Fòrum

Sembla que hi ha menys turistes a Catalunya i l'estat espanyol enguany

Argimont7.217 2 299👍 4.478
I a l'Estat Espanyol també , la bombolla del turisme pot anar a la baixa al obrir-se nous mercats al nord dAfrica i altres indrets menys massificats i una mica mes segurs que fa anys.
Quan parlem de turisme de qualiitat no parlem de soroll, ciment, borratxos ... Parlem de tranquilitat, senyors hotelers o tot el desgavell que han creat a la costa mediterrània tindrà consequencies

Respostes

Configuració
  • nagercoin7.057 13 308👍 30
    No sé perquè no m'acabo d'imaginar un turisme com el que rep Salou o Lloret en països com el Marroc, Tunísia, Egipte, etc. 
  • Màgor12.924 10 161👍 3.475
    El que ha baixat és el turisme espanyol a Catalunya.
  • popcalent11.306 11 181👍 3.918
    És culpa dels independentistes. Els turistes no venen a Catalunya perquè els cartells són en català i no els entenen.
  • Toni Montagutí34.349 7 20👍 21.474
    És possible. Una destinació econòmica, molt familiar i prou atractiva com Tunísia, s'està reactivant després d'uns anys de declivi.
  • batet712 1👍 308
    Algú ha vist mai un hoteler content?

Rècord de turistes estrangers a Catalunya el 2017: més de 19 milions, un 5,5% mes

sobren turistes!. Triplicar la població resident no te cap sentit.

• paleta4.039 2 517👍 5.056
    Doncs a la Costa Brava ja s'han aprovat, o estan en tràmits d'aprovar-se, 21 nous projectes urbanístics, amb el vist-i-plau del nostre propi govern.

El malson del turisme i de les seves funestes conseqüències encara està lluny d'acabar-se.
  • Benfresc12.045 5 168👍 9.714
    Doncs bé , és bona notícia per diversos motius.
  • maori13.096 3 158👍 6.158
    Segur? Des que hi ha el fenòmen dels Daesh els hotels al nord d'Àfrica es troben a mitja entrada.

Treballo a l'àrea de Montjuïc i et puc ben assegurar que de baixada res de res. 
  • venjança_catalana4.252 3 497👍 4.813
    El pitjor turisme és el que ve de Barcelona i l'AMB

A veure quan posem un impost al pixapí
  • ArnauUsuari sumador6.042 16 352👍 985
    L'any 2017 va ser molt diferent que 2018. Ara ja s'ha recuperat el turisme a Egipte, Turquia, Tunícia i Grècia (A banda d'Itàlia i Croàcia) degut a que el terrorisme s'ha aturat allà. Cal afegir-hi l'atac terrorista a Barcelona fa un any (sempre perjudica el terrorisme) i les imatges de brutalitat de la policia espanyola apallisssant als residents quan anaven a votar. Per no parlar dels problems dels aeroports (l'any passat amb cues immenses i aquests any amb vagues afectant sobretot Espanya i França).

La bombolla del turisme s'està desinflant i els hotelers de l'estat espanyol estan bastant deseperats.

Aquí dades del juny:

https://www.viaempresa.cat/territori/ocupacio-turistica-voltants-barcelona-redueix_200797_102.html
    • Argimont7.217 2 299👍 4.478
      En vaig passar pel País Valencià i he notat que Hi ha molta menys gent, i menys extrangers.
      Es ben normal , si Hi ha llocs mes barats i atractius això si amb una mica menys de seguretat però no massa la gent tria la primera opció.
      La zona costanera Alacantina tret excepcions comença a  fer fàstic i es que el turista ja s'adona de la falta de qualitat i atractiu que ja no tenen molts indrets i el que pagan no es correspon amb la qualiitat
  • __28170__Usuari sumador8.017 5👍 4.569
     Tinc una mica de relació amb aquest sector. El que he constatat és.
    • Hi ha una deballada de turisme i consum, a nivell català, espanyol i europeu.
    • Es relacionava amb el mundial de Rússia i pot haver afectat, però també hi ha una relantització del consum a nivell europeu (unes economies més que d’altres).
    • Tot i que realment ha baixat el turisme a Catalunya el descens encara ha estat més fort en altres zones teu turístiques espanyoles.
  • __28653__23.841 3👍 5.608
    Doncs no es nota molt aquesta baixada la veritat
  • dikkens4.122 8 510👍 1.034
    Treballo en un hotel a la costa. He tret una comparació de juliol de l'any passat amb juliol d'aquest any, i l'ocupació és si fa no fa la mateixa.
  • LesttattUsuari sumador37.055 11 17👍 11.737
    Encara quedent 2.600.000 turistes que no volen marxar
  • Mercator3.602 3 569👍 2.784
    El turisme seguirà sent sector clau, i ho ha de seguir sent per molt que no agradi, el que sí que crec que cal és actuar ja pensant a mitja-llarg termini en el futur del sector situant-lo dins l'escalfament i la pujada de temperatures de la nostra regió. El tema de voler seguir creixent en nombre de turistes (especialment a les illes, però també a Catalunya i el País Valencià) em sembla una estratègia equiparable al suïcidi, s'ha de cercar la qualitat, i aquesta qualitat es representa bé en el lloguer vacacional, competència necessària perquè els hotels perdin la gran comoditat i magarrufes vàries en les quals s'han assentat. L'únic que em preocupa de l'ascens del lloguer vacacional és el transit i la congestió de les carreteres, però en tot allò altre és una opció turística molt interessant, els hi estan fent un Ikea als hotelers, un model que proposa als turistes escurar-se ells els plats, fer-se ells els llits, cuinar-se ells i cercar-se ells el transport, i tot i així els hi estan superant en valoració als hotels.

El Nord d'Àfrica mai oferirà el que ofereix Mallorca, Menorca...ni altres regions sud-europees, a mi no em preocupen gaire aquestes històries de què ve l'home del sac africà. El que em preocupa és acabar com Malta o no donar sortida legal / gestionar bé els nous models econòmics com els lloguers turístics que ofereixen una oportunitat de pegar un bot de qualitat.
    • Argimont7.217 2 299👍 4.478
      El Nord d'Africa epot oferir un millor paissatge , el mateix mar , mes tranquilitat i millors preus si es millora una mica la situació.
      El suicidi es oferir un litoral ple de ciment , perdua de tranquilitat per borratxos , soroll , tràfic , ... 
        El nord d'Africà està bé, i si aconsegueixen posar-se ordre ells mateixos tenen sostre per créixer i recuperar evidentment el que han perdut en favor de les regions sud-europees, però socialment i culturalment és un lloc no molt anhelat pels europeus.

Em preocupa més la competència europea o la millora en aviació que pot facilitar el turisme a altres llocs del món a on els Europeus els agradaria anar però que queden massa enfora.
    • catalàamallorca39.596 7 14👍 15.043
      L'únic que em preocupa de l'ascens del lloguer vacacional és el transit i la congestió de les carreteres
      Home, jo diria que la brutal pujada de preus dels pisos que hi ha hagut els darrers dos anys és força preocupant... Hem passat de poder trobar un pis per llogar a 200 euros l'habitació en ple centre de Palma a donar les gràcies pel miracle si ens costa 400 a les afores.
        El problema de l'habitatge és un problema molt acusat a quasi totes les ciutats, de totes maneres el govern ja ha fet una zonificació turística que suposadament vol pal·liar aquest tema, que ja veurem si funciona amb l'evolució dels preus els pròxims anys, jo sóc escèptic que funcioni gaire, el lloguer turístic ocupa espai físic (habitatges) i empeny els preus cap amunt, però Palma és una ciutat dinàmica, el lloguer turístic és només una part. El que està clar és que s'ha de regular el lloguer turístic (com qualsevol altre negoci), i evitar desnaturalitzar un cert caràcter local llonguet .

De totes maneres quan jo pens en lloguer turístic pens més en finques rústiques i xalets a zones costaneres, als centres urbans crec que hi ha marge per potenciar molt més l'hotel Boutique, però a n'es final l'Hotel Boutique també ha d'agafar espai físic ja existent, així que també acabarà empenyent els preus cap amunt.

Per mi la clau es posar fre al creixement del nombre de turistes, si limita'm la construcció (que cal fer-ho), també s'ha de limitar l'arribada de nombre de turistes. Si no es fa això evidentment es trenca l'equilibri i les externalitats negatives apareixen per tots els costats.
  • RafeldePatraix1.163 3👍 521
    Això vol dir que les cèl·lules cancerígenes han minvat.

Esperem que minven prou perquè els PPCC puguen sobreviure a aquest esclat de gent anant amunt i avall sense trellat fent fotos-bufes-de-pato (a banda de fer ric no sé qui que s'endú els duros a algun paradís fiscal).

Publicitat

Fòrums

• 9.174.699 missatges
  • 216.753 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat