Fòrum

El catanyol al racó.

Benfresc12.382 5 166👍 10.497
Bon dia,

Al racó cada cop hi llegeixo menys català i més catanyol. Hi ha usuaris que empren repetidament tinc que ferfollar, es mengen pronoms febles etc. I el pitjor del cas no és que ho facin, la interferència és forta i tots fotem alguna catanyolada de tant en tant, el pitjor és que sovint ningú corregeix.

No parlo de filar prim amb paraules que la gent corrent difícilment detectaríem que és catanyol,no, parlo de catanyolades greus, de les que fan  mal d'ulls.

vaja tela . Déu n'hi do.

tinc que fer feina. He de fer feina.

Vaig currar.  Vaig pencar.

Follar. Cardar.

Vaig demà. Hi vaig demà.

Vuit i mitja.  Dos quarts de nou.

Aviam si entre tots fem l'esforç de corregir-nos mútuament.

Respostes

Configuració
  • Hades27.359 9 37👍 18.898
    Que dius nen, que tinc que parlar como el ponpeu fabra este. Io k se tio no soc 100tifik xDxD
  • Toni Montagutí35.429 7 18👍 22.405
    Et felicito efusivament per aquest fil que ha permès debats interessants, i alguns de força divertits.
    Sóc molt purista, però, alhora, un gran devot dels localismes, que enriqueixen qui sap lo qualsevol llengua. La nostra també.
    Mai no m'ha molestat que em facin notar errors però hi ha un problema en corregir d'altres raconaires. I és que si estàs en ple debat, sovint crispat, no és gaire recomanable anar fent correccions lingüístiques, que poden escalfar encara més la conversa, i pot molt ben ser que ni arribin a ser efectives. 
    Això sí, llegint segons quins comentaris escrits amb una descurança feridora, em poso les mans al cap. 
  • __29625__9.507 2👍 2.000
    Direu lo que vulgau, però en GICA és lo milloret que li ha pasat al foro en mesos. Es el perfecte espill per a que els grammar nazis se'n vegen reflectits. .

I quant corregix a un gramar nazi, i el gramar nazi malgrat no tindre raó,  remuga: "ja però jo crec", "en este cas es que"...açó ja és mel de romer!! 
  • Benfresc12.382 5 166👍 10.497
    El catanyol al racó continua ben viu, ara un usuari ha deixat anar un "assustat" l'he corregit i em respon que és català del baix llobregat.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.208.541 missatges
  • 218.003 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat