Fòrum

L'habitatge i el sou

rotllan10.432 4 204👍 9.297
Algú sap algun lloc on es pugui consultar l'evolució del preu de l'habitatge i els sous?
Avui estava parlant amb el meu jefe, una promoció de cases que és dels primers llocs on vaig treballar ara fa uns 15 anys sortien per uns 80.000 € amb parcela inclosa, aquestes cases fetes avui ja valdrien 150.000. Si reculem una mica més deia que una parella que treballés i estalviés amb 5 anys podia pagar un pis nou. Pallers que fa uns anys es venien per 15-20 k ara en demanen 80-100k.

Fa trenta anys molta gent anava a treballar als 14 anys i als 24 si havia estalviat es casava i comprava un piset al comptat.

Respostes

Configuració
  • atxera88 13👍 76
    Visc a Badalona. Si l'habitatge continua pujant a aquest ritme amb el que puc aconseguir per la casa me'n vaig a algun poble de l'interior i no torno a treballar. Potser no tant, però gairebé... 
  • Columbo1.264 2👍 1.759

La gent cada cop cobra menys i en condicions més precàries.
    Els preus de l'habitatge van pujant. L'edat de jubilació va pujant. Ja ens diuen que no hi haurà prou amb la pensió del sistema públic, que ens fem un pla privat. I cal mantenir un sistema on els sous públics i les jubilacions actuals estan per sobre del sou de moltíssima gent.

Es pot mirar com es vulgui, però tot plegat només pot acabar en un desasatre per la generació que ara ha de treballar en el sector privat i encara no té cap pis en propietat. Pel cap baix un 50% del jovent català està destinat a passar-les molt putes. A acabar sense casa, sense jubilació i sense res. El 2060 no està pas massa lluny. I pel camí caurà tot el sistema públic, que és impossible de mantenir treballant per 750 euros al mes tres mesos si i tres mesos a l'atur.

• Màgor13.160 10 158👍 3.520
      Es que cobra més un jubilat que un jove que treballa 14 hores. I segurament el jubilat tindrà diverses propietats i un pla de pensions. Tela.
      • Columbo1.264 2👍 1.759
        I és clar, el jubilat, com és comprensible, no vol cobrar menys. Ningú ho voldria. Però llavors cal no enganyar-se i assumir que el sistema és insostenible i acabarà petant, perquè no pot aguantar-se que la classe que treballa i necessita formar-se una vida i una familia cobri menys que qui ja ha fet la seva vidai esta retirat.

Per desgràcia, fa pinta que quan això peti, qui rebrà seran els mateixos que estan rebent ara: els que ara estan putejats Durant l'edat laboral. Una generació que haurà tingut una infància estupenda, una vida adulta de puta pena i segurament una vellesa a la misèria.

• albert23Usuari sumador17.769 10 92👍 1.388
    Esteu comentant de la dificultat de poder fer front a compra d'habitatge... però i els lloguers? He fet números i em surt més econòmic pagar hipoteca que lloguer... o sigui, que ja m'estic fent un plantejament, quan fa anys ni se m'hauria passat pel cap. Pel que he anat veient, trobo que els lloguers encara estan més desorbitats (a proporció) que les compres... no ho veieu així? I la mentalitat catalana, que comprant, acabarà sent teu i si més no, sempre en pots arribar a tenir un rendiment, que en el lloguer, no.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.208.541 missatges
  • 218.003 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat