Fòrum

Rosalía, la Bad Gyal tabarnesa?

Respostes

Configuració
  • EPS62.505 14 8👍 11.350
    Pq tabarnesa?

El cas és que em sembla que surt varis cops Badalona, diria que un lloc és el carrer Indústria.
    • Pavel_Korchagin3.545 2 583👍 7.804

Mostra tots els tòpics tabarnesos: flamenc, toros, camioners, tuning, gelosia, creus, or, ...

• EPS62.505 14 8👍 11.350
        Són tòpics espanyols, cert, però no saps el que pensa aquesta noia sobre el tema de Catalunya, i posar-la a parir per aquest simple fet, no ajuda.
        • Flordeneu de Königsberg1.355👍 2.486
          El tema principal aquí no és la vida privada d'aquesta noia - el que pensa o no - , sinó com Espanya la fa servir pel seu benefici cultural i ella s'hi deixa. El que representa i alimenta no pas allò que és.

Ah, aquí ningú no l'ha posada a parir. 
          • EPS62.505 14 8👍 11.350
            Justament penso el contrari, ella aprofita els tòpics espanyols per fer carrera. De fet en una entrevista a un professor seu, no se si de cant o de música, va dir que no sabia cap a quin gènere tirar, i és evident que els tòpics espanyols venen, no només a Espanya sino que els pot fer vendre a fora.
              Pitjor m'ho poses doncs. Tot i que jo ja sé que ella se n'aprofita d'això i és la seva tria.

Aleshores que preteneu? Que financiï una noia que treballa per l'imaginari espanyol i per la projecció cultural d'Espanya i l'associació de catalunya amb el castellà, el flamenc i Ñ?

• FuRTiUsuari sumador20.347 12 77👍 8.296
                Al final ves a saber, que si tot i expressar-ho en la llengua de l'imperi, al final el seu disc serà tota una adaptació traduïda d'una obra occitana... 

(sorry, no tradueixo...)

El Roman de Flamenca, de Jaime Covarsí Carbonero

Con este libro nace una nueva serie de Editum, bajo el nombre “Litterae”.  Se trata de la traducción y el estudio crítico del manuscrito medieval “El Roman de Flamenca“. Es una obra occitana anónima del siglo XIII cuya única copia se encuentra en la biblioteca municipal de Carcasona desde 1834, y ha sido estudiada para esta edición por Jaime Corvasí Carbonero. Flamenca es la protagonista femenina del roman. Se trata de una mujer ardiente, cuya belleza es utilizada para convenir un matrimonio con el señor de Archimbaut, poderoso caballero que puede proporcionar una ventajosa alianza a su padre, el conde de Nemours. Sin embargo, la admiración que despierta la belleza de Flamenca, hace que el señor Archimbaut caiga en un profundo estado de celos, por lo que Flamenca es encerrada en una torre y sólo será liberada por el joven caballero Guillem de Nevers, el cual guiado por el amor, idea una estrategia para rescatar a la dama de los rigores a los que es sometida por el celoso. Este es el argumento principal de uno de los pocos libros de la época medieval que reivindica el papel de la mujer dentro del juego del amor cortés. Esta obra parece sentar precedente en la literatura cortesana (Siglos XI – XIII) cuyo tema será desarrollado con libros como La Celestina.

No entenc que em vols dir. Ja conec la flamenca, no sé ben bé quina relació té amb ella - canta sobre gelosia, però aquest és un tema universal... en tot cas m'importa un rave, perquè no ajuda ni al català ni a l'occità tampoc - gairabé els hi diu llengües mortes: puc cantar sobre una obra en occità però en castellà, que l'occità ja no serveix. 

La música en català està infrafinançada. Arreglem això abans.
  • Pocafeiner3.449 9 592👍 2.900
    A mi em fa l'efecte que la Bad Gyal va a cavall entre el "ciudadanadelmundisme" i el "tabarnisme". És clar que la Rosalía aquesta sí que fa cara de ser Tabarnia profunda, però no és l'altra cara de la Bad Gyal ni molt menys.
  • Xicoira5.502 2 392👍 4.536
    Jo m'he escoltat a la Rosalía molts cops i no entenc això de tabarnesa.

Nascuda a Barcelona amb almenys un cognom català (Vila), l'únic "tabarnés" que fa és cantar en flamenc. I a mi em sembla una passada el seu últim àlbum, com a artista és molt bona

Ni puto punt de comparació amb la Bad Gyal aquesta, que no fa més que replicar tòpics suats americans sense fer cap tipus d'innovació ni quelcom de mínimament interessant sota el punt de vista cultural. No fotem.

Si us interessa, escolteu-vos "El Mal Querer", a mi m'ha agradat molt tot i que el gènere no m'apassiona.

A més ella diu que és CATALANA (no catalana i espanyola), llegiu-vos l:article:

https://www.elnacional.cat/enblau/ca/televisio/rosalia-catalunya-proces_319377_102.html

Es nota molt que aquesta noia té amor per la cultura i l'art, no es pas una xarni tabarnesa com insinues, tot i que faci música flamenca
  • dunlap196👍 196
    Amb un catalanisme com "Malamente" escenifica com parlem castellà aquí.
  • Defectible7.981 270👍 3
    Ara em diràs que Peret era castellà també, per haver fet rumba en castellà.

Apropieu-vos-la, no sigueu rucs.
        Tu estàs molt perdut en general.

Què hi tindrà a veure un vídeo amb la música?

La majoria de vídeos pop o hip hop tenen tunning, or, cadenes, els artistes hi duen roba esportiva...
        • Aufrany5.038 3 433👍 5.028
          Què hi tindrà a veure un vídeo amb la música?

Ah, no hi té res a veure? Va il·lumina'm.
            No necessariament.

Hi ha videos musicals que no hi tenen res a veure amb el contingut.

O potser tu jutges una pel.licula exclusivament per la seva banda sonora?
            • Aufrany5.038 3 433👍 5.028
              Creus que els videoclips s'han fet sense que n'ha Rosalia.hi hagi intervingut, queda clar que és una estètica que a ella li agrada.
                Clar que es possible i clar que les referències a la tauromàquia velades no m'agraden gens, car sóc i seré sempre antitaurí.

Però una cosa no lleva l'altre, només contestava al fil perquè m'havia sorprès que la noia fos catalana, i que tingués tants reconeixements internacionals. 50 milions de visualitzacions a YouTube en una setmana no es fan si el teu vídeo només l'escolten a Espanya

No és la meva intenció pintar a un artista com a representant de la cultura catalana, senzillament com a tal. Crec que és possible jutjar un artista sense caure en la trampa de veure intencions polítiques on no hi són (les intencions polítiques en tot cas les extrapola Espanya, com qui es vol apropiar il.lícitament del patrimoni artístic privat).

Finalment escrivia perquè tampoc em sembla adequat referir-se a ella com a tabarnesa, no posa la seva música a mítings del PSOE ni duu banderes espanyoles cosides a la roba. Senzillament canta en castellà
              • Defectible7.981 270👍 3
                És una estètica estesa a pràcticament tot el món.

No és una estètica pròpiament espanyola.
              Sí, pot ser una cançó que parli de desamor i surtin espirals psicodèlics, és clar.... però és que també fan la seva funció i l'artista (i/o productor) tria aquell contingut per un motiu. El videoclip avui dia encara té un pes més gros pels artistes. I ho saps.
      És justament aixi, aquesta noia té un potencial artístic brutal i és catalana i encara renegarem d'ella.

Quedem-nos amb Txarango millor...
          Estic d'acord.

Una cosa és interpretar un artista com a tal per la seva música, i una altra fer-ho per les seves motivacions polítiques o respectar la intenció d'emprar la llengua catalana. 

Per mi els artistes que empren el català, com els qui empren euskera, mereixen respecte perquè s'enfronten a un públic principalment més reduit. 

Al cap i a la fi és música i raonar que t'agrada una cosa per sobre d'un altra és contraproudent però, per entendre'ns, escoltar Burzum no et fa cremador d'esglèsies o neonazi.

I una cosa és el missatge que envies amb la teva música i l'altra el que opinis a la vida privada. Per posar un altre exemple hi ha moltes cançons d'en Serrat que són en català i m'agraden, però com a personatge no m'acaba de fer el pes.
            El tema principal aquí no és la vida privada d'aquesta noia, sinó com Espanya la fa servir pel seu benefici cultural. I si això no ho veieu, sou cecs.

I el pallagostins ja tenen prou la imatge de Catalunya com "flamenco y olé", i ara si suma una altra noia que tots els mitjans espanyols financen. Som rucs o què? La puta imatge dels collons de l'Espanya romàntics de la Carmen i tot això, n'estic fins on no sona de la invisibilització que això provoca a la meva cultura.
              Això no és cert. És totalment fals, és que no t'has escoltat l'àlbum, ni la seva música.

El seu darrer àlbum és una mena de tragèdia en 8 actes, amb temàtiques molt diferents, una combinació mai abans feta de ritmes folclòrics i de pop comercial (que no amagués els primers en favor dels segons). I hi ha més motius perquè és una artista molt peculiar i amb talent, la seva veu no està retocada com de costum... 

Com tampoc no veuràs cap cani tabarnès escoltant-se el seu àlbum. Son més de reggueton i com a màxim un seu "featuring" amb J Balvin que a mi em fa fàstic.

Quina invisibilització? Com pot ser que la existència d'una artista que fa música representant d'una cultura, que és la gitana (i no la castellana, com tu dius) t'incomodi tant com per dir que invisibilitza els artistes catalans?

En primer lloc, quins artistes catalans en surten perjudicats i com? Això de l'estètica és una parida, perquè tots els artistes populars moderns empren cotxassos als vídeos i cadenes d'or.

I per acabar, explica'm com l'esta fent servir Espanya en benefici polític. Què coi és el benefici cultural? Nosaltres aportem el que aportem i tenim el mercat que tenim, els andalusos prr molt que em dolgui no es posaran a escoltar Txarango.
                No és la “cultura gitana” és en tot cas “gitano-espanyola”. I es coneix internacionalment com a “espanyola”. Si us plau, no t'estic parlant de la 'qualitat' (he sentit dues cançons, i tampoc veig això tant extraordinari que dius però...) sinó que alimenta l'imaginari espanyol.

Traballo a barcelona i no són pocs els cops que m'han vingut un munt de turistes esperant això.

Els invisibilitza perquè se'ns exigeix que promocionem aquesta noi, a qui Espanya ja dedica esforços a promocionar, i reforça internacionalment l'associació:

Cataluña - flamenco - espanyol = España
                  A ningú se li exigeix que promocioni res.

Aquesta associació prové de la ignorància, si la gent forana no sap ni on para Catalunya és perquè són ignorants.

L'associació en tot cas hauria de ser "una noia nascuda a Catalunya que fa música castellana".

L'associació de Catalunya amb Espanya a l'estranger és gairebé implícita, em dol dir-ho però és aixi, per ignorància. Perquè no s'informen.

També et puc assegurar, que la gent quan veu aquest vídeo pensa en pop espanyol i producte espanyol, "this is a spanish artist" i no l'enfoquen pas com a artista catalana.

El que vull dir és que 'in primis' ningú parteix del supòsit que això representa Catalunya o cultura catalana
        Escolta, ella ha triat, nosaltres també. Ella ha triat cantar en la llengua i en el 'gènere musical' per excel·lència de l'opressor, això li obre unes portes que no tindria si cantes català, té molts més beneficis que no pas qui canta en català, per tant, de pobre res.

El seu talent que li promocioni qui culturalment se'n beneficiï. Els nostres diners han d'anar a músics en català i occità - que en prou feines es destinen recursos a la música en aquestes dues llengües -.

Ella no ha volgut "mullar-se" cosa que diu molt poc a favor d'ella. O és pro-unitat d'Espanya i no vol perdre possibles oients catalans o és independentista i, encara pitjor, no ho voldrà dir per no molestar als seus principals seguidors. Ella actua pels seus interessos, jo no actuaré pels seus.

Hi ha altres grups que canten en català que no són pas Txarango eh. Sense anar més lluny, i ben coneguts, Mishima són bons, et pot agradar més o menys el seu estil però té lletres treballades i musicalment estan molt bé.
        • Defectible7.981 270👍 3
          La rumba catalana, quan es canta en castellà, també és rumba catalana o no?
            Mira, jo sóc del parer d'en Pedrolo quan parlava de literatura: no.

Sempre hi ha excepcions. No conec prou la Rumba per dir-ho així de taxativament però en principi no la considero catalana. La considero feta a Catalunya. Són coses diferents.

Ells s'inscriuen en una tradició i en una llengua. I ho poden fer, és clar. Però ells ja trien, no poden voler-ho tot.
            • Defectible7.981 270👍 3
              No conec prou la Rumba per dir-ho així de taxativament però en principi no la considero catalana. La considero feta a Catalunya.

I això on la col·loca, si em permets la pregunta?  

Vull dir, en terra de ningú no es pot quedar.
                La col·loca en un producte espanyol fet a Catalunya. O un producte 'barreja' de tradicions fet a Catalunya. Com si escriu aquí a Barcelona un francès o alguna cosa així.

Altrament dit, Pere Calders va escriure a Mèxic en català i per la tradició catalana. No sortirà pas a la història de la literatura mexicana ('hispanoamericana). Ni ho sortirà Gombrobich amb Argentina. Potser se citen i s'explica que es van produir aquestes obres allà, però ja està.

Sincerament, amb aquesta noia és força clar.
                • Defectible7.981 270👍 3
                  (Disculpa l'extensió d'aquesta resposta. Sent-te lliure de no llegir-la i/o no respondre-la. No tinc el do de la brevetat, tendeixo a divagar.)
                  La col·loca en un producte espanyol fet a Catalunya. O un producte 'barreja' de tradicions fet a Catalunya. Com si escriu aquí a Barcelona un francès o alguna cosa així.

I per què no pot ser senzillament, i sempre i quan l'autor no ens digui el contrari, un producte català?

Vull dir, no trobes que és entre derrotista i neuròtic, aquest enfoc tan identitari?

Parlant de literatura, el Victus de Sánchez Piñol, és un "producte espanyol fet a Catalunya", pel fet d'haver estat escrit en castellà? O "barreja"?

No té més sentit dir, és literatura catalana escrita en castellà? O deixar que sigui l'autor en qüestió que decideixi com classificar-se?

O és que en un hipotètic futur independent, regalarem els nostres autors castellanoparlants a Espanya —deixant que Espanya se n'apropiï a gust, com fan a vegades amb García Márquez, o més recentment amb Vargas Llosa?

L'any passat jo vaig tenir l'oportunitat d'assistir a unes conferències a la 1a CatCon de La Societat Catalana de Ciència-Ficció i Fantasia (SCCFF), i les clausurava una xerrada amb n'Emilio Bueso, un dels autors de ciència ficció més populars (i fascinants) en llengua castellana, que és de Castelló. N'Emilio explicava que assistir allà era per ell com treure's una espina, perquè ell, que és de Castelló i família valenciana, havia provat escrivint amb català, però simplement no hi havia mercat, no li van acceptar res en cap editorial, i que molt a contracor es va tenir que posar a escriure en castellà, com ha fet tanta altra gent.

Comprendràs que jo em negui a "entregar" la literatura d'aquest autor castellonenc com a literatura castellana, pel sol fet d'estar escrita en castellà. Per mi, els seus llibres, tot i estar escrits en castellà, són també patrimoni del meu país i de la meva nació. A no ser que ell es pronunciï de manera contraria, fet que hauré de respectar.

El mateix passa amb qualsevol altre sector artístic nínxol. És Vizcarra un dibuixant català? Jo diria que sí. I Eugenio, era un humorista català? Jo diria que també.

Per tot això dic que em sembla un error.

Vull dir, tu mateixa dius això:
                  No sortirà pas a la història de la literatura mexicana (o 'hispanoamericana). Ni ho sortirà Gombrobich amb Argentina. Potser se citen i s'explica que es van produir aquestes obres allà, però ja està.

...i ells que s'ho perden, no?

¿Per què hem de fer com ells, i perdre-nos-ho nosaltres també? No és que anem sobrats, precisament...

I ara sí, tornant a la música: La rumba catalana, quan està cantada en català sí que és catalana, o tampoc?

Dius que no coneixes molt bé la història de la rumba. La rumba se la van inventar el Gato Pérez (argentí a Barcelona) i després gent com el Peret (gitano català). ¿No són catalans, tampoc, els gitanos catalans, segons tu?

Una mica d'amor propi, no? Aquestes coses els països normals no les fan. (Ja sé que no som un país normal, encara, però bé, ja m'entens.) Quan Madness va començar a fer ska a Anglaterra, tot i ser una cosa importada d'Amèrica del Sud, els skinheads anglesos s'ho van apropiar. D'immediat van sortir els Specials, que a diferència de Madness tenien components negres a la banda, i els skinheads van renegar-ne. Comportar-se com aquells skinheads —lo meu només és lo meu si és exactament com lo que considero meu— no té ni cap ni peus.

Concloent:

Que el castellà sigui la lingua franca té un munt d'inconvenients per la llengua catalana, i és terrible, però a nivell nacional/de país, també té l'avantatge que pots tenir gent d'èxit en la llengua no subordinada.

No ho regalem a Espanya això, no té sentit. I ells s'ho queden a gust.

Bé que Espanya s'apropia de lo nostre constantment, quan és d'èxit. Pablo Casals, ja saps.

Sincerament, amb aquesta noia és força clar.

És que... no ho és tant.

Aquesta cantant, nascuda i educada aquí, i catalanoparlant, és una potencial bomba de rellotgeria per la cultura espanyola.

Potser sí que un dia dirà que ella es española y muy española, però a mi em sembla que està més a prop que li diguin preguntin "no te afectó la inmersión lingüística a ti?" i que els respongui que això és "una patraña".

Que no servirà de res pels nostres interessos? D'acord. Però sí que els fotrà als que veien en ella un símbol nacional i de cop tururut 
                    Sí, li entregaria tota la literatura escrita en castellà a Espanya, perquè el que no penso fer és beneficiar una llengua que no li cal cap benefici en detriment d'una a qui si li cal ajuda. Si els recursos que tinc han d'anar a les dues la petita surt perden perquè la grossa ja en rep de tot arreu.

L'exemple que em poses tu de l'autor de Castelló és paradigmàtic. És a dir, em dius que el paio no va continuar d'escriure en català perquè no hi havia en prou feines mercat i es va veure abocat a escriure en castellà i la teva solució és reconèixer-lo més i no pas oferir eines i altres recursos per tal que s'obri el mercat.

????

Promocionar i subnacional allò fet en castellà a Catalunya o els països catalans és dir el següent:

EI, NO ET PREOCUPIS, ESCRIU I CULTIVAR La LLENGUA I LA CULTURA DE L'OPRESSOR, POTS DEIXAR DE BANDA UNA LLENGUA MINORITZADA I QUE ES MOR PERQUÈ T'APLAUDIREM IGUAL (nosaltres i tots els altres que no ho farien si fos en català).

No és 'identitari' és saber el context on s'esdevé tot plegat. Si tingués una llengua en condicions normals, m'ho podria plantejar, ara no. Collons, ells trien uns beneficis quan trien una llengua o l'altra, els han de tindre tots els beneficis també o què? No.
                    • Defectible7.981 270👍 3
                      L'exemple que em poses tu de l'autor de Castelló és paradigmàtic. És a dir, em dius que el paio no va continuar d'escriure en català perquè no hi havia en prou feines mercat i es va veure abocat a escriure en castellà i la teva solució és reconèixer-lo més i no pas oferir eines i altres recursos per tal que s'obri el mercat.

És que en certs gèneres no hi ha prou públic, simplement. Has de triar entre sacrificar la teva carrera pels teus ideals nacionals, o provar-la en un altre idioma que domines tant o més que els propis nacionalistes espanyols.

Mira-t'ho així:

Castellà != Espanya

Ara mira-t'ho així també:

Català != Catalunya

Que la llengua estigui patint no vol dir que, que com a nació, haguem de rebutjar a qualsevol català que no la faci servir en exclusivitat.

Si és espanyolista obertament, doncs potser sí que es pot fer, però què passa quan és tot el contrari?

Ara em diràs que tota la literatura periodística de catalans i catalanistes durant la dictadura i en espanyol, o bé de La Vanguardia o el Periódico durant dècades en 'democràcia' i en castellà a Catalunya (p.ex. Monzó, Baltasar Porcel), o del mateix Francesc Serés a El País abans que el fessin fora, tampoc és catalana?

Em sembla que estàs confonent el que seria un debat purament literari i filològic (en el que estaria d'acord amb tu), amb el que és un projecte nacional. No podem anar rebutjant tot allò que no sigui fet exclusivament en català, si tot i així ha sigut fet pels teus: és la manera de perdre aquesta gent. I és també una manera de deixar-nos a nosaltres mateix en ridícul.

Que la llengua s'estigui morint no és culpa d'això. De gent que fa el que fa la Rosalía en català, també n'hi ha, però no són tan talentosos i/o no hi ha públic —de la mateixa manera que passa amb certs gèneres literaris, com l'esmentat exemple de la ciència ficció.

Abans has mencionat Pedrolo. Pedrolo era de família burgesa, i és en part per això que va poder escriure més de cent llibres en català. Sinó potser no hagués pogut escriure. Gent com en Bueso no té la mateixa sort: Emilio Bueso és professor d'informàtica a la universitat, i en llengua castellana —segons ell— té uns mers 2000 lectors fidels. Idealment se'l traduiria, però això costa uns diners que ningú vol pagar.

A Espanya fan el següent, ho veuràs a la Wikipèida constantment: "Quim Monzó es un escritor y periodista español. Escribe fundamentalmente en catalán." És patètic, ja ho sé, però el que hauríem de fer nosaltres seria el mateix: "Rosalía és una cantant catalana. Canta fonamentalment en castellà."

• Ohtar17.823 8 95👍 8.786
              El reggae no és reggae si no es canta en anglès amb accent jamaicà?
          Ahà, o sigui que si ha triat cantar en castellà, és dolenta. Això no tracta de cultura catalana, la seva musica no és cultura catalana, és cultura gitana barrejada amb elements electrònics (sense nació) i pop (sense nació). No l'enfoquis diferentment,

Quin poc nivell que tenim avui...

Molts artistes no es mullen per no perdre audiència, no tothom esta involucrat a la política com jo o altres. Com tu i la colla d'envalentonats, segur que no, que a part d'escalfar els vostres sofà o cadires tot el dia, no fots res que ens beneficii.

Al menys aquesta noia ha aportat música i art al món, i això sembla que cou. Que sigui un tipus d'art que no t'acaba de fer el pes, ho he entès, però estalvia't els judicis morals. Deixa'ls pel proper cop que vagis a missa.

Quina mentalitat de serf que cardeu alguns, enutjant-vos per tan poc i descarregant bilis sobre una artista que no sabeu ni què collons pensa sobre la independència.

Jo l'estic jutjant com a artista i punt. Se m'en refot de jutjar-la com a polític, no ha fet declaracions polítiques, només artístiques.

I que consti que l'he escoltat un parell de vegades i prou, sóc més d'altres gèneres.

Però estigmatitzar una persona per la llengua que utilitza NO, això és de castellans que ho fan amb nosaltres. Que a més a l'àmbit privat aquesta noia parla català.
            Però tu no entens res oi?

Que no és cultura gitana noi, és gitano-espanyola i alimenta l'imaginari Espanyol.

Jo no he dit pas que sigui dolenta, dic que la promocioni i hi inverteixi aquell que se'n beneficïi.

Pots se occità, saber-ne, i decidir fer carrera en francès, això és la teva tria. Assumeix-ne les conseqüències. I seran bones, com ho són per aquesta que canta en castellà i flamenc. No em demaneu que després que ella triï jo no ho pugui fer i em calgui de petonejar-li els peus. 

Sincerament no la trobo tant bona com dius, potser no és el meu estil ---> No faig una anàlisi qualitativa sino cultural. I no es tracta del que ella és/pensa, sinó el que  culturalment explota i alimenta.

I, a propòsit, sí, segur que jo he fet més per la cultura catalana que no pas ella. Si fos un model cultural que m'agrades podria tindre'n enveja, però d'ella i el que fa sincerament no.
        • grinfildUsuari sumador25.115 15 45👍 4.345
          Jo sóc el primer conscienciat que no compro mai un disc cantat en castellà, encara que l'hagin fet al Baix Llobregat com els Love of Lesbian o l'hagin fet els gitanos catalans dels Gypsy Kings.
          Té molt més valor un grup que canti en català o occità o euskera que qualsevol èxit de vendes en castellà, francès o anglès. Això ho tinc clar i per això faig compra responsable.
          Ara bé, no podem criticar-ho perquè la gent es guanya la vida com vol i com pot. No la posaré en un pedestal però tampoc podem dir-li que és una botiflera espanyolista com l'Albert Rivera. I més com tenim el pati on en Gabriel Rufián es fotia a parlar en castellà a tv3, això si que era per cremar Sant Joan Despí i tota la penya indepe llepant-li el cul.
            Faig un aclariment: jo no he dit que sigui com l'Albert Rivera.A mi ella em sembla que en treu profit d'allò que fa, endavant, em molesta però que alguns considerin que tinc una mena de "deure moral" vers ells. Doncs no. 

Oi més, el tema aquí és com la fan servir no pas el que és. 
      • Rigel65.366 11 5👍 34.029
        Txarango va fer més pel referèndum que tots els polítics processistes junts, i això independentment de què en pensem del posicionament que tenen envers l'immigracionisme.
      • EstatpropiUsuari sumador167.302 11 1👍 28.646
        Molt millor cap dels dos.
  • TywyllUsuari sumador42.206 12 13👍 6.109
    Qui? 
  • Carles Martell3.349 1 606👍 5.789
    Hòstia, què repugnant.
  • __32504__254 1👍 417
    La cançó de Malamente m'agrada. La resta no ho crec perquè no m'agrada el flamenc. Això sí, millor que la BadGyal.

Sobre les inclinacions polítiques, fariem bé de no caure en debats estèrils que no ens interessen pas. No es treu res de profit jutjant cada cosa que fa un artista, llevat de perdre el temps. Recorde quan alguna gitana i els seus llepaculs progres acusaven a la Rosalía d'apropiació cultural per ser catalana. Fou ridícul. Hi ha gent que fa art i política, i hi ha qui vol viure la vida desde l'èxit internacional absolut. No es pot fer res per evitar-ho.
    • Hyphen440👍 655
      És que fa apropiació cultural, altra cosa és que nosaltres li donem una connotació negativa al concepte.

No obstant, entenc que a alguns gitanos i a alguns andalusos, amants i experts en flamenc els molesti que una paia catalana de barri ric els imiti en quasi tot i que al que canta la gent digui que és flamenc quan no ho és (ho trobo lleig fins i tot jo, que ni p*** idea de flamenc, però ha arribat al punt que tot lo que fa olor a andalús = flamenc).
      • __32504__254 1👍 417
        mare meva, doncs que s'enfadin si volen. La de blanquets que toquen blues i reggea, o reggeaton fins i tot, i no posen el crit al cèl. Al segle XXI tornem enrere com els crancs. Em sembla que hi ha un poc d'enveja
    Haha, avui és el Racó del músic frustrat.

On es menja la polla als imbècils del nen trucam al mobil nem a fe nagosis però no a una catalana que fa música de debò.
  • EPS62.505 14 8👍 11.350
    A mi no m'acaba de fer el pes la seva música, tot i que m'agrada com canta, però ja sóc d'una altra època, i la música actual em sembla tota igual, gent que parla i bases de fons.

Però tot i així, penso que influeix que està en una gran discogràfica, i que la promociona força, suposo que hi hauran vist potencial per fer tal dispendi.
  • LesttattUsuari sumador38.877 12 15👍 14.138
    Musica espanyola, en castellà i apologia a la merda-tauromàquia...

Que pot sortir malament?

Això si, es mona.
  • UsuariV11.583 5 177👍 7.071
    Dilluns la vaig vore en El Hormiguero i em va deixar molt sorprés perquè feia servir un castellà estandar i neutre  (jo li vaig trobar fins i tot  un lleuger accent català), però quan canta ho fa en un andalús tancadíssim del que a mi se m'escapen coses. 

I musicalment un bluff, original però avorridíssim. I conste que m'he papat el disc sencer en l'Spotify, que a mi no m'agrada opinar sense coneiximent i odie els prejudicis de qualsevol tipus.

Això sí, la tia és simpàtica i se la veu madura i intel.ligent, no és una cria esbojarrada.

• titafred4698 3👍 487
    No es pot tenir un nom més "castizo" que Rosalía . Entre això i la merda de música que fa en castellà farcida de tots els estereotips de l'espanyolisme, la converteixen en un personatge del qual prefereixo no saber-ne res.
  • Unitat_Catalana14.555 15 136👍 851
    a l'instagram personal surtia parlant en català molts cops amb les amigues, ara no ho se, però no penso que sigui tabarniana
  • SEGADOR BLAUGRANA11.729 11 174👍 2.057
    L'altre dia al TN li van fer un publireportatge que em va causar entre indeferència i repugnància...
  • oprimit19.993 15 79👍 10.511
    És una noia catalana de socarrel axarnegada perquè es va criar entre espanyols.

En sentit contrari també passa.
  • MLC11.270 5 187👍 8.927
    Jo no jugaria amb els paraules. Una cosa és dir "tabernesos" als colons feixistes que neguen l'existència de Catalunya i la voldrien trencar, i una molt diferent,  referir-se així a una noia perquè fa música andalusa.
      M'importa poc el que ella pensi o la música que faci o les raons per les que ho fa, és el nou referent mediàtic de l'espanyolisme a Catalunya i un instrument de propaganda molt potent. I l'estan fent servir per "españolizar a los niños catalanes".
    Collons. L'acabo de veure. Fins ara només havia teoritzat (m'hi negava a donar-li audiència), ha estat veure-la i veure-ho encara més clar. És un producte espanyol de manual, qui no ho vegi és cec de collons (o ruc).

Canta bé, normal, però no com diu algú aquí que semblava que fos no sé què. I és maca - per mi és normal, o potser jo tinc un altre prototip de bellesa - , però no més que moltes noies de la seva edat.
    • __32806__74👍 199
      Gràcies. Per fi algú amb seny!

Les guerres culturals Espanya solament les sap guanyar per acció massiva, no per qualitat, són una merda de cultura i de poble, i porten entabanant a un munt de catalanets de fa la tira.
  • Marc Espasa16.407 14 112👍 4.614
    La historia d' aquesta noia es :

Catalana catalanissima segons els estandarts del Racó, parla un catalá perfecte i es de poble.

Criada en ambients 0 flamencs de fet va anar a la escola de musica i al smuk o com es digui tot en un ambient catalanissim.

No tenia ni idea de quin camí musical triar quan ja tenia una edat i es veu que anava donant tombs estilistics segons un profe seu a l' esmuk.

En un d' aquests tombs va tirar pel rollet que porta ara com podria haver fet rap o rock i just va coincidir que la va coneixer no se qui important, que li va molar, que li va donar bola i fins avui.

O sigui que 0 tabarnesa en el sentit que li voleu donar, 0 bagatge flamenc previ a ser famoseta, 0 estar en entorns de toreo, garrulos, tunning, gitaneo... 

No és el que sigui ella en la seva vida privada, que és irrellevant. És el producte de propaganda española que està venent.
      Tu la demografia de Catalunya no la coneixes oi?

A Sant Esteve Ses Rovires (sí, separo l'article salat) va guanyar C's: https://eleccions.ara.cat/parlament-21d/resultats/municipi/8/208/99/9/sant-esteve-sesrovires

En fi, algun dia et trobaràs algú d'Olesa de Bonesvalls i diràs: oh un catalanet de poble! Ignorant que allò és una concentració escanyolites absoluta, però bé... que hi farem, us creieu allò de tractòria...

• Marc Espasa16.407 14 112👍 4.614
        C´S va guanyar a Catalunya en global.

Peró ella no és una votant prototípica de C´S en el sentit que li voleu donar, es catalanoparlant, s´ha format en ambients catalans.

De fet el productor del seu 1er disc no és cap gitanet, sinó que és un altre catalá catalanissim que és el REFREE i segur q van fer el disc parlant en catalá entre ells.

En el sentit que li voleu donar? Vejam, però sabeu llegir:

No és important el que ella és - que sigui el que sigui no vol dir-ho per no perdre públic d'un cantó o l'altre - sinó com Espanya la fa sevir culturalment (perquè és evident a qui beneficia, i ella no és ruca, es deixa fer).

L'enllaç i els resultats de Sant Esteve Ses Rovires l'he posat per foragitar el tòpic que a tots els pobles "petits" hi guanya l'independentisme. El Penedès segueix la línia del Baix Llobregat, perquè els d'allà s'escampen cap allà (i cap a l'Anoia).
          • Defectible7.981 270👍 3
            Als pobles petits del Penedès on no guanya l'independentisme és perquè els independentistes d'aquests pobles són uns inútils caragirats —i sovint més rucs que una espardenya, gent que no sap ni escriure bé.

Font: Sóc d'allà.
              Depèn. Olesa de Bonesvalls és com és perquè s'hi va concentrar tot l'espanyolisme. És una d'aquelles coses que no saps com passa: per alguna raó tots s'han anat a concentrar allà.

D'altres pobles del Penedès, en tinc bona opinió (en general). Però explica: què has viscut tu allà? Per què dius això?

• Defectible7.981 270👍 3
                Sóc d'aquesta zona.

La política municipal és sempre única, fa de mal jutjar des de la distància.

Mira Pontons, l'únic poble de Cat amb alcalde del PP (un trastocat homòfob, a més). Van votar el 80% de participació i el 90% de sí el 1-O. Per què hi mana un alcalde del PP, doncs? Perquè a veure qui té les energies i ganes de presentar-se per anar en contra d'una política local que sembla més una màfia que res més, i que t'arrisques a que t'amenacin personalment i acabis a l'estil de Tor. Al final els locals voten aquest senyor que està sonat però tampoc fa gaires coses estranyes, que l'altre que estigui prou sonat com per intentar anar-hi en contra. No el voten perquè siguin espanyolistes: és perquè sempre ha estat així, i punt.

Als pobles petits tothom es coneix i la gent s'ataca molt. I segons què fas els versos dels grups de diables et jubilen de la vida pública de per vida. I si tu saps que al bloc indy hi ha un fill de puta que va intentar atropellar un amic teu, no els votaràs, i igual votes Comuns o PSC si saps que tots els d'ERC són curtets i els de CiU uns caragirats.

De forma similar, molts altres pobles tenen candidatures associades al PSC que sempre havien estat molt més progressistes que no pas les candidatures associades a Convergència, portades per famílies de pagesos amb terres i similar. 10 anys en la política municipal no és res, així que els que abans eren merdes retrògrads convergents ho continuen sent tot i haver-se tornat independentistes, així com el que abans era bona gent i preparada ara continuen sent-ho tot i ser unionista (que a nivell personal potser seran indy, que tot se sap).

Vilafranca del Penedès mateix és una sociovergència, quan antigament CiU i PSC havien estat arxienemics, i de lloc on s'hi ha concentrat espanyolisme no en té res. 

Donaria més detalls però tal com està el tema amb els que em volen donar pel sac no puc.
        • EPS62.505 14 8👍 11.350
          C´S va guanyar a Catalunya en global.

Si hagués guanyat Ciudadanos, la señorita seria presidenta.
  • Sternbert421 2👍 557
    Separem la propaganda de caire etnocida que en tracta de fer el règim de la qualitat artística de la noia en si mateixa, que ho fa molt be i tracta de guanyarseg la vida sense ficar-se.
      No. No es pot separar. La qualitat artística la pot tindre o no pas (jo no sé si heu sentit poca música a la vida o què, però és que parleu com si fos ves a saber què i tampoc...), però no pots obviar que és un producte espanyol que Espanya explota al seu benefici.

M'és igual que no s'hagi volgut mullar (això per mi no diu gaire en favor d'ella, però és igual) sinó allò que representa culturalment.
      'Tracta de guanyar-se la vida sense ficar-se' . 

Home, no la beneficiaria en res. Els espanyols ja la tenen i senten seva, i si evita dir res de Catalunya i els catalans també s'assegura continuar de mantenir les seves simpaties. Hi guanya molt no 'mullant-se'.  
      Ves, aquí poden criticar-se futbolistes catalans per les decisions que prenen respecte Espanya i Catalunya amb la selecció etc., oh, però, no, d'aquesta noia que reprodueix el tòpic espanyol fins l'extenuació, no, no en podem dir res.

I si no sabeu veure que és una bomba cultural  sou uns babaus (en el sentit de massa innocents).

Publicitat

Fòrums

• 9.297.723 missatges
  • 221.157 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat