Publicitat

Fòrum

Política exterior i actors de segona, o com l'única prioritat del governet de Vichy és la menjadora

Rigel61.537 10 7👍 29.848

Política exterior i actors de segona

«Per dignitat i per respecte als ciutadans: cap dels delegats que al mes d'octubre van fugir no haurien de poder tornar»

Diu el conseller Maragall que vol reobrir tan aviat com sigui possible les delegacions de la Generalitat a l’exterior. Les delegacions, enteses com a representacions essencialment polítiques de Catalunya (perquè per a les relacions econòmiques i culturals, com és ben sabut, ja hi ha ACCIÓ i el Ramon Llull), només s’haurien pogut reobrir amb un mínim de garanties si en les setmanes i mesos posteriors a la declaració d’independència, almenys fins a les eleccions del 21-D, els delegats s’haguessin mantingut ferms als llocs respectius.

Justament a l’estranger, aquesta resistència hauria estat relativament fàcil de dur a terme perquè les delegacions, a diferència de les ambaixades, no tenen l’estatus legal del territori que representen i, per tant, era impossible que cap autoritat espanyola hi entrés a fer cap escorcoll, ni encara menys cap detenció. Requeria, això sí, estar disposat a no cobrar durant uns quants mesos, a no tornar a Catalunya durant un temps segons com anessin les coses i, sobretot, fermesa i compromís. Res no fa pensar que els delegats no poguessin complir les dues primeres condicions (se suposa que són gent de món, que ha viatjat, amb contactes a tot arreu i ‒en principi‒ una economia prou folgada). Ha resultat evident, en canvi, que no complien la darrera.

La manera com va anar tot a les delegacions a partir de la declaració d’independència i l’activació del 155, amb la col·laboració activa dels qui ara diuen que les ‘toleraran’, l’acatament absolut de la conselleria davant les ordres de Madrid i uns delegats, en el millor dels casos, absents, fa molt difícil de creure que ara es pugui fer res de bo. Penseu que la conselleria mateix es va encarregar de tancar-les i nomenar una persona ‘liquidadora’ en cada cas, que va treballar un mes extra per donar de baixa contractes, endreçar dades i tancar locals seguint les instruccions que rebien de Barcelona. L’endemà d’haver acomiadat els treballadors, en algunes delegacions (com la de Dinamarca, que va restar a mans dels treballadors danesos d’ACCIÓ) ja no hi quedava ni el retrat del president de Catalunya.

És evident que un procés de degradació com aquest, en què durant mesos els ocupats fan diligentment la feina als ocupants, no es pot revertir fàcilment. Sobretot quan l’únic canvi que hi ha hagut al govern d’Espanya és el mateix 155 amb una rentada de cara, amb un PSOE que ara es dedica a acollir immigrants amb els braços oberts mentre promet lligar curt un nou Diplocat autonomista, i amb unes institucions catalanes que imploren diàleg, de genolls, a Sánchez i al rei espanyol.

Malgrat tot, en l’anunci que va fer Maragall ara fa uns quants dies hi havia un punt esperançador: ‘Els delegats es nomenaran per concurs públic.’ Bones notícies, vaig pensar. Així és com se seleccionen els ambaixadors en països civilitzats com ara Dinamarca, un procés que es podria completar amb l’aprovació dels candidats pel parlament, tal com es fa, per exemple, als Estats Units (on el senat ha de donar-hi el vist-i-plau). Es pot discutir el mètode exacte, però és evident que introduir el concurs públic (que fins ara només havien de superar els tècnics), seria un pas petit però molt positiu en l’objectiu de començar a encaminar-nos cap a una nova cultura política que ens permeti d’evitar de repetir els lamentabilíssims errors del mes d’octubre.

Però com casa això, benvolgut conseller, amb la proposta delirant de restituir de manera immediata els antics delegats de les cinc primeres delegacions que teniu previst de reobrir? Com s’entén? No és solament una qüestió de coherència. Tampoc no hauria de ser una qüestió d”impaciència’. Impaciència per a fer què? Després de mig any d’apagada absoluta, amb l’alè del 155 al clatell i si es tracta de fer activitats de perfil baix, no deurà pas venir d’uns quants mesos. O és que hi ha algú impacient per a cobrar? Doncs que es busqui feina. Per dignitat i per respecte als ciutadans: cap dels delegats que al mes d’octubre van fugir no haurien de poder tornar.

https://www.vilaweb.cat/noticies/politica-exterior-i-actors-de-segona-diana-corominas/

Respostes

Configuració
  • grava2.969 1 647👍 4.426

Malgrat estic en profund desacord amb la línia de l’actual govern, em sento encara més lluny de gent que s’apunta a l’acusació de traïdoria i col·laboracionisme de forma indiscriminada i pel boc gros. Aquest és el govern que, equivocada o no, ha votat la nació catalana, i això mereix si més no el respecte de les formes per part de gent que, a l’hora de la veritat, poca cosa més ha fet que exhibir una bocota digital mooolt i molt grossa. Per a insultar els nostres representants i tirar merda sobre les institucions, ja tenim l’escòria colona.

• Rigel61.537 10 7👍 29.848
      El govern és a Brussel·les.
      • Friheden11.034 4 188👍 5.577
        Exacte.
          • __28653__23.841 3👍 5.608
            Puigdemont va dir que no es presentaria a les següents eleccions al Parlament de Catalunya i va incomplir la seva promesa
            • Rigel61.537 10 7👍 29.848
              Super-important  
                Puigdemont va dir que si el si guanyava al referèndum de l'1 de Octubre es declararia la República Catalana
                • Canyadesucre9.577 3 223👍 14.549
                  I no t'oblidis que també va dir que tornaria si el 21D guanyavem els indepes.
                  • Argimont7.578 2 285👍 4.626
                    I els indepes tambè deient que amb un lliri Espanya parlaria.
                    Potser Puigdemont i molts politics serien molt mes valents si el poble català fos mes valent .

Pero cert Lluís es el troll mes gran que Hi ha ara mateix al racó
                    • tocafon6.474 13 331👍 3.063
                      No hi estic del tot d'acord

el poble català va ser valent l'1-O i el 3 en canvi ells no

el poble català els va sobrepassar i no van ser a l'alçada

fixat si no hi van ser a l'alçada que tant el dia 10 com el 27 d'octubre, perquè el poble català no els tornés a sobrepassar

i perquè la valentia del poble català no els forçès a tirar endavant, és van protegir 
                      del poble tancant la ciutadella i no pas per protegir-se dels piolins, si no per protegir-se precisament del poble català, que el dia 1 va perdre la por i el dia 3 va ser conscient de la seva força

malauradament cap lideratge va ser a l'alçada, tot el contrari, és van dedicar a desmobilitzar al poble
                      No sóc un troll i si sóc un troll, perquè em vas acceptar la sol·licitud d'amistat de l'altre dia?
                      Tu vas veure a la gent posant flors a la guàrdia civil?
                      Això es ser valent?

I es van pensar que erem a la revolució dels clavells de Portugal.

Tot i que cal dir que alguns pobles van demostrar tot el contrari.

Però els clavells a la guàrdia civil va ser el mes retardat que vaig veure en molt de temps
                      I jo soc la reina d'Anglaterra.

Aqui Hi ha gent que perd el temps pensant que es Trump i Hi ha gent que fa creure que  te Asperger quan realment te un tara mental considerable
                      , Però jo realment tinc asperger, si tu no t'ho creus es problema teu no meu, amb 9 anys vaig canviar d'una escola normal a una escola especial i no vaig arribar a acabar la ESO.

A mes que no sóc l'únic Raconaire que te asperger
                      No , no crec que tinguis Asperger i em fa molta pena el paper de merda que fas al racó, perquè hi ha gent a la societat que si te Asperger
                      el fet de posar clavells al GC no és, ni deixar de ser valentia

Poden haver moltes estratègies, però que parteixen bàsicament de dues

la via violenta o armada i la via pacifica

i tant l'una com l'altres només tenen possibilitat d'èxit si és desenvolupen amb valentia i fins les últimes conseqüències 

aquí els nostres dirigents van escollir la via pacifica, però ells no son prou valents per anar a les últimes ( ha han dit molts cops, que ells mai no van pensar que els empresonarien per 30 anys, ingènuament creien que no passarien d'inhabilitacions)

el gest dels clavells a la GC, precisament era dir-los que no tenim por

i no era el mateix missatge que la revolta dels clavells, per la senzilla raó que allà els soldats també eren portuguesos i aquí els piolins els van dur de fora

allà el missatge era, sou dels nostres 
                      Posar clavells a la Guàrdia Civil era una estratègia i el que fan els politics no es una estratègia?

Jo crec que vosaltres esteu veient estratègies on no Hi ha estratègia.

Quan alguns pobles van respondre a pedrades a l'actuació de la Guàrdia Civil no va tornar aquesta guàrdia civil ni van detenir a ningú.

En canvi el lider dels clavells es a la pressó

Saps quina estratègia te Espanya ?

Ficar a la presó al mes feble

Tu mateix jo no et tinc de demostrar res, no et conec en persona i jo no estic fent cap paper ni res, soc aixi i jo tinc aquesta malaltia des-de que era un nen petit, entenc que hi hagi gent que no s'ho cregui i que pensi que soc un mentider, una mala persona i un fill de puta, lo incongruent es que aquesta persona m'he acceptes l'amistat dins del Racó, potser ho va fer per pura pena.

Jo em vaig registrar en aquest fòrum, després de saber l' existència crec per un vídeo de Youtube i haver llegit durant un temps els fils i els missatges que s'he escrivien, vaig aprofitar que es va re-obrir el formulari d'inscripcions i em vaig inscriure, al principi participava poc, però al final em va enganxar i participo molt, moltes vegades dic rucades i poso comentaris i coses que no toquen, que estan fora de lloc

Aquí hi ha molta gent interessant, gent de esquerres i de dretes, pro inmigracionista i anti-inmigracionista...., etc...

Sobre la política exterior de la Generalitat de Catalunya, amb en Raül Romeva ja es va demostrar que era una merda i ara suposo que la cosa perquè dieu anirà a pitjor
                      No he dit pas que posar clavells fos una estratègia, he dit que era un missatge

tampoc he dit que estigui d'acord amb la ( no ) estratègia 

dic que tant si escolleixes una com l'altra cal anar fins les últimes conseqüències, i els nostres dirigents no ho van fer, i no només això, si no que s'han dedicat a desmobilitzar al poble

tu culpes al poble de no ser prou valent, jo només et dic que si les condicions és donen el poble ja ha demostrar la seva valentia
                      Si tens realment Asperger crec que el Racó t'ha tret l'Asperger, potser la quantitat de tarats que Hi ha aqui t'han anat molt be
                      Però tu penses que un politic que està veient a retardats posant clavells la guàrdia civil va anar fins les ultimes consequencies?.
                      Coi , el politic pensarà  que tenim una societat amb una inmaduresa acollonant
                      Que tingui Asperger, no vol dir que no progressi individualment a poc a poc, ara faig algunes coses que fa anys que no feia, però en consta fer moltes coses, que per gent que no te Asperger serien fàcils de fer
                      Ja et dic jo que pots sentir un gran orgull en aquest fòrum perquè amb tots   els tarats  que n'hi ha tu sembles fins i tot una persona normal
                      vaja, ara resultarà que els polítics és van tirar enrere, perquè van considerar que el poble era covard i la prova seria el posar clavells a la gc

els van considerar tant covards, que tant el 10 com el 27 van tenir més por del poble que dels piolins, com van demostrar tancant la ciutadella, no fos que el poble els obligués a complir les seves promeses
                      Si el politic està veient que som un 50 % i escaig i Hi ha gent que posa clavells  a la guàrdia civil , pensarà que encara fa falta una mica.
                      El que va passar amb els clavells va ser contraproduent
                      , Moltes Gràcies per l'elogi!!!!
                      el que tu diguis

l'1-O no vaig veure clavells, només vaig veure gent rebent de valent i aguantant estoicament ( cosa de covards segons tu)

• rotllan9.989 4 215👍 8.532
              i tu vas votar equo

Publicitat

Fòrums

• 9.190.203 missatges
  • 217.347 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat