Publicitat

Fòrum

Rosalía, la Bad Gyal tabarnesa?

Respostes

Configuració
  • Desconfiat4.057 3 520👍 4.299
    Com diuen adalt te pinta que pot aspirar a quelcom més que ser catalana o tabarnesa. 
  • Turanga_Leela29.335 6 33👍 7.482
    Bfff, quina col·lecció de tòpics escombraria que hi ha en aquest vídeo de Malamente I l'altre de Pienso en tu mirá. La lletra és també un mondogo sideral.
  • EstatpropiUsuari sumador161.354 11 1👍 25.843
    Molt afussellable.
    Prefereixo mil vegades abans els enyorats HKI.

https://www.youtube.com/embed/XLTVdTbOV04
  • ArkaitzUsuari sumador5.157 14 416👍 546
    Però allò de la bad gyal és en serio?
  • Defectible4.014 524👍 2
    I Albert Pla què?

Espanyolot també? 
    • __32806__74👍 199

La carta d’Albert Pla sobre l’1-O

Ya nadie está para canciones, y más con la que nos está cayendo a los catalanes que también nos sentimos españoles. Tengo el corazón partío, me duele el alma, no entiendo nada. Me siento como el Patufet debajo de la col siendo devorado por el buey del independentismo. Son pocos pero cantan muy fuerte. Y sus cantos me están volviendo sordo de recuerdos. De recuerdos de mi juventud, de retales de mi infancia.

Aún me reconozco, no hace tanto tiempo, un joven lleno de sueños paseando por las Ramblas con amigos míos de Madrid hablando en castellano sin que nadie te insultara por la calle. Recuerdo que entonces esa Barcelona era la Barcelona más bonita del mundo. La Barcelona de Juan Marsé, Gil de Biedma, Vargas Llosa y de tantos otros catalanes. Recuerdo con el corazón partío esas entrañables tertulias en mi querida Boquería, en el bar Pinocho, donde todos decíamos lo que pensábamos y nos reíamos de nuestras discrepancias. Pero ahora mis antiguos amigos se sientan en el taburete más alto, acallando a los demás. Nos han vuelto chiquitos, nos tratan como a niños...

Por favor, ¿podéis bajar la música?

Y yo les digo que me siento orgulloso de ser niño, me niego a perder mi infancia. Aún recuerdo cuando mi madre me cantaba El noi de la mare y después me ponía Fina estampa, de Dolores Pradera. Me dormía agarrado a su mano sabiéndome el niño más listo del mundo porqué mi madre me decía que yo hablaba dos idiomas y que el resto de niños del mundo solo hablaban uno. Mi madre me decía mientras me acurrucaba sonriendo: “Sí, cariño, eres el niño más listo del mundo”.

También recuerdo a mi padre escuchando ese maravilloso disco de Serrat cantando a Machado y luego tatareando L’home dibuixat, de Sisa. Tengo envidia de mi infancia. De aquel otro día que con mi familia tuvimos que salir con prisa de Esparreguera después de ver La Passió porque no llegábamos a tiempo de ver a Bertín Osborne en el Palau de la Música. Tengo envidia de mi juventud. Recuerdo como si fuera hoy a Maragall al lado del presidente español remando juntos en una barquita chiquita rumbo al gran puerto de las Olimpiadas que presentó al mundo una Cataluña y una España impensable 20 años antes. Pero ahora esta barca también se hunde. ¡Socórreme, agua, por favor!

¡¿Queréis bajar la música?! ¡Hombre!

Des del barquito de papel de mi infancia pido ayuda a todos los catalanes y españoles sensatos. Solo pido que en Cataluña se me defienda como ciudadano. No confío mucho en Rajoy aunque reconozco que ha sorteado la crisis económica con notable habilidad. Pero también creo que tal vez no ha gestionado bien la problemática de Cataluña. Creo que la situación actual reclama que otros políticos más sensatos como Pedro Sánchez deben liderar ahora serenamente y sin prisas, sobretodo sin prisas, una respuesta dialogada con el presidente catalán, que, aunque mande en minoría, si sumas el voto de todos los catalanes sigue siendo el presidente de Cataluña.

No queremos tener más privilegios que cualquiera de las otras regiones de España. Pero, ¿os imagináis la maravilla que sería que también pudiéramos ver algún día a los españoles saliendo de los toros con prisa para poder disfrutar d’Els Pastorets con lágrimas en los ojos y el corazón partío?

Se despide Albert Pla, ciudadano del mundo.

https://www.youtube.com/embed/bBUJNbLa4ko

En català.
        • __32806__74👍 199

Home, l'he deixat en castellà perquè es veiés com l'havia escrit originalment la desferra aquesta del Pla.

Aquí en català la seva vomitada narcisista:

Ja ningú està per cançons, i més amb la que ens està caient als catalans que també ens sentim espanyols. Tinc el cor dividit, em fa mal l'ànima, no entenc res. Em sento com el Patufet sota de la col sent devorat pel bou de l'independentisme. Són pocs però canten molt fort. I els seus cants m'estan tornant sord de records. De records de la meva joventut, de retalls de la meva infància.

Encara em reconec, no fa tant de temps, un jove ple de somnis passejant per les Rambles amb amics meus de Madrid parlant en castellà sense que ningú et insultés pel carrer. Recordo que llavors aquesta Barcelona era la Barcelona més bonica del món. La Barcelona de Juan Marsé, Gil de Biedma, Vargas Llosa i de tants altres catalans. Recordo amb el cor dividit aquestes entranyables tertúlies a la meva estimada Boqueria, al bar Pinotxo, on tots dèiem el que pensàvem i ens rèiem de les nostres discrepàncies. Però ara els meus antics amics s'asseuen al tamboret més alt, fent callar als altres. Ens han tornat petitons, ens tracten com a nens ...

Si us plau, podeu baixar la música?

I jo els dic que em sento orgullós de ser nen, em nego a perdre la meva infància. Encara recordo quan la mare em cantava El noi de la mare i després em posava Fina estampa, de Dolores Pradera. Em dormia agafat a la seva mà i saber-me el nen més llest del món perquè la meva mare em deia que jo parlava dos idiomes i que la resta de nens del món només parlaven un. La meva mare em deia mentre em s'arraulia somrient: "Sí, afecte, ets el nen més llest del món".

També recordo al meu pare escoltant aquest meravellós disc de Serrat cantant a Machado i després taral·lejant l'home dibuixat, de Sisa. Tinc enveja de la meva infància. D'aquell altre dia que amb la meva família vam haver de sortir amb pressa d'Esparreguera després de veure La Passió perquè no arribàvem a temps de veure a Bertín Osborne al Palau de la Música. Tinc enveja de la meva joventut. Recordo com si fos avui a Maragall al costat del president espanyol remant junts en una barqueta chiquita rumb al gran port de les Olimpíades que va presentar al món una Catalunya i una Espanya impensable 20 anys abans. Però ara aquesta barca també s'enfonsa. ¡Socorreu-me, aigua, si us plau!

'Voleu baixar la música ?! Home!

Des del vaixell de paper de la meva infància demano ajuda a tots els catalans i espanyols sensats. Només demano que a Catalunya es em defensi com a ciutadà. No confio molt en Rajoy encara que reconec que ha sortejat la crisi econòmica amb notable habilitat. Però també crec que potser no ha gestionat bé la problemàtica de Catalunya. Crec que la situació actual reclama que altres polítics més sensats com Pedro Sánchez han de liderar ara serenament i sense presses, sobretot sense presses, una resposta dialogada amb el president català, que, encara mani en minoria, si sumes el vot de tots els catalans segueix sent el president de Catalunya.

No volem tenir més privilegis que qualsevol de les altres regions d'Espanya. Però, us imagineu la meravella que seria que també poguéssim veure algun dia als espanyols sortint dels toros amb pressa per poder gaudir d'Els Pastorets amb llàgrimes als ulls i el cor dividit?

S'acomiada Albert Pla, ciutadà del món.

• Defectible4.014 524👍 2
            Pregunta:

No n'hi ha prou amb ser antiespanyol, per ser català?

Perquè una cosa són els ciudadanos del mundo unionistes, i una altra ben diferent són els ciudadanos del mundo anti-imperialistes, antimonàrquics i republicans.
            • __32806__74👍 199
              Uf, la supèrbia. Ja saps la resposta.

Has editat. Segueixo dient: Ja saps la resposta.
            • Flordeneu de Königsberg391👍 687
              ciudadanos del mundo anti-imperialistes, antimonàrquics i republicans

Això no existeix. "Ciudadano del mundo" és un fugir d'estudi, una cosa que es fa servir quan et convé. 
              Poden ésser "anti-imperialistes, antimonàrquics i republicans"*, és clar, però culturalment adscrits. I això no vol dir que no vulguin ajudar els altres eh, sinó que són conscients de la seva posició - cultural, ideològica, etc.

* Jo em considero republicana, ara bé, segons com pot haver-hi repúbliques pitjors que monarquies.
              • Defectible4.014 524👍 2
                Jo tinc prous amics i coneguts que voten independència i de nacionalistes i catalanistes no en tenen res. Que simplement veuen Espanya com un estat fallit.

Ciudadano del mundo per ser algú no implicat en res és quan és realment (auto) pejoratiu. Però hi ha gent apàtrida que d'implicada n'està molt.

Jo mateix no me'n considero gaire o gens, de nacionalista. Només ho sóc com a reacció contra Espanya. A mi no em va tornar independentista res del meu entorn proper, sinó veure la televisió i política espanyoles mentre prenia consciència del món, i no veure-m'hi reflectit mai. Així com veure els atacs constants i gratuïts que es propinaven a la meva dignitat coma persona des d'aquells entorns. Els Segadors només m'ha emocionat recentment, perquè ha pres sentit de veritat.

Com deia el David Fernández: "Tenim moltes ganes de poder deixar de ser nacionalistes."
                • Flordeneu de Königsberg391👍 687
                  No et consideres "nacionalista" perquè tens una idea de nacionalista molt tòpica: dur una bandera i emocionar-se amb l'himne. No, en un món construït així ningú se n'escapa, i com menys et creus 'nacionalista' més 'perillós' ets (i no dic pas que tot el nacionalisme sigui dolent, ans al contrari, té moltes funcions positives, però ets 'perillós' perquè no reconeixes el teu i ataques el de l'altre).

Vulgui o no tothom neix en una cultura determinada, s'hi oposa o no, però no neix en el no-res del món en abstracte. 

Ras i curt, mirat aquest llibre de Jorge Cagiao: Micronacionalismos : ¿no seremos todos nacionalistas? En un estil molt pla explica totes les grans reflexions que s'han fet entorn el nacionalisme i fins on totes les petites coses de la nostra vida hi estan relacionades. 
                  • Defectible4.014 524👍 2
                    No et passis. Sóc tonto, però no tant.

Quan dic que no em considero nacionalista ho dic, simplement, per diferenciar-me de la patuleia catalanista.

Jo estic amb ells només per la independència. Sinó no m'hi acostava ni amb un pal, que fan feredat.

Evidentment, que hagi escollit el català i no entregar-me per complert a altres llengües és un "micronacionalisme". Però no ens passem amb fotre'm al mateix sac que els sonats només per tenir el català de llengua pròpia.
            No tinc clar que no s'estigui enfotent precisament dels ciutadans del món. Ha fet declaracions independentistes.
            • Defectible4.014 524👍 2
              Se'n fotia 100%.

Ningú mínimament intel·ligent firma res així. I si una cosa té Pla és que a llest no el guanya ningú.
          • eestlaasedcatalà10.521 3 202👍 2.172
            Però si diu que Espanya és una merda, aquest,habitualment.
          • Arkitekte4.435 2 477👍 4.177

https://www.youtube.com/embed/GmWJv9UbOAI

La carta va ser una trolejada ÈPICA  

Abert Plà és indepe

• Marc Espasa15.747 13 118👍 3.953
        Era un fake aquesta carta que va fer per demostrar que si escribia aixó li publicarien tots els diaris de Madrid.
      • Lyuh Woon-hyung2.407 3 748👍 2.460
        En Pla te l'ha fotuda fins el mànec, és una carta rient-se dels "Libres e Iguales" del Vargas-Llosa, precisament
      • nagercoin7.078 13 305👍 39
        Aquesta no és aquella carta que va sortir per tots els diaris espanyols i al cap de dos o tres dies va dir que els hi havia colat un gol per tot l'escaire?
      • Xicoira3.791 2 545👍 3.120
        El què et deia, ni idea, fill... 

aunque mande en minoría, si sumas el voto de todos los catalanes sigue siendo el presidente de Cataluña.

Com pots pensar que aquesta frase, vinguda precisament d'en Pla, és verídica i no d'una ironia brutal? 
      No és ni humà. Diria que "canta" en català.
  • Xicoira3.791 2 545👍 3.120

Fil èpic.

Circulin...
  • eestlaasedcatalà10.521 3 202👍 2.172
    Tabarnesa els collons.
  • Lyuh Woon-hyung2.407 3 748👍 2.460
    Acabo de veure un parell de videoclips seus i bé, de Tabarnesa res, ara no m'agrada gens la seva musica ni l'estil dels videoclips, no m'ha agradat mai el "flamenquillo" i l'estil visual dels seus videos demostren el barroquisme kistch aquest tan espanyol que a mi em fot cagar, tot són toreros, casulles, creus, nines sevillanes, camioners d'aquests tipus taxista de VOX i roba txoni. Ah, i amb un toc visual Kpop marcadíssim (semblava un video de Twice).

En fi, música d'arrels étniques que a mi no m'agrada gens ni mica, però d'aquí a dir que és tabarnesa doncs no. Ara, que em sembla merda la música i els videoclips, doncs si.

Posats a escollir entre merdes prefereixo el Kpop a aquesta apología del folclorisme franquista de Rosalia
  • Mercator3.701 3 556👍 2.938
    He fet un ull ràpid als vídeos musicals, que no havia vist, i a l'entrevista que ha penjat en Marc, i no se que pensara políticament, però em sembla absurd comparar-la amb la Bad Gyal, aquesta Rosalia la musica que fa i com expressa el seu projecte artístic i les seves idees li pega quatre potades a la Bad Gyal. Supòs que per això una guanya grammys i l'altre no.
  • Dinn282👍 62
    Ningú ha llegit mai l'escrit aquell tan brillant de les catalanes borrokilles i els bascs amb els quals s'emboliquen? 

Es Deu n'hi do de brillant (deia que les piji catalanes borrokilles es sentien fascinades pels guerrers indepes bascs perque eren contraris als típics indepes catalans d'esquerres progres 'pasifistas tiu' que están mes abobats que un peix).

Doncs aquesta pijeta en el seu subconscient mante exactament el mateix sentiment intern pero a on poses basc borrokilla pots posar cani gitanu.

Es la negació de la tova i sobrecivilitzada cultura catalana i l'entrega cap a un mon salvatge, absolutament contrari al taranna catala. 

La fascinació cap al maquillatge excedit, les enormes arrecades rodones, els plumons fuxies i la desafiant expressio al treure el fum pel nas amb xuleria i quasi amenasa, per a que el mascle fantotxe navaller d'ulleres de sol posi al lloc a aquella femella que s'esta presentant massa felina, per contra de les 'nuietes' hippies de pantalons de tela liles que somien amb un mon sense testosterona i tenen al costat al pasifista Roger de les JERC que está convensut que la pau es la unica vía amb aquell pistoler que está atracant la seva propia iaia, el qual mereix molts mimitos i una palleta de la seva propia novia.

Basicament tot aixo circula per la ment i els instints d'aquesta noia. 

Per suposat ja sabem de que va tot aixo. "Uis, jo soc molt feminista eh aquí on em veus. A mes els gitanos tambe son molt feministes eh. I els meus videoclips son molt feministes eh".

Aixi funcionen els pijiprogres o els autoodiadors.

Exactament aixi:

"Aixo que veus no es color verd eh. No ho es pas. Aixo es color blau! NO ES VERD"
  • Defectible4.014 524👍 2
    Petrifaxxxxxxx

"Si bé el català és exclusiu dels Països Catalans, el castellà no és pas exclusiu d'Espanya."

Adéu!

fiuuuuuu
  • __33103__78👍 72
    És que la Bad Gyal JA ÉS la tabarnesa.

Ja fa un temps que no treu temes en català (suposo que des que va trencar amb el seu xicot de PAWN GANG) i es dedica a fer xorrades d'aquestes:

https://www.youtube.com/embed/0qUEEDZDfgs

En la meva opinió perd bastant ja que cantar en català era de les úniques coses que la feia especial (tot aquest gènere està tot molt vist ja, a més ni està tant bona ni les seves cançons són gaire enganxadisses) però pel que sembla les visites manen.

Publicitat

Fòrums

• 9.205.844 missatges
  • 217.895 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat