Fòrum

Dubte existencial de combat (judo-boxa)

Patriarca2.044 2 825👍 1.627
Com alguns sabran després d'un fil que vaig dedicar a les arts marcials amb un èxit moderat, sóc practicant de judo amb un nivell que puntuo com a mitjà. Campionats regionals, tornejos a nivell català i alguna que altra baralla són l'experiència amb la que compto.

Em va agradar fer judo per la versatilitat que atorga malgrat ser tant subestimat per la majoria de gent de fora de les arts marcials. Tot i així, a nivell mecànic el judo no seria un esport ideal per una persona amb una estructura òssea allargassada com jo, ja que demana buscar el cos a cos, on vers una persona amb el mateix atribut físic que jo i domini del judo o jui jutsu, però amb una forma més compacta em reduiria.
Aquest desavantatge comparatiu el vaig intentar paliar aprenent una nova art marcial i vaig pensar que la boxa podia ser un gran complement (llarga distància boxa, curta distància judo) ja que com a persona llarga, em sortiria a compte aprofitar les meves llargues extremitats sense buscar el contacte on ja em sabria defensar.
Heus aquí el problema: sóc esquerrà de mena especialment amb el braç (de cames ambidestre) i em trobo amb que en el judo la guàrdia esquerrana és amb la cama esquerra avançada i que en la boxa és amb la cama dreta avançada (marca jabs amb la dreta i rematar fort amb el braç dominant).

Què em recomaneu a efectes pràctics? Practicar boxa amb una guàrdia inversa? Oblidar el judo del qual ara no sóc practicant? 

Quines disciplines domineu? Alguna anècdota d'alguna baralla per recordar?

Respostes

Configuració
  • __29739__1.092 2👍 717
    Mentre tu t'estàs menjant el cap amb aquestes xorrades els incontables enemics saben que la diferència real la fan el número i les armes...
  • Ballester7.475 7 288👍 2.432
    Jo et recomano combinar boxa clàssica, kali i kama sutra a parts iguals.
  • Jaume_I15.003 10 128👍 7.182
    Jo no et recomano canviar de guardia. Pensa que és la teva posició natural i el braç més potent queda preparat al darrera.
    Jo quan feia boxa i fent el xulo, canviava de guàrdia per confondre l'adversari,  el que passava es que me les menjava totes. No ho facis si no ets en Maywheather
  • Albufaire2.584 1 708👍 3.317
    jo faria un poquet de kick o thai, lo bàsic per solucionar aquest problema que tens amb la guàrdia. S'Aprèn a canviar de cama de guàrdia i cama de suport ràpidament, i et serviria per poder canviar a guàrdia de judo en qualsevol moment o fotre cops de tibia. Ho solen fer els qui són ambidestres o la cama no els correspon amb la mà dominant, això de canviar de cama, i pots enganyar el rival.

I si tens les cames llargues, jo no m'ho pensaria massa...
  • xicotiu9.501 2 226👍 2.009
    No entenc perque la guàrdia canviada haria de ser cap inconvenient. No vols practicarho a nivell profesional però només dependre un poc, no? Ho faries al contrari, els jabs en la dreta com dius, i au. Encara que si tens les cames llargues potser li trobes més utilitat a altres arts marcials.

• __28653__23.841 3👍 5.608
    No faig judo, però un cosí meu va fer Judo, aixi que et pregunto, quina edat tens?, es per si veu coincidir en algun combat d'algun campionat de Catalunya de Judo
  • Quatre barres1.248 9👍 445
    Jo vaig començar aquest any amb muay Thai. És realment pràctic i et poses en forma ràpidament. T'ho recomano 
  • resnoesmes2.917 3 653👍 2.935
    Aprofito per preguntar quines aventatges/desaventatges té apendre judo vs taekwondo?
  • FollUsuari sumador77.345 12 3👍 39.964
    Si vols fer esport i competició ---> Arts marcials

Si vols autodefensa ---> Sistemes de combat (com Krav Maga)

Jo no aspiro a ser Rambo ni a posar-me en baralles però fa un temps vaig decidir que uns mínims coneixements d'autodefensa s'han de tenir i per això vaig fer casi 3 anys de Krav Maga.

Els avantatges d'un sistema de combat vs. arts marcials:

- No has de fer "katas" o com es diguin, si per exemple fas karate els primers 6 mesos te'ls passes fent katas és a dir moviments contra l'aire i de posicionament dels peus que són més un art que res pràctic

- Un sistema de combat està pensat per això, per l'autodefensa, per tant talla tot el que és inútil. Hi ha moviments de karate de 8 passos: entres cop de puny, que si patada, que si cop amb la mà oberta i cop de puny mà esquerra mà dreta... Això a la realitat mai passarà, necessites moviments de 2 temps o 1 i fugir. A Krav Maga fas literalment això amb fugida inclosa.

- Es practiquen en situacions reals o d'estrés: com sortir amb el genoll endavant i colzes protegint la cara si t'arraconen en un racó d'un bar, com reaccionar si t'agafen l'avantbraç (el primer que sol fer el killo de torn que amenaça i que és un error, si gires el braç ràpid i el poses a una posició de 90 graus amb el puny mirant cap amunt ell queda totalment venut amb la mà mig torçada i tens via lliure per fer servir la mateixa mà per donar un cop de puny ràpid), es practica fins i tot amb ganivet i pistola però que això ja és una flipada

- Un sistema de combat agafa el millor de cada casa: kick boxing per patades i cops de puny, jui-jitsu o com s'escrigui per lluita a terra (però no agafant les claus que serveixen per estar-s'hi sinó com defensar-se temporalment si caus a terra), karate per alguns cops de puny i patades, judo per cos a cos, muai thai per cops de colze (per mi el més útil que he après mai perquè normalment quan tens una enganxada estàs a distància curta i perquè si et toques l'os a l'altura del colze és com una barra d'acer de dur i no et fas mal com si dones un cop de puny)

- I com he dit al principi té una corba d'aprenentatge molt ràpida, en 6 mesos saps els bàsics (com col·locar la guàrdia, com protegir-se de manera bàsica i com donar cops de puny i patades bé i això és el 90% del que necessites)

No crec que sigui necessari fer més de 2 anys i després ja ho pots anar mantenint amb una mica de sac que facis per estar en forma. Sincerament ho vaig deixar perquè castigava massa el lloc on ho fèia erem tots joves i motivats i era una mica bèstia, és a dir si et tiraven al terra et tiraven al terra en sèrio i combat amb guants algun que altre cop de puny bé t'emportaves i fèien una cosa on et posaven una armilla que absorbia algo i havies d'aguantar un cop de puny a la panxa, coses així no crec que siguin bones. Però també hi ha llocs on s'aprèn bé i bastant light.
    • Patriarca2.044 2 825👍 1.627
      Per què Krav i no MMA?
      No considero els katas superflus, tot i que a nivell d'aprenentatge no siguin òptims... Fa que l'aprenentatge no sigui gens lineal. 
      • FollUsuari sumador77.345 12 3👍 39.964
        No tinc res en contra de les katas simplement que no és òptim, el temps que passes fent katas el podries passar aprenent coses més útils per una baralla real.

MMA no està malament però també és un esport, val dels més bèsties, però al final està enfocat a competició. A Krav Maga es practiquen patades als ous, agafar pels cabells...

O per exemple si t'estan agafant com a la foto de sota, la manera més efectiva és passar la mà per darrera i agafar-li les conques dels ulls i estirar cap amunt, garantit que perd l'equilibri i et deixa anar. Això no t'ho ensenyaran a MMA.

• catalàamallorca39.605 7 14👍 15.049
      - No has de fer "katas" o com es diguin, si per exemple fas karate els primers 6 mesos te'ls passes fent katas és a dir moviments contra l'aire i de posicionament dels peus que són més un art que res pràctic
      És que el karate no s'entén sense els katas. Personalment és el que més m'agrada d'aquest art marcial, per sort no és cosa dels 6 primers mesos si no que és intrínsec a la pràctica del karate. De qualsevol dojo on et diguin una cosa diferent, fuig. I si de debò creus que no és pràctic... 

- Un sistema de combat està pensat per això, per l'autodefensa, per tant talla tot el que és inútil. Hi ha moviments de karate de 8 passos: entres cop de puny, que si patada, que si cop amb la mà oberta i cop de puny mà esquerra mà dreta... Això a la realitat mai passarà, necessites moviments de 2 temps o 1 i fugir. A Krav Maga fas literalment això amb fugida inclosa.
      Al karate també ho fas això. Defensa, cop i enrere. Bé, en principi no t'hauria de caldre anar enrere, al karate se suposa que cada cop és un contrincant menys. Altra cosa és que de cara a la pràctica de les diferents tècniques es facin sèries de moviments més llargues.

Per la resta d'acord, si el que vols és aprendre a defensar-te en poc temps qualsevol esport de contacte o sistema de combat (aquests darrers millor). Ara, els automatismes no els aprens en quatre mesos.
    • Jaume_I15.003 10 128👍 7.182
      Parla del que coneguis bé. És un consell. I alguna incorrecció hi ha en les teves afirmacions. Però com em sembla un debat una mica, com ho diria infantil prefereixo no entrar-hi. Ara bé, cal ser curós en les afirmacions. No t'ho agafis malament és un consell i tinc prou coneixements per dir-ho.
  • siseo15117👍 16
    personalment as de saber de tot
  • Magalí727.634 1 282👍 2.602
    Patriarca,  disculpa per aprofitar el teu fil per aquesta tonteria però voldria fer una consulta : El meu nen,  que només té 8 anys, una mica "floreta" i no gaire resistent físicament,  vol que l'apunti a judo com a extraescolar (o sigui, no deu ser molt molt en serio tampoc, no sé ) el curs que ve. Li pot anar bé o se li pot fer una muntanya?

Publicitat

Fòrums

• 9.175.362 missatges
  • 216.778 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat