Publicitat

Fòrum

Elon Musk es fa el boig.

autokrator13.598 3 150👍 9.421
Obro fil a Economia tot i que igual podria anar a Frikos. 

Elon Musk, el major i més brillant estafador del nostre temps està preparant el seu darrer engany. Després d'haver fet creure mig planeta en un inviable cotxe elèctric sense ni fabricar-ne una peça, després d'haver convençut molts innocents que els faria independents energèticament amb una bateria gairebé inutil, després de vendre fum amb un mitjà de transport impossible que ens portaria a París en una hora, de que colonitzaria Mart i el faria habitable (primers vols el 2022) i altres animalades que ningú serios es pot creure però que ell ha estat capaç de vendre a mig món... Arriba el punt inevitable en que tothom sabrà que és impossible tot el que ha venut que faria, que les seves empreses són una puta ruïna que no paren de perdre calers i és impossible que mai en guanyin. Arriba el punt, doncs, que algú li demanarà resposabilitats.

I aquí el paio s'ha tret de la màniga el seu darrer engany, molt enginyós tampoc no és perque està més vist que anar en bici, però tenint en compte les coses que s'ha arribat a creure d'aquest estafador el món ja em sembla be que no s'esforci molt. Abans de veure's davant els tribunals perque algú li demani les responsabilitats econòmiques i penals ha començat una campanya per explicar-nos que està perdent el cap. A veure si així es lliura de la justícia.

Fil dedicat als raconaires que, sense cap coneixement científic de cap mena, en diversos fils sobre temes com el problema energètic, el cotxe elèctric o la cursa espacial han tret com a raonament únic les promeses impossibles d'aquest fantasma. Raconaires als que torno a recomanar que es deixin tots els seus diners a invertir en les empreses del bo de l'Elon i que s'endeutin el que puguin per invertir. Amb carinyo...

https://blogs.elconfidencial.com/tecnologia/homepage/2018-08-18/elon-musk-tesla-spacex_1605303/

Enllaç del Confidencial, ho dic pels que si no troben cap argument recorrin a l'habitual de qüestionar la font per ser espanyolista. De res.

Respostes

Configuració
  • Hades28.224 9 36👍 20.613
    Tesla
    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
      L'article és demolidor, fent números cada cotxe que fabrica li suposa perdues de més de 300.000 $. I al Racó gent defensant que el cotxe elèctirc és el futur amb l'argument "que Tesla els fabrica". 
        • Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
          El tema de Tesla sembla estar prou malament. No se n'ensurten en treure endavant la producció del Model 3, llavors van amb presses, la caguen, perden prestigi... Si l'empresa acaba caient, almenys li agrairem l'impuls que ha fet pel cotxe elèctric i tindrà el seu racó en la història de l'automòbil.
          • Arnau Mir de Tost205 2👍 78

            No oblidis que les vendes d’aquests cotxes per milionaris, funcionen gràcies a subvencions públiques a “vehicles verds”, creant la paradoxa de que cotxes de 100.000 euros són subvencionats gràcies als impostos dels “malvats i contaminadors” conductors d’utilitaris, que per culpa del seu escàs pressupost, mai podran accedir a pertànyer a l'elit eco-guay d'aparcaments i endolls gratuïts.

  • gerd8.785 12 249👍 1.779
    No he obert l’enllaç, però no comparis l’acudit que és Tesla amb SpaceX. No tenen res a veure.
    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
      Correcte, Tesla encara era una cosa una mica treballada, com a mínim fan uns quants cotxes per fer veure que això pot funcionar. SpaceX és ja directament riure de la gent: "com que sou tan absolutament imbècils que us ho creieu tot ara us explicaré que penso colonitzar Mart sense ni tenir una nau per anar-hi". 
  • MLC11.271 5 187👍 8.927
    Aquest fil m'ha recordat un article que vaig llegir fa anys, però que no recordo on. Venia a dir que la majoria de previsions futuristes que s'havien fet havien fracassat sovint per una qüestió de temps. Les tìpiques de que s'acabaria el petroli,  que amb els ordenadors s'acabaria el consum de paper, que les màquines acabaran amb el treball i tots acabarem a al'atur, etc.

    El petroli no s'acaba perquè apreixen tècniques més eficients d'extraure'n de llocs abans inaccessibles, les impressores consumeixen més paper que mai i segueix havent treball.

    Però que no hagi passat fins ara i que s'hagin equivocat els profetes no vol dir que no passi en un futur. Potser els plaços estaven mal pensats, però al final és evident que totes s'acabaran produint.

    Amb el que l'home aquest passa el mateix. Potser no ho veurà ell, però si que hi haurà cotxes electrics i es podrà colonitzar Mart.
    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
      Preveure que s'acabarà el petroli és un error perque la majoria del que hi ha no s'arribarà ni a extreure perque no és rendible. Preveure que se'n farà cada cop meny us per manca de rendibilitat és molt fàcil i encertaràs sempre. Un altre tema són els temps. 

      El problema amb el Musk és que ha venut coses impossibles de fer, ningú dirà que no hi haurà cotxes elèctrics, si els primers ja ho eren, sino que no es poden fer massivament que és el que ell ha venut com a negoci. 

      Que no es pot colonitzar Mart és molt evident, des de que sabem que no hi arriba prou llum solar, que no té atmósfera, que no hi ha una gravetat com a la Terra, que el sól és tòxic, etc. Ni que hi hagués els mitjans per fer-ho (que no es tenen) no es podria fer justament a Mart. Per tant una persona que ha promés fer vols al 2022 és un estafador i no mereix cap altre nom. 
      • MLC11.271 5 187👍 8.927
        No val la pena jugar amb les paraules. Quan es diu que el petroli s'acabarà el que es vol dir és que s'acabarà als llocs on és rendible d'extreure. No que no en quedarà ni una gota a kilòmetres de profunditat.

        I quan es diu que es pot colonitzar Mart no vol dir que es pugui fer una Terra 2, sinó més aviat unes estacions similars a les que hi ha a l'Antàrtida o molt més grans, però amb totes les precaucions necessàries.

        En el cas dels cotxes elèctrics, segons he llegit al País en un text més aviat crític, el problema és que necessita fer 275.000 cotxes a l'any perquè sigui rentable i només n'ha fet 80.000 en 6 mesos. Potser fracassarà, però no sembla cap bogeria que es pugui fer abans o després.

        Sembla que el primer paio que va inventar com fer conserves de menjar es va arruïnar i va morir a la misèria. Però això no vol dir que no tingués raó en plantejar que aquell era el camí.
        • autokrator13.598 3 150👍 9.421
          Si el que es diu és que el petroli s'acabarà en aquest sentit llavors és una predicció correcta. Perque és justament el que passarà. 

          Dir que no es pot colonitzar Mart també és una predicció correcta perque no es podrà fer, de fet ni tan sols és probable que s'arribi a fer una estació del tipus de les que tu comentes. A més, encara que fos possible fer-les, per a què? Tindria sentit dedicar-se a enviar enormes quantitats de recursos per fer això i haver d'estar continuament subministrant menjar, aigua i recursos a un lloc tan llunyà? No té sentit, quan es parla de colonitzar Mart tots entenem el que vol dir, vol dir fer com a mínim alguna zona habitable i autosuficient i això no cal tenir molt coneixement científic per saber que és impossible.

          Segons la notícia està venent 2.500 cotxes per trimestre. D'altra banda l'empresa deu 10.000 milions de dólars, només per pagar aquest deute jo ja no veig que ni venent els 275.000 això es pugui parlar. Al marge de que -en realitat- vendre o no vendre és igual perque està venent els vehicles a perdues, com a mínim les bateries.

          La comparació no em sembla adequada, el paio que va inventar les conserves no sé si es va arruinar o no, però al menys podria dir que va inventar les conserves. Elon Musk no ha inventat res.
          • MLC11.271 5 187👍 8.927
            La comparació de les conserves ve de que una idea pot fracassar comercialment, però això no treu que la idea sigui realitzable i un gran negoci en potència. També moltes marques de cotxes de benzina han hagut de plegar.

            Tot està relacionat. El preu del cotxe, el de la bateria i les vendes. Jo penso que el cotxe elèctric i rendible està a tocar. Que ho aconsegueixi aquest home o una marca japonesa d'aquí a 5 anys ja se m'escapa. Però tal com avança la tecnologia i el sentiment pel medi ambient, els costos no poden parar de baixar ni la demanda pujar.
            • autokrator13.598 3 150👍 9.421
              Jo ni tan sols discuteixo que el cotxe elèctric rendible sigui a tocar. Ara no ho sé però igual alguns dels models d'altres fabricants són rendibles. Jo el que discuteixo és que es puguin fabricar en masa i siguin barats. Això no pot passar. Però és clar, és la típica discusió que mai tens raó perque sempre poden dir-te que passarà demà. En altres fils ja ho he comentat, si les previsions de fa menys de 10 anys s'haguesin complert ara mateix hi hauria 2 milions de cotxes elèctrics a Espanya. I no n'hi ha i no n'hi haurà una xifra similar. 

              I sort, perque llavors no sé que hauriem de fer amb la xarxa elèctrica que tenim.
              • MLC11.271 5 187👍 8.927
                La discussió sobre quan passarà és una imbecil·litat si, com és el meu cas, no en tinc ni idea d'aquest tema. Però la idea que els costos de fabricació van baixant i que cada cop hi ha més gent preocupada pel medi ambient apunta a que així serà. 

                Si dic a tocar és perquè si ja es diu que si en ven 2500 i per ser negoci haurien de ser 70,000, doncs fer quadrà les xifres no semblen massa lluny.
                • autokrator13.598 3 150👍 9.421
                  El problema no és de costos, és de recursos, que no n'hi ha. No n'hi ha prou liti per fer bateries per a milions de cotxes elèctrics, no tenim prou electricitat per carregar-los, etc. Això no ho resol la tecnologia, de fet no hi ha cap problema tecnológic per fabricar cotxes elèctrics, sino no els podria fabricar Tesla que ni tan sols té una fàbrica pròpia. 

                  El tema del medi ambient no té res a veure, per començar perque els estudis que s'han fet (que no siguin els de la pròpia indústria) mostren que el cotxe elèctric contamina més que el de combustible. 

                  Jo no he fet ls càlculs de quant ha de vendre per ser rendible, només sé que porta 15 anys perdent diners i que deu 10.000 milions i fabrica 2.500 per trimestre. No crec que sigui molt complicat calcular-ho però em sembla que hauria de vendre molts més que 70.000 al trimestre. Vaja que hauria de vendre uns quants milions. I no és un problema de vendes, de fet tot el que fabrica ho té venut abans de fer-ho. És que no té capacitat per fabricar-ne a gran escala ni la tindrà. 
                  • Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
                    sino no els podria fabricar Tesla que ni tan sols té una fàbrica pròpia. 

                    Saps alguna cosa del que dius o de què va tot això?
                  • MLC11.271 5 187👍 8.927
                    No s'han de confondre els problemes amb els problemets. Realment penses que en el futur no  hi haurà bateries molt més eficients i en un nombre suficient?

                    I si que és un problema de medi ambient. El cotxe elèctric no contamina. Suposo que el que diuen és que en el seu procés de fabricació actual es contamina força. Però aquesta contaminació no és inevitable com en el cas dels hidrocarburs.

                    Ja es veurà. Suposo que primer es generalitzaran els híbrids.
                    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
                      Sí, no hi haurà bateries siginifcativament més eficients que les millors que hi ha ara que són de liti, es van començar a fer els 80, no són d'ahir, no queda marge de millora gairebé, ja estan en el 90% en molts casos. 

                      El cotxe elèctric és evident que contamina molt més en el procés de fabricació que el cotxe de combustible, però és que tampoc és cert això que tu creus de que "no contamina" és una bogeria dir una cosa similar. D'estrada perque tot contamina, suposo que deus referir-te al fet que no treu fum pel tub d'escapament, doncs no, però això no vol dir que no contamini, d'on creus que surt l'electricitat per fer-lo anar? 
                    • MLC11.271 5 187👍 8.927
                      La veritat és que és un tema que desconeixia força i em sembla força interessant. He trobat una pàgina sobre cotxes electrics i resulta que n'hi ha de totes es marques: Renault, Citroen, Nissan, Peugeot, Wolsvagen, etc.

                      I també surt que un Renaul costa 21.000 euros, mentre que els Tesla costen 5 vegades més. Això explica els problemes de Tesla. Que ven per 100.000 euros cada cotxe.


                      I insisteixo en no jugar amb les paraules. Una cosa és que un cotxe contamini o deixi residus quan circula, una diferent que contamini durant el procés de fabricació i una diferent que es contamini per produir l'electricitat. Barrejar-ho només complica el tema.

                      Produir electricitat amb la mínima contaminació és un debat apart.

                      https://www.xataka.com/automovil/los-coches-electricos-mas-baratos-y-con-mas-autonomia-que-ya-se-pueden-comprar

                    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
                      Sí, n'hi ha que són barats, el problema és que normalmet pagues la bateria a part i no et durarà més de 4 o 5 anys. Els estudis que s'han fet amb els clients el que mostren és que la majoria dels que han comprat un cotxe elèctric no en vol un altre. 

                      De fet, si el cotxe elèctric fos el futur com molta gent té la necessitat de creure religiosament, les grans companyies que porten dècades fabricant cotxes estarien canviant la seva infraestructura per produir-los a gran escala. I és obvi que no ho estan fent i mira que podrien portar anys fent-ho. La gent el que no està disposada a acceptar és que segons hi hagi menys petroli disponible el futur és que hi hagi menys cotxes fins que, en un futur més aviat llunyà, sigui un be escàs. 

                      Sobre la generació elèctrica tens raó que és un debat diferent, jo el que em quedo és en com és ara el sistema elèctric, de moment és un sistema que contamina. 
                    • MLC11.271 5 187👍 8.927
                      Més xifres. A Espanya al 2015 es van vendre només 143 cotxes elèctrics, al 2016 ja eren 384. Aquest 2018 ja en portem 864. En total només un 0,65% del total, però va cap amunt.

                      Ara mateix el cotxe elèctric és més car, costa de trobar on carregar-lo, té poca autonomia i malgrat això cada any dobla les xifres de venda. Si hagués una xarxa de càrregues, tinguessin el doble d'autonomia i valgués la meitat, els compraria fins el gat.
                    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
                      Has de tenir en compte que tenen avantatges fiscals (molt discutibles pel que he dit de la contaminació). Tot i que vagi pujant no son xifres significatives en valors absoluts. I recordo que les previsions no fa tant eren que ara mateix hi hauria 2 milions. 

                      Això de "si tinguesin" o "si hi hagués" és el mateix que fa 10 anys. Tenen l'autonomia que tenen per les bateries que hi ha i hi ha la xarxa de càrregues que hi ha. Si fos negoci que hi hagués més hi hauria més.
                    • MLC11.271 5 187👍 8.927
                      Els "si tinguessin" són fum o no depenent del cas. La xarxa es farà o no segons les vedes. És un peix que es mossega la cua.

                      I això que la tecnologia de les bateries és la mateixa ara que fa 20 anys no sé d'on t'ho has tret, però és difícil de creure que és l'únic camp de la tecnologia on tot s'ha quedat congelat i es preveu congelat per les properes dècades.
                    • Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
                      No sé on ho has mirat però al 2017 es van vendre gairebé 5.000 cotxes elèctrics a l'estat espanyol. I aquest any la xifra serà bastant més alta.
                    • MLC11.271 5 187👍 8.927
                      Doncs d'una pàgina web que he trobat, però ja no recordo quina era.
      • maori16.582 3 108👍 8.638
        *atmosfera
  • Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
    Doncs cal més gent com ell, amb visió i ganes de fer coses. Espero que es recuperi emocionalment i continui amb els seus projectes.
  • Taujà13.803 8 146👍 5.810
    Una fàbrica de cotxes funcional és una de les empreses més complicades que pot encetar un ésser humà. Podia haver venut la seva tecnologia core a alguna empresa del sector, però va preferir fotre's ell solet en un embolic de tres parells de collons. Mala pinta.
    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
      No podia haver venut cap tecnologia perque no ha innovat en res. Tot el que fa servir per produir els seus cotxes elèctrics es coneix de molt abans. L'únic que podia vendre és fum que és el que ha fet perque és l'únic que sap fer. 
      • Taujà13.803 8 146👍 5.810
        No hi estic d'acord. Tesla no és cap miracle tecnològic i està malmenada per un llunàtic, però qualsevol que hagi pujat a un Tesla sap que allà hi ha hagut innovació. No tota innovació és de caire purament tecnològic, de vegades n'hi ha prou a aplicar tecnologies ja existents a llocs on ningú les havia aplicades abans a escala industrial. 

        Salvant les distàncies, quan Jobs va parir l'iPhone no va introduir cap tecnologia revolucionària, ans al contrari, va simplificar l'existent i fins i tot va recuperar conceptes que els gurús del seus temps consideraven caducs i obsolets, i avui tothom està d'acord que Jobs innovar.


        • autokrator13.598 3 150👍 9.421
          Això no ho sé perque no he pujat, però les crítiques que he llegit més aviat m'indiquen que un Tesla no és millor que un cotxe elèctric dels fabricats per altres companyies. No sé en que hi ha hagut innovació, però és possible que tinguis raó. Igualment caldria algún exemple d'alguna cosa que ofereixi Tesla i altres companyies no. 
    • TUTTLE3.299 14 612👍 2.264
      En aquest mon hi ha gent que ho intenta i gent que es queda criticant i dient que es impossible des del sofa de casa. Aixi ens va als independentistes    ....
    • Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
      Han fet quelcom millor que vendre la tecnologia: alliberar-la de patents. Almenys totes les que tenien fins al 2014, no crec que ho tornin a fer.
      • autokrator13.598 3 150👍 9.421
        Però tu saps que és una patent? Jo ni tan sols sé si el bo de l'Elon té registrada alguna patent, però regalar una cosa que ningú no vol no indica res. Ningú no fa servir cap tecnologia inventada per l'Elon, perque no ha inventat res. Noi, t'ho creus tot. 
  • Ph993.083 3 644👍 1.671
    T'has sentit identificat 
  • TUTTLE3.299 14 612👍 2.264
    Lo que tu vulguis. El seu cotxe esta cami del cinturo d'asteroides. El Reliant Robin de Top Gear esta escampat pels camps de UK.

    No crec que sigui cap geni del sXXI i tampoc crec que ho fos steve jobs. I sobretot fot moltes cagades. Pero les cagades no fan que els èxits segueixin alli. Tens una esteroide nou al sistema solar per comprobar-ho.

    Ps: energia solar a 0,015€/kwh en la sibasta energetica - Chile 2017. = mamem lo que seria la carn d'olla.
  • TUTTLE3.299 14 612👍 2.264
    Potser no arribara a Mart el 2022 pero tinc clar que aques fil deu ser el mes loser de tota la historia del raco ja avui al 2018.

    Com ja he dit abans, catalunya esta plena de losers que es queden al sofa de casa dient que es impossoble i que mai serem lliures i despres hi ha els que com a minim lluitem per aconseguir-ho.

    Loser
  • __28170__Usuari sumador8.017 6👍 4.569
    Elon Musk és d’aquell tipus de persona que fa avançar la humanitat, que fracassi o no només ho sabrem amb el temps, però el que ha fet és marcar camins i fer evolucionar moltes tècniques que ens portaran a nous camins. Sense gent així no existirien ni els avions, ni Internet, ni la majoria de tecnologia que en el seu moment no era ni viable ni rendible.
  • Mercator3.914 4 536👍 3.234
    La principal raó per no invertir en les seves empreses no és perquè sigui una estafa o siguin projectes arriscats, és perquè de fa anys es diu que estan fortament subvencionades pel govern americà, el sector demòcrata el tenia/te idolatrat i fins on he pogut llegir el regava amb doblers, creant una bombolla al seu voltant, potser Trump li ha tancat l'aixeta i ara és quan apareix el valor real.

    Això tampoc lleva que coses que han fet les seves empreses siguin positives i no puguin servir per altres en el futur.
    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
      En general els cotxes elèctrics s'estan subvencionant d'una manera o una altra en la majoria de paisos. Després tenim SpaceX que viu dels pressupostos de la NASA. Amb Trump no sé si la cosa canviarà molt, podria ser perque Trump està recolzat pel sector del petroli i el fracking (una altra estafa) i suposo que voldrà beneficar-los.
      • Mercator3.914 4 536👍 3.234
        Home, és curiós que la davallada coincideixi amb l'arribada de Trump al govern, i evidentment Trump té mes amics a les industries de carbó i petroli, per Wyoming i similars, que no a Sillicon Valley o a Palo Alto. I ajudara als seus colegues.
        • autokrator13.598 3 150👍 9.421
          Podria ser, però jo trobo que seria només una part petita del problema. El problema esencial és que quan més fabrica i més ven perd més diners, es a dir que és un frau piramidal de manual. 
          • Mercator3.914 4 536👍 3.234
            es a dir que és un frau piramidal de manual.
            O que hi havia una bombolla. De totes maneres jo no sóc propietari d'un Tesla, potser és un cotxe que va bé i dura a bon rendiment els seus anys. Ja ens ho diran els noruecs en 5-10 anys. Però que jo segur que tirava abans per un Toyota que no un Tesla.
            • autokrator13.598 3 150👍 9.421
              El noruecs, que són els majors compradors de cotxes elèctrics del món, ja compren més Nissan que Tesla. Per començar perque hi ha una xarxa de manteniment que les companyies que porten anys fabricant cotxes ja tenen. 
              • Mercator3.914 4 536👍 3.234
                Evidentment jo també compraria abans un Nissan, en elèctrics tenc entès que són lo millor.
                • Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
                  No, són cotxes tirant a dolents. El problema és que no refrigeren activament la bateria, se sobreescalfa i això només dona problemes (si li dones un ús intens o les condicions climàtiques són extremes, la bateria s'acaba degradant amb facilitat a la llarga).

                  Els millors són els coreans. I sobre els paper, els millors els Tesla (si no fos per defectes estúpids de fabricació).
              • Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
                Compren Nissan perquè el cotxe els hi val 35.000 euros en comptes dels 80.000 en amunt que valen els Tesla a la venda ara a Noruega, lol. Tot i així, durant molts mesos Tesla ha sigut la marca d'elèctrics més venuda. En tot cas, quan arribi el Model 3 aquest any i el que ve (a Europa) i per 40.000 euros, Nissan està acabada. Tant a Noruega com a tot el món; l'únic factor limitant és la pròpia capacitat de producció del Model 3.

                D'altra banda els coreans tampoc tenen res a fer perquè la seva capacitat de producció és una broma comparada amb Tesla.
                • autokrator13.598 3 150👍 9.421
                  Totes les teves respostes es basen en coses que han de passar en un futur d'acord a les previsions de l'empresa en qüestió. Això és asimilar la propaganda. 
                  • Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
                    No. En l'actualitat Tesla és el major productor de cotxes elèctrics i té a la venda el cotxe elèctric de millor qualitat/preu (Model 3), que alhora és el cotxe elèctric amb major capacitat de producció de la història (a dia d'avui, quasi 6.000 per setmana) i que tot i així no són capaços de satisfer la demanda.
                    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
                      Ni podran, perque això és tan fácil com que Tesla quant més produeix més diners perd. Això són les dades, la resta... tu mateix. 
                    • TUTTLE3.299 14 612👍 2.264
                      De les dades que aportes no es dedueix que quan  més produeixi més perdi sino que quant més facturen més dèficit tenen, però aquestes dades no et permeten entrar a la contabilitat de l'empresa correctament. Vegem el gràfic (crec que tu mateix l'havies publicat abans o un link que estudiava el mateix):


                      JO no sóc un contable expert, però sé que moltes empreses tenen perdues i tot això estan guanyant diners, doncs a les pèrdues no hi ha quantificat el capital tecnològic, humà, etc que es desenvolupa. NO es conta quant mercat domina, quantes fàbriques té i lo bé que produeixin. Les inversions fetes, etc... NI tenir un vehicle en el cinturó d'asteroides.

                      Una bona auditoria ens donaria més informació, però a falta d'aquesta aquí només ens dediquem a defensar els nostres propies bias.

                      EDITAT:

                      No sembla que tinguin un bon balanç de lo que deuen respecte lo que tenen (assets), però d'altra banda facturen 11.800 M $. A més milloren el 2017 el capital de l'empresa i produeixen ja 100k vehicles. Tampoc veig una estafa tant gran.

                    • autokrator13.598 3 150👍 9.421
                      A veure, jo el gràfic que enllaçava va per trimestres. Però a grans trets: 

                      Si fa un any facturava 2.790 el segon trimestre les pèrdues eren de 400. Ara mateix factura 4.000 i perd 740. Ve a ser la mateixa relació, si anem a dades més antigues es manté la tendéncia. Abans perdia un 14% de la facturació i ara un 18%, no és que no millori, és que va a pitjor. 

                      Si vas a veure el balanç que publiquen ells mateixos hi ha més dades. Tampoc sóc expert però es veu que és una ruïna:

                      http://ir.tesla.com/static-files/7235e525-db16-470c-8dce-9ecac0ad7712

                      I no és que l'empresa sigui nova, aquesta excusa podia valer fa uns anys. Ara ja és una tendència molt consolidada, quant més cotxes fabrica i ven (i els té venuts abans de fer-los cosa que la resta de companyies no) més creixen les despesses i perd més diners. 

Publicitat

Fòrums

  • 9.298.431 missatges
  • 221.190 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat