Fòrum

Suècia estableix per llei que el sexe sense consentiment explícit és violació...

Estatpropi Usuari sumador 157.112 10 1 👍 23.810

Suècia estableix per llei que el sexe sense consentiment explícit és violació

Redacció 01/07/2018 - 10.18Actualitzat 01/07/2018 - 11.47

Aquest diumenge 1 de juliol entra en vigor a Suècia una controvertida llei que considera violació tot acte sexual que s'hagi fet sense consentiment explícit, encara que no hi hagi hagut violència o amenaces.

La llei de consentiment, aprovada per la majoria socialdemòcrata i verda del Parlament, ha rebut moltes crítiques del Col·legi d'Advocats i d'òrgans consultius estatals, que adverteixen de la inseguretat jurídica que pot generar.

El text especifica que si hi ha senyals ambigües cal esbrinar el que l'altra persona vol:

" Si una persona vol implicar-se en activitats sexuals amb una altra que està inactiva o dona senyals ambigües, ell i ella haurà d'esbrinar si l'altra persona vol."

A partir d'ara, els tribunals hauran de resoldre si una relació sexual ha estat lliure a partir de l'existència d'un consentiment previ, ja sigui de paraula, amb els gestos, o d'una altra manera.

Feminisme a Suècia

Suècia és el segon país més igualitari de la Unió Europa per darrere de Finlàndia, segons el Fòrum Econòmic Mundial. El moviment feminista hi té una forta presència i la campanya #MeToo va sacsejar fortament el país.

Al maig, l'Acadèmia Sueca va anunciar que no hi hauria Premi Nobel de Literatura aquest any després d'un gran escàndol d'agressió sexual.

A Suècia, l'any passat, es van registrar més de 7.000 violacions, un 10 per cent més que el 2016, segons les últimes xifres oficials. La violació es castiga amb fins a sis anys de presó, amb una pena màxima de 10 anys si la víctima és menor.

Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, Xipre, Luxemburg i Alemanya ja reconeixen a les seves legislacions que el sexe sense consentiment és violació.

A Espanya, arran del cas de La Manada i la pressió de les manifestacions que reclamen una modificació de la llei, s'ha creat una comissió per revisar els delictes sexuals i proposar una reforma del codi penal. El mes de maig la comissió, però, es va dissoldre per falta de paritat, ja que la formaven 20 homes.

Actualment la comissió, que actualment integren 3 dones i 3 homes, treballa en la proposta d'eliminar el terme "abús sexual" del codi penal, segons va avançar aquest dilluns la Cadena Ser. Els experts valoren utilitzar "agressió sexual" i recuperar el terme "violació" que si figurava en versions anteriors del codi civil. 

Ja pot passar la manada a bramar.

Respostes

Configuració
  • Joanargelers 282 5 👍 67
    D'una banda, és lògic que si no hi ha consentiment es consideri violació. De l'altra, si la cosa es torna tan i tan complicada, caldran llocs per fotre un clau amb càmeres i notaris on prèviament ells dos hagin signat el consentiment i les càmeres certifiquin que es manté al llarg del coit. Serà l'única manera de fotre un clau amb seguretat jurídica per a ambdues parts.
    • cristinon 22.992 9 56 👍 1.140

Joanargelers escrigué:
      D'una banda, és lògic que si no hi ha consentiment es consideri violació. De l'altra, si la cosa es torna tan i tan complicada, caldran llocs per fotre un clau amb càmeres i notaris on prèviament ells dos hagin signat el consentiment i les càmeres certifiquin que es manté al llarg del coit. Serà l'única manera de fotre un clau amb seguretat jurídica per a ambdues parts.
  • Faraday 914 1 👍 595
    Això s'està posant fantàstic!
    Cada cop veig més el tema dels contractes sexuals. Crec que hauràn de deixar el formulari a totes les discoteques i bars del món, però ben pensat com que es pot lligar a pràcticament qualsevol lloc potser seria millor una màquina expenedora de contractes just al costat de la màquina de preservatius. Es necessitarà un notari per veure si la parella en qüestió es sent amenaçada a l'hora de firmar o per si el seu estat no és l'òptim. I està clar que no podrà ser un home notari sinó una notaria, perquè ja sabem que els homes sóm lacais del heteropatriarcat i estem corromputs i un notari home no tindrà la validesa necessària. Fins i tot podrien dir que el notari heteropatriblabla l'ha obligada a firmar o que veia que no anava bé però tot i així ...
    Però i si la parella de torn se'n desentén al cap de cinc minuts d'haver firmat? Li caurà una multa o com va la cosa? La solució serà que la notaria se'n vagi amb ells i els vegi fornicar tot preguntant de tant en tant si tot va bé, si hi ha algú que es sent obligat. A cada gemec la notaria preguntarà "Tot bé? Vols parar?" 

Maravellós panorama se'ns presenta i jo com a fan de l'Apocalipsi no m'ho penso perdre. Espereu que vaig a fer-me unes crispetes!

PD: Per cert, no m'ho he mirat gaire però aquesta llei diu si són només les dones les que ho poden denunciar o també els homes? 
  • UsuariV 10.108 4 210 👍 5.806
    https://www.abc.es/espana/castilla-leon/abci-piden-11-anos-prision-simular-agresion-sexual-poniendose-pegamento-vagina-201806251734_noticia.html

U
    n altre cas, acusa al seu excompany de segrest i violació sexual. La dona va dir que va ser segrestada vexada, maltractada, violada i l'agressor li posà pegament a la vagina. L'acusat va entrar inmediatament en presó.  La investigació va descobrir un video on es veia a la pressumpta víctima i un cómplice comprant en un supermercat el pegament i els utensilis necesaris per al segrest i violació suposada. Al final, l'acusadora va reconèixer que tot era mentida.

Pregunta, de no haver existit el video, la sola paraula de la pressumpta víctima haguera segut suficient per a condemnar  l'acusat?

Pregunta retòrica ja que no espere cap resposta.

• Trumpista100 3.564 1 575 👍 4.097
    Quina puta merda de país i de societat. La claveguera d’occident. Sort que Florida està a més de 6000kms perquè el tufillo que es deu sentir des de Noruega o Dinamarca deu ser nauseabund 
    • Anònim10 16.144 5 109 👍 14.753
      Lamentablement el trumpisme i la dreta autoritària i reaccionària acabaran capitalitzant les imbecilitats del "progressisme" en el seu vessant més sectari. Quin desastre de panorama amb tot plegat. 
    • Estatpropi Usuari sumador 157.112 10 1 👍 23.810

Florida, societat ideal.  
    • Aleix84 1.047 1 👍 802
      Quan un pilla un cancer no es diu el mateix.
      • Trumpista100 3.564 1 575 👍 4.097
        La diferència entre tu, els col.lectivistes, els socialdemòcretes i els comunistes i nosaltres és que la vostra visió de la vida és grisa, monòtona, tota igual, sense cap talent, trista i fracassada, conseqüentment, el vostre projecte vital és “pillar un càncer”.

Nosaltres, els qui creiem en la llibertat i el capitalisme hem vingut a la vida a guanyar, a crear riquesa, grandesa, benestar i a fer d’aquest món un lloc millor, per tant el nostre projecte vital no és estar tot el dia pensant que agafarem un càncer, sinó pensant en com podem fer gran el món. 

El vostre projecte vital és un edifici de 30 plantes amb pisots de gris formigó de 50m2 construits, pagats i propietat de l’estat, amb aquella pudir de refregit que fa l’escala, tot ben gris, brut, aborrit i decadent, carregats d’odi i ràbia, sempre queixant-se del món i de que la culpa és delsvaltres. El nostre projecte vital és una casa unifamiliar de 1000m2 construïts amb jardí, piscina, sol, color i felicitat, empleant el nostre talent per fer feliços als qui ens estimem.

I per cert, els Estats Units són el país mésvavançat del món en la lluitavcontra el càncer.
        • Albufaire 2.584 1 707 👍 3.317
          Molts colors però el càncer el pillen igual
        • Aleix84 1.047 1 👍 802
          Es el més avançat en pasta contra el cancer. El principal motiu el tema econòmic que els aporta trobar patents en tractaments.

No thanks, prefereixo viure en país europeu amb meritocracia i amb un benestar per tota la població, per a quan les coses van malament. Que per molt que ús empenyeu alguns en que l'esforç et posiciona, si et toca la salut és una variable no controlada que us va directe a la cara.

Espero que no hagis de recorrer mai a fer turisme sanitari.
  • xicotiu 9.445 2 227 👍 1.998
    Que vol dir açó?

La violació, s'haurà de demostrar, o només en la paraula de la dona serà suficient? ( que no crec que siga açó darrer). Ps: llegint en diagonal, posa "persones" al link, no "dones"  ( lo que em pareix bé).

Teniu cap link a la llei? En anglés? O en suec, traduit al valencià o castellà? Cap link a cap judici relatiu a eixa llei aplicada? Si no, és parlar per parlar.
    • Ph99 2.917 2 654 👍 1.538
      Imagine que vol dir el següent: es demostra que hi ha sexe però no es demostra el consentiment, violació. 

Segons l'identifuackisme, si l'acusat és home blanc, és culpable encara que no conega la víctima ni de vista, però si es refugiat per moltes proves que tinga en la seua contra, és innocent. 

Extrau tu mateixa les conclusions que cregues oportunes. Jo no sé fins a quin punt la justícia sueca puga ser tan parcial. La llei se suposa que seria igual per tothom però ací sembla que donen per sentat que no ho serà. 
        Sí, ací estàn treient la conclusió que basta que una dona diga "eixe home m'ha violat", sense senyals de força, per a ficar a presó al home. Cosa que voria molt greu.

Però la llei diu "persones" i no "dones", en un bon advocat, perfectament pot fer la mateixa putada l'home a la dona (suposantque parlem no de n violacions, però de sexe normal i que una de les bandes diga mentires, que es lo que es presuposa al fil ).

També estaria bé sapiguer que identifica la llei com a consentiment explícit, vulc dir, com es demostra si s'ha donat eixa consentiment o no. 

Si en demostrarse que hi ha sexe ja identifiquen sexe=violació, ho voria greu, més que rés perque de segur més d'una persona podria mentir facilment. Però no trobe que siga tan automàtica la cosa, estaria bé vore que diu la llei o vore judicis aon s'haja aplicat. D'entrada em pareix histerisme d'internet, encara que a saber.

---------------

Ara que jo de cara a la meua vida, una dona que m'escomençara a parlar de que si tots es homens són ( som ) culpables de X cosa ,  que generaliztara aixina, jo m'allunyaria d'eixa dona correguent, de veres . Igual que no m'agraden els homens que generalitzen de les dones, i ho vec infantil, els vec traumats, una dona que parlara aixina dels homens, generalitzant conductes, en mi que no conte, serà per dones. I si cap dia madura, igual me'n torna a trobar. Es que ho fins i tot  vec patològic , el odiar a tot un gènere, siga homens o dones. Com els que odien als "homosexuals" que es llig per ací de vegades, o a tal o a qual, és prou sorprenent. Tenen frurstració i traumes trobe jo.

Salut company, t'has alçat prompte també tu hui 

xicotiu escrigué:
      Que vol dir açó?

La violació, s'haurà de demostrar, o només en la paraula de la dona serà suficient? 

Per supost que la paraula de la dona serà suficient. O no has llegit a la totalitària calumniadora del Racó pronunciar sentència.

A partir d'ara caldrà demostrar la no violació, no la violació. La violació amb la sola paraula de la dona ja queda demostrada, perqué no es coneix un sol cas en la història de la Humanitat en que una dona haja fet una denúncia falsa per violació.

Pos no company, no he llegit a la calumniadora totàlitaria del racó, donat que a la que et referixes, en comentarli jo el fet de ser acusat injustament, simplement en fiu algunes preguntes -supose que per a esbrinar si deia la vitat o no, si es dedica, com supose, a temes relatcionats en- , i que a mi em serviren per desfohgarme i treure merda que necesitava treure. I no em "mirà" mal , o "em pre-jutgà- pel fet de ser home. ( llevant el primer post aon jo deia, que supose pensava que jo mentia).

Esteu picats però a mi no'm fiques :P. Que a banda ella no és la que decidix que diu eixa llei, ni tu, ni jo, jo preguntava per links directes a eixa llei en anglés, o judicis aon haja segut aplicada. I si la llei diu "persones" , els homens tb podrien fer acusacions falses, hauria que vore més com va la cosa abans de fer judicis de valor, dic jo.

Que a banda, com que el retrasaet de vicentet es amiguet vostre de valencianisme.com, i posiblement l'afiliat menys llegit que haja tengut mai el bloc  -ni cap atre partit, de veres- , encara l¡has defés alguna volta davant mi, no voldràs ara empatia meua davant una forera, que com et dic al primer pàragraf : etc.

En atres temes, com que a Valencia som valencians, sí'm trobaràs més de la teua banda. I encara aixina, he trobat més dignitat en esclata sang, que va i es de la Vall d'Albaida, que en molts de vosatros . ( al meu parer per supost, que és subjectiu).

Salut, sense acritut, però no m'agrà dir lo que no pense. 

Ara sí tanque la paradeta uns dies, ho he llegit de casualitat quasi.
          Pensava que series tan inel.ligent per a entendre que, contestant el teu comentari, no et contestava precisament a tu sinó que pretenia desenvolupar la idea que tu exposaves.

Però no.

Jo demanava desenvolupar la meua pregunta, en base a fets contrastats . No has desenvolupat la meua idea.

Senc molt no ser tan inteligent com t'esperaves :_(.

Quina mala costum teniu els ex panques d'acusar de que si ser inteligent que si no serho, quan damunt hauré llegit prou més noveles que la meitat de vosatros junts ( de llibres de Fuster sí que'm guanyareu ).

Va home no et piques, que saps que mal no em caus. Només t'he dit que pense, sincerament i trobe que en educació.

Au cacau, salut i a gaudir de dia que fà calor, i si vius pel marítim encara en sort t'aplegarà algo de vent del mar .

Rectifique: "...aprofitar la idea que exposaves per a desenvolupar-la al meu criteri".

Queda millor aixina?

Sí, aixina sí és com dius ;).

Que pases bon dia! 
                  Bon dia? Saps que al cap i casal estem a 35 i pujant?

Sí, i jo sense aire acondicionat. No vius pel marítim? Agarrat la tovallola, posat davant de la mar, o espera't que arribe la nit pa posarte a la fresca. I consolat, que si vixqueres , no sé, al mitg del asfalt estil Russafa, ja ahí sí que es mort per necesitat. Jo al meu barri, encara hi ha horta mésd o menys a proop i no fà tanta d'eixa calor asfàltica que li dic jo.

Jo ara en l'aiua gelada de la nevera, i mira, perque ja sóc a casa. Fà un ratet pel carrer xarrant pel mòbil, en acorar la cirdada, me vec el mòbil lliteralment banyat en suor de la meua forella. Quin oix em dona l'estiu ací, en la humitat i la suor.
  • AviMarcelinero 11.139 5 184 👍 5.057
    I les criatures continuen plorant d'allò més enutjats.

El nostre gran detectiu, advocat i jutge ens ha donat una 'lliçó magistral' de com el testimoni d'una víctima de violació val menys que zero perquè així ho considera.

Un sugus de pinya.

Aquest canvi legislatiu també amplia el delicte sobre esclavatge sexual – a Suècia la prostitució està tipificada com a esclavatge sexual i es pena no pas a l’esclau/va sinó a qui paga per follar – de manera que qualsevol suec/a que pagui per follar fora de Suècia també estarà penat.

• JNS 4.102 12 513 👍 1.425
    Suposo que això és tant per a dones com per a homes...
  • Molthonrat 2.209 5 797 👍 826
    Flipant després de llegir la notícia, he provat d'informar-me una mica sobre aquesta llei:

1) Amb el consentiment verbal diuen que n'hi ha prou: "rape could be proved if the accuser hadn’t given their explicit verbal agreement or clearly demonstrate their desire to engage in sexual activity".” (enllaç) L'embaixada sueca a Berlin ha informat en un comunicat que no fa falta signar cap contracte: "The presumption of innocence continues to apply, of course. Contrary to many media reports, it is not necessary to obtain written consent." (enllaç)

2) La part acusadora continua sent la que ha d'aportar les proves: "The law would require people to get explicit consent before sexual contact, but it would not shift the burden of proof from the victim to the alleged attacker.” (enllaç)

3) Total, que ho deixa tot en mans de la subjectivitat del jutge: "the consent law would allow for too much subjectivity on the part of judges, and therefore did not provide the “predictability” required of a new law. " (enllaç)

Flipant, demencial i surrealista. Que m'expliquen com pot aportar davant el jutge la part denunciada una prova del consentiment verbal de la suposada agredida.

Pregunta que estenc també a MLC i a la Inquisidora totalitària oficial del Racó.

I de la que no obtindrem resposta com en comentaris anteriors.

• itram_calderí 1.034 3 👍 769
        Entenc que part acusadora seria la víctima. Per tant seria la víctima qui hauria d'aportar les proves no?
          Això seria lo lògic i normal i lo que diuen els més elementals principis del dret, basant-se en la pressumpció d'innocència.

Però pel que es veu en els delictes sexuals contra les dones, s'inverteixen els factors i és el pressumpte violador el que ha de demostrar que no ha violat aportant, no se sap com, una prova de consentiment de la dona.

A estos extrems de surrealisme i de feminofeixisme hem arribat.

• Molthonrat 2.209 5 797 👍 826
          Segons el diari The Guardian (citant Associated Press): "The law would require people to get explicit consent before sexual contact, but it would not shift the burden of proof from the victim to the alleged attacker.” (enllaç)

O sigui: "La llei requerirà aconseguir consentiment explícit abans del contacte sexual, pero no canviarà la càrrega de la prova de la víctima al pressumpte atacant".
  • Tico 700 1 👍 359
    No us preocupeu que s'aplicarà a Suecia i sense caracter retroactiu, esteu segurs.
    La única referència que he trobat mitjanament completa sobre la nova legislació.

I es va aprovar al maig per grandíssima majoria parlamentària. La iniciativa si és cert que va correspondre a socialdemòcrates i els verds.

Està en castellà, la traducció la tindré enllestida, com a molt,  per demà.

Petit spoiler:

'En cas de dubte, l'acusat assumeix la càrrega de la prova.'

Que important quan diu 'en cas de dubte'.

Un altre petit spoiler:

'Si no ho tens clar, abstent-te'.

http://m.elpais.com.co/mundo/suecia-aprueba-ley-que-calificara-como-violacion-todo-acto-sexual-no-consensuado.html
    Encara estic esperant que algú dels defensors de la llei sueca m'explique com es pot demostrar davant d'un tribunal de justícia que hi haver consentiment explícit per part de la denunciant.

Doncs sí que bramen, sí.

Aquesta referència sobre la nova legislació sueca és molt més clara i molt més documentada.

Continua estant en castellà, però la traduiré.

Sobre el paper, fa molt bona pinta. I al respecte de la càrrega de prova s'entèn molt millor quan l'acusat haurà de buscar-se la vida per demostrar el consentiment.

Mals temps per als psicòpates violadors.

https://politica.elpais.com/politica/2018/05/22/actualidad/1526981850_851709.html
      Traducció de l'enllaç:

Les lleis del ‘només sí és sí’

Suècia reforma la seva llei sobre violència sexual focalitzant en el consentiment i inclou el delicte de violència negligent.

La indignació arran de la sentència de ‘La Manada’, manifestada per milers de persones als carrers, ha visibilitzat l’escletxa entra la justícia i molt bona part de la ciutadania respecte a la violència sexual. El govern espanyol ha contestat ordenant a una comissió d’experts que revisi els delictes sexuals. És aviat per esbrinar si hi haurà algún canvi i, en cas que així sigui, com s’orientarà aquest canvi, no obstant això un dels models penals alternatius més sòlid és el que es basa en el consentiment i que països com Regne Unit ja té establert i al qual Suècia s’adherirà en breu, un dels països més igualitaris del món, on el feminisme està en el bell mig de la política.

Del mes de juliol en endavant, a Suècia el delicte de violació ja no es basarà en l’existència de violència o amenaces, ni tampoc en que la víctima es trobi en situació de vulnerabilitat, allò important i principal serà la manca de consentiment. S’introdueix el concepte de ‘violació negligent’, per la qual l’autor podrà ser condemnat fins a quatre anys perquè hauria d’haver sigut conscient de que l’altra persona no consentia, una traducció legal – una de les possibles – del ‘només sí és sí’ que planteja el feminisme.

Molts dels missatges que es van poder llegir en les manifestacions contra la sentència de ‘La Manada’ implicaven aquesta idea: qualsevol resposta diferent a un sí comporta un no – no només una negativa directa, sinó també un silenci, o cap avís, perquè en algunes circumstàncies no és possible dir sí o no, o quelcom ambigu i contradictori -. En el marc del #Metoo i després d’algunes absolucions polèmiques a acusats de violacions en diferents països, s’ha iniciat un debat global al voltant de què és el consentiment, i com es prova en un tribunal i, en alguns casos, com es legisla. Espanya ja castiga tots els actes sexuals sense consentiment, però no estableix un marc legal per a definir-ho, i es centra en la violència o intimidació per tal de determinar les agressions sexuals i les violacions. ‘Els models penals basats en el consentiment s’apropen millor a la realitat de la violència sexual’, explica Encarna Bodelón, professora de Filosofia del Dret a l’UAB especialitzada en estudis de génere. ‘Sabem que en la majoria de violacions l’autor és un conegut i, no obstant això, el Codi Penal està pensat per al marc d’un tipus d’atac que no és el més freqüent: el del desconegut que surt d’un amagatall i et viola. Per tant, la conceptualització és incorrecta. El missatge central a a transmetre és que no volem sexe sense consentiment i, a partir d’aquí, es poden afegir agreujants, com la violència o si es va produir en grup’.

La debilitat pràctica d’aquest tipus de legislacions, quan s’ha de demostrar si ha hagut consentiment o no, pot acabar incidint més en la víctima que en l’acusat, avisa Eithne Dowds, professora de Dret de la Queen’s University de Belfast.

Suècia és el país de la UE on més violacions es denuncien, d’acord amb Eurostat. ‘En els darrers anys comprovem que augmenten les denuncies per delictes sexuals i no obstant això el nombre de condemnes no s’ha incrementat. Per aquesta raó, ens hem proposat canviar la llei’, explica el Ministre de Justícia d’aquest país, el socialdemòcrata Morgan Johansson. ‘Amb l’ampliació de l’àrea del delicte, hi haurà més autors responsables dels seus actes’. La proposta legal sueca estableix que, quan s’hagi d’avaluar si va haver consentiment, s’analitzarà si ‘es va expresar en paraules, fets o d’alguna altra manera’. Tota la resta no és consentit i especifica tres situacions: si va haver violència o amenaces, si la víctima estava en situació de vulnerabilitat – inconscient, adormida, (patint una) gran por, borratxa o sota l’efecte d’altres drogues, malalta, ferida o afectada per algun transtorn mental – o si l’acusat ‘abusa de la posició de dependencia de la víctima’ respecte a ell.

El més cridaner de la reforma, aprovada per tots els partits i pendent de passar pel Parlament, és el concepte de violació negligent. ‘Si el fiscal pot provar la intenció de violar, l’autor será condemnat per violació, com fins ara. Això serà així en la majoria dels casos. Però hi ha altres casos en què no serà possible’, diu el Ministre. I és aquí on s’introdueix el nou tipus penal i será suficient que el fiscal provi ‘que les circumstàncies eren tals que l’autor hauria hagut d’entendre que no havia consentiment’, explica el Ministre, que creu que la llei és ‘històrica’ y ‘avançada’ perquè ‘determina que el sexe s’ha de basar només en el consentiment’. Johansson afegeix: ‘ Si no estàs segur de que l’altra persona està d’acord amb el que estàs fent, llavors hauries d’abstenir-te’. És un avís molt clar i preventiu per a tots els homens’.

El Ministre no posa exemples perquè diu que són els tribunals qui determinaran quines són les circumstàncies en les que el responsable hauria d’adonar-se de que l’altra persona no consenteix’, tot i clarificant que ‘ha hagut casos en els que l’acusat ha esta absolt perquè no es va poder probar la intenció’. El Ministre nega que la llei pugui generar indefensió a l’acusat: ‘la càrrega de la prova continua sent del fiscal, per descomptat, que haurà de demostrar que s’ha comés un delicte’, conclou. Un risc d’aquesta llei és que en alguns casos on s’hagi provat la intencionalitat acabin en condemnes per negligencia – amb penes menors – perquè és més senzill de provar, tal i com avisa la professora de Dret Penal Urika Andersson de la Universitat de Lund.

A espanya la violació negligent no és un concepte nou. Tal i com explica Manuel Cancio, catedràtic de Dret Penal de la Universitat Autònoma de Madrid, es va estudiar incloure-ho en un projecte de reforma del Codi l’any 1992, tot i que va descartar-se. Estava pensat per als casos en els que s’hagués pogut cometre un error sobre l’edat de la víctima. L’edat de consentiment sexual és de 16 anys. ‘Què passa quan l’acusat no és conscient de que, per exemple, una nena té 15 anys i no 17? Aquest supòsit no està previst al Codi. A banda de l’equivocació respecte a l’edat, aquest concepte s’aplicaria a molts pocs casos, però evitaríem que no creguessim mai al subjecte quan diu que es va equivocar en la interpretació del que volia la víctima i que això quedés impune’, explica Cancio, que és membre de la comissió que revisarà el Codi Penal.

Les penes per violació a Suècia són molt menors que a espanya, on es castiguen els abusos fins a 10 anys de presó i amb fins 15 anys en agressions sexuals. A Suècia les condemnes són de 5 a 10 anys en els casos de violació agreujada(si la violència o amenaces varen ser molt greus, si va haver brutalitat o varis atacants….) i de 2 a 6 anys per al tipus bàsic. Els abusos sexuals poden comportar fins a 2 anys i si són agreujats, de 6 mesos a 6 anys. També es preveu la possibilitat de què hi hagi abús sexual negligent.

En paral·lel a la nova legislació i per reforçar-la i estabilitzar-la, Suècia endegarà un programa educatiu per al jovent i impartirà formació específica a advocats. A espanya, uns quants experts incideixen en la importancia de no centrar tot el debat en el Codi Penal. ‘No té afectació el canvi de legislació si no canvien les mentalitats’, opina Amalia Fernández, presidenta de l’Associació de Dones Juristes Themis. ‘Sempre hi haurà persones que interpretaran la norma, i aquí és on rau el problema; que qui jutgi aquests supòsits tingui formació de génere i sàpiga que és una situación de violència sexual’.

Entre bram i bram i per si alguns volen sortir de l'estat de paroxisme permanent i entrar en una dinàmica d'opinió documentada i contrastada, poden tenir com lectura d'estiu:

http://dones.gencat.cat/web/.content/03_ambits/docs/vm_abordatge_violenciessexuals_2.pdf

Conscient de que estem parlant de 253 pàgines, es pot optar per dos tipus d'estratègia de lectura:

1. Anar llegint poquet a poquet, dos mesos donen per a molt
    2. Anar directament a conclusions, on alguns es sentiran plenament reconeguts.

L'opció 2. pot comportar una catarsi d'imprevisibles conseqüències. Millor l'opció 1 i poquet a poquet.

• AltairRC 1.799 900 👍 1.200
    És la fi de la llibertat sexual dels homes. RIP.
  • __28550__ 2.026 3 👍 1.209
    Molts comentaris en aquest fil denoten sobretot mandra, mandra d'haver d'aprendre a consencuar, a interpretar, a valorar, a anar amb compte. Resulta que ara s'acaba la "llibertat sexual" dels homes, perquè ja no poden tirar pel dret, perquè han de ser atents i respectuosos.
    I el que també denoten aquests comentaris és por, por de no saber com establir relacions sexuals sense que la dona els acabi denunciant. Em sembla molt fort. Sóna com si no sapiguessin relacionar-se amb dones com a persones humanes. Que no es creguin capaços del mínim jutjament situacional i de persona.
    Vaja, que no saben que és anar amb peus de plom per la vida de les trobades amoroses.
    Doncs mira que us dic: que perquè nosaltres poguem anar una mica més tranquil·les i confiades us caldrà anar amb compte i cura una mica a vosaltres, per a variar.
    Aviam si la por ha de canviar una mica de bàndol, perquè la cosa es pugui rependular cap a una situació de respecte mutu. D'empatia amb coneixement de causa.
    Mandra. Que us queixeu perquè us fa mandra!
    (Amb tant que hi teniu per guanyar...)

A vore, centrem la qüestió. En el fons estic bastant d'acord en la filosofia del teu comentari. Em sembla perfecte que els homes aprengam a ser empàtics amb les dones en les relacions sexuals. Em sembla perfecte, com a bona pràctica sexual, que ens assegurem del seu consentiment a l'hora d'establir qualsevol relació  sexual i, en especial, en casos de passivitat extrema o, sobre tot, en cas de sospita d'absència de consciència clara de la situació per l'altra part.

El que passa és que portar això al pla judicial i convertir-lo en condició principal per a qualificar com a agressiva una relació sexual, fins al punt de traslladar la càrrega de la prova al pressumpte agressor, és un aberració jurídica i genera una indefensió absoluta en els homes ja que, en haver de demostrar una cosa indemostrable, es carrega la pressumpció d'innocència i ens converteix a tots, sempre i en qualsevol circumstància, en pressumptes violadors , quedant absolutament indefensos contra les falses acusacions que, tot i ser minoritàries, es donen i amb més freqüència de lo que es creu.
      • __28550__ 2.026 3 👍 1.209
        Em sembla que et convé llegir l'article que ha compartit l'AviMarcelinero: no és carrega la presumpció d'innocència en absolut i se segueix havent d'aportar proves.
        Ja sé que costa haver-se de ressituar i tot això, però pareu de fer drama: ningú us vol tancar a la presó perquè sí.
  • Faraday 914 1 👍 595
    Llàstima, els dies del chemsex s'han acabat.

Dubte: Si la víctima pateix un transtorn mental tipus esquizofrènia, o transtorn bipolar per exemple, qualsevol clau que foti estarà estipulat com a violació per part de la parella de torn? 

Publicitat

Fòrums

• 9.158.595 missatges
  • 216.231 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat