Fòrum

Sabeu d' algu que hagi tingut malament l' autoestima els primers 30 anys de vida?

cristinon 23.025 9 56 👍 1.144
Bones matinades.

Aprofito per proposar aquest debat.....

Heu conegut a alguna persona que les primeres 2 o 3 decades de la seva vida hagi tingut l' autoestima pel terra, amb el que pot suposar aixo......triar malament les amistats, triar qui no et conve ni t' omple com a amistat i com a parella, deixar o no arribar massa lluny en els estudis, estar a feines mal pagades, dures , de baix estatus i que no omplen, i etc, etc, etc, etc, i tot el que pot suposar no tenir una autoestima normal que com tots i totes sabem estar en aquesta situacio fa que et fotis el teu propi desti i triis el cami de la infelicitat.

La pregunta important es:

Coneixeu de casos en el que una persona no tenia be la seva autoestima els primers 30 anys de vida i despres de plantejar- se un futur millor i mes normal doncs ha anat al psicoleg , li ha vingut la llumeta, ha descobert el perque dels seus desastres i de la seva infelicitat i mes o menys s' ha curat i llavors ha fet canvis importants a millor en sa vida....canvis com::

No deixar escapar a noies maques per fora i per dins....

Aprofitar les oportunitats...en el tema de l' amor....

Tornar a estudiar d' alguna cosa que t' ompli molt mes i et permeti pujar d' estatus i de sou....

Allunyar-se  d' antics conegudets toxics, etc, etc, etc

Fer amistats sanes i de qualitat...

Passar de ser passiu- agressiu a ser assertiu....

Potser tambe allunyar-se de familiars toxics i millorar la relacio amb d' altres parents.....etc etc etc

Heu conegut a algu aixi ....que primers 30 anys de sa vida hagin estat infelicos i els seguents anys hagin comencat a ser mes divertits i molt mes felicos....i com li ha anat a la persona en questio?

Respostes

Configuració
  • cristinon 23.025 9 56 👍 1.144
    M' agradaria saber de gent que hagi tingut aquesta problematica en sa vida.....

Saber com se n' ha sortit... 

Saber com li ha anat?  Que ha sentit?

Saber com ho ha fet i quines coses ha realitzat?

Poden ser varies coses, llegir llibres de psicologia i saber la teoria estar molt be pero ha d' anar acompanyat de la practica, llencar- se a la piscina i anar provant coses...

Etc etc etc

Segur que han d' haver persones aixi....no se si aqui al raco pero a la vida segur que n' hi han o n' hi haurant hagut gent amb autoestima baixa....
  • Lucky Luc 997 1 👍 1.043
    Per respondre amb propietat hauriem d'haver vist aquest procés des de fora, per tant nosaltres hauriem de tenir mínim uns 50-60 anys.

D'altra manera, si la persona hipotètica de la que parles tingués, per dir algo, 35 anys, tampoc podríem saber si simplement ha tingut 5 anys bons després dels 30, i després pot haver recaigut, o tot li anirà de puta mare a partir d'ara. No es pot preveure el futur.

A mi a partir dels 27 es quan em va començar a anar millor, i crec que la millora és exponencial, però sempre hi ha èpoques bones i dolentes dins de la dinàmica general. La qüestió com dius és eliminar aquells hàbits, entorns i maneres de pensar tòxiques i aprofitar el temps amb coses que et facin millorar.
    • Gínjol 14.329 3 138 👍 4.622
        Crec que l'experiència, les relacions, els viatges, les lectures...són experiències que anem acumulant i que acaben donant-nos més visió global...amb els anys i si les emprem bé, clar!

Es difícil comparar la joventut d'algú als 70-80 (com és el meu cas) amb la joventut d'algú als 2010, entre altres coses perquè el món de les telecomunicacions ha canviat radicalment.

Tanmateix em fa l'efecte que abans era tot més intens i la gent llegia llibres de més qualitat.

Suposo que al llarg de la vida tothom passem per etapes prou distintes, que normalment van enriquint la nostra perspectiva.

Quan ets adolescent és difícil controlar sentiments, impulsos, passions... ignores massa coses i és impossible saber-les per la via ràpida, per més intel·ligent que hom pugui ser.
         Per tant és més fàcil desequilibrar-se o tindre baixa l'autoestima o agafar addiccions en el període dels 15 als 30.

En el meu cas la fe, la consciència sota l'Esperit Sant, em donà un cert equilibri interior, malgrat tot.
         A la vida vas trobant-te molts problemes i situacions insòlites i dificultats, cal molt d'autocontrol i equilibri per no patinar.
         No sempre tenim la força ni el seny per controlar situacions.

La vida espiritual és encisadora i no avorreix gens, és rica d'experiències, idees i tonalitats.
         Equilibra i orienta.
         No entenc com la gent és tan mecanicista, tan materialista i tan gregària, podent ser molt més lliure i feliç.
  • català_vilanoví 1.791 1 902 👍 2.268
    No. Madurar és aprendre a estimar-se a un mateix, a desacomplexar-se i agafar seguretat. La gent sense autoestima amb una edat prou adulta sempre la veig com immadura, gent que no ha sapigut portar correctament fer-se gran. Sóc conscient però que cada persona és un món i que l'autoestima de cadascú pot ser degut a moltes raons distintes, però jo parlo des de la meva experiència i del que observo entre joves.

Jo a una persona així li recomanaria molt apuntar-se a un gimnàs. A part de ser saludable fer esport, ajuda a millorar molt l'autoestima. De fet cada exercici es satisfactori encara que acabis rebentat.

Considero però, que l'autoestima és quelcom que només un sol pot aprendre a tenir-ne. És adonar-se'n de que cadascú és únic i que tothom té coses bones i dolentes.
      El cas que jo plantejo es el d' una persona que no va tenir bones referencies ( ni mare ni pare com una referencia sana i bona) i va ser un fill no massa desitjat i aixo pot tenir unes consequencies nefastes per l' autoestima d' un esser huma....com tothom sap

• Gínjol 14.329 3 138 👍 4.622
          Els pares i les mares són persones com tothom i poden equivocar-se, però usualment també tenen prou virtuts i capacitat de sacrifici pels fills.
          De joves no els entenem, sovint ens hi enfadem i els critiquem.
          Es que tampoc hem vist llur evolució, ni problemes. Ni que han de complir el paper de pares amb nosaltres, ànimes despitralades i cabres boges adolescents.

"Quan jo era un fadrí de 14 anys, mon pare era tan ignorant  que jo amb prou feines podia quedar-me amb el vell aprop.
          En fer-ne 21 , jo estava sorprés de quantes coses havia après ell en set anys” 
          (Mark Twain [Samuel Langhome Clemens], 1835-1910, escriptor i periodista estatunidenc).

L’obediència als progenitors fa que els fills n’hereten les bones qualitats, mentre que amb la desobediència n’hereten les dolentes.
          Al Racó hi ha massa de desobedient.

"Aquests són mals temps.
        Els fills han deixat de creure ni pare ni mare i tothom escriu llibres"
          (Ciceró).

Podem començar a entendre'ls, normalment, quan tenim fills.
          Però com ara la gent no en sol tindre, potser el conflicte intel·lectual-afectiu d'allarga.

Un fill és una pregunta que fem al destí, però sembla que avui dia la gent té poques ganes de preguntar-li res.

Es quan som més grans que comencem a veure més clares les virtuts i sacrificis dels nostres majors.
          Quan ens n'allunyem i sobretot quan ja han mort i no els tenim a sobre donant-nos la tabarra.
      Moltes gracies per les vostres aportacions.....son interessants, teniu rao
  • Macarronet del meu cor 1.128 2 👍 1.389
    Molts ànims, cristinon.
  • Screen 3.869 1 528 👍 1.836
    A partir dels 80 o els 90 s'agafa molta autoestima... si hi arribes 
        Afegeixo una pregunta que sembla obvia .....pero potser no ho es tant.....

Com acabarieu.....amb quines paraules elegants acabarieu amb les antigues amistats o coneguts que en el passat s' han comportat toxicament

Hi ha gent que te la deixa anar i diu coses fortes o engega a la merda....

D' altra gent es va allunyant a poc a poc sense dir ni mu....sense dir cap missatge....

Com tots i totes sabem hi han formes i formes d' actuar....

I potser cada persona en te la seva forma....o en te varies de formes, segons...
  • Albufaire 2.584 1 707 👍 3.317
    Resultado de imagen de wolf gif

Pregunta per ell.
    Pr cert, conec personalment un cas clavadet a com dius. Ni tenia feina, ni parella, ni massa amics que jo sàpiga ni estudis. Ara té gairebé 30, estudia una carrera, té una feina normal tirant a mal pagada i una parella estable. A l'obrir-se al món ha fet una colla d'amics. Vuic dir, que pot optar a un futur bo. A més, la felicitat no rau necessàriament en aquest tipus d'aspiracions "verticals". Pots trobar-la en hobbys, per exemple. Tot es posar-se.
  • Lur 2.589 8 706 👍 458
    Alberto Rivera
  • llamp 48.232 17 10 👍 11.850
    Ho sabia!!!
  • llamp 48.232 17 10 👍 11.850
    Cristinón,

Si et legeixo bé has passat un calvari.

si et serveix de rés pensa que podria haver estat pitxor

Si vols un consell: Deixa't estar de les causes i torna a començar amb el que has aprés. De vegades paga la pena una vida de sofriment per uns instants de felicitat verdadera (encara diria més, la pots gaudir millor)
  • virot 8.621 4 252 👍 4.009
    Conec poca gent d'aquesta edat per tant no, però crec que mai és massa tard, o si més no, sempre serà millor canviar que continuar fent fugides endavant.

Si ets tu el cas, jo et recomanaria que et fixessis en allò que no t'aporta res i ho eliminis de la teva vida. Començant pel Racó.
      Hola virot

Ostres doncs el racó català penso.....sempre he pensat que m´ha aportat bastant...........m´agrada llegir a bastanta gent que escriu per aquesta web, que per mi és interessant....... per aqui ha parlat i parlen persones bastant cultes i que parlen be, hi ha de tot com a tot arreu però jo em fixo i em quedo en lo bo, en lo culte, en lo que aporta.............

No tinc intenció d´anar-me´n d ´aquí.......

Potser a llarg termini.....qui sap....
    Si tens curiositat per llibres d'autoajuda, en conec un bon

Albufaire escrigué:
      Si tens curiositat per llibres d'autoajuda, en conec un bon

Molta, tinc bastants llibres escrits per psicòlegs, llibres de psicologia i una mica també de filosofia m´encanten...... he llegit bastants i continuo....
      Moltes gràcies

De llibres d´autoajuda he llegit bastants de bons, per exemple he llegit diversos llibres que tracten sobre l´autoestima.... escrits per un dels millors terapeutes del mon tractant el tema, es diu Nathaniel Branden, o es mort i si viu ja tindrà més de 80 anys....

Publicitat

Fòrums

• 9.160.083 missatges
  • 216.273 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat