Fòrum

Petitet

Toni Montagutí 34.035 7 20 👍 21.158
Un documental que s'ha de veure. Especialment aquells raconaires que neguen l'existència dels gitanos catalans, una comunitat ferma en el seu sentiment de pertinença. 

http://www.docsbarcelona.com/doc/petitet/

Respostes

Configuració
  • hiparxiologista 17.008 10 100 👍 10.331
    Que ridículs em sembleu els que us penseu que els catalans som com una mena de raça pura carolíngia que mai s'ha barrejat amb ningú. Catalunya l'han fet els llatins, els grecs, els jueus i els àrabs; entre altres. I entre aquests altres, també els gitanos. Els gitanos dels barris de Gràcia i Sants, possiblement els barris més catalanistes de Barcelona, i on jo, que sóc de Girona, em sento com a casa. També els gitanos de Perpinyà, que mantenen viu el català a l'altra banda dels Pirineus. Segurament els gitanos catalans han fet més per la cultura catalana, inventant un ball conegut arreu del món com és la rumba catalana, que pas el que fareu vosaltres en tota la vostra vida. Quan sento parlar aquell català tan genuí que tenen, em transmeten una gran satisfacció en veure que encara queda gent que parla la nostra llengua tal i com es parlava fa un segle, amb tota mena de paraules que per desgràcia ja quasi s'han perdut.

Publicitat

Fòrums

• 9.158.693 missatges
  • 216.233 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat