Publicitat

Fòrum

Un grup d'ultres de Defenem Valéncia (sic) intenta boicotejar un acte de Joan Tardà a Barxeta

Benisud1.232 4👍 697

Ha tornat a passar, aquesta vegada a Barxeta (la Costera). Cada volta que el diputat d'Esquerra Republicana Joan Tardà acudeix a una població valenciana a participar en algun acte polític, un grup de persones es concentren als voltants del lloc on ha d'intervindre el polític republicà.

Joan Tardà ho ha denunciat aquest dissabte a les xarxes socials. El diputat d'ERC ha lamentat que "els fatxes hagen intentat impedir que el republicanisme valencià s'expressés lliurement". "Contra la intolerància, llibertat! Visca la República!", ha afegit Tardà.

Aquest dissabte, 7 de juliol, Tardà participava junt amb el president d'ERPV, Josep Barberà, i el regidor de Barxeta Dàrius Tortosa en un acte sobre el municipalisme a la Casa de la Cultura del poble de la Costera. Fora, però, un gruix de persones vinculades als ultres del col·lectiu Defenem Valéncia vinguts des de la ciutat del Túria, entre els quals s'hi trobava el líder de Coalició Valenciana, Juan García Sentandreu, ha tractat d'impedir l'acte del diputat. La Guàrdia Civil i la Policia Local han hagut d'impedir l'accés dels manifestants que increpaven els assistents des de la porta.

De fet, en un dels vídeos que el grup concentrat a les portes de la Casa de la Cultura de Barxeta ha penjat a les xarxes socials lamentaven que eren un nombre reduït, "ens haguera agradat que fórem més, però sabem que la gent té coses a fer", afirmava una de les assistents. Així doncs, els autodenominats "defensors del Regne de València" increpaven els regidors i càrrecs electes amb crits "d'assassins" a més d'altres càntics habituals en les concentracions convocades per Defenem Valéncia.

Cal recordar que durant un acte celebrat a Vinaròs i Benicarló el passat mes d'abril on també participava Joan Tardà un grup liderat per José Luís Roberto va tractar d'impedir que l'esdeveniment organitzat per ERPV es poguera celebrar. Aleshores també calgué la presència policial per a controlar els manifestants.

Diari La Veu

Respostes

Configuració
  • UsuariV10.585 4 201👍 6.181
    Defenem València?  Jo ni els conec ni els he vist mai. La mateixa minoria insignificant que aquells als que volien boicotejar.

• Xicoira3.493 2 584👍 2.984
      Es Defensem Valéncia amb accent tancat perquè són espanyols.
        és Defenem, no Defensem. De "defendre", alternativa tan vàlida (i més valenciana) que defensar.

Respecte a l'accent, el fer-lo tancat no té res d'espanyol. És una opció com una altra i, a més a més, es com ho pronunciem tots els valencians. Però, bé, jo no faig batalla d'això, com en altres coses, lo que dicte l'AVL va a missa.

• esclata-sang844 1👍 587
        Defenem és correcte i normatiu (com defensem)
        Valéncia és (o hauria de ser si no és) corecta i normativa perque és com ho diem els valencians (i no és un mot accesori)
        No té res a vore amb ser espanyol
          València s'escriu amb accent obert, això ho diu el DCVB. I les normatives de la llengua catalana així ho especifiquen, i la fonètica.

Lo de que s'escriu amb accent tancat ho dius tu.

Ara bé, que un grupet d'hiperventilats decideixin escriure-ho en català incorrecte, perquè odien tot el que tingui mínima versemblança amb el català (que és la llengua dels Països Catalans), és altra cosa
          • xicotiu9.507 2👍 2.000
            Tots els valencians pronunciem Valencia en accent tancat.

Si l'AVL l'ha posat en accent obert, jo sospite qie és perque varen acceptar com normatiu el "mos" i com dient "que no som blavers" , diuen de posar l'accent auert, que és la pronunciació catalana del nom de la ciutat.

Si són inteligents, o valents, acavaran també acceptant l'accent tancat, que mai havia d'haverse posat com "no normatiu".

Però com acceptaren el mos, l'aixina etc, ni que siga "coloquialment" -sic- ....havien de contentar a l'altre sector, els que pensen que l'aixina o el mos són anatemes.
            • Hanzel und Gretyl5.227 10 412👍 1.727
              Home, els de l'horta si. Ací baix no es tan raro fer-lo obert. 
              • xicotiu9.507 2👍 2.000
                Jo personalment no ho he sentit pronunciar obert, ni a gent de Simat tampoc -parle de memòria-.  Ni del camp de Turia.

Ara que si dius que al teu rogle hi ha gent que la fà oberta, no't diré que no, te crec.

Encara que açó, trobe que ho feren per "politiqueig" lo de posar l'accent obert normatiu. Com "una de cal i una de arena" que diu la dita. En haver aceptat, per fí! El mos i etc, ni que siga per la porta de darrere i d'amagat ( coloquial diuen que és) , em fà la impresió com que "volien ferse perdonar" i per açó posaren l'accent obert, com si tingueren por de ser acusats de tindre tics blavers. Opinió meua, no ho puc asegurar, clar.
                • minairocatala188👍 106
                  Doncs a la Vall d'Albaida i a la Costera, València es pronuncia amb accent obert. I a Picassent, també.
                  • esclata-sang844 1👍 587
                    A La Safor tancat.

Conec gent de Castelló de Rugat, La Pobla del Duc, Bèlgida, Otos....(tots a la Vall d'Albaida) i ho diuen tancat

• xicotiu9.507 2👍 2.000
                      Correcte, jo la gent que conec de la vall, tots ho pronuncien tancat.

Hi ha gent que per ideologia mentix en una facilitat que a mi em sorpré. Em vé al cap ara, d'un català dientme que ací no diem de vegades "heu" en contes de "ho". Atre dientme que era mentira que jo fora del cap i casal ( com si ser de Valencia fora com dir que sóc de Marte). Alucinant, no'ls puc entendre.
                  • xicotiu9.507 2👍 2.000
                    Perquè ho dius açó? T'heu han dit, o per quina raó ho dius? 
                  • Ramon Muntaner3.767 11 547👍 1.154
                    No, la e es pronuncia tancada també a les comarques centrals. T'ho diu un alcoià. La fem tancada tots els valencians. Només hi tinc dubtes respecte de les comarques del nord.
                    • Benisud1.232 4👍 697
                      Discusió absurda. Jo no sóc filòleg, però això de l'e oberta i tancada em sembla una parida, quan es fan categories absolutes. És a dir, en realitat hi ha una degradació posem entre 1 i 10, on 1 és tancat i 10 és obert, però on 6 ó 7 continua sent obert encara que menys i això és el que fan molt valencians. Si tu sents a un castellà dir Valencia i a un valencià dir València amb l'accent molt poc obert, mai serà tan tancat com en castellà. I això de que molts valencians la fan tancada en realitat és per la castellanització, de fet una de les coses que se sol dir amb allò de "valenciano de pueblo" que solen dir alguns despectivament és que fan les vocals com l'e i l'a més obertes del que estan habituats a sentir ells en valencià.
                      Jo tampoc sóc filòleg, però com que sóc un malalt de llengua durant anys m'he dedicat a llegir molts llibres sobre el valencià.

En este cas concret, els valencians diem Valéncia, amb accent tancat, i no és cosa de la castellanització, sino de l'evolució mateixa de la llengua. De la mateixa manera que diem Dénia (i els catalans Dènia).

Ara, que l'AVL, les universitats, l'IEC, etc., diuen que s'ha d'escriure València per tradició històrica, criteri filològic o el que siga, doncs em pareix molt bé. No em trobarà ningú a mi en discussions bizantines eixorques. Però no trobe necessari tampoc l'autoengany.

Salut!
                    • Benisud1.232 4👍 697
                      Torne a dir que és absurda la discusió perquè no hi ha una dicotomia obert vs tancat. Els filòlegs també parlen d'e neutra. Per exemple, amb la paraula mercè/mercé estan admeses les dos maneres d'escriure, però quan vas a mirar la fonètica, al DCVB per exemple apareixen tres formes i no dos: məɾsέ (or., Maó); meɾsé (occ., val.); məɾsə́ (Mall., Ciutadella).

I jo no sé que representa la gràfia d'eixa fonètica, però em quadra molt amb obert i neutre (è) i tancat (é) però en el cas de València segons el mateix diccionari la  diferència és mínima, la forma de Palma és la valenciana (e neutra?) i ningú a Palma crec que diga l'e tancada, per tant es una qüestió filològica més enllà d'una suposada tradició: bəɫέnsiə (Barc.); baɫέ̞nsia (Val.); vəɫέ̞nsi (Palma). Jo crec que hi ha una degradació, però fer-la un poc més tancada a Palma o el PV no deixa de ser oberta a l'hora d'escriure-la ortogràficament. Dénia és un cas apart, més semblant a mercè/mercé o cafè/café i segons eixe diccionari que només parla de la forma local, efectivament, és amb fonètica tancada.

El que tinc clar és que si no sóc filòleg, no jugue a filòleg.
                      Al remat em dónes la raó, eh?

Salut!
                  • Garroferet1.050 2👍 837
                    No conec a ningú que diga València amb la e oberta.
                    • Benisud1.232 4👍 697
                      Tampoc tancada, en tot cas és fa neutra, per això es segueix la norma general de l'accentuació a diferència de mercé o café que si les fem tancades i estan admeses les dues formes.
                      No sabia que hi havia vocals neutres al Pais Valencià. Tret del cas de  la e/a del català oriental només hi ha vocal oberta o tancada. La neutra en realitat és tancada i és com diem tots els valencians el mot València, encara que per raons etimològiques l'autoritat lingüistica faça prevaldre l'accent obert.

No digues bajanades. Escriure'l amb e tancada no té res d'hiperventilats ni d'anticatalanisme, és senzillament ajustar la norma a la fonètica normal de la gent.

Ara bé, com em sembla absurd muntar una pelèmica d'això, acceptem el dictamen de l'AVL, (l'AVL, no el DCVB que no és cap document normatiu, ni l'IEC no pinta res a València) en el qual fa prevaldre criteris etimològics sobre els fonètics. És una decisió polèmica però jo l'accepte, de la mateixa manera que vull que tots accepten altres solucions normatives de la nostra autoritat lingüistica.

• Benisud1.232 4👍 697

Si em permets, m'agradaria matisar algunes coses que dius:

• Són un grupuscle fatxa. Ni tan sols són blavers en el sentit clàssic del terme, és a dir, regionalistes anticatalanistes. Són directament anticatalanistes en tant que (ultra)espanyolistes. Molts d'ells no parlen valencià i menys encara saben escriure'l en les NdP. En nombre no tenen cap importància, però han participat en la majoria d'agressions ultres al PV (amb un paper important el darrer 9 d'Octubre).
      • Crec que no cal que diga que no sóc gens simpatitzant d'ER(C)PV, per moltes raons, però no pense ser equidistant entre uns i altres.

• EstatpropiUsuari sumador159.959 10 1👍 25.205
    Els amics d'en Poliserdo fent de les seues altre cop.
    • Benisud1.232 4👍 697
      Jo trobe molt curiosa l'actitud d'este usuari. Primer fa un comentari despectiu de la víctima (són minoritaris, com si als jueus simplement per ser-ho els nazis ja tingueren carta blanca) i després es posa a plorar perquè els rebentaplenaris no defensen prou la "nació valenciana". Jo no entenc res.
  • esclata-sang844 1👍 587
    Per ser justos: 
    Tardà té dret a fer un acte i dir el que vullga.
    Els de sentandreu tenen dret de manifestar-se i expressar el seu rebuig.
    El que no pot ser és que un seguidor de Tardà li arree a un de sentandreu i tampoc que els de sentandreu rebenten l'acte.
    Ara, un detall significatiu, al video del Levante on ix l'agressió els seguidors de sentandreu parlen entre ells en castellà
    No és que passe res però a l'inrevés no ho veig
      Et sorprèn que castellans parlin la seva llengua?
    • Benisud1.232 4👍 697
      El Levante el que té és molta cara i són uns espanyolistes de collons, converteixen la notícia (l'intent de boicot) en que un d'ERPV suposadament va respondre a una agressió (doncs en el vídeo no es veu res) i després alguns diuen d'Información. Doncs Información no fa titulars tendenciosos i manipulats com este:

Un seguidor de Tardà golpea a una valencianista en Barxeta

El titular del Liante és repugnant, vomitiu i no se m'acuden més adjectius qualificatius. Ara bé, el diari Desinformación és encara molt pitjor en qüestions de llengua/país. Especialment al llarg d'esta legislatura, on han adoptat una línia valencianòfoba que fa bocera.
        • Benisud1.232 4👍 697
          Ok. Però sempre és el que dic, uns són espanyolistes sense camuflar i els altres camuflats, però que conste que defensar la llengua com una cosa folcklòrica no és millor a nivell polític.
            En el cas de Desinformación ha arribat a uns nivells d'odi cap al valencià que em sorprenen venint d'un diari suposadament progressista. Però, pel que vaig llegir en El Temps, durant els anys de govern de Lerma van fer el mateix. Supose que deuen pensar que això ven a Alacant, Baix Segura, Villena, Elda...¿però què hi ha de la Marina, el Comtat, l'Alcoià, on el valencià és una llengua viva? Que no són també comarques alacantines? Ai, el centralisme...
    • EPS60.404 13 8👍 9.194
      un detall significatiu, al video del Levante on ix l'agressió els seguidors de sentandreu parlen entre ells en castellà

Home, això no és cap notícia, la gent del moviment espanyolista-blavero, ja fa dècades que no parla valencià.

Correcte. Tal com he comentat al company UsuariV, aquesta gent(ola) ni tan sols són blavers en el sentit clàssic del terme, és  a dir, regionalistes anticatalanistes. Són directament fatxes sense cap vernís autòcton. De fet, gairebé mai no fan servir la llengua i fins i tot desconeixen la normativa secessionista (escriuen com els rota i au).

Salut!

• Anònim1016.350 6 108👍 15.101
      A qui vota aquesta gent? Segurament a PP/Cs/grupuscle pancastellanista. I després parlen de nació valenciana, i centren les seves ires en Catalunya mentre Castella els està esborrant del mapa.
      • EstatpropiUsuari sumador159.959 10 1👍 25.205
        Xurma poliserdil, correcte.
      • xicotiu9.507 2👍 2.000
        Al seu moment al PP la majoria, quan el PP valencià feia i ocupava l'espai electoral de CiU. I els més radicals a partits menuts després de la desaparició d'UV. I d'eixa base electoral alguns a Comprmís.

A Ciudadanos ho dupte. Només pel fet d'haver naxcut a Barcelona.
          És a dir, partits partidaris de l'assimilació del poble valencià per part de Castella. I el PP no feia de CiU, en tot cas de PP de Galícia, regionalisme espanyolista castellanitzador amb tocs folclòrics per fer-se atractiu a l'electorat autòcton. 
          • xicotiu9.507 2👍 2.000
            Açó és lo que he dit. No sabia que CiU la considerares nacionalista catalana.
              Sí, és a dir, no defensava la castellanització de Catalunya ni el nacionalisme espanyol com sí que ho feia el PP arreu adoptés una mutació regionalista o no. 
              • xicotiu9.507 2👍 2.000
                Bueno, arribaven un poquet més llunt. Però tampoc molt més. 

Jo mai els sentí dir de "nació catalana" per exemple. No era el PP però tampoc els vec com si foren pro independència de Catalunya.
                  Com que no van dir mai nació catalana, si es feien dir nacionalistes catalans, evidentment no eren pro-independència, però hi ha una diferència clau, el seu rerefons ideològic era favorable a protegir la llengua i la cultura, el regionalisme del PP era el de disfressar-se de folclore per guanyar vots, però sempre amb mentalitat espanyolitzadora.
        • Argimont7.578 2 285👍 4.626
          El PP mai ha ocupat l'espai de CIU a València, això son dèries acomplexades d'alguns per justificar l'injustificable
  • Desconfiat4.032 3 521👍 4.274
    Malament en Tardà per anar a provocar i no eixamplar la base. 
  • peix_menut1.675 6 940👍 393
    En Tardà està d'acord amb el 80% del boicot.
  • Garroferet1.050 2👍 837
    No crec que a la gent de Barxeta els haja fet molta gràcia que anaren al seu poble eixos forasters a rebentar un acte organitzat per barxetans.
  • GatNegre21.473 8 65👍 7.132
    Ha arribat un punt en el que quan diu "Visca la República" no sé si es refereix a l'espanyola o a la catalana.
  • Compareixença199 1👍 552
    Ei Tardà. Crec que ho comencem a entendre: quan un d'aquests xenòfobs psyco-feixistes t'agafi desprevingut per l'esquena per donar-te la pallissa de la teva vida or per regalar-te un parell de ganivetades, no hem d'acudir a la teva defensa, atès que estaríem incorrent en un greu error de supremacisme excloent contra aquests pobres tabernaris, amb qui comparteixes el 80% del teu ideari. Això només fa mal a l'independentisme i ens impedeix eixamplar la base! D'acord, compta amb nosaltres!  
  • Toni Montagutí34.852 7 18👍 21.935
    Una petita pancarta ens diu que el català és el valencià mal parlat. No se si s'adonen que, dient-ho, reconeixen que parlem el mateix. L'absurd menyspreu se'ls gira en contra.

Publicitat

Fòrums

• 9.190.226 missatges
  • 217.347 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat