Publicitat

Fòrum

Elon Musk es fa el boig.

autokrator13.650 3 150👍 9.482
Obro fil a Economia tot i que igual podria anar a Frikos. 

Elon Musk, el major i més brillant estafador del nostre temps està preparant el seu darrer engany. Després d'haver fet creure mig planeta en un inviable cotxe elèctric sense ni fabricar-ne una peça, després d'haver convençut molts innocents que els faria independents energèticament amb una bateria gairebé inutil, després de vendre fum amb un mitjà de transport impossible que ens portaria a París en una hora, de que colonitzaria Mart i el faria habitable (primers vols el 2022) i altres animalades que ningú serios es pot creure però que ell ha estat capaç de vendre a mig món... Arriba el punt inevitable en que tothom sabrà que és impossible tot el que ha venut que faria, que les seves empreses són una puta ruïna que no paren de perdre calers i és impossible que mai en guanyin. Arriba el punt, doncs, que algú li demanarà resposabilitats.

I aquí el paio s'ha tret de la màniga el seu darrer engany, molt enginyós tampoc no és perque està més vist que anar en bici, però tenint en compte les coses que s'ha arribat a creure d'aquest estafador el món ja em sembla be que no s'esforci molt. Abans de veure's davant els tribunals perque algú li demani les responsabilitats econòmiques i penals ha començat una campanya per explicar-nos que està perdent el cap. A veure si així es lliura de la justícia.

Fil dedicat als raconaires que, sense cap coneixement científic de cap mena, en diversos fils sobre temes com el problema energètic, el cotxe elèctric o la cursa espacial han tret com a raonament únic les promeses impossibles d'aquest fantasma. Raconaires als que torno a recomanar que es deixin tots els seus diners a invertir en les empreses del bo de l'Elon i que s'endeutin el que puguin per invertir. Amb carinyo...

https://blogs.elconfidencial.com/tecnologia/homepage/2018-08-18/elon-musk-tesla-spacex_1605303/

Enllaç del Confidencial, ho dic pels que si no troben cap argument recorrin a l'habitual de qüestionar la font per ser espanyolista. De res.

Respostes

Configuració
  • EPS62.679 14 8👍 11.564
    No se això de SpaceX o com es digui, tot i que sembla ser que l'èxit en certes proves és evident.

    El que conec més és el temes dels cotxes ja que estic en el mundillo, i el que està clar, que avui en dia el cotxe 100% elèctric és inviable, això si, els polítics han dit el que em de tenir un elèctric ja i els mitjans de comunicació els hi fan la feina, encara que sigui impossible, des de les bateries fins a tenir una potència contractada al màxim (i això que s'omplen la boca també amb la reducció de consum elèctric particular).

    Me'n fio molt més dels motors que evolucionaven fa uns anys per part de Toyota més que de Tesla, que no ha innovat gaire a part del marketing. Toyota estava evolucionant motors de pistó lliure, un híbrid que si que seria el pas previ al elèctitric 100%, que encara li queda per ser funcional, i que tindria el millor del cotxe elèctric però sense patir per el seu punt feble, la bateria, res a veure amb els híbrids actuals.
    • Carles Martell3.390 1 603👍 5.849
      Què dius que li falta al cotxe elèctric per ser funcional?
      • EPS62.679 14 8👍 11.564
        Per fer desplaçaments per ciutat o curts, doncs si que et pot servir, però si has d'anar amunt i avall amb cotxe, no és funcional.

        El punt feble que és la bateria, tan l'autonomia que es pot obtenir amb ella com la degradació que te amb l'ús. En això últim a Renault (diria que era) van tenir molts problemes.
        També te el problema de que les càrregues, encara no són prou ràpides, fins i tot les ràpides no ho són.
        I l'altre problema, és que no hi han prous carregadors, o són incompatibles amb depèn quins cotxes o que els posen s'espallen i ningú els arregla (molts casos) i potser el més important, que no hi ha infrastructura per carrergar els cotxes, per exemple, en un edifici gran, per tenir 10 o 15 cotxes carregant en el pàrking al mateix moment, doncs has de canviar totalment la instal·lació.
        • Carles Martell3.390 1 603👍 5.849
          Et responc amb el que sé. No crec que el cotxe elèctric en sí tingui cap problema ni limitació. On sí hi són és en la infraestructura de recàrrega.
          El punt feble que és la bateria, tan l'autonomia que es pot obtenir amb ella
          Actualment es pot fer 300-500 km per autovia amb els cotxes normalets en venda. Fa 10 anys pel mateix preu era 100-300. Com serà d'aquí 10 anys? Diuen que uns 1000. I tot això sense cap canvi disruptiu en la tecnologia, només emprant canvis en els percentatges d'elements en les bateries de liti.

          com la degradació que te amb l'ús.
          Certament a dia d'avui en sabem poc, però tot apunta a què no és un problema greu. De fet, estudis en el Tesla Model S indiquen que després de gairebé 1.000.000 de km el cotxe podria perdre només un 20% de la capacitat. En aquest sentit, un bon sistema de refrigeració de bateries és clau, i aquests sistemes cada cop són millors (excepte pel Leaf).

          També te el problema de que les càrregues, encara no són prou ràpides, fins i tot les ràpides no ho són.
          Cert, la infraestructura és el punt que més limita. Els cotxes cada vegada es poden recarregar a més potència però aquesta l'ha de subministrar alǵu... La resta de coses que comentes van en la mateixa línia. A la fi, és la voluntat de la gent de comprar-se el cotxe i després ja hi haurà gent que inverteixi en infraestructura.
          • autokrator13.650 3 150👍 9.482
            La teva manera de raonar és molt clàssica i profundament equivocada. Aquesta mena de pensament de que si fa 10 anys una bateria feia un promig de 200 i ara fa 400 d'aquí deu anys se suposa que farà 800 és contrari a la realitat. La realitat indica que les tecnologies evolucionen fins a un punt. En el cas de les bateries ara mateix, per exemple, no hi ha pràcticament marge de millora. 

            Que una cosa es pugui fer no vol dir que es pugui implantar en masa si no hi ha recursos per a fer-ho. Als 70 creien que els cotxes a la nostra època volarien. I, efectivament, cotxes que volen hi ha des dels anys 90, des del 2002 hi ha que funcionen sense cap mena de dubte. Però no se'n fan perque tenen un consum energétic exagerat pel que fan, has de carregar tant de combustible que no són útils. I això no és ni serà un problema tecnológic, en termes energétics volar sempre serà més car que anar pel terra i anar pel terra més car que anar per aigua. Per això el món es mou en grans vaixells portacontenidors i no en avions que, tot i això, es gasten el 7% del combustible mundial per no portar ni l'1% de la càrrega. 

            Amb el cotxe elèctric ens trobem amb el mateix, no és un problema de que no hi hagi prou infraestructura, és que no la podem crear, per començar perque la flota de cotxes al món gasta més energia que tota l'energia elèctrica que produim. Llavors, sil els 2.000 milions de cotxes del món fosin elèctrics no caldria preocupar-se de que no hi hagués prou punts de recàrrega perque simplement no hi hauria prou electricitat. 
            • Carles Martell3.390 1 603👍 5.849
              Hosti, què pesat. Dic que arribarà a 1000 perquè ja existeixen aquestes bateries i d'aquí uns quants anys és quan li volen donar sortida, no perquè estigui aplicant una regla de 3 inventada.

              El que es pugui implantar en massa o no ja sí és una discussió interessant. De moment el cotxe elèctric està en una situació on la demanda és molt superior a la producció, veurem com evoluciona i si es pot sortir d'aquest coll d'ampolla.
              • autokrator13.650 3 150👍 9.482
                Arribarà al que sigui però hi ha un límit en les bateries d'energia per Kg de pes. Cony és molt fàcil d'entendre.

                I que es pugui o no implantar en massa potser a tu no t'importa però, per a mi, és clau per decidir si la societat ha de posar-se a invertir en infraestructures i subvencionnar el cotxe elèctric si després només el podran tenir 4 gats.
                • Carles Martell3.390 1 603👍 5.849
                  Arribarà al que sigui però hi ha un límit en les bateries d'energia per Kg de pes. Cony és molt fàcil d'entendre.
                  Sí. I què? El dia encara no ha arribat.

                  I que es pugui o no implantar en massa potser a tu no t'importa però, per a mi, és clau per decidir si la societat ha de posar-se a invertir en infraestructures i subvencionnar el cotxe elèctric si després només el podran tenir 4 gats.
                  En tot cas un bon % de la població sí en tindrà i aquest haurà d'usar infraestructura. És un negoci segur.
                  • autokrator13.650 3 150👍 9.482
                    Ja fa uns quants anys que no es fan bateries millors que les de liti, potser un poc millors sí, però no hi ha gaire capacitat de millora. I, a més, és un material força escàs.
                    • Carles Martell3.390 1 603👍 5.849
                      Cony, suficientment millors per duplicar la seva densitat energètica en pocs anys. I no dubtis que encara és multiplicarà més amb l'arribada assegurada de les bateries d'electrolit sòlid.

                      El liti encara és un mineral abundant i les bateries després es podran reciclar. Això dona molt de temps per anar invesstigant altres tipus de bateries.
                    • autokrator13.650 3 150👍 9.482
                      Doncs sí, sí que ho dubto. Això, de moment, ni existeix més enllà de ser un projecte. Igual que dubtava que al 2016 Espanya tingués 2 milions de cotxes elèctrics quan ho deien ja fa anys. I no m'he equivocat. En general tendeixo a dubtar molt dels avenços que les empreses diuen que faran en el seu sector. Si veig publicacions independents i amb criteri científic ja confio més. 

                      El liti és escàs si ens posesim a consumir-ho al nivell que requeriria fabricar una quantitat significativa de bateries de cotxe. 
                • Roderic18.207 15 90👍 9.210
                  Tota solució passa per decrèixer.
            • Tuixec4.053 9 528👍 1.847
              A la informàtica es va arribar al límit físic dels electrons per dissenyar processadors amb les cel.les que emmagatzemen els bits més petits i per tant més ràpids. No obstant aquesta limitació física s'ha mantingut la mateix progressió en poder computacional desenvolupant la computació en paral.lel.

              Si arriba el moment en que les bateries no es poden fer amb més capacitat, s'evolucionarà amb bateries standards que es puguin canviar en 1 minut per altres ja precarregades. O una altra cosa.
        • e.e.e163 3👍 90
          Bé, però les persones que majoritàriament utilitzen el cotxe per anar de Maresme/Vallès/Baix Llobregat a bcn ciutat a treballar i moure's per allà, seria una molt bona opció, no?
  • TUTTLE3.301 14 612👍 2.268

    PS: Si vols veure estafes busca HYLA Iberica o Herbalife (MLM's). Tens empreses que de debó es dediquen a estafar a la gent a casa nostra i molta feina per fer i em tindràs al teu costat per criticarles i destruir.les juntament amb els seus directius.
  • Barney1.529 2 983👍 2.739
    Tesla és el mateix que el cine en 3D: Una cosa que es va inventar fa molts anys, que no va funcionar i que ara han tornat a reflotar (sense cap innovació significativa) per fer calers.

    I si la gent ho compra doncs no es pot considerar estafa però sí que demostra (sobretot per la cotizació) que hi ha molt d'imbècil forrat.
  • enricmm16.482 10 110👍 5.960
    Hi ha un paio al Youtube que totes les previsions que fa són equivocades. El tio recomana comprar Tesla, GoPro i Facebook. A banda de saber gràcies a ell amb quines posicions cal anar a curt, ric molt. Schadenfreude nivell Veneçuela se'n diu 
  • maori16.659 4 107👍 8.706
    Obrers mutilats, cremats i morts: el negre malson de la fàbrica d'automòbils Tesla



    La inspecció de treball de Califòrnia ha iniciat tres expedients contra el fabricant d'automòbils Tesla, arran de les denúncies presentades pels treballadors de la planta d'acoblament de l'empresa a Fremont. Tot i que la fàbrica aixeca onades d'entusiasme entre els papanates de les noves tecnologies, està considerada com un dels 12 llocs de treball més perillosos dels Estats Units.

    En els últims anys la planta, que dóna feina a més de 10.000 treballadors, ha demostrat ser un lloc de treball extremadament perillós, on els obrers han estat tallats en trossos per màquines, aixafats per carretons elevadors, cremats en explosions elèctriques i ruixats amb metall fos.

    El 2014 la taxa de lesions relacionades amb el treball, és a dir, les lesions que requereixen tractament mèdic més enllà dels primers auxilis, va ser un 15 per cent més alta que la taxa mitjana de la indústria automotriu. A l'any següent, quan la taxa mitjana d'aquestes lesions en la indústria va augmentar del 7,3 al 6,7 per cada 100 treballadors, va passar del 8,4 al 8,8 per cent, una taxa un 31 per cent més alta que la mitjana de la indústria.

    Les xifres de lesions greus -les que requereixen dies lliures o un horari de treball limitat o un trasllat a un altre lloc- pinten un quadre molt més fosc de la perillositat de la feina de Tesla per als seus treballadors. Igual que amb les lesions registrades, l'índex de lesions greus també va disminuir en tota la indústria en 2015. No obstant això, en el cas de la planta de Tesla, la taxa es va disparar al 103 per cent de la mitjana de la indústria (1).

    En 2016 l'índex de lesions registrades va ser un 31 per cent més alt que la mitjana de la indústria, mentre que l'índex de lesions greus va ser un 83 per cent més elevat. L'any passat, es van reportar 722 casos de lesions relacionades amb el treball a la fàbrica, 600 dels quals van ser greus.

    Les xifres d'obrers ferits o morts són més grans que les registrades oficialment. Una de les víctimes, que no es van registrar, va ser un enginyer tècnic al que li van exigir que tragués l'excés de pintura d'una canonada obstruïda sota d'una cabina de pintura. Amb el peu clavat a la pintura, va patir un accident que va deixar la cara tallada i inflada i talls i contusions al braç esquerre i al colze amb talls i contusions. Tot i que no ha pogut tornar a treballar, l'acccident no es va registrar perquè inicialment només va rebre primers auxilis.

    Un altre cas és el de Tarik Logan. Encarregat d'acoblar els paquets de bateries Tesla amb un adhesiu tòxic, Logan va inhalar vapors tòxics. El primer mareig va donar pas a forts mals de cap que no van cessar i va haver d'ingressar a una clínica.

    El metge que el va atendre va assegurar que el treballador va patir una reacció aguda a la cola per a cotxes que li va causar mals de cap, marejos i molèsties respiratòries, però l'empresa no va registrar l'accident de treball com a tal perquè va dir que no estava d'acord amb el diagnòstic mèdic.

    Entre 2012 i 2017 Tesla va ser sancionada per l'OSHA, l'organisme que a Califòrnia s'encarrega de l'higiene i seguretat en el treball, a causa de més de 30 violacions de la normativa laboral de seguretat i higiene en el treball (2).

    El més greu va ser un accident ocorregut el 2012, quan tres treballadors van patir cremades greus després d'haver estat ruixats amb alumini fos en un accident que va resultar d'una fallada de l'empresa en el manteniment adequat d'una màquina. La multa va ser de només 71.000 dòlars.

    Un obrer de l'empresa va escriure l'any passat: "Sovint sento que estic treballant per a una empresa del futur en condicions de treball passades. La majoria dels meus més de 5.000 col·legues treballen més de 40 hores a la setmana, incloent un nombre excessiu d'hores extraordinàries. El dur treball manual que fem perquè Tesla tingui èxit, es fa amb gran risc per als nostres cossos".

    Per assolir els objectius de producció, els treballadors de la fàbrica estan sota pressió perquè treballin més ràpid. El treball en les màquines de la fàbrica, que implica massa torsions i girs i moviments físics addicionals, i la pressió constant sobre els obrers perquè treballin més ràpid, són les que provoquen les lesions.

    "El pitjor de tot", escriu el treballador, "és que sento als meus companys dir en veu baixa que estan patint, però que tenen massa por de denunciar per por que la direcció els qualifiqui de ploramiques o mals treballadors".

    Les condicions de feina tampoc són segures en altres projectes de Tesla. El desembre de l'any passat, al camp solar de l'empresa a Hampshire College, quatre obrers van resultar electrocutats per un corrent de 13.000 volts quan entraven en una estació de control en viu per mostrar una imatge del transformador al seu interior. Els obrers estaven equipats amb guants de protecció elèctrica de classe 0 per a una tensió nominal màxima de 1.000 volts. La formació en l'ús d'equips elèctrics s'impartia als treballadors a través d'internet, però no se'ls exigia demostrar la seva competència després de la formació per obtenir un certificat.

    Gairebé dos mesos després de l'incident, al febrer d'aquest any, els inspectors de la OSHA van descobrir que cap dels treballadors certificats entrenats per l'empresa coneixia les distàncies mínimes d'aproximació per treballar a prop d'una font de 138.000 volts.

    Després de les violacions de la normativa de seguretat en el treball, l'OSHA va imposar a Tesla una multa de 110.863 dòlars, la multa més elevada relacionada amb la seguretat en el treball.

    Així d'"apassionants" són les condicions de treball en les empreses de noves tecnologies.

    (1) http://worksafe.typepad.com/files/worksafe_tesla5_24.pdf 

    (2) https://www.sfchronicle.com/business/article/California-cites-Tesla-for-poor-hazardous-12523357.php


    https://movimientopoliticoderesistencia.blogspot.com/2018/08/obreros-despedazados-quemados-y-muertos.html 

  • maori16.659 4 107👍 8.706
    La junta directiva de Tesla i Musk acorden seguir cotitzant a la borsa



    El fundador de Tesla i la seva junta de directors van arribar a l'acord que "el millor camí serà romandre en la borsa", va anunciar el mateix Musk en un comunicat.

    L'empresari va explicar que després d'anunciar el 7 d'agost seus plans per fer de Tesla una companyia de capital tancat, va consultar amb els inversors i accionistes sobre aquesta possibilitat. Negociacions realitzades durant diverses setmanes li van fer entendre, segons va afirmar, que la majoria dels accionistes consideren que Tesla és millor com una empresa de capital obert, i que el procés de sortir de la borsa "consumiria inclús més temps i seria una distracció més gran de el que inicialment es va anticipar ".

    El fundador de l'empresa ha subratllat que aquesta seguirà concentrant-se en la creació de productes, com l'automòbil Model 3, i ha afegit que està "increïblement emocionat de seguir liderant Tesla" amb les mateixes característiques que ha tingut fins ara.

    https://actualidad.rt.com/actualidad/286416-tesla-musk-junta-empresa-publica 
  • Ezio3.201 6 629👍 418
    Ahir es va fumar un porro en una entrevista de ràdio i les accions de Tesla han baixat un 10% a continuació. 
  • maori16.659 4 107👍 8.706
    Musk planeja construir un robot gegant com els de les caricatures japoneses



    El director executiu de Tesla i SpaceX, Elon Musk, va revelar aquest diumenge al seu compte de Twitter el seu amor per l ''anime', les pel·lícules d'animació japoneses. Aprofitant el tema, va expressar el seu desig de construir una 'metxa' que, dins del gènere de ciència ficció, és un robot o vehicle mecanitzat de grans dimensions que posseeix parts mòbils com braços o cames.

    Musk va compartir diverses piulades molt d'hora al matí sobre algunes cintes d' 'anime' que van ser del seu grat. "Em va encantar 'El teu nom'", "també m'encanta 'La princesa Monoke'", va escriure.

    Una hora més tard va afirmar que "és hora de crear una 'metxa'". Aquests robots s'han fet populars dins dels dibuixos animats nipons gràcies a sèries com 'Gundam', 'Neon Genesis Evangelion' i 'Mazinger Z', marcant la base d'aquest gènere.

    La seva afirmació va generar milers de comentaris en poc temps, on alguns internautes es van prendre de broma les paraules del magnat. No obstant això, no és la primera vegada que Musk es manifesta amb idees que poden semblar desgavellades i que després s'han convertit en projectes concrets.

    L'empresa The Boring Company, fundada per Musk en 2016 per construir i operar un enllaç de transport subterrani d'alta velocitat, va néixer de forma espontània després que l'empresari piulés des de la seva interlocutòria que el trànsit "l'estava tornant boig" i que havia de construir "una màquina per perforar túnels".

    https://actualidad.rt.com/actualidad/292067-elon-musk-construir-robot-anime-japones 
  • Carles Martell3.390 1 603👍 5.849
    "Tesla és un frau piramidal de manual, mentre més ven, més perd" - Autokrator

    Dispenseu l'enllaç de la Vanguarra i en castellà
  • Xicoira5.558 3 390👍 4.616
    Me cago en la puta, no em deixa enllaçar tuits.

    Com es fa? Rigel, t'invoco, si us plau ajuda’m que sé que en saps d’això. 
  • RESILIENT2.831 3 675👍 2.466
    De boix res, aquest és l'últim prototip perfeccionat per TESLA i patentat per ACME una vegada descartades les piles de petaca:

    • EPS62.679 14 8👍 11.564
      Bé, és el que tenen molts genis, que estan sonats.

      Però el cas és que ha demostrat moltes coses, a pesar que Tesla em sembla que no ha tingut grans innovacions tècniques, el cas és que ha demostrat que el cotxe elèctric és relativament factible a curt/mig termini (encara li queda), cosa que molts (sobretot fabricants) deien que era impossible, això és lo important, no si es vesteix com un pallasso o si es fuma un porro.
  • maori16.659 4 107👍 8.706

    El magnat Elon Musk defensa que es treballin 80 hores setmanals



    Nova polèmica del fundador de Telsa, Elon Musk. Ara, defensa que els treballadors facin 80 hores setmanals (oficialment, se'n treballen al voltant de 40 en la major part de països del primer món). "Ningú ha canviat mai el món treballant 40 hores a la setmana", ha dit Musk a través de Twitter. I és que el magnat, que acumula una fortuna de 22.300 milions de dòlars (uns 19.800 milions d'euros) segons la revista Forbes, ha estat molt criticat per les jornades maratonianes que afronten el seus treballadors. 


    Tot plegat ha sorgit d'un tuit del mateix Musk amb un article de The Wall Street Journal què defensava que Telsa és una de les empreses que ofereix més llocs de feina als joves. Són jornades, això sí, inacabables. Però Musk ho defensa. "Si estimes el que fas, en bona part no se sent com una feina", ha dit. 

    Les paraules de Musk han provocat polèmica. Molta gent ha reivindicat les lluites obreres per aconseguir les jornades de vuit hores que ara l'empresari sud-africà oblida. Altres crítiques apunten que amb jornades tan llargues és impossible compaginar la vida laboral amb la vida familiar. 


    https://www.naciodigital.cat/noticia/167775/magnat/elon/musk/defensa/es/treballin/80/hores/setmanals?fbclid=IwAR3XV5xnhfKkIgmBFxiE2ctKA3v1DCrFeks6OGPuVXac5CS1cTrUVUrw4PA 

  • Iffy1.085 6👍 1.367
    Obrir un fil sense els aires de milhomes, dedicant el fil als raconaires sense coneixements, anar d'expert, el referent a les fonts espanyolistes com si fossim nosaltres els racistes i tancar-lo amb un "de res" no era possible no?

    Veurem que depara el futur, però totes les travesses segueixen apostant pel model elèctric com a futur dels vehicles... especialment els gegants asiàtics com Korea i Japó, i no són Tesla.
    • Carles Martell3.390 1 603👍 5.849
      Voldràs dir especialment el gegant de la XIna. En aquest àmbit, Japó i Corea no són res comparats amb la Xina.
      • Iffy1.085 6👍 1.367
        Tampoc Europa o Amèrica, ja que també les seves peces són fàbricades a la Xina.
        Però em referia a marques i qui desenvolupa les patents, motors, models, etc... no a les fàbriques dels components.

        Korea:
        Daewoo, Hyundai, Kia, SsangYong....
        Japó:
        Nissan, Toyota, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Subaru, Suzuki....


        Quines marques té la Xina?
        • Carles Martell3.390 1 603👍 5.849
          Que estiguin amb coctxes elèctris? Innumerables:

          NIO, BYD, JAC, BAIC, Chery, Knadi, Zotye, GAC, BYTON... De fet a la Xina hi ha gairebé mig miler de fabricants de vehicles elèctrics i és el lloc del món on més se'n venen en número (més que al continent europeu).

          En canvi, de les marques que has dit només fan elèctrics Kia, Hyundai, Nissan i Mitsubishi. 4. I no n'hi ha més.
          • Iffy1.085 6👍 1.367
            Si, m'he desviat una mica del tema elèctric cap a les marques de fabricants en general.
            Però dels que dius són cotxes que només apareixen a la Xina que menja apart... quines d'aquestes marques es veuen per occident?

            Per cert, ja posats, quin creus que es el futur dels automòvils o millor aposta els próxims anys? combustibles, gas, híbrids. elèctric, hidrògen...?
            • Carles Martell3.390 1 603👍 5.849
              quines d'aquestes marques es veuen per occident?
              Fins fa uns anys podies comprar un model elèctric de BYD (el BYD e6) i n'hi ha alguns circulant de taxi per Barcelona. Em sembla que no van sortir gaire bons i ara no sé si es venen. A part d'això, fins on jo sé, cap marca xinesa ven ara a la UE, encara que hi ha plans de desembarcament de diverses marques pels propers anys. Ja veurem què acabarà passant, però podria ser que al final vinguessin amb una tecnologia molt més mastegada i millor i a sobre més barats... Les marques europees tenen por que això passi i per això (juntament amb l'avançament brutal tecnològic i d'escala que els ha fet Tesla) ja s'estan posant les piles.

              Per cert, ja posats, quin creus que es el futur dels automòvils o millor aposta els próxims anys? combustibles, gas, híbrids. elèctric, hidrògen...?
              Suposo que la cosa anirà cap a vehicles totalment elèctrics, al menys ara la tendència és clara: totes les marques s'estan passant a fer només elèctrics de bateria. A la fi són els millors en pràcticament tot, excepte en el preu inicial a pagar (cosa que no canviarà en molts anys, encara que vagi baixant). Tot i la inversió inicial, a dia d'avui comprar alguns models elèctrics ja és més barat que un de combustió després d'uns 10 anys d'us. Encara que això és relatiu també.
              • Iffy1.085 6👍 1.367
                Merci, s'agraeix l'opinió de gent que està posada en el tema.

                Jo vaig en moto per ciutat però fa temps que la meva parella insisteix en que tinguem el primer cotxe per quan sortim de Barcelona... així  que ja porto un anyet mirant models.... Audi A3, el nou Toyota Corolla Hibrid, esperar el nou Mazda 3, el Kia Ceed, i de cop i volta penso que aquests es disparen en preu, el cotxe dormiria al carrer i el faria servir poc i baixo de nou cap a un Polo, Ibiza o fiat 500
  • Davar14.552 6 137👍 6.329
    Això d'enviar cotxes a l'espai no ho va inventar ell.
  • Tonyinaire158👍 160
    Podrieu canviar el nom del fil per: "Fil oficial del Club de Haters de Elon Musk".




  • mariusfuche18👍 1
    A mi Elon Musk m'agradava quan va començar amb Tesla i tenia el propòsit d'estandarditzar els cotxes elèctrics, però això va passar fa anys i no he vist l'evolució que esperava...
  • Patriarca2.277 3 777👍 1.829
    Fa cosa de 10 dies el Sr. Musk va treure un anunci en què el model 3 tindria una conducció semi-autònoma (autònom per autopistes, aparcament, etc.) per tant sols 35.000$ amb una autonomia de 400km.

    Una altra dada interessant:
    https://twitter.com/JonErlichman/status/1105051726544097281

Publicitat

Fòrums

  • 9.301.892 missatges
  • 221.326 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat