Fòrum

Aquesta nit els ultres han visitat Verges i els veïns han respost.

StoichkovUsuari sumador14.172 14 141👍 2.443

https://www.elnacional.cat/ca/politica/ultres-crida-cs-campen-verges-retirant-estelades_293190_102.html

Caldria tenir un grup preparat d'una vintena de persones per donar-los un bon escarment un dia d'aquests... temps al temps.

Respostes

Configuració
      • GatNegre21.468 8 65👍 7.117
        Ho subscric. N’estic fart del simbolisme esteril i q despres ens queixem pq vagin a treurel, i anem a defensar els simbols aquells com a una lluita esteril autoimposada.

al final es la via publica i es normal q si un ho posa l’altre ho vulgui treure, estan en el seu dret (crec) com nosaltres ho estem en el de posarho.

el problema es q ens hem autoimposat una lluita absurda i costosa amb el tema de les creus i els llaços i ells se’n fan un tip se riure pq com be has dit: semblem una colla de nens petits ploramiques.

ens estem esgotant en parides de les q n en treiem cap redit i ells es foten unes bones “rises”, creume... i n mestranya pq veig cada imbecilitat x part de sector indepe q si jo fos esonyoliata riuria molt. Jo procuro ignorarho tot i no veure mes videos ni merdes pq es desesperant veure tant llirisme, mediocritat, naifisme i imbecilitat juntes, cansa molt.
        • Heavyata Rural13.878 7 143👍 254
          Això d'escriure tan malament ho fas expresament o ja has nascut així?
        • Toni Montagutí34.349 7 20👍 21.474
          Trobo que si tenen tant de dret a treure els símbols com nosaltres a posar-los, potser no haurien de fer-ho de nit, amb les cares tapades, en grups armats (sí, armats) i en pobles petits. O és que saben que no el tenen tan clar, aquest dret? Perquè suposo que deus estar d'acord que, per exemple, fer caure un màstil amb una estelada que ha estat posat per un ajuntament, no és cap dret. 

I cansar, allò que se'n diu cansar, més aviat tanta crítica a la gent que es belluga cada dia, arreu del país.
            Parlo de les creus a la platja o dels plastic pe mobiliari urbà. El que posa l’ajuntament es una altra historia, pero ells el q mes treuen es aixo q he dit.

No es mouen tant pq fa mesos q els llaços grocs s’han convertit en estanqueres.

pero es q a mes a mes, de q cony serveix tota aquest simbolisme de creus, llaços i plastics grocs? Vull dir a qui conciencies i en q?
              Doncs les estelades que treien aquests de Verges, suposo que hi han estat posades per l'ajuntament i en uns fanals que també deuen ser competència seva. 
              Qui, no es belluga? Cada dia hi ha concentracions arreu del país. Milers de persones que s'apleguen a les places. Això, que potser et sembla res, té una gran importància perquè si només ens limitem a fer piulades indignades o comentaris bel•licosos a les xarxes, no ens veiem, no ens reconeixem els uns als altres. I ens cal, perquè ens donem forces els uns als altres, que sense força no hi ha lluita.
                A mi em sembla que està prou clar.

Espai public: fanals, bancs, arbres etc etc etc plens amb plàstics grocs (q per cert em sembla una marranada), els posen uns, els treuen uns altres, ambdós estan en el seu dret eh? Parets, contenidors, fanals etc. amb pintades de llaços grocs, uns els fan i els altres els repassen amb pintura vermella formant una estanquera (i així es queden xD).

En aquest nivell que exposo és evident que un no està cometent més il·legalitats que l'altre, si pensem una mica ens adonarem que és així... Altra tema és el de les estelades als màstils que han penjat els ajuntaments però es q és igual xD, la majoria d'actes que hem anat veient van més en la direcció de lo primer que d'això últim.

Dit això, què ens està proporcionant de positiu tota aquesta lluita simbòlica als carrers? De veritat, què ens aporta? es q no veig cap tipus de benefici per enlloc, sinó tot el contrari, la opinió pública no massa polititzada el que veu són dos grupuscles de frikis barallant-se per plàstics, als carrers queden els llaços amb l'estanquera, pq els mateixos q s'encarreguen de fer el llaç groc no s'encarreguen després del seu manteniment. A part de les imatges patètiques de pànfiles dient; ooh però pq et molesten els llaços???... A part tenim lo de les creus, que em sembla d'un mal gust i d'un victimisme extrem, va home va si us plau, et sembla que és normal omplir una plaça amb centenars (o milers) de creus??? Es q és de malalt del cap perdona q et digui, més malalt del cap el que va amb el cotxe i les atropella sí, però no entenc què coi s'aconsegueix omplint una plaça amb creus, no ho entenc, què s'aconsegueix? Explica'm-ho pq jo no ho tinc gens clar, és a dir els que no són indepes veuen una plaça plena de creus grogues amb poètics i cursis "freedom" o "democracy" i diuen: fet!!! m'has convençut, l'Estat espanyol és molt faicsista i ens hi hem de separar!

Jo no veig cap benefici per enlloc insisteixo, si tu creus que això serveix d'alguna cosa doncs mira, continueu així, jo fa temps que m'he baixat del carro.

En fi, em sembla tristíssim tot plegat, realment el problema és nostre, no et pots imaginar fins a quin punt el probema real el tenim nosaltres, una barreja de covardia, ingenuitat, mediocritat, borreguisme i, en definitiva, naifisme, que ens portaran a la hòstia més èpica que mai ens haguem donat com no es canvii ben aviat de:
                1. Lideratges.
                2. Actituds.

Però el que primer cal canviar són els lideratges, quina colla més mediocre, més imbèicl, més incompetent, més fastigosa... són repulsius.

La independència és uan empresa, en el sentit literal d'empresa, un objectiu q per arribari necessites d'una sèrie d'estratègies, de tàctiques etc. que requereixen primer de tot un coneixement científic de la societat per valorar com abordar la problemàtica, un coneixement legal, un coneixement territorial, necessites tenir constantment inputs del sentir del carrer, de quin discurs adoptar, necessites un domini de les xarxes socials, necessites d'una organització jeràrquica en la que només des de la cúpula, formada per persones competents i amb sentit comú, es prenguin les decisions, necessites canviar el xip, però abans necessites saber quin xip és el que necessites.

Resumint: sobra naifisme (però molt eh? ens surt per les orelles) falta pragmatisme i intel·ligència.
                  Aquest discurs que acabes de deixar anar el podrien subscriure fil per randa els nostres enemics, els que es dediquen a trollejar els llaços, pintant-los amb el vermell. Els pinten, sí, però continuen sent uns llaços...
                  És el discurs de fer-nos creure que som uns éssers ingenus que no entenem que sense enfrontament no hi tenim res a pelar, amb aquest estat postimperial, i que ens deixem dominar per la seva força de xoc: el feixisme. Oblides una cosa: cada dia hi ha topades i això vol dir que els esforços són un xic inútils, perquè cada cop que surten ells amb la testosterona esbarriada, troben qui els recrimina llurs accions. I s'hi enfronten. Sense hòsties, això sí, però s'hi enfronten.
                  Ja va passar l'1O. Les forces d'ocupació creien que farien una marxa triumfal i es van trobar fent un via crucis.

Ep! I tot això amb una classe política força atemorida, tova.
          • Screen3.935 1 525👍 1.869
            Crec que era a Berga, el sr. que s'enfrontava a Vizern ho deia ben clar:

Les creus no són vostres... 

Exacte... són nostres i aquesta gent són lladres. No tenen dret a treure els llaços ni les estelades
      • PeixVerd13.180 6 156👍 5.853
        Jo es el que dic, que no entenc com grups MINÚSCULS de fatxes que ja son coneguts fan absolutament el que volen per tot Catalunya. Jo pensava que la “batalla grossa” és a Barcelona o Tarragona i respectives àrees metropolitanes. Jo ENTENC que a l’AMB vegis un fatxa traient llaços i et callis perquè a l’AMB et poden vindre després 50 i et destrossen la vida. Llavors entenc perfectament que a la gent li faci por actuar aqui. Pero a pobles gairebé 100% catalanistes? On pràcticament TOT el jovent és independentista??... senzillament em sorprèn molt. 
    • cristinon23.597 9 50👍 1.212
      Tens raó
  • BlackOps94 1👍 117
    Uf, no sé qui em posa de més mala llet si els colons o la pànfila que graba.
  • Sau de Treviac4.423 1 480👍 4.736
    Com per tirar-los pedres de les finestres i els terrats estant.
  • rotllan9.566 4 222👍 7.782
    No n'han identificat cap?
  • picamoixons11.796 13 172👍 121
    som un país de covards,acceptem-ho o camviem-ho al 10000%
    • Puigdomènech9.489 12 228👍 2.435
      totalment.
      és veu d'una hora lluny.

Jo el problema que hi veig és en els mossos que també els permeten actuar amb impunitat tot i saber qui són on viuen, i fins i tot diria que qui els paga.

Fem molt bé de respondre, però ens hauríem d'assessorar bé perquè ells tenen una impunitat que a nosaltres no se'ns concedirà.
    • StoichkovUsuari sumador14.172 14 141👍 2.443
      És clar, aleshores quedem-nos quiets mentre ens humilien. I sempre podem esgrimir l'excusa de que no som violents per tapar el problema real generalitzat, que és la covardia.
      • ospa186 2👍 62
        Com molt bé diu en Puigdomènech ells tenen impunitat.

La violència la pots engegar però un cop està en marxa no hi ha aturador i, al final, ningú se'n recordarà de qui va començar. Els "violents" de cara a l'opinió pública sempre seran els mateixos, i tot sabem quins no ho seran mai.

No, no és covardia. 
        • StoichkovUsuari sumador14.172 14 141👍 2.443
          Jo crec que sí que és covardia, i tant. És més cómode fer un vídeo i penjar-lo a twitter que no pas posar en risc la teva integritat física, no sigui que algú et pugui trencar el nas. 

Hi ha la resistència pacífica, hi ha la legítima defensa, etc.

De totes maneres, et recordo que amb 0 violència tenim 9 dirigents acusats de rebelió.
          • ospa186 2👍 62
            No ens posarem d'acord. Encara que no t'ho creguis una gran força de l'independentisme rau en que, fins ara, no hi ha hagut violència per part dels independentistes. El dia que hi hagi un primer episodi i sigui o sembli que és provocat per l'independestisme tindran carta blanca. I no només es trencaran nassos.

Els nacionalistes espanyols volen aquest escenari i t'asseguro que aqui tenen les de guanyar.

Això ja s'ha viscut.

El meu besavi tenia un colt.
      • CèsarUsuari sumador15.982 14 111👍 13.381
        A la meva època nomes teníem colt...ells.

Que se'n va fer? Encara el conserveu? De quina època era, d'aquells del far-west de tambor? O dels automàtics? Cada família té una història al darrere.
          Aquest besavi no el va conèixer ni el meu pare. Era pastor de transhumància i es va quedar vidu a 25 anys. El meu avi des dels 3 anys va anar a viure a ca la tia (la germana d'aquest besavi, de la família de la seva mare en va perdre el lligam i no en sabem res). Diuen que el meu besavi dormia a la palla amb el ramat i que era un home rude i no li agradava gaire tractar amb la gent. Suposo que essent vidu tan jove (no es va tornar a casa mai) i en aquell temps no devia fer gaire bona vida per viure molts anys.
            Com a pastor aïllat a la muntanya, el colt devia de ser una bona protecció, sobretot pels llops, però també per molts altres perills. La vida era dura llavors. Gràcies per la història.
    • Xicoira3.145 2 629👍 2.784
      Justament per aquest motiu la resposta ha de ser contundent, però no violenta. Cal fer-los fora sense arribar a les mans. Sabem molt bé que ells seran els qui llençaran la primera pedra.

Per tant cal actuar amb intel.ligència i combatre l’espanyolisme amb una estratègia de bloqueig i mobilització. Quan les furgonetes de la GC van marxar d'alguns pobles l'1-O no ho van fer perquè els llencessin pedres sinó perquè hi havia una multitud de gent empenyent i caminant per exemple.

Hi ha moltes maneres de combatre aquestes actituds de manera exemplar i eficient
        D'acord. Però abans d'això, o just desprès que passi això, s'ha de produir una intervenció ferma per part de la policia catalana, aplicant de la forma més restrictiva possible el protocol d'actuació en cas d'alteració del ordre públic. Tant se val si desprès els jutges els alliberen amb una raspallada: abans d'això els responsables polítics de la cadena de comandament, que en teoria són dels nostres, han d'haver imposat unes directrius concretes que els mossos, no en dubtis, haurien d'obeir.

I si no ho fan, ara com ara tenen el poder polític per substituir i sancionar els policies responsables d'inacció, des del moment que el 155 ja no és vigent i l'autoritat política torna a ser la Generalitat, ara governada per les formacions catalanes.

No hi ha excuses per això: i fa uns dies el President ho va dir, i avui mateix el conseller d'interior, Miquel Buch, n'ha parlat. Però una cosa és parlar, denunciar i demanar jutges per aquest tema, i un altra cosa, pel que es veu, és fer servir les eines de les que ja disposen. I no tots, però uns quants mossos s'esperen que "els deixin actuar..."
  • venjança_catalana4.252 3 497👍 4.813
    Com sempre, el govern autonomista amb la seva idea de tractar-nos com imbècils envia els mossos a fotre una inflada de multes amb radars quan la situació és crítica al carrer quan de delictes d'odi parlem 

Un cop més, el 155 no ha acabat
  • cathalà22.222 11 58👍 5.095

Cal recordar que els ultres estan protegits pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que ha prohibit les estelades als llocs públics. El TSJC encoratja aquests aprenents de terroristes.
  • Rigel60.975 10 7👍 29.280
    Així sempre amb els feixistes:

Vergonyós. Puc entendre que el polític de carrera s'empassi gripaus per tal de mantenir la feina, però existeixen uns límits. I aquests són marcats pel fet que la "seva feina" prové en última instància de la confiança que li atorguen els ciutadans a les urnes.

Mentir en la cara dels votants d'una forma tan oberta, falsejant la realitat, és igualar-se a les formacions com PP o C's. Miquel Buch ha de deixar el càrrec de forma immediata, i si no ho fa, l'ha d'acompanyar la resta del govern, més tard o més d'hora.

No és amb la voluntat de la gent amb la que juguen, ara mateix ho estan fent amb la seva integritat física. De qualsevol cosa que passi d'aquí endavant, ells també seran els responsables per encobriment i omissió, no en tingueu cap dubte.

Publicitat

Fòrums

• 9.174.707 missatges
  • 216.753 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat