Fòrum

DARRERA HORA: operació policial amb trenta detinguts

Respostes

Configuració
  • oprimit 17.977 14 89 👍 7.650
    Més de 500 policies espanyols desplaçats des de fora, sortim a concentrar-nos?
    La UDEF registra des de primera hora d'aquest dijous diverses seus, despatxos i domicilis per una suposada desviació de 10 milions d'euros

http://elmon.cat/politica/directe-macrooperacio-policial-contra-proces

La Unitat de Delictes Econòmics i Fiscals de la Policia Nacional porta a terme una macrooperació contra el presumpte desviament de fons públics a entitats per finançar el procés. Un gran nombre de policies, alguns procedents de Madrid, s'han desplegat en diverses ciutats catalanes. 

En l'operatiu, preveuen una trentena de detencions i escorcolls a la Diputació de Barcelona -on a hores d'ara encara no hi han entrat, però hi ha una gran concentració de mitjans a les portes-  i a la de Girona. També en diversos habitatges i despatxos de Barcelona, Tarragona, Girona i Reus.

Els agents estan escorcollant diverses seus de la Generalitat per trobar informació sobre la suposada malversació en l'organització del referèndum de l'1 d'octubre en l'operació anoemanada Estela.

Aquests fons -apunten fonts pròximes a la investigació - anaven destinats originàriament per a la cooperacio internacional. Segons diferents informes policials, la cooperacio internacional ha estat una de les partides que s'han incrementat més i consideren que inclouria fons per finançar la projecció exterior del procés.

Hi ha fonts que també apunten a partides destinades a projectes culturals que s'haurien dirigit al procés.

El pressupostos de 2017 inclouen una partida a la cooperació internacional de 17,4 milions d'euros repartits entre la Conselleria de Relacions Instutucionals i Exteriors i l'Agència Catalana de Cooperació.

El delegat del govern espanyol, Enric Millo, ha confirmat a "El Matí de Catalunya Ràdio" que l'operació ha estat per ordre judicial.

"Estaríem parlant d'una institució de caràcter públic que hauria suposadament desviat fons públics a través de determinats mecanismes cap a alters finalitats diferents de les que aquells fons públics haurien d'haver hagut d'anar desviats. (...). Amb l'objectiu de desviar fons pùblics cap a  finalitats diferents de les que haurien estat destinades".

El regidor portaveu d'ERC a Barcelona, Jordi Coronas, avançava ahir que diuen que divendres sortirà la sentència del cas Gürtel i deia que només faltava saber a quines depències entraroa la Guàrdia Civil "per tapar una mica la notícia".

http://www.ccma.cat/324/macrooperacio-policial-contra-el-presumpte-desviament-de-fons-public-per-financar-el-proces/noticia/2857297/

• Anònim10 16.151 5 109 👍 14.755
      Augmentar la partida d'exteriors per reforçar la projecció diplomàtica del procés o del que es vulgui és perfectament legal i la idea que se n'hagin desviat diners pel referèndum una acusació sense fonament. El que tenim és que en Montoro va afirmar que no hi havia ni un euro de despesa pel referèndum gràcies a la seva intervenció, i que persones individuals van efectuar la compra d'urnes amb els seus diners. I un historial d'aquestes unitats policial destinades a fer propaganda abans d'esdeveniments clau (per exemple abans de les eleccions del 27S) i una UDEF desprestigiada plena d'informes-esborranys falsos com els comptes a Suïssa d'en Mas i Trias. 
    • Desconfiat 3.948 3 524 👍 4.170
      Lo més segur és que simplement fossin fons per finançar amiguets i xucopters des de la Dipu, que no tinguessin res a veure amb el procès i ara els mitjans espanyols fan un todo és ETA amb això. 
  • Marcos41247 3.209 2 622 👍 1.953
    No és el mateix que el 20S. Aleshores la gent va sortir a defensar el país però contra això què hi podem fer? Concentrar-nos per a què? Per a demanar diàleg i drets humans? Per a donar suport al ferm Torrent o al sempre honest i mai decebedor Puigdemont? Per a criticar en Torra perquè "aquests comentais no ens vans bé"?

Veieu la diferència entre com èrem fa menys d'un any i com ens trobem ara? Hem estat nosaltres qui ha canviat? No, han estat les accions d'uns altres, però la majoria de l'independentisme prefereix seguir fent partidisme/personalisme/processisme en comptes de ser ferms. Perquè criticar als nostres no ajuda, això és separatista, però deixar-los que ens envïin a la merda és molt intel·ligent. 

El processisme hagués mort fa mesos si gent com en Tardà o els convers el deixessin anar. Ara no només no avancem sinó que tornem enrera. Genial.
      Concentrar-nos per demostrar que el poble no calla i no acata, et sembla poc?

La teva proposta és plorar... Ja em diràs si aconseguirem mai res així.
        "No acata"? I què portem fent fa mesos? Ens diuen "això no es fa" i nosaltres, com idiotes, parem, no fos cas que quedessim davant Europa com els dolents. 

Mira, no tinc energia ni ganes de discutir. Aquesta és la meva visió de les coses i, com és natural, tu tens la teva. No penso intentar convèce't. Lluita per la nostra llibertat de la forma que consideris millor. 

Ara, que quedi clar, si es convoqués una mani per a pressionar el Govern i deixar-li clar que si fan autonomisme ens tindran d'enemics, no me n'estaria d'anar-hi. 
    • Sants Usuari sumador 30.598 14 28 👍 9.873
      Hauríem de sortir a concentrar-nos per protestar, com el 20S, però des que en Sànchez és a la presó l'Assemblea està desapareguda.
        En Sànchez i en Cuixart són a presó per aquesta mani del 20S, on teníem l'esperança de lluitar contra l'Estat com a preludi a la lluita final. Avui en dia fues coses han canviat: ara ens condemnarien la majoria de polítics "indepes" perquè "així no s'hi voldran unir els kumuns i ampliar la base" i que estem causant enrenou. Segon, la gent ja no hi aniria amb la sensació d'estar plantant cara perquè sap que una vegada acabi la mani no passarà res i tot tornarà a ser com el dia abans: col·lonitzats i ningú fent res per aturar Espanya, únicament amoïnant-se de salvar els mobles i fingir que fas el millor pels presos (que segueixen a presó perquè li han donat raons a Ñ per creure que, tenint-los, ens aturaran).

Sento si sona depressiu però jo era optimista abans del 27O, quan considerava que hi havia raons per ser-ho. No sóc rn Henke (que ja no llegeixo molt per aquí ) però no tinc problemes en ser realista quan la situació és pessimista. Fingir que les coses van millor del que van i no parlar dels problemes impideix arreglar-los, no ajuda.

No seguiré amb el tema perquè tampoc vull acabar de donar-li el dia a qui sí se senti amb més esperances. 
    • Massagran 679 2 👍 988
      No fer efectiva la independència al 27O va ser una errada, reconeguda pel mateix Puigdemont. Però retrospectivament parlant, no ha sigut totalment en va. Abans parlaves de que els espanyols ens reprimien, i tot amb el 1O, internacionalment bastanta gent creia que exageràvem. (o no havia donat temps encara a conscienciar) i consideraven el 1O "una errada gran però una" del govern espanyol, però no un fet causat per una ideologia autoritària, solament un "cas aïllat".

Arran de les detencions, i les extradicions, i ja veurem com acabaran les sentències, aquesta percepció ha canviat, o està canviant acceleradament, els espanyols s'agafen com un clau que Espanya surt com a democràcia consolidada en el índex de democràcies, però perquè l'estudi es fa sempre a finals d'any, a finals d'aquest any (2018), auguro que cau en picat, de fet el sol fet que internacionalment el Dastis ha de reincidir que són una Democràcia ja mostra que aquesta posició s'està perdent, en definitiva que hem guanyat molta més legitimitat per tirar del dret a la que teníem 27O o previ.

Ara és qüestió de resistir i articular-nos per fer-ho i no et preocupis, perquè si hem arribat a on hem arribat, amb la generació nascuda de l'Autonomia on la repressió estava camuflada i ens van vendre que va haver-hi una transició, que et penses que succeirà de cara al futur amb tots els que creixeran sota aquesta bota de repressió (i amb el 1O gravat a foc)?

Tranquil que els Catalans fem coses. Acabarem fent-ho, som com l'aigua, sembla que no avancem pero transformem muntanyes.

A llarg termini està clar, però jo diria que inclús a curt termini ho aconseguirem. Els esdeveniments poden precipitar-se molt rapidament.

I vols la prova d'això?, la prova està com des del bàndol 155 alguns ja han demanat que no es puguin fer eleccions, tu saps que vol dir això?, que els seus centres i estudis d'opinió els hi diuen que no estem perdent suport, el contrari, n'estem guanyant.

No ens estarem mobilitzant tant perquè encara ens estem reorganitzant, però les ganes hi estan, i a la mínima que hi hagi alguna cosa, veuràs. Perquè estem expectants per sortir amb totes les ganes, rabia i decència continguda, enfront de tanta injustícia i catalanofòbia. I ho farem com sempre ho hem fet, pacíficament (però amb resistència).
        Ara està el cas de si aquest canvi en la mentalitat realment els fa actuar o simplement els deixaran fer com sempre però sabent a qui li deixen. En això no m'hi fico perquè no tinc ni idea de com predir les accions d'alguns estats específics (altres i la UE ja et dic que defensarien Ñ encara que causes un genocidi com l'armeni ).

Bé, aprecio el teu missatge. Segueixo sense ser envaït pel possitivisme, però me n'alegro que hi hagi gent que es centri en el positiu i no perdi el bon humor.  
        • saberut 899 3 👍 1.837
          la UE ja et dic que defensarien Ñ encara que causes un genocidi com l'armeni
          (a aquesta frase sobra l'emoticona riallera, és un tema molt seriós, si em permets l'esmena, company)

No. Els que plantegeu aquest escenari oblideu un fet fonamental: els dirigents de la UE potser sí que defensarien... però et faig una pregunta.
          Potser és un referent que et queda lluny, (per edat), però un servidor i la seva generació vuitantera va pujar veient a la tele dia sí dia també a les Madres de la Plaza de Mayo. (Encara no han rebut el Nobel de la Pau? déu n'hi do). Si no saps qui són, clica l'enllaç, si us plau.

Els dirigents potser sí defensarien... però... i la seva població?
          No estem en el context Turquia- Armènia, han passat cent anys i tot ha canviat molt. Els "apòstols de l'Apocalipsi" com tu i molts altres raconaires encara m'heu d'explicar una cosa.
          Creus que els holandesos, els belgues, els danesos, els italians, els finesos, els austríacs, els suecs, etc... vindran de vacances a Barcelona, inclouran dins del tour habitual fer-se una selfie amb les nostres Mares, la teva i la meva, que seran dues més entre les moltes Mares de la Plaça Catalunya que caminaran al voltant de les fonts duent al pit les fotos dels seus fills/es assassinats / desapareguts... creus que es faran aquesta selfie i es quedaran tan tranquils?

Ja et dic jo que NO. Com que el motiu és molt clar no m'haig d'allargar massa: els espanistanís són una cultura "immadura", (diguem-ho així), que aplaudeix i reclama l'autoritarisme, però els ciutadans europeus saben que si la seva UE aplaudeix la dictadura i la repressió a Espanyistan, també aplaudirà la danesa quan toqui, o la italiana quan toqui, o la sueca quan toqui... I això la ciutadania europea no ho permetrà: no permetrà que això passi en el seu nom i amb el seu permís.
          Entre un escenari en el que la UE ens regali la independència, (que no ho ha de fer), i un altre en el que permeti que una dictadura xenòfoba cometi un altre Srebrenica i a més els rescati econòmicament... hi ha un mar de possibilitats. Ja veurem quina tria, però no és i no serà el xec en blanc als espanyistanís.
          La UE sap que segons quina opció triï pot entrar innecessàriament en una gravíssima crisi de legitimitat.
          Per fills de les quatre lletres que puguin ser els seus dirigents, (que no t'ho discuteixo), saben que no poden dir als seus ciutadans que a Europa pagar el deute és sagrat, però els Drets Humans i la Democràcia no ho són.
          Per acabar; per què creus que un país com Suïssa, que tot això s'ho podria mirar de molt lluny, es va oferir com a mediador a la tardor i ha acceptat a algú com l'Anna, (precisament ella), i va anunciar de seguida que patia una persecució política?
          Tu creus que que el govern català va arribar a la capital d'Europa a l'octubre i es van presentar fent "Hola, holita", com si fossin en Flanders? Creus que Bèlgica no sabia i sap perfectament què feia i què fa?
          Europa comença a reaccionar davant l'envit d'Espanyistan. Tard, però comença a fer-ho.
          Paciència i fermesa.    I quan toqui, que tocarà, pit i collons! 

"Apòstol de l'Apocalipsi"... 

I m'encanta que em posis d'exemple Suïssa o Bèlgica quan, literalment, he dit al meu missatge "les accions d'ALGUNS" estats no les puc predir (donant-los una mica de crèdit) i la d'altres, juntament amb la dels dirigents Europeus sí.

Potser et sembla una exageració però jo, t'ho asseguro, no tinc la més mínima fe en els dirigents ni en que els ciutadans forcin res sobre la Unió. Que estsic segur que, si hi hagués presos definitius, morts i torturats, a l'estil ETA molta gent no li agradaria, segur, no són monstres, però jo crec que poses en massa estima la naturalesa humana: tenim moltd exemples de com, si no els passa a ells, els èssers humans hem ignorat el patiment injust de gent a tot arreu. Hem fet coses inefables que mai s'han castigat. Pensar que això pot passar a altres llocs però aquí sí que posarien un fre, perquè Barcelona, perquè som nosaltres i clar...

Però vaja, que no penso que el món s'acabi perquè tingui una visió poc encoratjadora de la situació política i social catalana/espanyola/europea. Aquí exageres molt.  Simplement jo sempre m'espero el pitjor, així mai em decebo.

Però sí, quan toqui: pit i collons (o el que tingui). 
            • saberut 899 3 👍 1.837
              1) Ets soci d'un gimnàs anomenat "Visca la infantesa i la gent gran".
              2) Cada vegada que passes per la sala de musculació, un grup de socis fan relleus per sodomitzar un nen o una senyora gran.
              3) La resta de socis no fan res. S'ho miren.
              4) Com que és un gimnàs modern, les parets són transparents i des del carrer es veu què feu allà dins.
              5) Per tant, tothom veu com sodomitzen nens i velles i veu com tu ets els primer que mires cap a una altra banda i no demanes la baixa.
              6) La gent que passa pel carrer... què ha de pensar de tu, de la resta de socis i del vostre gimnàs?
              7) Els diràs que visites diàriament un gimnàs de pedòfils i psicòpates però tu ni ho ets ni aproves aquests comportaments?
              8) Els diràs que ets un gran defensor de la infantesa i la gent gran i per això ets soci del gimnàs "Visca la infantesa i la gent gran"?
    • Sau de Treviac 4.291 1 494 👍 4.565
      Concentrar-nos per defensar el país, collons!
  • JoanVecord 5.057 8 428 👍 1.638
    No sé si hi té relació (penso que sí: entra en la seva estratègia de demostrar que estem sotmesos), però dos avions caces militars acaben de passar per damunt de Solsona a molt baixa altura.
  • TUTTLE 2.572 13 712 👍 1.687
    Fabricacio de casos i proves. URSS style. Lo que calgui per detruir l'enemic politic. I alguns raconaires segur que aplaudiu amb les orelles perque són el vostre contrincant local o lo que sigui. Derrotistes de merda...

Per cert: smoooooke on the guuuurteeel
      CiU va votar a favor de la Llei de Partits quan el PNV estava amb el Pla Ibarretxe, cadascú es menja el que li pertoca. 
      • Jaume_I 14.849 10 131 👍 6.920
        CIU no existeix. De fet la majoria d'aquells NO hi son i el partit UDC va ser expulsat.

A més a més de Si jo soc un assassí, justifica que tu també ho siguis? Si us plau, els bascos del pnv son uns porcs. A més a més de TRAÏR la seva pròpia paraula. Com ho pots defensar?
          No dic que no siguin uns porcs, dic que és el joc al que s'ha jugat aquí tot la vida, i a més perquè el PNV ha de sacrificar els interessos bascos en favor de l'autonomia catalana?  Més quan el PDECAT segueix aprovant lleis amb el PP i C's al Congrès?

Que marxi el 155 només ho volen ERC i el PDECAT per poder fer el joc que ara fa el PNV. 
  • quatreanys 34.498 6 18 👍 9.476
    La DUI de mentida....
    Sembla que potser no és del procès i que podria ser per un tema de malversacions made in PSCiU a la dipu, ho va denunciar la CUP i la CGT fa temps, lo unic que com demà hi ha la Gurtel surt ara, a més de que els mitjans espanyols ho vinculen amb el procès. 
  • Mcasas 8.770 12 249 👍 3.300
    Algú (CDR's, ANC, Òmnium) ha convocat alguna concentració de protesta?
  • Ius Novum 2.302 3 766 👍 4.212
    Això és el que passa quan no declares la independència tal com havies promès. Ara Espanya està fent el que vol amb Catalunya davant mateix dels nassos dels nostres polítics de fira.
    Canvia el titular perquè no és un 20-S, és una operació de manipulació mediàtica que vol vincular malversacions de fons de la Dipu amb el procès per tapar la sentència de la Gurtel, dient que és un 20-S se li fa la feina a l'Estat. 
  • Ohtar 17.203 7 97 👍 7.946
    De moment sembla que la vinculació amb el procés se l'han tret de la patilla
  • Cèsar Usuari sumador 15.922 14 112 👍 13.218
    No oblidem el que acaba de passar ara mateix. I això és sentència, no una investigació.

Bárcenas i el PP, condemnats pel cas Gürtel. Un partit condemnat per un jutjat per primer cop.

Aquesta és la veritable notícia, notícia que no serà la capçalera de la legió de mitjans subjectes al govern d'Espanya. Un govern compost per polítics membres d'un partit que, repeteixo, ha estat condemnat ara mateix.

Per tant jo em pregunto: seria agosarat dir que els governants d'Espanya formen part d'una organització de lladres i corruptes? És una associació criminal la que governa un estat? És a aquesta banda a la que li acaba de donar suport el PNB?

Preguntes, preguntes, preguntes...
  • cathalà 22.092 11 60 👍 4.952

No ens mamem el dit. Aquesta operació la fan per tapar el cas Gürtel i amb la finalitat d'emmerdar el procés.
  • dumis 1.809 5 898 👍 1.082
    Que tornin a convocar eleccions, aquesta vegada els independentistes passarem del 50%.
  • Marc Espasa 15.466 13 120 👍 3.668
    Em sembla fabulós que la CUP denunciés possible corrupcio i si es demostra que van robar al talego tots.

Tb es veritat que Espanya ho aprofita a la seva manera per atacar als independentistes.

Resum: que l' únic partit indepe amb problemes d' aquest tipus deixi les corrupteles i faci net d' una vegada.

• enrauxat 1.336 12 👍 1.570
    Aquest cop Espanya ha actuat molt intel·ligentment.

Barrejo un cas de corrupció a baixa a escala amb entitats vinculades al sobiranisme i polítics sobiranistes. La denúncia original de la CUP i la CGT no incloia cap de les entitats que avui han registrat.

Així, creen confusió, una cortina de fum i la gent no sap si sortir al carrer o no a protestar.

• Friheden 11.032 3 187 👍 5.577
    Per què diem “operació policial” quan en realitat és TEATRET ESPANYOL ?

Publicitat

Fòrums

• 9.160.107 missatges
  • 216.274 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat