Publicitat

Fòrum

I si fem tots un exercici de maduresa i sinceritat amb nosaltres mateixos?

GatNegre21.482 8 64👍 7.129
Escric això amb la millor de les intencions i deixant clar que des del meu punt de vista Catalunya ha d'esdevenir un Estat independent, la qüestió és quan i com.

S'acaba d'obrir un fil en el que es critica la decisió de Quim Torra de "aparcar l'1 d'octubre i la República si el govern espanyol està disposat a fer un referéndum". En primer lloc em sembla evident que ja fa temps que s'ha renunciat a l'1 d'octubre i a la proclamació de la república (la veritat no entenc aquest ús tan suat de la paraula "república", però no hi entraré ara). I no s'hi ha renunciat perquè els nostres polítics ens hagin vengut, o per interessos personals, o perquè siguin uns mentiders (que ho són), sinó que s'ha renunciat per dues senzilles raons: ni és legítima ni té cap viabilitat ni a curt ni a mitjà ni a llarg termini per una senzilla raó: nul·la capacitat per controlar el territori i actuar com un Estat independent.

El primer que hem d'entendre els catalans és que les proclamacions estèrils no porten enlloc. Una proclamació és tan sols una formalitat, una comunicació, però no és mai res efectiu, no materialitza res, i tan sols heu de revisar la història universal per comprovar-ho.

Arribats a aquest punt, què estem fent els catalans? Doncs el que millor sabem fer: queixar-nos, manifestar-nos, plorar, culpar, victimitzar-nos... no és que pel mer fet de ser catalans siguem així, aquestes característiques són universals, i la gent, en general, és força ignorant. Em ve al cap quan l'1 d'octubre va començar a circular la notícia de que a una noia li havien trencat els dits i li havien magrejat els pits deliberadament, en aquell moment tothom li va donar credibilitat a la notícia, tothom, més endavant, qualsevol amb dos dits de front i una mínima capacitat d'autocrítica, el que veu és una brutal exageració per part de la noia, que ha servit d'infinites burles a les xarxes socials i fòrums d'internet, unes burles que no l'ataquen només a ella personalment, sinó a la credibilitat de l'independentisme per se.

Però què hem de fer a partir d'ara? És difícil donar una resposta. En primer lloc el que necessita l'independentisme és una cúpula que dirigeixi i una militància que obeeixi, una estructura jeràrquica d'obediència. Així és com penso jo que es pot triomfar en qualsevol cosa, amb aquest tipus d'organització, òbviament oberta al diàleg intern. Òbviament aquesta cúpula ha d'estar formada per persones excel·lents en diverses matèries, sinó que a més també han de ser persones amb un gran coneixement de la realitat social de totes les zones de Catalunya i amb un esperit científic: des de les dades conèixer i comprendre el nostre país per afrontar les estratègies que siguin més adeqüades, escapant de tòpics i simplificacions.

Justifico una organització jeràrquica perquè és així com funcionen les empreses d'éxit (entenent empresa en el sentit més ampli), en els exèrcits en tenim un clar exemple, us imagineu quin desastre per un exèrcit en el que hi regnés l'anarquia i l'assemblearisme? No ens enganyem, la democràcia no és un sistema perfecte, de fet és molt defectuós, però el triem perquè és el més just i el que millor pot salvaguardar les llibertats de tots, però en altres contextos la democràcia perd tot aquest sentit en no estar en joc cap llibertat individual, sinó que el que està en joc és l'assoliment d'un objectiu concret, com ho és la victòria en la guerra.

En definitiva, hauríem d'adoptar una actitud més madura i seriosa. No demano que la gent deixi de cunyadejar, doncs això és impossible, però si q aniria bé una mica de sentit comú i de deixar de culpar als demés de totes les desgràcies, perquè al final el que està passant és que ens estem sectaritzant, ens estem convertint en una paròdia, i els colons, que per cert estan molt ben organitzats en una estructura jeràrquica d'acció, fan una befa graciosa i astuta de les nostres misèries, arribant amb humor al públic poc polititzat, i mentre nosaltres estem quedant com els ploramiques victimistes, ells estan quedant com els catxondos desacomplexats. Això últim segurament molts no ho entendreu perquè no hi teniu un contacte diari amb aquesta gent (colons i gent poc polititzada) però està passant i nosaltres, per la falta d'actitud científica envers tot plegat, no ho estem detectant, vivim instal·lats en el tòpic i en la comoditat del mediocre que ho ha heretat tot ja fet.

Respostes

Configuració
  • Mcasas9.049 12 239👍 3.508
    Molt bona contribució, hi estic força d'acord. Cal un sal qualitatiu des del punt de vista organitzatiu ja que en aquest moment ni els partits ni les entitats poden dur el país a la independència, no pas per manca de voluntat, si no perquè no estan preparats per plantar cara al l'estat. Cal també un lideratge fort que traci un full de ruta realitzable cap a la independència i que aquest sigui assumit per totes les organitzacions independentistes, encara que sigui només implícitament. 

Totes les altres vies (caceres de traïdors, tàctiques de reafirmació independentista sense cap plà real, crides genèriques a la mobilització popular, etcètera) estan condemnades al fracàs.
  • Tuixec3.843 9 534👍 1.676
    T'imagines treballar per una empresa d'èxit que et digui que cal fer esforços, que tothom s'ha de baixar el sou i treballar 1h més al dia per no fer fora ningú i al minut després de que el darrer treballador accepti fa un ERE? Perquè això és el que tenim.

La ciutadania es va aturar perquè "era l'hora de la política". Be, doncs han fracassat en tots els àmbits excepte en la internacinalització.

SI un líder no té credibilitat no és un líder. El respecte a la jerarquia es guanya.

Respecte a lo del referèndum. Estaria d'acord en aturar tot per un referéndum pactat si es té control del cens (casualment està incrementant el nombre de guardies civils destinats a catalunya, que es van censant tots i ves a saber si 5 familiars o amics a cada casa, res que no passés al Qebec). Ara, aquest referèndum l'ha d'oferir l'altra part i únicament arribarà si realment s'està avançant per prescindir de qualsevol institució espanyola. Això darrer no està passant, així que el suposat lider, l'únic que fa és plorar per que algú altre li arregli la situació i mantenir controlat el galliner.
    • GatNegre21.482 8 64👍 7.129
      Aviam. Però què vols dir amb "aturar-ho tot"? Però que no està tot refotudament aturat, de debò?

La ciutadania es va aturar no només perquè "era l'hora de fer política", sinó perquè no hi havia cap horitzó, què és el que s'estava fent? quants dies hagués estat la gent al carrer? I, abandonant el terreny de la voluntat dels independentistes, fins quan el govern espanyol no hagués actuat? De fet és la seva obligació, actuar davant el desordre civil.

Parla de revolució, de lluita, de república etc. com a conceptes buits no ens aporta res, tota lluita ha d'anar acompanyada d'una estratègia i un horitzó clarament definits.

En definitiva, si volem la independència ho podem fer de dues maneres: o pactant amb l'Estat un referéndum o per la via de les hòsties. Per mi totes dues són legítimes, el que no té sentit és estar a mitges tintes, que si em queixo, que si poso un llacet, que si ploro perquè me'l treuen, que si ara planto unes creus grogues i em barallo amb un colón que les treu... aviam, tot això què ens aporta? Jo crec que res, fins i tot resta, perquè hi ha les "terceres persones", aquelles que no tenen una posició molt determinada en cap dels dos bàndols perquè oh, sorpresa: hi ha gent que NO VIU tot aquest tema amb la mateixa intensitat que els independentistes i/o els colons, de veritat, creu-me, per molta gent tot això és mooooolt secundari en les seves vides, i aquesta gent és clau, l'hem d'atraure, i no l'atraurem amb una campanya constant de queixa i plor, o aquesta és almenys la meva opinió.
      • Tuixec3.843 9 534👍 1.676
        Una oferta de referèndum no arribarà mai si l'estat no es veu totalment desgastat. I a hòsties perdem perquè no tenim exèrcit.

Jo només veig les opcions de desobediència continuada fin que no càpiga gent a les presons o la de vaga general fins enfonsar l'economia espanyola (i obviament molt més la catalana). Són bastant complementàries.

Ara està tot aturat, si. Amb aturar-ho tot per un referèndum em referia a deixar d'intentar dia si, dia també funcionar com un estat. Trobar algú que doni finançament a la Generalitat, intentar recaptar imposts, crear institucions de justícia independents, intentar mantenir relacions internacionals, etc.

Amb que la societat es va aturar perquè era "la hora de la política" no és res que m'inventi. La societat estava infinitament més activa intentant ILP's, creant actes simbòlics propis com ara els referèndums de cada ciutat o pressionant al nostre govern.

D'aquestes accions constructives hem passat a la merda dels llaços i les creus. A fer marxes de sal quan la sal no és cap monopoli de l'estat espanyol i altres simbolismes totalment inútils. Estic d'acord amb tú que aquest tipus d'actes es possible que restin. Ens cal urgentment trobar actes de dissidència efectius i evidentment no plorar quan tinguin conseqüències previsibles. Actuar o no actuar, però deixar de queixar-nos.
  • Jaume_I15.207 10 126👍 7.453
    ha parlat el català pur vull dir purcessista. Espanyol de l'any o troll de l'any

Pacteu un referèndum d'autodeterminació que mai es produirà
  • Lluísfrancesc12.382 8 164👍 11.189
    De fet per aquí hi ha raconaires que fa tant temps que maduren que ja s'han podrit i tot.
  • catalàamallorca40.151 7 14👍 15.794
    ens estem convertint en una paròdia, i els colons, que per cert estan molt ben organitzats en una estructura jeràrquica d'acció, fan una befa graciosa i astuta de les nostres misèries, arribant amb humor al públic poc polititzat, i mentre nosaltres estem quedant com els ploramiques victimistes, ells estan quedant com els catxondos desacomplexats. 
    Obviant el teu quintacolumnisme habitual, en això t'he de donar tota la raó.
  • Taujà13.569 8 149👍 5.241
    DIDN'T READ LOL

Publicitat

Fòrums

• 9.205.043 missatges
  • 217.876 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat