Fòrum

Dejú científic

enyor975 9👍 220
Avui acabo un dejú de cinc dies, que he fet inspirat pel Dr. Valter Longo, un dels científics de la nutrició més respectats a nivell mundial. Us recomano el llibre "The Longevity Diet".

He passat de 92,7kg a 90,0kg el primer dia, a 88,6kg el segon dia, 87,6kg el tercer dia, i 86,6kg el quart dia.

Avui al vespre soparé per primera vegada.

He fet el dejú només amb aigua i cafè. La propera vegada, probablement seguiré els consells del Dr. Longo més estrictament, però volia veure com m'anava el dejú d'aigua complet.

Prendré un complex vitamínic i de minerals just quan surti del dejú, amb algunes verdures.

Creia que el dolor, en una escala de 0 a 10, estaria allà pel 8, però en realitat, ha estat del 3.

Clarament, és molt millor suportar aquest dolor de 3 amb 5 dies de dejú, que amb una dieta baixa en calories. A més a més, i encara més important, són els efectes anti-envelliment de la dieta. Reprodueixo una alegoria del Dr. Longo:

Imaginem un tren que consumeix fusta, i que ha d'arribar a una estació. Si se li acaba el combustible, un conductor raonable farà servir parts de fusta del tren, aquelles que ja estiguin fetes malbé, i que serveixen per a funcions no essencials. Així, amb aquesta fusta del mateix tren, arribarà a l'estació, recarregarà combustible i repararà les peces del tren per unes de noves.

El cos humà, segons el Dr. Longo, fa el mateix amb el dejú: quan no té prou glucosa per les vies habituals, el cos humà comença a fer servir com a aliment cèl·lules que ja estan degradades i no fan la seva funció, inclús pre-canceroses. El cos sap distingir les cèl·lules danyades de les sanes. I llavors, en el moment de tornar a menjar, el cos activa les cèl·lules mare del nostre cos, que creen noves cèl·lules (noves i no danyades) que substitueixen les que han estat consumides.

Les cèl·lules mare només actuen així en dos moments de la vida: en un fetus dins la mare, i durant el dejú.

Per això, el dejú allarga la vida. I això no és una afirmació d'un Pàmies qualsevol, sinó d'un dels millors científics mundials en el camp.

Escric aquest fil per a forçar-me a seguir amb aquesta filosofia.

Respostes

Configuració
  • Roderic16.108 14 109👍 7.786
    Aigua i cafè? Dolor?
  • Capità·carxofa2.658 1 697👍 7.125
    Ah, que de debò et creus que has perdut 6kg? En una setmana en recuperaràs 5.

    En general desconfio dels programes de recomposició corporal que no tenen en compte l'exercici. Els dejús llargs són difícils de compatibilitzar amb la pràctiva esportiva i la musculació.

    Sí que sóc molt partidari dels dejús intermitents, d'entre 16h i 24h. Jo per exemple no tinc gana al matí així que per perdre greix saltar-me l'esmorzar és fantàstic.

    Els dejús més llargs em semblen una cosa més esporàdica i menys sistemàtica.

    PD: la PSMF és una alternativa interessant als dejús llargs, e incloure proteïnes magres i verdures a la dieta, la qual cosa té beneficis en retenció de múscul, tot mantenint la ketosi.
  • paleta4.094 2 512👍 5.117
    Jo n'he fet un munt, de dejunis, de fins a 30 dies. Per mi no hi ha teràpia més efectiva.

    Si vols llegir-ne més, et recomano els clàssics de la medicina higienista: Arnold Ehret, Herbert Shelton...
  • zzcc6.322 8 336👍 2.080
    Suposo que no deus fotre res en tot el sant dia, perquè amb una vida mitjanament normal acabes desmaiat abans d'acabar els 5 dies.
  • Tord3.627 3 565👍 2.877
    Ara que tens l'oportunitat colocat amb Coca-cola abans de sopar 
  • Gödel189 3👍 215
    Saps que el 95 % del pes s'he n'ha anat pel forat del vater, oi?
  • AltairRC2.063 1 821👍 1.433
    Jo el faré al juliol que aniré més descansat. També va bé per eliminar tòxics que estan guardats en cèl·lules de greix.
  • URxvt510 1👍 548
    Un altre fil pseudo-científic, perquè «a mi m'ha funcionat», ho diu «un nutricionista de bona reputació» i la metàfora del tren. Però no passa res, continuarem sent amics.
    • atxera87 13👍 76
      Només cal cercar la literatura científica al voltant del dejú a les bases de dades científiques més habituals. No és tracta de cap magufada; el que sol passar és que la ignorància sol ser molt atrevida. 
      • Tord3.627 3 565👍 2.877
        Que el que digui pugui ser cert no treu lo ridícul de la metàfora ni d'aquesta manera de parlar de Nostre Doctor Longo. Es pot tenir raó en el què i magufar amb el com.
      • URxvt510 1👍 548
        Els estudis científics que s'han fet sobre aquest tema (dècades d'investigació) són molt qüestionables i no hi ha conclusions definitives. Comparar l'envelliment de dos ratolins en un laboratori en el que estan fora del seu hàbitat natural ja és un factor determinant que impedeix treure'n l'aigua clara: un ratolí en el seu hàbitat natural té menys recursos alimentaris, i per trobar-ne ha de fer un esforç energètic molt elevat; en contrapart, un ratolí de laboratori està sobrealimentat, no podent-se considerar que tingui una alimentació adequada, i és per això que la reducció de la ingesta de calories li resulta beneficiosa.

        Però encara podem anar més enllà, perquè segons aquest estudi (1), la reducció de calories no és beneficiosa en tots els grups (soca) de ratolins. És el primer estudi exhaustiu amb un elevat nombre de ratolins de diferents grups, i s'hi observa que no hi ha un benefici generalitzat. Fins i tot, s'hi pot observar cert perjudici per la salut provocat per la restricció calòrica.

        En qualsevol cas, els suposats beneficis no han estat experimentats amb humans, per la qual cosa els beneficis, si n'hi ha, podrien ser del tot anecdòtics.

        Hi ha estudis de sobres afirmant que hi ha unes millores en la reducció de calories: millora del metabolisme, reducció del LDL-colesterol, menor resistència a la insulina, prevenció d'enfermetats cardiovasculars. I és evident que si tens més bona salut viuràs més. Ara, d'aquí a dir que el dejú ajuda a envellir més lentament...

        Per altra banda, deixa'm dir-te que després de dormir tenim els nivells de glucògen en sang, múscul i fetge molt baixos, i que en cas de requerir energia pel dia a dia, el propi cos cremarà teixit adipós (greix). Però sóc totalment contrari a aquests desajustaments metabòlics perquè posen en marxa uns altres processos fisiològics no necessàriament beneficiosos.

        Mantenir el múscul metabòlicament actiu mitjançant la tonificació, i menjar en abundància —a partir de cinc àpats diaris— redueix la necessitat d'emmagatzemar greix en veure que nada en abundància, i s'accelera el metabolisme, fet que també és beneficiós per reduir el colesterol "dolent" i prevenir enfermetats.  L'únic que cal tenir clar és que cremis les kclaries que consumeixes.

        El dejú té indubtables efectes negatius: pèrdua d'index de massa muscular, ergo reducció del metabolisme, com ja he dit, reducció de densitat òssea, i problemes evidents de desenvolupament físic i cognitiu en etapes de creixement. També s'han detectat canvis relacionats amb els perfils hormonals i, de fet, una de les conseqüències de reduir prolongadament les calories és l'esterilitat. Ser estèril sí que s'associa a un període de vida més prolongat. Però segur que voleu això?

        Cada vegada tendim a menjar més del compte, i ens molts països hi ha un índex d'obesitat alt. Per què no aposteu per deixar de banda les dietes? Quan la deixeu de fer, tornareu a recuperar el pes perdut, amb escreix. No us enganyeu. Apreneu a menjar bé reduint les kcalories consumides, distribuint-les en almenys 5 àpats, i eviteu els vicis, però afegiu activitats saludables a la vostra agenda setmanal.

        ---

        1. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1474-9726.2009.00533.x
  • gerd8.599 12 252👍 1.548
    Spoiler: reduiràs el teu metabolisme I quan tornis a menjar com abans el teu cos augmentarà les reserves de greix.
  • AviVicenç15.125 5 127👍 1.885
    He seguit un programa al Clinic basat en la dieta mediterrania i funciona. No és tracta de cap dieta miracle i els seus resultats son patents a llarg plaç 115 a 95 en dos anys. 

    No és tracta de pasar gana, ni de grans privacions ni renuncies sino de buscar el equilibri i punt.

    Indiscutiblement l'oli d'oliva verge i fruits secs son un dels puntals, alhora que les 5 ingestes diaries

    Cal combinar-ho amb exercici físic, 10.000 pases diaries o equivalent (No és cap cosa del altre mon i la majoria de telèfons tenen aplicació pedometer per comprovar-ho).

    La practica de la Marxa Nórdica també ajuda (El moviment coordinat de brazos i cames te beneficis similars a la natació) i millora l'equilibri en persones grans.



    DIETAS MIRACLE i CREMAR-SE AL GIMNÂS DE MANERA INTENSIVA PER ACONSEGUIR RESULTATS RAPITS ACABEN PERJUDICANT LA SALUT i el efecte rebot pot ser pitjor




  • __28550__2.026 3👍 1.209
    A mi també m'agrada fer dejú, de 5 a 7 dies. Dóna molta energia i realment et fa sentir purificat.
    I no és veritat que estiguis sense energia i que no puguis seguir el ritme - cal fer-ho bé i seguint una pauta, això sí!
    I buidar bé l'estomac en començar - prendre àcid cítric com a laxant va bé.
  • rotllan10.029 4 214👍 8.587
    Jo no he fet mai dejú, però he fet travesses que m'han fet patir, no només l'esforç físic sinó també els minsos àpats. No m'he pesat però mirant-me al mirall quan arribava a casa em veia més demacrat que algú que torna d'una rave. Però la setmana següent ja estava refet. És clar que per mi no és una conveniència perdre pes.
    Un dia vaig anar a collir olives amb el meu avi sense esmorzar i gairebé em desmaio. El meu avi em va dir que anés cap a casa i que no tornés que no hagués esmorzat bé.
  • enriquito10.296 14 209👍 2.022
    a vere, que si vols fer 2 o 3 dies de dejú, fes-los, i  tampoc et farà cap mal (ni cap bé), però no cal muntar-se tantes palles mentals
  • Kevin Durant i Lleida4.257 1 496👍 2.530
    Jo vaig fer un dejú de vuit anys i gairebé ni he envellit des d'aleshores. A més, els ulls se m'han tornat blaus i he arribat a créixer fins el 1,95, o sigui que perfecte.
  • enyor975 9👍 220
    Avui, 86,8kg, o sigui, que he pujat 200 grams. Degut que ahir només vaig sopar (una sopa de verdures, pa negre, i un parell de galetes de xocolata com a "premi") m'imagino que el meu cos ha absorbit bastant aigua.

    També em vaig prendre un multivitamínic.

    Aquest matí he pres també pa negre, un alvocat amb sal, oli d'oliva i un parell de nous (i un multivitamínic).

    Continuem.
  • Faraday1.042 1👍 689
    Jo als vint anys vaig fer una dieta interessant a base de porros. Després em fotia un pal terrible aixecar-me del sofà i preparar-me el dinar o el sopar i així anava perdent pes i neurones. Al matí, o migdia o tarda, al llevar-me, el món girava de forma estranya i em sentia marejat però jo ni cas; un porret i comença un altre dia. Menjava poc però quan aconseguia arribar a la cuina em fotia uns plats de pasta o arròs que fotien por!!
    En resum: Vaig quedar fet un adonis però el meu cap ja no és el que era. Tinc la concentració a la punta del nap i la memòria trontolla d'allò més. 


  • enyor975 9👍 220
    Avui, 88,4kg, o sigui, que he pujat 1,6kg. Ahir vaig fer el primer dia amb tres àpats complets (però només amb vegetals i cereals, res de proteïna animal; en circumstàncies normals, suposo que el meu pes hauria romàs estable, amb aquesta alimentació). Suposo que això és per l'efecte de refeeding, i el meu cos ha absorbit aquests aliments per a crear noves cèl·lules que substitueixin les consumides durant el dejú.

    Seguim.
  • enyor975 9👍 220
    Avui, 89,2kg, o sigui, que encara he pujat de pes el segon dia de la recuperació. És una pena que els 86,6kg hagin estat un miratge, però ningú va dir que seria fàcil. Ahir vaig fer tres àpats, amb vegetals, bacallà i gra, o sigui que en circumstàncies normals, no m'hauria d'haver engreixat. Suposo que és el refeeding, que fa que els meus òrgans rebin noves cèl·lules, creades per les mare, per a substituir les "menjades" durant el dejú (que eren velles).

    Continuem.
    • urzulluz7.105 9 304👍 1.805
      I que esperaves si ho estas perdent tot en aigua gairebé 
      • enyor975 9👍 220
        En principi, tot és consistent: es perd pes perquè el cos es menja les cèl·lules més velles i destirotades. I ara que torno a menjar, es creen noves cèl·lules que substitueixen les anteriors. No només aigua, sinó totes les components de les cèl·lules (que són majoritàriament aigua, això sí).

        O sigui:

        1. He perdut pes (però menys del que esperava)
        2. El meu cos s'ha regenerat parcialment

        No està malament.

        Continuem.
  • enyor975 9👍 220
    Avui, 89,1kg, o sigui, que m'he estabilitzat. Per tant, el dejú de 5 dies va implicar una pèrdua de 3,5kg, que no està pas malament.

    Seguiré amb la longevity diet, i faré dos dejús mensuals més, com a mínim.

    Seguim.

Publicitat

Fòrums

  • 9.191.669 missatges
  • 217.416 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat