Publicitat

Fòrum

Notes de tall universitats 2018

ArtigaireUsuari sumador6.758 9 316👍 3.862

El doble grau de Física i Matemàtiques torna a tenir la nota de tall més alta

Consulta, amb el nostre cercador, la nota de tall per titulació o universitat
Redacció 11/07/2018 - 16.30Actualitzat 11/07/2018 - 16.33

Un 13,318. Aquesta és la nota de tall més alta del curs que ve, i és la que cal per cursar el doble grau de Física i Matemàtiques a la Universitat Autònoma.

Aquest és el setè any consecutiu que aquest doble grau a l'Autònoma s'emporta la puntuació màxima d'accés a la universitat, uns estudis que només tenen 20 places disponibles.

Notícia relacionada: Dues noies empaten amb un 9,9 en la millor nota de la selectivitat a Catalunya

La segona nota més alta és un 13,250, per cursar aquest mateix doble grau a la Universitat de Barcelona. Medicina a la central, i Enginyeria Física a la UPC les segueixen en el rànquing dels deu graus amb notes més altes. El centre més sol·licitat és, un any més, la Universitat de Barcelona.j

Taula amb les notes de tall més altes per grau:

1. Física / Matemàtiques (Cerdanyola) - UAB - Nota: 13.318
  2. Física / Matemàtiques (Barcelona)- UB - 13.250
  3. Medicina (Campus Clínic, Barcelona) - UB - 12.824
  4. Enginyeria física (Barcelona) - UPC - 12.732
  5. Filosofia, Política i Economia (Barcelona) - UPF/UAB - 12.710
  6. Medicina (Barcelona) - UPF/UAB - 12.704
  7. Matemàtiques (Barcelona) - UPC - 12.684
  8. Estudis Globals (Barcelona) - UPF - 12.674
  9. Medicina (Bellvitge) - UB - 12.641
  10. Bioquímica i Biologia Molecular / Biotecnologia (Tarragona) - URV  12.630
  11. Física / Química (Cerdanyola) - UAB - 12.540
  12. Enginyeria en Tecnologies Aerospacials (Terrassa) - UPC - 12.390
  13. Medicina (Reus) - URV - 12.362
  14. Medicina (Cerdanyola) - UAB - 12.334
  15. Enginyeria Biomèdica (Barcelona) - UB - 12.288
  16. Medicina (Lleida) - UDL - 12.264
  17. Medicina (Girona) - UDG - 12.258
  18. Enginyeria Informàtica / Matemàtiques (Barcelona) - UB - 12.250
  19. Estudis Internacionals d''Economia i Empresa (Barcelona) - UPF - 12.250
  20. Ciències Biomèdiques (Cerdanyola) - UAB - 12.244

Respostes

Configuració
  • Indignat_indepe6.620 5 322👍 2.563
    Què collons és "Estudis Globals"? Sembla el nom de carrera més genèric del món.
  • ArtigaireUsuari sumador6.758 9 316👍 3.862
    Alguns detalls interessants per analitzar:
    • Els estudis sobre ciència de dades, tot i ser nous, sembla que tenen un gran èxit (a la UPC nota de tall 12.018, UPF 10.958, UAB 10.134 i 8.170). Tenint en compte que s'ha generat un bon teixit empresarial en aquest sector a Catalunya sembla una bona idea.
    • Molts estudis d'àmbit social es combinen amb dret (+ADE, +Economia, +Criminologia, +Política...).
    • Els estudis de videojoc també entren amb força (a la UPC nota 8.806, Girona 8.373).
    • Medicina, genètica, biotecnologia... mantenen un accés molt difícil.
    • Enginyeries tradicionalment molt sol·licitades (Enginyeria civil [ponts i camins], industrial, materials, mines...) deixen pas a enginyeries més aplicades (disseny industrial, automoció...).
    • Apareixen els estudis de gènere (títol propi no oficial de la UAB a Cerdanyola del Vallès), a on es necessita una nota de 8.878 a les PAU per entrar, amb significants sol·licituds d'accés de gent de més de 25 anys o amb un altre títol universitari.
  • EmulatorQUsuari sumador61.548 15 6👍 16.441
    Qui pot explicar com s'han calculat les notes que tenen valors superiors a 10?
    • Arkitekte4.366 2 487👍 4.054
      Hi ha dues assignatures que sumen, només si les aproves, ponderades x 0,1 o 0.2 o res, depenent de la carrera. Llavors es pot arribar a 14
    • heraldista139 2👍 94
      Si no m’equivoco la nota es calcula de la següent manera:

Nota batxillerat * 0,4
      Nota PAU * 0,6
      Optativa 1 * A
      Optativa 2 * A
      +

La ponderació A depèn tant de l’assignatura com de la carrera i val 0, 0,1 o 0,2 depenent de la rellevància de l’optativa dins la carrera. (En una enginyeria, p.ex. física valdria 0,2, biologia 0,1 i llatí 0)
  • Mcasas8.961 12 246👍 3.464
    Matemàtiques UPC sempre al davant de tot! 
  • enricmm15.788 10 116👍 5.130
    Cal ser molt kamikaze per fer mates i física alhora i mira que jo a la carrera de traducció em vaig triar la combinació més kamikaze que hi havia 
    • saturos436 3👍 387
      El pla d'estudis a la UB és força raonable. L'únic problema és que si el segueixes al peu de la lletra acabes en cinc anys i mig i et queda un impàs de mig any (a part de la distància entre facultats).
    • the_west_rulez14.604 3 135👍 13.565
      Suposo que va per individus. Jo sóc totalment de ciències i si em vaig treure la carrera d'enginyeria era per tot allò relacionat amb calcular i mates, a on estudiant una estoneta cada tarda la setmana abans de l'època d'exàmens ja aprobava amb una nota més que acceptable. Ara bé, a les assignatures purament teòriques d'estudiar/memoritzar o de treballar un colló amb sort un 5 pelat, o sinó a compensar-les (a la UPC pots compensar, és a dir, permetre't el luxe de deixar dues assignatures de 2n i 3r de carrera amb una nota d'entre 4 i 4,9, tot i que això és anterior al Pla Bolònia).
      • Ohtar17.317 7 94👍 8.128
        +1
        A la sele vaig treure un 10 a mates i un 9,5 a física sense estudiar, i un 5 pelat a filisofia estudiant 
        • ziol7.350 15 292👍 2.805
          Però, realment l’examen és de filosofia, o més aviat d’una determinada interpretació de la història de la filosofia on hi arriben a incloure paracientífics com Freud, però no precisament per mostrar-ho?
          • Ohtar17.317 7 94👍 8.128
            Sincerament, no recordo res 
          • HomenatgeABabel2.280 3 777👍 2.486
            És història de la filosofia, de fet. Es pregunta per teories i opinions dels autors treballats. En general, són autors habituals de referència.
            • ziol7.350 15 292👍 2.805

A la meva època ja era així, tot i que els autors, per motius polítics, s’acabaven pel 1850 aproximadament.

Però ja opinava aleshores que era com si per saber química, el millor fóra començar a veure les biografies, opinions i mètodes de treball dels grans químics dels segles XVIII i XIX. I, per cert, que en tinc una experiència en aquest sentit; molt interessant per a mi… que ja sabia química prèviament.

• the_west_rulez14.604 3 135👍 13.565
          Jo vaig agafar història precisament perquè no volia filo ni en pintura. Filo no és ni ciències ni lletres, és l'assignatura més random de la terra a l'hora de respondre el que et pregunten. Tot i així estudiant un colló a història vaig treure un 4, mentre que a mates i a física, mirant-m'ho una mica els dies previs vaig treure un 8,5 i un 6,5 respectivament.
    • Lluis_indp602 3👍 305
      És la carrera que entraré i faré japonès. Suposo que en vas fer per la teva signatura haha
        La meva combinació va ser:

Llengua B: Alemany
        Llengua C: Xinès 

Supera això 

Sabent els hanzi del xinès, el japonès, tot i tenir gramàtica i pronuncia totalment diferents, s'aprèn relativament de pressa. Vaig fer japonès de manera autodidacta durant unos 4 mesos. En aquest temps em vaig polir els llibres de primer i segon de japonès 
        • Lluis_indp602 3👍 305
          Que fort!! Justament són les dues llengües que els hi tinc més mania
          Però encara que et sàpigues els hanzis del xinès no et confons amb totes les pronúncies??
          Jo d'autodidacta he fet poc, hiragana, katakana, alguns kanjis i vocabulari. Gramàtica 0 però com que segurament faré japonès... (Demà, o avui, tinc la matrícula i em diran si me l'assignen però com que sóc el 25è de la llista estic força confiat)
          Jo anglès i japonès. També m'agrada el francès però tinc molt més coneixement de l'anglès.
            No pas. És fàcil distingir quan un kanji ha de tenir la lectura on'yomi i quan ha de tenir la lectura kun'yomi. Tot el que has de fer és fixar-te en l'okurigana (kanes que acompanyen una arrel en kanji).

Per exemple, imaginem-nos que el català s'escriu igual que el japonès.

Com bé saps el caràcter 食 fa referència a qualsevol concepte relacionat amb el menjar. Per tant, sabem quan veiem aquest caràcter que estem llegint alguna paraula relacionada amb el menjar. Sabent aixo, intenta desxifrar les següents paraules

食jar
            食tible
            食ment

Oi que has esbrinat ràpidament que es tractava dels mots menjar, comestible i aliment? Doncs això és el que fan els japonesos amb el seu idioma.

En els manlleus xinesos es manté la relació d'un caràcter = un so = un significat de l'original xinès, per la qual cosa quan veiem paraules composades de diversos caràcters sense okurigana que les acompanyi sabem que estem veient un préstec xinès i que hem d'aplicar-hi les lectures on'yomi i això pels que venim del xinès és increïblement fàcil de fer perquè ja les sabem.

En canvi en els mots patrimonials japonesos els kanji funcionen com a semagrames (fan referència al camp semàntic al qual pertany la paraula) mentre l'okurigana s'encarrega no només de mostrar-nos les terminacions (quelcom que els caràcters originals xinesos no poden fer) sinó que també en donen una pista sobre com sona l'arrel. Es com si en català en comptes d'escriure aliment et diguessin paraula relacionada amb el menjar + acabada amb ment.

• Arkitekte4.366 2 487👍 4.054

Què té aquesta imatge de cert?

Res.

Tu has de pensar que el xinès escriu 1 caràcter = 1 so = 1 significat i que com que no declina doncs no els calen altres caràcters que s'encarreguin de la declinació. En canvi el japonès sí declina i el que fan és afegir uns caràcters especials al final de la paraula per declinar-la.

Per exemple, sabent que el caràcter 食 representa tot allò relacionat amb el menjar, aleshores si t'escric 食jar tu ja saps que t'he escrit menjar i si t'escric 食ment ja saps que t'he escrit el mot aliment i així et podria declinar tot el verb menjar (jo 食jo, tu 食ges, ell/a 食ja, etc.) o bé altres mots directament o indirectament relacionats amb el menjar (dinar = 食nar, sopar = 食par, mossegar = 食ssegar). És així de simple.
            • Lluis_indp602 3👍 305
              Per cert, avui he fet la matrícula i he entrat. Visca!
              Això més o menys del principi ho sabia pel poc que he estudiat però és que amb tantes pronúncies al cap deu ser un embolic no ho sé xD.
                Felicitats. Benvingut al club dels traductors.

Quant als kanji, tu fes cas del consell que t'he donat. En les paraules d'origen xinès aplica la lògica d'un caràcter = una pronúncia = un significat que té en xinès. En canvi, en les paraules d'origen japonès pensa en els kanji com a simples semagrames.

A tall d'exemple:

食 = caràcter que fa referència a tot allò amb el menjar o l'aliment. En l'original xinès significa aliment. La lectura xinesa (on'yomi) es shi per la qual cosa en els mots d'origen xinès es llegirà shi.
                Quant a les paraules japoneses i llur lectura (kun'yomi), el kanji indica el camp semàntic al qual pertany la paraula per la qual cosa he de prestar atenció a la terminació i la conjugació per esbrinar-ne la lectura. Així, si apliquem la mateixa lògica del japonès al català trobem que:

食jar = menjar
                食ible = comestible
                食ment = aliment
                食ssegar = mossegar
                食tegar = mastegar
                食par = sopar
                食nar =dinar
                食renar = berenar
                食zar = esmorzar
                食spir = cruspir
                食pat = àpat

I així un llarg etcètera. Si t'hi fixes veuràs que no hi ha cap terminació que coincideixi.

El típic estudiant estranger de japonès para tota l'atenció a intentar memoritzar totes les lectures i el que cal fer realment és memoritzar la paraula i després parra esment als hiragana que l'acompanyen al final (okurigana) per esbrinar-ne la lectura. Com a l'exemple anterior: si no saps que la paraula cruspir o àpat existeixen en català, difícilment esbrinaràs com es llegeix el kanji 食 a les paraules 食spir i 食pat per molt que te n'hagis memoritzat totes les possibles lectures com un robot.

En canvi coneixent les paraules abans d'aprendre's el kanji (que és com ho fan el japonesos que per alguna cosa és la seva llengua materna) aleshores esbrinar la pronunciació del kanji esdevé poca cosa més que una versió simplificada del joc del jeroglífic. Les úniques lectures que cal aprendre's realment de memòria són les on'yomi.
    • llevantdemallorca18.262 13 87👍 3.853
      Hi ha un noi molt maco que és traductor de japonès. 
  • llevantdemallorca18.262 13 87👍 3.853
    Hi ha carrera més inútil que Ciències Polítiques? 
  • Ercoman1.560 3 967👍 1.874
    Algú m'explica per que la gent prefereix fer enginyeria informàtica a la UB en comptes de la UPC?
  • Kevin Durant i Lleida4.253 1 498👍 2.529
    Els enginyers sempre esteu fardant de la vostra carrera i us recordo que també morireu, com els borderlines de magisteri.

A la UAB teníem els de magisteri al costat de traducció i era un espectacle. Recordo classes de xinès on nosaltres matat-nos a traduir textos xunguíssims mentre se'ns ficaven a la gespa del costat de classe a tocar els collons cantant cançonetes amb la guitarra i a jugar a fet i a parar i quan sorties de classe i els preguntaves què collons feien jugant a aquests jocs amb 20 anys et deien que la seva assignatura consistia en allò.
  • Desconfiat4.032 3 521👍 4.274
    També s'ha de mirar que molts dels que tenen les notes de tall més altes són graus amb poques places, com els de la UPF. 

Publicitat

Fòrums

• 9.190.229 missatges
  • 217.347 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat