Fòrum

Comença A punt TV.

UsuariV10.762 4 197👍 6.346
A les dos i mitja de hui ha començat les seues emisions la nova televisió valenciana.

https://www.apuntmedia.es/va/

En el primer informatiu tot ha segut Comunitat Valenciana, ni un mal País Valencià.

Ja la poden tancar.

Respostes

Configuració
  • nemo6.091 8 351👍 1.788
    He de dir que estic visquent un dilema. Per una banda la televisió de model tradicional, generalista, cada dia m'atrau menys. la veig limitada, subjecta a uns horaris i a uns formats antics. Darrerament consumisc més séries i programes a la xarxa, sense horaris i quan i on puc. Sense pasar per caixa, aixó si (no m'atrau Netflix ni similars). Eixe és el problema, la televisió i el seu consum ha canviat als darrers anys i les televisions privades en obert s'han transformat per adaptar-se, com poden, a la nova situació. Canals autodefinits com "masculi", "femeni","joves" es porten el gat a l'aigua. En eixe difícil context torna la televisió en valencià a la TDT valenciana i, de colp, arriben les contradiccions. 

Per ara veig una televisió amb molta voluntat, per`sense mitjans, sense diners. És nota a una hora lluny. És nota, com dic, la voluntat de fer les coses millor, ben fetes, però també certes pors en alguns periodistes que haurien d'estar ja passats de voltes de tot. Pense que saben que entren a un mercat complicat, i han de trobar encara el seu espai. És clar que no es pot oferir un format radicalment diferent al de ara, per motius económics i tecnológics. Aleshores, que s'ha de fer?

Pense que, donant-li una miqueta de temps per a que tot rutlle millor, cal repensar el format televisiu. Que es preten, que es vol fer, tot. No es pot competir amb canals privats ni amb la xàrcia, al contrari, s'ha de cercar un espai on es puguen trobar continguts diferents, propers, fins i tot enfocats a altres edats. I quan parle d'altres edats parle de gent major i nens. Els "targets" del món publicitari que a vegades compten, a vegades son marginats i oblidats.

De la graella actual puc salvar, amb peròs, el concurs Atrapa'm si Pots, amb Eugeni Alemany de presentador, per simple, directe, blanc, i, per que no, divertit. L'he vist hui i es deixava vore. Mal horari per a vore-lo des de l'ordinador, també s'ha de dir. També el format de les not´cies, on, es nota, trauen imatges d'arxiu per a complementar la resta. Eixe esperit d'estalvi em pareix genial, però sense passar-se, sisplau! Un valencià super correcte que, per cert, ja ha molestat al blaveram (als blavers de veritat, no als fantasmes blavers que veu el caqueta allà on mire que no siga el seu piu). Un valencià correcte, dic, que s'obre per fi a altres sunbdialectes timidament. Espere que aixó continue i es desenvolupe. El valencià és molt ric per a limitar-lo a la capital i conreus

Finalment, contra l'anunciat previament, han decidit afegir dibuixos animats a la graella matutina. Un espai que als darrers anys s'havia exiliat a canals dedicats i que fins i tot TV3 va decidir, estúpidament, eliminar. El futur son els nens i jo, com castellanoparlant, vaig apendre a estimar la meua llengua primer veient tv3 i, despres, canal 9, amb els dibuixos. El pla original era, segons anunciaren,un canal generalista dedicat a una bareja de tot, deixant els dibuixos i séries doblades per a l'altre canal (futurible) i per a la página. Pense que aixó és un error, i que, perfectament, es poden compatibilitzar els espais deixant eixos dibuixos per abans de l'entrada a l'escola. Penseu: 30 minuts de dibuixos, en valencià, cada dia lectiu, abans d'anar a clase! I els caps de setmana, si pogueren, tot el mati (o mig mati). La canalla ho gaudirà!. la meua por es que ara tiren de dibuixos fets ací, de qualitat baixa, qualificats de conveninents per psicólegs i demés i d'eixes que, ves tu per on, no acaven d'agradar als xiquets. Avorrits i mal fets, tipus Silvan. 

Volen xiquets apegats a la tele? nou AlaBabalà, nou carnet per a xiquets, regals, sortejos, i séries, noves, diferents, una petita inversió que, a mig i llarg termini, crea nous parlants de la llengua. Eixe és el futur I NO PAGAR PER DRETS DE FUTBOL.
    • Baix_Maestrat420 15👍 19
      Dels programes que he anat veient durant esta setmana a partir de les 21.00, alta crema valenciana. Res que envejar a TV3. Com que no visc a València, l'ha enxufe totes les nits a la TV desde el meu portátil per cable HDMI. 

Per lo poc que he vist fins al moment, es tracta d'un canal de Televisió de proximitat, de poble, on els veritables protagonistes som els valencians. De nord a sud i on el valencià és sent d'un 80% cap amunt. La veritat que m'encanta. 

Amunt À PUNT!
    • Aufrany4.285 3 494👍 4.041
       El valencià és molt ric per a limitar-lo a la capital i conreus

nou AlaBabalà, nou carnet per a xiquets, regals, sortejos, i séries, noves, diferents, una petita inversió que, a mig i llarg termini, crea nous parlants de la llengua. Eixe és el futur I NO PAGAR PER DRETS DE FUTBOL

• Makaku630 1👍 860
    Què, com va la nova televisió?

Estic ara mirant l'emissió en directe a través d'internet i veig que ja estan fent un concurs de preguntes i respostes. Bona imatge en HD, bon decorat, bon presentador amb bon valencià, públic en directe aplaudint. Molt bé, molt bé.
    • Ramon Muntaner3.829 11 538👍 1.191
      És el programa d'Eugeni Alemany?
      • Makaku630 1👍 860
        Sí, si busco Eugeni Alemany al Google em surt el presentador del concurs que he vist aquest matí. No el coneixia.

De tota manera, és el que deien a dalt, que aquests concursos, per molt bé que estiguin, l'any 2018 no poden competir amb internet, Netflix, el Telecirc i la mare que els va parir. A TV3 de les 11:00 a les 14:00 ja no fan res, simplement connecten amb les notícies del 3/24. S'han cansat de perdre calers.
        • Ramon Muntaner3.829 11 538👍 1.191
          Sí, si busco Eugeni Alemany al Google em surt el presentador del concurs que he vist aquest matí. No el coneixia.
          Per al públic espanyol es va fer conegut arran d'eixir en el darrer Caiga quien caiga. Al PV s'ha fet famós principalment per la seua presència en xarxes socials els darrers anys, en què hem estat sense televisió pròpia i òrfens de referents mediàtics autòctons.

Eugeni és de Sueca, parla un valencià molt bo fonèticament (el valencià propi del seu poble), depurat de barbarismes i no sona tan ortopèdic com en el cas d'altres presentadors. És un luxe comptar amb gent com ell. Et recomane que mires un programa que també presenta ell que es diu Trau la llengua, de l'estil de Caçador de paraules de TV3.

De tota manera, és el que deien a dalt, que aquests concursos, per molt bé que estiguin, l'any 2018 no poden competir amb internet, Netflix, el Telecirc i la mare que els va parir. A TV3 de les 11:00 a les 14:00 ja no fan res, simplement connecten amb les notícies del 3/24. S'han cansat de perdre calers.

És cert, però fan molta falta programes com aquest per a difondre la nostra llengua, encara que arriben a un públic més limitat. De moment, em pareix encertat que es mantinga en la graella de la nova TVV. Si arriba un dia en què es veu que ha resultat un fracàs, doncs caldrà cercar una altra alternativa.

Salut!

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.208.541 missatges
  • 218.003 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat