Fòrum

Grècia i les illes

HomenatgeABabel 2.216 2 787 👍 2.425
Bon dia!

Estic mirant de fer un viatge en parella a Grècia a l'estiu, he estat mirant-me una mica en general i tinc un parell d'idees de coses per fer.

Per una banda, trobo imprescindibles Atenes (lloc on arribarem amb avió), Corint, Naupli, Epidaure i Súnion. Però a part d'això m'agradaria anar a alguna illa, algú hi ha anat mai? Heu vist cap proposta econòmica i atractiva? Teniu consells en general sobre el país o sobre les escapades que he dit?

Moltes gràcies!

Respostes

Configuració
  • Canyadesucre 8.359 2 260 👍 11.488
    Estalvia't Mykonos, és la Eivissa grega.
  • pensa_i_actua! 15.411 13 119 👍 6.008
    4 cosetes de quan vaig ser-hi (quan tingui més temps m'extenc més):

- A Atenes recomano molt Exharcia, barri dels anarquistes per excel·lència. Si vens des del centre, segurament hi entraràs per la universitat ocupada (no sé si encara ho està, però a petar de pancartes segur). Al mig del barri hi tens la plaça d'Exharcia, diguem que es nota bastant qui té l'hegemonia allà. Hi trobaràs diversos centres socails okupats a prop, jo et recomano si vas amb poc temps el Nosotros (així en castellà, en honor a "Los Solidarios" de Durruti), si vas amb més temps fes-hi un beure a tots (no et dic adreces perquè fent un volt pel barri fàcilment els trobes). També et recomano en contrast anar al barri on té la seu el KKE, no recordo el nom però està a l'extraradi, bastant agitat per aquests i tenen un edifici sencer bastant impressionant.

- En el plànol cultural, IMPRESCINDIBLE portar carnet universitari si en tens, per estalviar-te quartos. Per a que et facis una idea: la visita al Partenó i tot el conjunt costa més de 25 €, però ensenyant el carnet universitari és gratuit.

- Illes: com t'han dit, evita Mykonos. Personalment tampoc li vaig trobar un atractiu especial al tema illes, en vaig estar a 1 i sense més. De vaixells que t'hi portin hi ha de 2 tipus: els que van "lents" no costen més de 6-7€, i bàsicament és el que agafa la gent treballadora grega el cap de setmana per anar a la platja.

- No sé com tens planificat el viatge però et recomano Tessalònica, almenys a mi em va agradar força, tot i que es bastant diferent a Atenes (ja t'avanço que Atenes com a ciutat està molt acabada). També té zones alternatives políticament, més presència agitativa del KKE (o de les seves joventuts, el KNE), a prop de les muntanyes on es pot veure tota la ciutat.

Quan tingui més temps m'extenc més.
    • FuRTi Usuari sumador 19.159 11 78 👍 6.228
      Em sembla ja fins i tot de persona embogida el recomanar llocs d'un país a visitar per vacances en funció de si al barri voten al partit comunista minoritàri o hi han més o menys casals okupes... I llavors encara us preguntareu segons quines coses bàsiques per a qualsevol persona del carrer quant us escolta els discursos sobre qualsevol tema...
      • Capità·carxofa 1.839 885 👍 4.639
        Mira, ja ha aparegut el primer capsigrany que si vingués a Barcelona aniria a fer una paella a la Rambla, fotos a la Sagrada Família i el Parc Güell, compres al Passeig de Gràcia, sangria a la Barceloneta, visita a Port Aventura i cap a casa, oh my god what a spanish experience, right?

Res d'interessar-se per com viu la gent dels llocs (sempre des del propi prisma i gamma d'interessos, esclar), si pots fer el betzol i empeltar-te la visita estàndar que recomanen totes les guies per viure allò que ja havies vist posant "Parthenon" a google. Zero respecte als taujàs com tu.
        • Astralcat 2.915 2 654 👍 2.294

Capità·carxofa escrigué:
          Mira, ja ha aparegut el primer capsigrany que si vingués a Barcelona aniria a fer una paella a la Rambla, fotos a la Sagrada Família i el Parc Güell, compres al Passeig de Gràcia, sangria a la Barceloneta, visita a Port Aventura i cap a casa, oh my god what a spanish experience, right?

Quin esglai, això són centenars d'euros. Sobretot pel dinar a les rambles
        En la teva línia de cunyadisme habitual. Provaré d'explicar-ho, encara que sigui evident, a veure si així...

Per fer una ruta oficiosa de "què veure?" en té prou amb una simple cerca de google. Una altra cosa és provar de conèixer una mica més el país, i per això li donava 4 consells (essent comunista com és) de llocs que li podrien interessar. De la mateixa manera que si anés a Còrsega potser parlaria de cert bar de certa població de l'interior on anar a fer un beure, que a part de molt amics de la causa catalana és regentat per alguna de les múltiples "famílies" (no em va quedar clar quina) que ha tingut l'FLNC.

Però bé, cadascú viatja com vol, i entenc que alguns sigueu incapaços de sortir del circuit "sol-sangría-paela".
          Tu què collons saps si faig ruta típica o m'agrada conèixer millor els països que visito? Però el què és de ser molt friki és anar a visitar llocs en funció de si hi ha casals okupes o la gent vota al KKE... No se, em recorda a quan era jovenet i al visitar EH per primer cop vaig muntar una ruta en funció de les herriko tabernes que podia veure... Frikisme màxim. 
            No hi ha res d'incompatible estant a Atenes entre fer una visita cultural al matí per exemple i un passeig per Exharcia a la tarda, on podrà fer una birra per 1€-1'5 a la terrassa d'algun centre social (des del Nosotros es veu tot el barri), en comptes de pagar entre 4-5 € per cervesa al carrer més comercial i guiri tipus avinguda Ermú. El que passa és que segurament el 2n li sortirà a totes les guies turístiques, i amb allò primer haurà de fer una mica més de cerca, i de ben segur ho gaudirà molt més.

El que no entenc és exactament que t'ha molestat tant: si no t'interessen els consells, lo normal és suar del tema i prou.
              No, si la recomanació de si va per allà fer-se una birra a un lloc concret està molt bé. Però lo de què faci una ronda per veure tots els casals o anar a veure la seu del KKE em sembla molt friki. Però vaja, que no m'ha pas molestat.
      • HomenatgeABabel 2.216 2 787 👍 2.425
        Com ja t'ha respost de manera extremament pedagògica el pensa_i_actua, no m'interessen els llocs de guia turística, sinó llocs com els que ha recomanat. I més sabent de quina corda som tots dos, ha cregut (encertadament) que serien llocs que m'interessarien.
  • malllamplll_ 3.289 2 607 👍 2.096
    Atenes la vaig trobar prou lletja.  Santorini te unes bones vistes. La ciutat de Rodes molt bé

Millor Sicilia o Malta
  • MLC 9.621 4 222 👍 7.534
    Ja ho he dit altres vegades, però si jo anés a Grècia un dels llocs que visitaria segur és Leonidio. I no pels monuments ni el paisatge, sinó que és un dels pocs pobles on encara es parla una llengua grega diferent a la resta del país. El tsakoni, un descendent directe de la parla dels espartans davan el grec moder que prové del dialecte d'Atenes.

És una de les zones més salvatges i conservadores de les costums tradicionals de Grècia i per això s'explica aquesta conservació.

Leonidi from west 1993.jpg
    Et vaig a donar un consell premium.

Amb la mateixa motivació de visitar alguna illa singular em vaig plantar a Atenes farà uns 6 anys aprox. Sortint de nit amb els dos amics que m'acompanyavem vam estar amb un grup de gent grega i els hi vaig preguntar per una illa interessant i sense gaire turisme. Els vam fer cas i van ser uns dies genials!

Et parlo de les illes Espórades, de les més situades al nord. Són 3, d'esquerra a dreta: Skiathos, Skopelos i Alonisos i de tamanys similars.
    S'hi arriba des de Atenes primer en autobus fins a Agios Konstantinos (2 hores aprox) i d'allà agafes un ferry que en uns 40 minuts et deixa a la illa de Skopelos. Nosaltres vam estar en aquesta illa, pel que em van dir estaven tractant de fer de Skiathos una mini Eivissa i no era el que cercavem. Van ser uns dies memorables. La illa és força verda amb molts arbres (per tant diferent de les típiques de matolls del sud) farà uns 30 km màxim de punta a punta i tens desenes de platges com Menorca on a mitjans de juliol hi havia petits grupets de gent, molt poc massificat.
    La clau va ser llogar uns ciclomotors que valien 6 euros al dia i imagina't el pla: Et tires a l'aigua d'una platja, puges a la moto i t'aixugues amb el vent fins la propera platja, prens un vinet o cervesa i així consecutivament.
    Recordo sopar en un dels 'merenderos' a peu de platja (cosa introbable quasi a Catalunya ja) llobarro, un tros de moussaka, pa postre i vi per 12 euros. El poble principal es diu també Skopelos i allà pots fer vida de nit tipus costa brava, però digne, molt d'estar per casa.

Unes grans vacances. Fes-me cas i prova d'anar allà. És clar que t'ho passaras bé arreu de vacances, però aquest lloc és com deuria ser la Costa Brava que jo mai vaig conèixer per no haver nascut dels anys 60.

• Aufrany 3.538 2 574 👍 3.089
      Et vaig a donar un consell 

Molt d'acord amb la recomanació, tret de Skiathos les Esporades són l'arxipèlag menys massificat, hi vaig fer un tomb en veler fa uns anys, hi ha un grapat d'illes inhabitades, a una d'elles hi ha les últimes foques del mediterrani.
      Samotracia també diuen que està força bé, o Karpathos, però més allunyades.
        Tens raó, ho he pensat en rellegir el missatge avui. No puc editar-ho ja.

Però per consolar-te veuràs que al missatge d'avall he usat la forma 'si et cal res'. Molt correcte i en desús. La majoria de gent a Barcelona dirien 'si et fa falta alguna cosa'
    Si et cal res més de Grècia comenta'm-ho. Per privat si vols. És un dels països que tinc un coneixement raonable dels llocs i recomanacions.

Publicitat

Fòrums

• 9.109.986 missatges
  • 214.702 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat