Fòrum

Indiana Jones, Caçafantasmes, Terminator... Quina saga té pitjors reboots/seqüeles

Indiana Jones, Cazafantasmas, Terminator... Què saga té pitjors reboots/seqüeles?
Star Wars o com passar de personatges mítics i màgia a avorriment total
11 (31.43%)

Caçafantasmes o com violar la teva pròpia IP en una sola pel·lícula
9 (25.71%)

Indiana Jones o la transició de l'aventura al sense sentit i la tercera edat
5 (14.29%)

ALTRE: Segur que hi ha més
3 (8.57%)

El planeta dels simis: Charlton Heston fumant en una nau espacial no ha estat superat
2 (5.71%)

Karate Kid: sí, van fotre aquesta també
2 (5.71%)

Terminator o com desinflar fins arribar al patetisme
1 (2.86%)

McGuiver: sí, hi ha una sèrie de 2016 i dóna molt fàstic
1 (2.86%)

V: sèrie de 2009, amb v de porqueria
1 (2.86%)

L'equip A: hauria d'haver-se anomenat L'equip KK
0 (0.00%)

Robocop: directiva 1 violada - Protegir les bones idees i no cagar-se en elles
0 (0.00%)

Halloween: uff.
0 (0.00%)

Conan: tu també? Passa, hi ha lloc al fons
0 (0.00%)

Vots emesos: 35
Caspanyol_Involuntari330👍 337
Algú havia de fer aquesta enquesta.

Respostes

Configuració
  • Canyadesucre9.380 3 230👍 13.940
    He votat V, però Indiana Jones ha estat a punt de caure. 
    Per sort no coneixia totes les seqüeles que has posat com a opció.
  • Eimeric7.854 11 273👍 1.682

"què saga"
  • paleta4.032 2 518👍 5.051
    Segurament "El Hòbbit", és la pitjor de les que recordo. Vaig abandonar el cinema a mitja pel·lícula.

La segona i tercera part de Matrix també són bastant lamentables.

La tercera part d'Il Padrino també és molt més fluixa que les dues primeres, per molt que el gran públic les hagi mitificades totes.

En general no acostumo a veure seqüeles, preqüeles ni refregits de pelis antigues. De fet no miro pelis actuals, excepte en rares ocasions.
  • Màgor12.916 10 161👍 3.479
    Això és el racó català no el racó catanyol.
  • JoanVecord5.074 8 425👍 1.684
    Dius "què saga" (en lloc de "quina saga") però tot seguit "algú havia de fer" (en lloc del molt freqüent "algú tenia que fer")? Quin catanyol més estrany que gastes! A mi més aviat em sembla catraductol automàtic. O catatrol poc reeixit.
  • CèsarUsuari sumador15.976 14 111👍 13.372
    No sabria dir, n'hi han tantes que no se sap per on començar.

Fins i tot n'hi han que fan una paròdia de la seva pròpia parodia. Sharknado, la 5ª. Una saga de mínim pressupost que aconsegueix l'èxit de públic i esdevé "de culte". El que en un principi era un film més d'acció, de seguida es van adonar que el millor era fer una hipèrbole de tot plegat. Una gran idea, no us la perdeu.
    Un detall, el protagonista, de nom Fin Shepard, un "killer" de taurons que ataquen des de l'aire, visita el Vaticà i s'agenolla davant del papa besant-li l'anell, tot dient: "Forgive me Father, for I am Fin." La traducció al castellà és brutal: "Perdóneme Padre, porqué he pescado."

Més seriosament, jo crec que al cine el 90% és morralla, veritables sequeles d'un patró comú de films fets amb un patró determinat.

Totes les pel·lícules d'acció, tant se val la potència del armament, acaben amb una baralla a hòsties entre el bo més bo i el dolent més dolent, la resta és del tot previsible, canvia el mitjà de transport de la escena de persecució o la nacionalitat dels dolents (o el planeta!) i la forma en que s'amenaça a la població, o l'addicció o el problema que tortura el protagonista. A la primera seqüela apareix la dona i pren el protagonisme, els temps canvien. A la següent són els fills, els nens, i ja tenim un producte familiar.

I patrons també n'hi han per les comèdies romàntiques, les de institut, les bèsties, els drames, els drames de plorar molt, el suspens, el terror... i les seqüeles de tot plegat també tenen un patró, el patró de com són les seqüeles.

La creació ha mort, els grans productors arrisquen poc o gens, donen al públic només això que saben que pot funcionar. Una puta merda. Difícilment un film em sorprèn.
  • maori13.068 3 158👍 6.145
    Segones parts no acostumen a ser bones.
  • Caspanyol_Involuntari330👍 337
    Demano disculpes pel de "què" en lloc de "quina", ja ho he corregit al títol del fil però no em deixa editar l'enquesta.

El primer missatge tampoc em deixa editar-ho, així que es queda amb l'expressió poc comú.    : (

Sobre els vostres comentaris, és cert: m'oblidava de Matrix.
  • Faraday977 1👍 649
    Te'n has deixat unes quantes:
    Saga Muñeco diabolico (ninot diabòlic?).
    Saga Tremors o Temblores (Tremolors?).
    Saga Viernes 13 (Divendres 13).
    Saga Saw.
    Saga Fast and furious.
    Saga Ocean's Eleven (i twelve i thirteen i ara faràn la seven o eight).
    Saga Alien.
    Saga Predator (Depredador).
    Saga Star Trek.
    Saga Dràcula.
    Saga Missió Impossible.
    Saga The Purge (La purga).
    ...

Està la cosa molt malament. I dic jo, ¿tan difícil és fer noves pel·lícules que respectin l'esperit de l'original?

Per exemple, de Star Wars recordo que hi havia còmics en els 90. Em vaig llegir un en una botiga i tenia un rotllo misteriós i fosc. No podrien haver fet alguna cosa així a les noves?

Pel que sembla no: havien de comptar la mateixa història una altra vegada amb personatges sense gràcia però molt joves.
    • EmulatorQUsuari sumador60.966 15 6👍 15.785
      Ostres, doncs a mi Ocean's 12 i 13 em van agradar molt.
  • Ph992.933 3 650👍 1.545
    Una altra errada es MacGyver 

També han fet una nova sèrie de Hawaii 5.0. La original no la conec perquè jo era massa menut però la música del escomençar és mítica 
  • Aldalar15.254 14 124👍 2.364
    Podria ser qualsevol d'aquestes, però la que m'ha fet emprenyar més és Star Wars. No és que les darreres pelis fracassin intentant imitar les anteriors (com passa amb moltes de la llista), sinó que les intenta eliminar i substituir, i si no pot, les ridiculitza.
    La que més se li aproparia seria la dels Caçafantasmes.
  • Juan Lloris5.736 7 372👍 3.022
    La monarquia espanyola. 
  • llevantdemallorca18.126 13 87👍 3.725
    El marxisme. 
    No coneixia Hawaii 5.0 però pinta interessant. L'original, el remake sembla terrible.

Em fa la sensació que aquest fenomen no és nostàlgia: sembla que abans de l'any 2000 les sèries i pel·lícules tenien un nivell alt, almenys les d'acció, aventura, cia ficció i terror. No segueixo les de drama, pot ser que el drama hagi millorat.

I és curiós, perquè en els còmics i videojocs passa una cosa semblant.

Dues possibles causes:

- El cost de producció era menor al no necessitar d'efectes especials, de manera que els guionistes tenien més llibertat.

- Fa dècades, la gent no tenia el cervell tan sobrecarregat d'informació: els mòbils, Internet, 50 canals de televisió... és possible que això incentivés més la imaginació dels creadors (en els 80, per exemple, sembla que fessin servir algun tipus de droga... de fet, Stephen King feia servir l'alcohol, és a dir, de vegades ho d'usar drogues no era una metàfora).
  • Tioronnie2.683 5 690👍 1.329
    De les esmentades buuuuuf, tinc dubte entre Caçafantasmes i Karate Kid.

La primera és un remake pero del pal ''feminazi'' i la de Karate Kid un rotllet per tirar endavant la carrera del Mini Will Smith, papa paga, ademés, practiquen Kung Fu, no Karate. El rotllet guai d'aquest crio, bufff, no puc en serio, és com els tonto la gorra que tenen un hòstia amb la má oberta, ademés ficant a xinesos dolentots xulets, copia barata dels dolents de la original. 

Cal aclarir que en alguns casos hi ha seqüeles dolentes però que mantenen els actors i "l'esperit", fetes pocs anys després, i reboots desastrosos.

Hi ha vegades que els reboots tenen un nivell acceptable, com en El planeta dels simis, però no són capaços d'emular l'esperit de la pel·lícula original. La primera i la tercera són millors que tots els reboots moderns.
  • FollUsuari sumador77.344 12 3👍 39.959
    Home a veure és cert que a Terminator han abusat de la idea i que les dos últimes són molt dolentes. A Indiana Jones un pèl també però no tant, crec recordar que la de la calavera de cristall tampoc era tan dolenta però potser sí que les primeres són més bones.

Ara, el nyap feminista que han fet amb els caçafantasmes trenca tots els esquemes.

Una manera objectiva de mirar-ho seria els "dislikes" que té cada tràler, entreu a veure aquest: 

https://www.youtube.com/embed/w3ugHP-yZXw
    • herunter991 12👍 413
      Sembla lamentable.  A més fiquem les dones de caçafantasmes molt bé però resulta que a part d'enginyeres i científiques hi fiquem la negra de barri baix pujadeta de pes que ella sí que coneix el carrer i  és més grollera i graciosa...si això es per trencar "esquemes", que em perdonin...
  • Oscar lo RoigUsuari sumador23.386 14 52👍 471
    Sens dubte Star Wars.

Les altres més o menys són honestes i un ja sap el que es trobarà, però amb La Guerra de les Galàxies portem quasi dues dècades creant expectatives per tindre, una darrere de l'altra, pel·lícules avorrides i fracassades (no comercialment, per això continuen) que si no fora pel segell Star Wars acabarien de pel·li de divendres a la nit en canal de TDT. I a sobre, les velles, que són senzilles com el mecanisme d'un xupó, encara es gaudeixen i entretenen com el primer dia.

Caçafantasmes (oh no! ara són dones, i les dones no fan pel·lis d'eixes) i L'Equip A han fet seqüeles prou decents, no són mítiques però entretenen.

I Indy, si en lloc del 2008 la fan en 1992, ara diriem que quina tetralogia més guapa...

Terminator, la 3 i Salvation, psè, mediocres. La sèrie Les cròniques de Sarah Connor sí que estava bé, llàstima que la vaga de guionistes de Hollywood la va afectar de ple.
    • Tuixec3.751 9 544👍 1.594
      Rogue One està be, l'ùnica que intenta explicar una història adulta. Y els episodis 7-9 són honestos, qui no vol veure que és una màquina de nostàlgia + droga dolenta per enganxar nens + aparador de venda de merxandatge pels nens, pares nostàlgics i hikikomoris és perquè no vol.
      • Oscar lo RoigUsuari sumador23.386 14 52👍 471
        Rogue One és com la resta, personatges outsiders que es veuen obligats a acometre una missió que els redimeix. La diferència és que la casquen al final, tret d'això poca cosa més aporta. Només cal veure com el minut que s'intueix Darth Vader té més força que la resta de la pel·lícula.

I dels nous episodis, és que fa la sensació que no s'esforcen a innovar, omplen de fan service de les originals i a viure.

Les de Marvel, per exemple, també són totes tallades pel mateix patró i comercials fins l'infinit, però tenen la gràcia per canviar detallets (l'humor, els efectes, l'acumulació de superherois, les trames, bona tria d'actors i actrius) que les fan, almenys, entretingudes.
    La quarta d'Indiana Jones és un desastre, siguem seriosos. El misteri és que ningú l'hagi votat encara.
  • Roderic15.809 14 115👍 7.539
    El planeta dels simis té el seu punt a pesar, diuen, de passar-li la mà per la cara a 2001 als òscars en efectes especials,
    Els remakes, en canvi, son fem.
  • EPS60.034 13 8👍 8.779
    Potser la més decepcionant sigui GhostBusters.

A part de la qualitat i l'entreteniment que és insufrible en la nova peli, si volen fer una saga femellista, que crein una de nova, però que no utilitzin les nostres pel·licules, els nostres records, en fer aquesta porqueria.
  • urzulluz7.086 9 306👍 1.782
    Hola amics , vinc a dir que la pitjor pelicula mai feta fins a l'actualitat és Dragon Ball 
  • Mcasas8.847 12 248👍 3.377
    Sens dubte, Matrix. La segona i tercera pel•lícules van carregar-se el que hagués pogut ser una de les millors sagues de la primera dècada del segle XXI si el nivell de la primera pel•lícula s'hagués mantingut.
  • LesttattUsuari sumador37.042 11 17👍 11.725
    Qualsevol que sobrepassi les 3.
      Doncs no miris Karate Kimura, una saga italiana dels anys 80 de pelis d'arts marcials amb la tira de seqüeles, cada una pitjor que l'anterior.
        Segur que a tu et deuen agradar veure-les com a bon karateka però personalment les enviava directe al fons del pou. Ja no soc gaire entusiasme d'aquest estil de pel·lícules que nomes em faltava empassar-me 80 d'elles.

Podria veure alguna però, aquesta del karate kid, per exemple, la primera saga va ser infumable. Una bufona nena americana, més aviat grasoneta i amb uns pits frondosos s'enamora apassionadament d'un indi mig escanyolit ...
      • EPS60.034 13 8👍 8.779
        Mític Karate Kimura (Il ragazzo dal kimono di oro, el nom original en italià). Les posaven per Tele 5, i la primera vegada la deuria veure als 7 o 8 anys, i ja vaig veure que la qualitat era pèssima.

El que és sorprenent és que arribessin a fer 5 pelis de la saga, quan ja la primera era infumable.
  • EstatpropiUsuari sumador158.188 10 1👍 24.383
    Mad Max 3, dolentíssima, tant sols es salven els cotxes propulsats per metà. 
    • Tobies19.680 14 75👍 11.084
      La 3 és boníssima! Amb la Tina Turner i tot!

Totalment infantil, ni punt de comparació amb les australianes.

Humongous hool!

Estem parlant de la mateixa pel·lícula? No t'estaràs confonent amb la 4?
            Vols dir que has vist la saga sencera?

La de la imatge representa ser la segona part.

La tercera, tot i que surt la Tina, se'n va del que realment representa la saga.

La quarta...
              Diria que la primera és la més diferent a totes. Personalment la tercera és la que més m'agrada. Certament la segona és 100% Mad Max, però la tercera em sembla més bona en tot.
                Tot es qüestió de gustos.

La 1ª i la 2ª es cent per cent Mad Max, tot i que la segona, ja va tocant aquella part fictícia i apocalíptica.

La 3ª se'n va completament dels esquemes, del que realment representa la saga, afegint una canalla per en mig, i alguna cosa més sense sentit. La presencia de cotxes, que es una de les bases de la saga, és pràcticament nul·la. Potser la Tina fa l'intent per salvar la pel·lícula...que, al meu parer, ni així

La 4ª, i sense la presencia de Mel Gibson, i amb cotxes més que tunejats... infumable.
                  Llegeixo la saga completament diferent.

La 1a és una peli de baix pressupost que sobretot destaca per l'ambientació decadent i extremadament sobria que té; però no destaca en res.

La 2a és on es perfila completament l'univers de Mad Max. Porta la idea de la 1a a la màxima expressió, li exprimeix totes les possibilitats i ens transporta a un món fascinant. Mad Max en estat pur.

La 3a és una ampliació de l'univers. És veritat que l'element dels cotxes queda en segon pla... amb l'excepció gloriosa del final! Però a canvi ens regala la Tina Turner i la visió genial de dues comunitats humanes completament diferents intentant sobreviure al desert post-apocaliptic australià.

La 4a és una anada d'olla. La peli és massa llarga, el dolent és un còmic, l'humor és penós i hi ha elements que distorsionen la coherència del món. Però té els cotxes, el desert, la brutícia, els punkis...
            No, jo parlo de les dues primeres i tu del trunyo hollywoodienc innecesari. 
  • regiravolt172 1👍 95
    Pràcticament seria millor preguntar quina saga té bones seqüeles. A mi només em ve al cap Toy Story
    Star Wars té molts números d'emportar-se la palma. La saga s'ha convertit en una merda total.
  • Desconfiat3.981 3 523👍 4.222
    Star Wars perquè és la més transcendent i important de totes les sagues del segle XX
  • Xulomander5.858 3 359👍 6.169
    Objectivament, les seqüeles del Planeta dels Simis són insuperables, la pitjor davallada que he vist mai.
    Ningú ha comentat "Alien Covenant"?. Mira que la de Prometeus era bona bona, i fins i tot coneixem l'àvia de l'Alien de la primera peli del 79, però és que la de Covenant no s'aguanta per enlloc. Per enlloc. És un cúmul de ximpleries i despropòsits.
  • FuRTiUsuari sumador19.526 12 76👍 6.750
    En proposo una més per la llista level insuperable dels 80s... La gran precursora del què seria 20 anys més tard American Pie, la gran PORKY's!! La qual va arribar a degenerar fins a extrems a la segona i tercera entrega (ja de fet no és que la primera fos cap genialitat )... Saga que recordaran els millenials com jo i els una mica més grandets.

Porky's:
    https://www.imdb.com/title/tt0084522/?ref_=nv_sr_1

Porky's 2:
    https://www.imdb.com/title/tt0086129/?ref_=nv_sr_3

Porky's revenge :
    https://www.imdb.com/title/tt0089826/?ref_=nv_sr_2

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.173.580 missatges
  • 216.711 temes
Fixa la barra dreta