Fòrum

Sortir del gueto, consells

the_west_rulez 13.609 2 147 👍 12.060
Hola raconariam,

Me la torno a jugar obrint aquest fil però necessito consells per sortir del puto gueto que m'he muntat des que visc a Alemanya. La situació és la següent:

Porto dos anys visquent aquí i només parlo alemany a la feina i quan vaig a comprar. No ho faig gens malament pel temps que hi porto i tenint en compte que no veig TV alemanya ni tampoc llegeixo gairebé mai premsa en alemany; però a la que me'n he adonat encara no tinc el que podríem dir un amic alemany ni tampoc faig gaire vida social en alemany. Em relaciono bàsicament amb catalans, espanyols, sudamericans i marroquins (que evidentment parlen català o castellà). Per tant, podríem dir que la llengua que de llarg parlo més a la meva vida quotidiana és el castellà (igual que quan viva a Catalunya, vaja) amb l'excepció d'alguns catalans catalanoparlants i alguna quedada esporàdica amb alemanys, que va realtivament bé fins que començo a beure/fumar massa i no m'en assabento d'una merda.

Bé, tenint en compte que els alemanys són gent peculiar, per dir-ho d'alguna manera pel que fa a les relacions humanes i des de la nostra perspectiva mediterrània, demano consells pels que alguna vegada us hàgiu sentit com jo i hàgiu aconseguit sortir d'aquest bucle. Teniu en compte que entresetmana només tinc temps per arribar a casa, preparar-me el sopar i connectar-me al racó una estona abans d'anar-me'n a dormir ben d'hora ben d'hora per llevar-me a les 6 del matí del dia següent.

Abans que digueu res, no em sento gens malament visquent aquí, s'hi està molt bé i sobretot a l'estiu que no fa tanta calor ni hi ha tantes hores de sol, l'ambient i la manera de treballar són collonudes en comparació i el cost de la vida si fa no fa és gairebé el mateix. Per tant el meu problema no va per aquí. També dic que he conegut espanyols i catalans que porten més temps que jo i encara el parlen pitjor, i d'altres directament no entenen un borrall o no són capaços de fer tres frases seguides. 

PD: Sé que no tinc excusa perquè visc al lloc més multiculti i obert d'Alemanya, però potser encara he de donar amb el clau, digueu-me! 

Respostes

Configuració
  • WayOut 383 2 👍 186
    Tot i que per damunt opino que hauries de tornar a casa, si tant t'empenyes en quedare a terres teutones el que el que t'aconsellaria és que no t'allunyis mai d'aquest gueto. Perquè coi et penses que existeixen aquests guettos? Doncs perquè la gent de manera natural sempre ha preferit estar amb els seus.

Fes-me cas, allunyant-te de la teva gent acabes caminant sol en entorns on realment no seràs mai acceptat i encara que algun dia ho siguis mai deixaràs de sentir-te i de ser percebut com el "diferent"... I et puc assegurar per experiència personal que aquesta soledat i sentiment de rebuig són de les pitjors coses que hi ha al món.
    • the_west_rulez 13.609 2 147 👍 12.060
      Això de sentir-me com el "diferent" o el "de fora", més que sentir-me és que ho sóc, en sí mateix no ho trobo cap problema i és el que hi ha; i t'asseguro que pels alemanys tampoc no és cap problema, i més tenint en compte que al lloc on visc d'alemanys purs en queden poquets (pobre Trumpista). Admeto que el problema el tinc jo, i que és una barreja d'actitud i mandra davant la rutina de la setmana.

Com és que no et vas integrar? Quant de temps vas durar visquent fora?
  • Screen 3.320 605 👍 1.655
    Intima amb teutones tetones

• Tobies 19.484 13 76 👍 10.737
    Jo de tu m'apuntaria a activitats que hi vagin alemanys. Dansa, teatre, ioga o qualsevol cosa d'aquestes que puguis conèixer gent de la teva edat i relacionar-t'hi. Tinc entès que la clau per conèixer gent en aquests països és fent activitats de lleure. Això i marxar de la capital, que sempre és un lloc completament diferent a la resta del país.

Publicitat

Fòrums

• 9.109.984 missatges
  • 214.702 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat