fas un repartiment just a la lliga espanyola, en 10 anys Barça i Madrid (i ara Atlético) perdran davant els clubs anglesos com ha passat durant 20 o 30 anys on era una fita que Barça o Madrid guanyés a un Liverpool, un Manchester United.. I ara que també hi ha Chelsea i City doncs pitjor encara.
    I compte amb la lliga alemanya que perd en quant a marketing, però a la que se la prengui tothom seriosament, allà també omplen estadis cada dia i els equips tenen diners per gastar, sol que els jugadors no hi estan tan disposats a anar.
    I com a paral·lelisme de la lliga espanyola, està la italiana, on els clubs gegants d'allà poc a poc han anat perdent poder adquisistiu, han deixat de competir al no gastar milionades i han començat a vendre's els clubs a gent rica que hi fiqués diners, pedent identitat i convertint-se en un putiferi de jugadors que van i venen i ha passat de ser la 1a o 2a lliga a ser potser ara mateix la 4a o 5a. Això és el que passaria a l'espanyola si no potenciés a Barça i Madrid i el que igualment passarà a la llarga com no treguin diners d'algun lloc.

Resum: El problema és l'economia del país. I de les dues opcions a triar que hi havia, la de cobrar lo normal però que hi participi tothom o la de perdre la meitat de l'afició però cobrant el doble, han decidit tirar per la segona i poc a poc es va notant.

• EPS60.481 13 8👍 9.316
    No hi ha crisis, tot el contrari, justament hi ha el millor equip del Món, el Madrid, i un dels més importants, el Barça, a part ara s'ha sumat l'Atlético que aquest any bregara fort, a part d'haver guanyat l'Europa League.

La classe mitjana ja justeja més, cal veure València, Sevilla, etc com estan, però aquest any l'Espanyol te molt bona pinta, pel que es sumarà a la lluita pels llocs de dalt. En canvi a la Premier aquest sal no es nota tan, i és possible que un equip petit pugui sorpendre i guanyar la Lliga, a Espanya és impossible.

El que fa la LFP és buscar negoci, ni més ni menys. El que si és una puta merda són els estadis en general.

El que si és potser cert, és que com a mínim a Catalunya, cada vegada la gent li sua més el futbol, jo personalment, després del que ha passat en els darrers mesos a Catalunya, passo força del tema del futbol, tot i que evidenment ho segueixo seguint.
    • the_west_rulez14.761 3 132👍 13.783
      Doncs pot no semblar-ho, però aquest Atleti amb el punts que ha aconseguit aquestes últimes lligues hauria sigut campió en una època no molt llunyana.
      Discrepo, ja que l'Atlètic de Madrid aquestes últimes temporades ha oposat molta resistència, arribant a guanyar una lliga, anteriorment si que la lliga era només Reial Madrid vs Barça i el Clàssics eren els partits mes importants de la temporada
        Als anys 80 ii90  l lliga la guanyava el Real Madrid, el Barcelona , la Reial Societat o l'Athletic de Bilbao, Deportivo de la Corunya

La Atletico  de Madrid va guanyar nomès una  lliga i a mes amb ajuda arbitral
  • Maiakovski70236👍 340
    Si el món del futbol peta s'hauran d'inventar una altra droga semblant ("panem et circenses") per mantenir a la gent entretinguda i evitar que preguin consciència de la merda de sous que cobren i de les condicions de vida denigrants en les que es troben actualment. No se m'acut quin podrà ser aquest nou "opi del poble"
  • Caco Moran1.180 10👍 331
    https://www.youtube.com/watch?v=5wqZ8w5BcSM Si el Huesca fa gols com aquest no pot estar en crisis.
  • Anònim1016.468 6 104👍 15.339
    A mi em fa la sensació que la Premier li pot passar per davant pels ingressos en drets de TV, no sé com han fet aquest salt però, a més a més el xeic del PSG està desbocat. 
    • maori13.767 3 147👍 6.594
      O adapten el futbol al nivell de vida dels aficionats -que aquests anys no ha augmentat, i encara menys s'ha disparat com els sous dels futbolistes- o això dels camps mig buits serà cada cop més habitual.
      Se n'adonaran 10 anys més tard, quan hagi petat i tot siguin laments. Spain is different.
      Jo em pensava que un dels motius de les baixíssimes assistències al Camp Nou la temporada passada, era per culpa de l'atemptat terrorista de la Rambla de Barcelona
      • Ó Thuaidh1.258 8👍 414
        Efectivament l'any passat va baixar força, i això hi pot haver influït. Però és que en tota aquesta dècada, l'assistència mitjana amb prou feines ha pujat de 75.000 (tres quarts d'entrada). I la temporada 2013-2014 -la del primer any de Neymar al Barça- també va caure força. I llavors no hi havia hagut cap atemptat. I tot això d'aquests anys, amb Messi al camp i guanyant la majoria de lligues...

Evidentment, haver convertit el Camp Nou en un parc temàtic i el veure un partit del Barça en una activitat turística, com ha fet l'actual junta, fa que quan hi hagi un fet com aquest l'assistència se'n ressenti. Però quan de mitjana a cada partit tens 25.000 seients buits durant tants anys, aquesta excusa del club ja no se l'empassa ningú. Encara menys en un club amb centenars de milers de seguidors només a Catalunya mateix. Tenen un problema i es diu entrades cares. 

• jordi raClotUsuari sumador254 4👍 126
      Si a tot,

O bé com la galesa. Barça i espanyol a Primera i la resta (amb Barça i espanyol B)  a una lliga catalana
  • Arnau Solsoner2.402 3 748👍 2.669
    Jo fa un parell d'anys que sóc soci del Sant Andreu i la meva desconnexió amb el futbol de Primera Divisió és enorme.
    • catalàamallorca40.142 7 14👍 15.778
      Jo ja fa uns anys que estic prou desconectat del món del futbol. Segueixo considerant-me culer però veig 1 de cada 7 o 8 partits com a molt. No sé ni quins fitxatxes han fet enguany, la veritat.
      En canvi gaudeixo com un cabró anant al Nou Estadi i animant el Nàstic (per molt que s'entestin a perdre...). De fet vull mirar de fer-me'n soci enguany.
    • BarratinaireUsuari sumador7.966 14 269👍 5.541
      Mira, jo fa 5 anys que sóc soci de l'Olot i la veritat, que estic també ben desconnectat del futbol de primera, miro que fa el Girona, per simpatia, però no em mata.

Ara, els partits al camp de l'Olot, sempre que puc, mira que gaudeixo amb una categoria de merda com la 2ªB 

Per mi el top és la 2ª Divisió A, un cop arribes a primera ja es fa molt difícil de seguir, amb tot el tema d'horaris etc... es fa molt pesada.
  • Marcos412473.929 2 525👍 2.632
    Entres, te'n rius del futbol i te'n vas a la teva vida de televisió i menjar brossa. 
  • Jaumot6.624 16 320👍 61
    És obvi que està sobredimensionada. Aleshores deuen voler buscar ingressos fora, perquè està clar q amb l'afeccionat de l'Estat no es pot pagar la festa ...
  • EstatpropiUsuari sumador161.292 11 1👍 25.813
    Es que ha tornat Operació Trunyu.
  • torraina_infernal37.639 11 17👍 22.595
    A mi el Barça, entre que no va ser capaç ni de deixar de jugar partits en ple cop d'estar i segrests, i que és ple de gent anacional que no sap ni la llengua ni on para, em fa més aviat fàstic.

El mateix penso de l'espanyol.

Això només ho arreglaria: 1-Laporta- 2-Fer fora el 99% d'estrangers del Barça. 3-Fer una lliga europea

La lliga espanyola és un cagarro avorrit. Quatre pagesots fotent guitzes a naps que carden més trampes que un jutge espanyol.

Publicitat

Fòrums

• 9.204.757 missatges
  • 217.861 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat