Publicitat

Fòrum

Rosalía, la Bad Gyal tabarnesa?

Respostes

Configuració
  • Fidel AlfalsUsuari sumador11.796 9 174👍 4.769
    Arran de la seva aparició al programa de Buenafuente n'he sentit alguna cançó, i sense ser cap amant del flamenco, he de dir que m'agrada el que fa. Canta molt bé, amb molt de sentiment, i pel que es veu, per molt d'autotune i bases de trap que faci servir, en sap un fum de música, és un treball cuidat i original, no és cap producte industrial fet per acontentar les masses.

Ara, sentint les coses que diu, el seu accent, la seva manera de ser... em sembla que no pertany al món del que pretén fer veure que pertany. L'estètica del disc, la fila amb què va anar al programa del Buenafuente, les arracades gitanes, el xandall, les horribles sabates blanques de plataforma, en definitiva, tot aquest seguit d'elements estereotipats del killamen... em semblen més falsos que un euro amb la cara de Josmar, gairebé un insult, una imitació de mal gust, com quan a les cavalcades de reis del poble els patges es pintaven la cara amb betum negre. Em fa l'efecte que és una wannabe. Els killos de debò s'intenten vestir bé quan van a la tele.
    • GuillemRM3.202 9 628👍 1.689

És una estètica. El mateix passa en altres estils, com els que canten rap. Mateixos vestits, mateixa estètica i mateixos gestos. Si algú vol cantar flamenc o alguna de les seves branques cal fer-ho amb accent andalús. Quan canten "copla" la podrien fer en castellà i no en andalús, però fins hi tot la valenciana Piquer, ho feia en andalús. Només el gitanos adapten el seu estil al seu idioma i en el cas dels gitanos catalans no els costa res fer-ho en català, cos que estranya a molts catalans de soca-rel, tot i que tota la seva vida ho han fet. Cal reconèixer que la música popular andalusa és molt versàtil alhora de fer variacions o canvis d'estil. Poden adaptar la majoria d'estils musicals al seu. 

Guaita com Miguel Poveda cantant el poema del valencià Josep Piera ARA, l'estil no deixa de ser aflamencat, però en català. om et dic, la música andalusa és molt versàtil i pot anar des del flamenc pur, passant per la copla i acabar pel jazz.

Miguel Poveda, ARA

https://www.youtube.com/watch?v=IMKWsYmK45Y

• Josep Anselm1.335 2👍 1.975
    No entenc per què aquest fil porta més de 300 missatges.
  • Mercator3.920 4 536👍 3.248
    En Josep Anselm qüestiona perquè aquest fil té 300 missatges, només coment per trollejar-lo  i posar una versió de Rosalia de I see a darkness. Ja que esteim, també aprofit per posar en valor l'Escola Superior de Música de Catalunya, on ella es va formar. Que està molt be que te surtin músics youtubers, però quan hom te formació la qualitat és nota i molt.

https://www.youtube.com/embed/AV5ZVYt0AG0

Lletra:

Well you're my friend
    (It's what you told me)
    And can you see
    (What's inside of me)
    Many times
    We've been out drinking
    And many times
    We've shared our thoughts
    But did you ever, ever notice
    The kind of thoughts I got
    Well you know I have a love
    A love for everyone I know
    And you know I have a drive
    To live I won't let go
    But can you see it's opposition
    Comes a-rising up sometimes
    That it's dreadful and position
    Comes blacking in my mind
    And that I see a darkness
    And did you know how much I love you
    Is a hope that somehow you you
    Can save me from this darkness
  • cathalà23.666 12 51👍 7.338
  • galetacuqui1.166👍 1.289
    Encara no he escoltat/sentit mai aquesta Rosalia, tinc cap premi?
  • Mastegot30.118 10 31👍 2.431
    esta xica té talent sinó el saps veure és que ets més burro del que em pensava.

https://www.youtube.com/embed/fqGwqwNwr7Q
    • Flordeneu de Königsberg1.369👍 2.520
      Llegeix el fil. I torna a començar. I de pas vota amb C's al parlament sobre incorporar el flamenc com a part essencial de la cultura catalana.

Teniu  una guerra cultural-assimilacionista espanyol davant i us hi llenceu encantats.
      • Mastegot30.118 10 31👍 2.431
        Estem parlant de creació, talent musical, no de política. Entenc que algun tingueu alguna tara per no saber reconèixer el talent musical de Rosalía, com els pericos, merengues, ... no saben reconèixer el talent de Messi.
        • Flordeneu de Königsberg1.369👍 2.520
          La cultura també és política (en el sentit ampli del mot), i en aquest cas per partida doble, sobretot si se'n fa com en el cas del flamenc un ús polític tan explícit

En el cas de l'exemple Barça vs. Madrid/Espanyol també n'hi ha molta, de política, i difícilment entendràs segons què. Però bé. 

I no, el debat aquí no era només el "talent" de la noia en general. En té? Potser, però n'hi ha molta gent igual o més talentosa que ella sense ni una tercera part del seu 'suport mediàtic'. Aquí no ens mamem el dit...

• EstatpropiUsuari sumador167.603 11 1👍 28.740
          El que no entens tu es que el seu suposat talent no li ha servit per triomfar i ha hagut de fer aquesta merda xarnega del Malamente per obtenir reconeixement i calers. 
  • Ocell_II1.438 6👍 564
    Es una noia catalana que canta en castellà i vol continuar la seva carrera tranquilament, mentre que els mitjans espanyolistes ja la tantejen perque es desdigui de l'independentisme.

Tal i com està actuant probablement sigui independentista o estigui a favor del dret a decidir i no ho vulgui dir perquè no vol perjudicar-se la carrera per un tema com aquest, cosa que trobo bé. Si fos tabarnesa en el sentit ideològic de la paraula està 100% garantitzat que ja ho hauria manifestat molt clarament quan el mundo li ha donat la oportunitat.

A més a més, sospito que quan estigui ben assentada en la indústria i tingui una base segura, i no ara que està començant, deixarà anar alguna cosa que ens agradarà i corroborarà el que us dic.

Això dels tòpics espanyols es una tonteria.

També espero que en el futur faci alguna cançó en català.
  • Lluis5914.501 9 139👍 4.657
    No sé perquè colons discutiu tant.
    amb aquests "TRA TRA!!!, n'hi ha ben be prou...
  • maori16.659 4 107👍 8.706

Catalanofòbia contra Rosalía pels Goya: "Paya catalana antigitana de moda"

La ressaca de la 33a edició dels Premis Goya perdura. La paradoxa és que el millor moment i el més polèmic no té res a veure amb el cinema: l'actuació espectacular de Rosalía i l'Orfeó Català. Massa catalans a l'escenari i en especial la d'una cantant com Rosalía que segueix esquivant l'estúpid debat d'"apropiació cultural" per fer flamenc sense ser andalusa ni gitana. Acusacions de xarxes i premsa madrilenya que han acabat a una associació de dones gitanes. Els seus tuits i retuits contra Rosalía són catalanofòbics pels quatre costats:

Acusen la de Sant Esteve Sesrovires de "desgitanitzar" la cançó, de ser "paya", "opressora", de ser una "moda" que durarà poc i de no sentir el flamenc "de verdad" com els gitanos. Acusar algú de ser contrari a una raça és acusar-lo de xenòfob. No es pot fer tant el ridícul com aquesta associació Gitanas Feministas. Són tan maldestres que obvien que els autors de la cançó original, Los Chunguitos, van sortir a dir que adoren la versió i la volen cantar amb Rosalía. Si la catalana i l'Orfeó Català han millorat l'original depèn de gustos.

https://www.elnacional.cat/enblau/ca/televisio/rosalia-goya-critiques-gitanes_351372_102.html 

• Ohtar17.832 8 95👍 8.792
      Ni que fos la primera en versionar aquesta cançó. Manu Chao té una versió reggae que no en té res de gitana.
        Bé, a mi en el fons aquest món em resulta totalment aliè, només que m'ha cridat l'atenció que l'hagin atacat per una qüestió de supremacisme. Demanen drets i després ni tan sols respecten...
        • Ohtar17.832 8 95👍 8.792
          A veure jo puc arribar a entendre que a la gent que li agrada el flamenc li faci ràbia que gent que sempre l'havia menysreat ara estigui que no cagui amb la Rosalía. Això del antigitanisme pues que vols que et digui, crec que és una forma de criticar-la perquè els fa ràbia això que he dit, perquè músicalment està clar que no la poden criticar
          • Buddha640 2👍 864
            que facin elles una versió millor, colla de subvencionades. Mare meva quina raó tenia el psicoanàlisi, a la gent li fot que altres persones gaudeixin
            És que la qüestió no és el que opinem la resta, a mi me la bufa el que deixi de fer  aquesta noia, el que em té desubicat és aquest feminis...perdó, femellisme amb tints xenòfobs a l'inrevés. Que si opressió paia...sembla que el compte sigui gestionat per trolls. 
  • Hyphen442👍 657
    No sé quin sentit té el títol del fil, ha dit quelcom contra Catalunya? És que a cas la Bad Gyal és mauleta? Jo no ho sé, però pel que m'han dit no està gaire a favor de la independència.
    • Pavel_Korchagin3.574 2 578👍 7.856
      Com sembla inofensiva, és més perillosa. És irrellevant què en pensi ella o que en la intimitat llegeixi El Punt Avui, porti barretina o pugi al Pedraforca tot xiulant La Santa Espina. Rosalia és un producte de propaganda espanyola 100%, promogut pels mitjans de comunicació espanyols.

Qui fa nació espanyola a Catalunya no és l'espanyolisme militant. Qui construeix nació espanyola és la TV, els referents mediàtics, empreses que adopten un marc hispànic de mercat i únicament utilitzen el castellà, penyes esportives, associacions culturals, ...

De la mateixa manera qui fa nació catalana no són només els maulets, són els artistes que decideixen utilitzar el català en les seves obres, són les colles de cultura popular catalana, són les empreses que mantenen la seu a Catalunya malgrat les pressions, ...

No defenso el compromís personal i polític de Bad Gyal amb Catalunya que de ben segur és inexistent, però va contribuir a normalitzar fer música quinqui en català i la va introduir a molts sectors adolescents que no concebien que es pogués fer per la propaganda espanyolista permanent que relega el català a un reducte folklòric. Per tant, va contribuir voluntàriament o involuntària a la causa de la nació catalana.
  • Birondon301 14👍 344
    Jo tot aquest món de xunguitos, chichos, Rosalies i més merdes l'odio, ho sento però no sé perquè hi ha un fil obert aquí sobre aquestes merdes.
  • torraina_infernal38.571 11 16👍 23.727
    Em guardo el que en penso d'aquesta mena de cosa.
  • TUTTLE3.301 14 612👍 2.268
    Se m'enfot tot lo que no sigui el bon thrash metall de tota la vida
  • __32626__1.173👍 1.234
  • BlackOps157 1👍 195
    Pel talent i l'ofici que té la noia podria fer coses menys impostades i més revolucionàries que el trap aflamencat de poca monta que fa. 
    Però s'ha d'entendre que Rosalía fent això està a Times Square i als Gramys i la Silvia Pérez Cruz currant-s'ho no passi d'artista local.
  • Tobies20.821 14 71👍 13.226
    La Rosalía és una noia que fa música i ja està. No s'ha pronunciat políticament i fa ben fet. És un producte típic de la seva generació: adicte a les xarxes socials, apatia política i tendència a l'hedonisme i la superficialitat. I això no és necessàriament dolent, és una actitud de la generació Z. A partir d'aquí només val la pena comentar la seva música, que és pel que s'ha fet famosa.

Publicitat

Fòrums

• 9.301.892 missatges
  • 221.326 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat