Publicitat

Fòrum

Rosalía, la Bad Gyal tabarnesa?

Respostes

Configuració
  • rlborinot5.751 12 369👍 2.538
    Parleu de la Bad Gyal com si sigués d'Arran per tenir alguna cançó en català, i aquesta Rosalía potser és més 'indepe' tot i cantar en castellà...
  • Pralija1.392 3👍 928
    La principal protagonista del fil em recorda a l'èxit que està obtenint aquesta noia. Ella també és catalana, té una imatge potent, rapeja força bé, la seva veu és inconfundible i gamberra, i és molt maca.
    • __32931__295👍 51
      Una poligonera machorra, i es molt maca.

En fi... que el mon s'aturi a la seguent estació, que jo m'hi baixo.
    • EPS62.525 14 8👍 11.385
      Si que m'enganxa el seu rap, però...

és molt maca
      és una conya suposo, o tenim gustos molt diferents
    • Turanga_Leela31.365 7 29👍 8.907
       Doncs no sé què dir-te, no veig que faci res especial ni diferent a altres raperes que he vist ja, potser que és jove i tal, però tampoc ho veig una innovació.
      • Pralija1.392 3👍 928

Turanga_Leela escrigué:
          tampoc ho veig una innovació.
        És que no és cap innovació, ha tingut èxit pels motius abans esmentats:
        té una imatge potent[...]la seva veu és inconfundible i gamberra,

• Turanga_Leela31.365 7 29👍 8.907
          Ja, és que tampoc veig res de potent ni en la seva imatge ni en la seva veu.
        • Lyuh Woon-hyung2.512 3 735👍 2.674
          La mateixa merda que aquestes, però en castellà quillaco

https://www.youtube.com/embed/mAKsZ26SabQ

si em fan escollir merda em quedo amb les coreanes, és clar
          • Pralija1.392 3👍 928

Lyuh Woon-hyung escrigué:
            castellà quillaco
            Vols dir andalús? No té accent andalús. I també cal dir que només un percentatge molt petit de catalans fa rap en català.
             em quedo amb les coreanes
            Crec que molt pocs occidentals comparteixen el teu gust. Si a tu t'agraden les coreanes, endavant, estem parlant de coses subjectives i cadascú té el seu gust.
              Dues coses, primer, la noia aquesta amb el cap mig rapat te un accent castellà quillaco (quillaco flamenquillo a més)

segon, jo no he dit que m'agradiel video de les Twice (el grup coreà aquest), al contrari, he dit, explicitament i repetida, que em semblen merda les dues coses, no té res a veure amb que "m'agradin les coreanes" (no em pot agradar o desagradar una nació de 80 milions de persones, quina rucada, l'atractiu funciona persona a persona). He dit que posats a escollir merda escollia la coreana aquesta, res mes.

Ara, veig que deus tenir una edat, perque el KPOP ho peta molt, molt, molt moltíssim, a occident, i de fet aquest video de Twice va sortir el 5 de novembre i ja té gairebé 60 milions de visionats a youtube (és a dir, un dels videos musicals amb més exit de tota la historia del youtube), un dels països on ha tingut mes visionats ha estat els EUA.

I això que és un grup femení, que ho peten menys internacionalment que els "masculins". BTS, un altre grup corea, masculí, ho peta encara més a tot el món, incloent occident (ho peten bastant més que les noies del video aquest). Una altra cosa es que tu no ho sapigues i et pensis que es una cosa de quatre friquis quan en realitat és que el món flamenquillo/ rap castís no surt d'una demografía concreta.

"Molts pocs occidentals" dius, no se si podriem qualificar els quillos com a "occidentals"

https://www.youtube.com/embed/b81kOviE7EI
              • Pralija1.392 3👍 928

la noia aquesta amb el cap mig rapat te un accent castellà quillaco (quillaco flamenquillo a més)
                És massa evident que no és catalanoparlant i no té accent català, però és que això no és accent andalús, ni de bon tros.
                el KPOP ho peta molt, molt, molt moltíssim, a occident,
                Jo aquí només veig adolescents escoltant trap en castellà americà i altres coses típiques d'antigues colònies espanyoles. A més, quan em refereixo a ser un gust poc comú entre els occidentals parlava exclusivament de que a poques persones aquí els agraden físicament les japoneses, coreanes o xineses. Ja sé que el manga, el cine de terror japonès i altres productes típics d'aquest països tenen èxit aquí. A altre fil, vaig parlar precisament de que karaoke és un terme japonès que vol dir orquestra buida.
                 flamenquillo/ rap castís
                Què vols dir amb això? Segons tu, quins referents té això? Rapejar en castellà és fer rap castís? Grups catalans amb recorregut i trajectòria com ara Sólo los Solo, Falsalarma, 7 Notas 7 Colores, Magnatiz, Geronación o Lágrimas de Sangre també fan rap castís?
                no se si podriem qualificar els quillos com a "occidentals"
                Els andalusos tenen una cultura occidental de la mateixa manera que els corsos, occitans, neerlandesos, portuguesos...
                quillos
                Terme despectiu.

Jo aquí només veig adolescents escoltant trap en castellà americà i altres coses típiques d'antigues colònies espanyoles.

Si per "aquí" et refereixes a Catalunya, al carrer trobaràs més gent escoltant Trap que no KPOP, que s'escolta sobretot per internet. A europa, els EUA i l'amèrica llatina el KPOP ho peta però es que ho rebenta. La gent que escolta KPOP sol ser molt jove, això si, adolescents i a la uni comença a escoltar-se més i més. 
                  Rapejar en castellà és fer rap castís?

quins collons, doncs no, és clar. A veure, exemples:

rap quillo/ poligonero (zoy un kabaio dopao ke sua de tu eppuela):

https://www.youtube.com/watch?v=B3wiR2vBick

rap no quillo/ poligonero:

https://www.youtube.com/watch?v=oLt2hS-VvzE

Els andalusos tenen una cultura occidental de la mateixa manera que els corsos, occitans, neerlandesos, portuguesos...

I això qui ho ha negat? quan he dit jo que els andalusos o fins i tot els murcians (buenu aquests no ) no siguin una cultura equiparable a qualsevol altra d'europa? estàs dient que "quillo" fa referència a tots els andalusos? Al brasil hi ha cultures urbanes de puta merda, trap per tot arreu i malgrat això tenen una de les cultures musicals mes refinades del món (samba i bossanova).
                  Terme despectiu.

I tant que ho és, i no es refereix "als andalusos"

https://www.youtube.com/watch?v=ZYGtDIsjWUQ
    • __33109__49👍 35
      Que porta a la cella? que esta trencada? que significa? només he vist tal cosa amb els "ñetas" 
    • EstatpropiUsuari sumador167.351 11 1👍 28.663

Em quedo amb la Xana, abans.

https://www.youtube.com/embed/yhveDdAYcPY

Minut 1:14 del vídeo. 

• Pralija1.392 3👍 928

Estatpropi escrigué:

Aviam, no necessàriament m'agrada la música de la protagonista dels vídeos que vaig enllaçar. M'agraden algunes de les seues cançons , les que tenen un beat més trap no.Només la vaig esmentar perquè em recorda a l'èxit que està obtenint la principal protagonista del fil. Bé, és veritat que he dit que rapeja força bé, però també dic que la protagonista del fil canta bé (de fet, molt millor que la noia que he esmentat) i no m'agrada perquè el flamenco no és pas del meu gust.

• maori16.582 3 108👍 8.638
      Ugh, he tolerat el video 10 segons...quin aspecte més aberrant.
    • Ohtar17.825 8 95👍 8.787
      Estan molt bé els videos d'aquest noi. Em fa una mica d'enveja que ell sigui capaç de veure tantes coses a qualsevol cançó, realment deu ser una experiència totalment diferent escoltar música amb aquests coneixements
    • Radwulf421 1👍 729
      Jo comparat amb el del vídeo sóc musicalment analfabet però també veig que hi ha nivell. La música em sona bé amb tots els elements al seu lloc, les lletres estan ben fetes, les cançons estan ben cantades ... no li veig cap pega musicalment.
      Ara, l'estil em desagrada terriblement i sobre l'estètica poligonera millor no opino
      Jo també segueixo al crack aquest tot i que no veig tots els seus vídeos ja que intento limitar la meva exposició a l'audiovisual en castellà tant com puc (ell sembla que també ho fa per motius diferents, ho diu al vídeo). Jo no dubto de la mestria tecnica dins d'un món tan ric i complexe com és el flamenc que fa la Rosalia en aquest àlbum, però em segueix semblant horrible. No m'agrada gens el flamenc, des de les lletres a les melodies, és un estil que no m'agrada gens, posats a gèneres "neoclàssics" prefereixo la bossa nova, que a més em sembla bastant més proper a la nostra cultura mediterrania que no pas el flamenc (encara que hi hagi tants andalusos a catalunya). Els elements visuals també són bastant la hòstia, toros, sang, sevillanes, polígons, membres dels GDR, noies amb mantilles i accent quillo
      • FuRTiUsuari sumador20.347 12 77👍 8.296
        Sí, bé, tampoc no és un estil que m'agradi a mi particularment, però això no m'impedeix reconèixer-ne la qualitat. Per això em vaig quedar una mica flipant llegint que es comparava això amb la trapera que té menys qualitat que una castanya. 
          la qualitat dins del seu genère és indubtable, però a mi em segueix provocant angunia. Ara, criticar a la noia simplement per que la cançó és merda per que és en castellà tampoc, a mi no m'agrada gens el castellà, no és una llengua romànica que em soni bé, però en el seu idioma tenen obres mestres, com totes les llengues.

Ah, i que a la Rosalia l'estan promocionant a sac per que hi ha una agenda nacionalista espanyola això també ho crec, és una manera de promocionar la cultura rància espanyola i tractar de modernitzar-la i fer-la més atractiva per a la gent jove, vegis els vestits i la posada en escena de na Rosalía als fotocalls i gales on va.
          • Flordeneu de Königsberg1.355👍 2.487
            Ara, criticar a la noia simplement per que la cançó és merda per que és en castellà tampoc, a mi no m'agrada gens el castellà, no és una llengua romànica que em soni bé, però en el seu idioma tenen obres mestres, com totes les llengues. 

Sí, saps quina és una de les maneres més fàcils i emprades per assimilar una cultura a una altra i destruir-la: dir-te que et donin les gràcies perquè mercès a ells i al fet que t'han ensenyat la seva llengua, pots gaudir "d'obres mestres".

Quants cops m'ha dit gent (que de segur no s'ha llegit el Quijote o el que sigui) que els catalans no podem deixar de saber castellà perquè ens perdriem poder llegir el Quijote! M'ho diu gent que no pot gaudir de Rabelais o Schiller en les seves llengües perquè no les saps, però, és clar, perdre autors francesos o alemanys no passa res.... però castellans! ah, no!

Hi ha molts cantants i músics magnífics i puc gaudir-los molt, no sé per què he de gaudir algú que culturalment em fa la guerra. Sincerament.....

Potser a tu no t'agrada el castellà, però a totes les noves generacions el castellà els encanta, no li tenen cap mania, i aquesta noia NO ajuda....

Això que diue amb la música, també passa amb els llibres o amb la pintura. La gent pensa que gaudir una pintura és mirar-la i dir: "oh, què bonic". I no, cal molt de coneixement per fer-ho de manera més fina. En tot l'art passa el mateix, hi ha un primer gaudi superficial i un de més profund.
          • Pralija1.392 3👍 928

a mi no m'agrada gens el castellà, no és una llengua [...]que em soni bé
            Quina varietat de la llengua cervantina et sembla més lletja? A mi, la dominicana i la cubana.
              Doncs mira en això no coincidim. A mi la veritat es que la llengua en general no m'agrada com sona en qualsevol de les seves variants i dialectes, però si hagués de fer un ranking abaix de tot sería, sobretot, el dialecte mexicà chilango tot i que en general tot es merda (una mescla de supèrbia i cursilerisme), les variants centroamericanes, l'andalús tipus quillo (tipus el que utilitza na Rosalia a les seves cançons, sona volgudament ignorant, plé de supèrbia i amb alló que diuen ells "d'ínfules"), res a veure amb altres dialectes andalusos. El castellà de Madrizz, Múrcia i Estremadura també són merda. El de Xile també fot cagar bastant, és el germanet lleig i borni de l'argentí rioplatense, molt irritant. 

Per contra el castellà de Cuba és dels que em desagraden menys, els dialectes caribenys els trobo més desacomplexats i sense aquesta arrogància ignorant tant castellana que duen a sobre els mexicans. El castellà de veneçuela també és interessant de tant amanerat i afectat que és, una cosa MOLT exagerada. El que més gràcia em fa és precisament l'argentí rioplatense, té molta personalitat i es molt graciós, tot un cacau mental de sentiment d'inferioritat, pedantería i inventiva lingüistica.

Tot això és estrictament personal i a més ja he dit que l'idioma en general no m'agrada gens, però forçat a categoritzar de manera esquemàtica ho deixaría així. Idiomes que sí que m'agraden com l'éuscar, l'italià o l'islandés ja seríen una altra cosa.
        • Flordeneu de Königsberg1.355👍 2.487
          No crec que es compares la qualitat, sinó l'efecte espanyolitzador, que en té i molt. I com més qualitat tingui, més en tindrà.
  • Defectible7.981 270👍 3
    Doncs avui he pogut veure els videoclips per fi, que hi havia qui me'ls havia venut com el This Is America del Childish Gambino, i res, kitsch pur —amb tots els respectes pel kitsch, és clar. Ho intenten, però diria que els hi falta una volta per estar a l'altura.

La música molt millor que l'embolcall en aquest cas.
  • Sternbert421 2👍 557
    Fins als collons estic del puto Trap.
  • the_west_rulez15.449 3 123👍 14.964
    No em desdagrada musicalment, trobo que la idea és bona però les mencions a la tauromaquia ho estripen tot.
  • TywyllUsuari sumador42.207 12 13👍 6.109
    No sabia qui era però després de veure aquest extens anàlisi musical he flipat força. És una autèntica geni. He escoltat l'àlbum a YouTube i m'ha agradat, la veritat.

https://www.youtube.com/embed/NgHXFTgaVT0
  • Maczek2.066 4 819👍 1.792
    òsti quina xoni! 
  • grava3.608 2 576👍 5.609

A aquesta noia cal reconèixer-li que, fins on sé, ha sabut resistir-se als cants de sirena (i els rèdits abundosos i immediats) del nacionalisme castellà. Ara, és evident que com a cultura andalusa a Catalunya, no fa una gran contribució a la supervivència de la nostra. Les petites múltiples pressions assimiladores quotidianes, són força més efectives que els tocs a matadegolla del Casado o del Rivera (com saben molt bé els deshonrats del PSC o les desferres del comuñisme). Musicalment està per sobre del pop que et pots trobar a les radiofòrmules.

• Defectible7.981 270👍 3
    S'hi val somiar?

• Juan Lloris6.400 7 338👍 4.198
    La qui de qui?

P.S. A vore si apareix Calidoscòpic per a fer la seua opinió.
  • Màgor13.798 10 148👍 3.518
    Vila Tobella i canta flamenc?

Publicitat

Fòrums

• 9.298.430 missatges
  • 221.190 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat