Fòrum

Rivera insta Rajoy a "estendre" el 155 als Mossos i a TV3 i Catalunya Ràdio

James Hetfield 21.330 9 67 👍 2.172

Rivera insta Rajoy a "estendre" el 155 als Mossos i a TV3 i Catalunya Ràdio

Després de reunir-se amb Rajoy a la Moncloa, Rivera ha dit que cal controlar les finances de la Generalitat i evitar que s'obrin ambaixades catalanes

Rajoy i Rivera, reunits aquest matí a La Moncloa (EFE)

Rajoy i Rivera, reunits aquest matí a La Moncloa (EFE)

Mariano Rajoy 
Albert Rivera s'han reunit aquest matí a la Moncloa per parlar de Catalunya. El líder de Ciutadans ha demanat al president espanyol no només que mantingui el 155 sinó quel'ampliï per controlar també els mitjans de comunicació públics catalans, TV3 i Catalunya Ràdio.

"Ens sembla fonamental que els mitjans públics defensin el marc constitucional i que treballin per informar i no desinformar amb propaganda separatista, com la televisió pública. Ha d'haver-hi un control del compliment de la llei ens els mitjans públics.

El president de Ciutadans també vol que el 155 s'apliqui en relació a les finances, els Mossos i la política exterior:

"El que és lleial, és actuar. És fonamental controlar les finances de la Generalitat per evitar que es destinin al procés independentista. No és suficient fer-ho amb el FLA"

"S'ha d'ampliar el 155 per controlar la seguretat ciutadana. Els Mossos no han d'estar al servei d'un cop d'estat sinó al servei de la Constitució i l'Estatut d'Autonomia"

"També hem de controlar que la política internacional sigui d'Estat i no contra l'Estat, com s'ha fet amb les ambaixades de la Generalitat. No es pot permetre que es tornin a establir les ambaixades"

Rivera insisteix que l'aplicació del 155 s'ha de mantenir davant de fets com les declaracions d'intencions de Quim Torra durant el debat d'investidura al Parlament. 

"Amb un president racista que odia a gran part dels catalans que se senten espanyols, és hora d'actuar i no de "bonismes". I per això li he dit al president Rajoy que estarem al seu costat si decideix actuar"

"És la mínima obligació que tenim amb els espanyols que viuen a Catalunya que volen viure com qualsevol altre ciutadà espanyol. No és legítim no fer res ni sortir corrent. Catalunya és Espanya. Els catalans es mereixen que es protegeixin les seves llibertat"

Rajoy ja es va reunir dimarts amb Pedro Sánchez. El secretari general del PSOE apostava aquest dimecres per una reforma del delicte de rebel·lió al Codi Penal espanyol per poder-lo aplicar als líders polítics del procés independentista. Sánchez també és partidari d'endurir els continguts del 155 si es torna a activar. Igual que Rivera, Sánchez apunta la possible intervenció de TV3 i Catalunya Ràdio.

http://www.ccma.cat/324/rivera-demanara-aquest-mati-a-rajoy-que-mantingui-laplicacio-del-155/noticia/2856073/

Respostes

Configuració
  • oprimit 17.788 14 90 👍 7.416
    El pitjor de tot és que ja no aconsegueixen indignar-me com abans. M'hi vaig acostumant....
  • noietcanadenc 1.744 2 913 👍 1.673
    Preparem-nos per quan aquest home sigui president d'espanya. Seran temps emocionants
  • nemo 6.014 8 353 👍 1.750
    Mola llegir i escoltar com, fins i tot als mitjans de la caverna, es para els peus a Rivera. Van dient que ara es més papista que el Papa i que no pot anar per endavant de les lleis espanyoles. Uns per que fermament ho creuen, altres per que, estéticament parlant, no ho veuen adient ara mateixa. 

L'análisi que s'ha de fer no es el que demana Ciutadans, que no es pàs nou. Cal ficar l'accent en el moviment d'incitació a la dreta de la dreta, cercant eixe vot que, hui, considera que Rajoy ha sigut fluix. També pel fet que, segons indica el vent imperant, Ciutadans pot ser el nou govern espanyol, amb el suport del PP. En eixa situació veureu molt més, i pitjor.

Si ja l'implementació del 155 era xusquera i desproporcionada, allunyada del discurs de "parlem de tot", (eixe tan fals), un átac directe al mateix sistema autonómic i un crit d'atenció en pla "qui es moga no ix a la foto", ara no te cap sentit mantindre el 155 més enllà de l'enviament d'un missatge: l'heu cagat, ara a menjar el terra i callar.

El poble català hauria de poder tindre veu. Però ni el deixaren votar en pau (amb garrotades) ni ara pareix que el vullguen escoltar. Malament rai.

• Rigel 59.851 10 7 👍 27.939
      A Cuba Espanya va tenir molts problemes amb els unionistes integriistes.
      • nemo 6.014 8 353 👍 1.750
        Anem a vore, si, cert, però cal ficar les coses al seu context. Hi ha qui opina que, quant pitjor, millor. Jo no estic d'acord. Ciutadans ha de fer el seu paper, però malament si arriben al poder. Malament per la recentralització brutal que tindriem tots i malament per que la situació, ja enconada, esdevindria més que impossible. 

Per exemple, amb ells al poder, Torra ja haguera sigut destituit. Aixó vol dir que el PP ho fa millor? No, però aquesta gent son pitjors encara. Son el cromo ultra del PP.

Un punt que a molts se'ls escapa i que resumix la seua visió de l'Estat espanyol és el que opinava el seu representant a Nafarroa abans de les darreres autonómiques allà. Va dir que si ell arribava al govern de Nafarroa l'status quo actual hauria de canviar per que "és injust". Els furs navarressos a la merda. Una de les poques coses on son d'acord el 97% del poble navarrés. Que es pot esperar de gent que arriba a aixó? Res de bo.

Ara, en comptes d'escollir a Torrà, que pareix una eixida cap endavant, pense que s'hauria d'haver cedit el lloc a un d'ERC o fins i tot de la CUP. Algú amb dos dits de front, no un perablanes que visita Madrid i se'n va a la mani en recolçe a Sanchez per a "passar la vesprada". Imatge de merda que no transmet cap serietat i si un missatge molt negatiu cap a l'exterior. Si la RC vol tindre un futur a mig termini aquestes personatges son TÓXICS.
          En el debat si el "com pitjor, millor" és encertat o no cal tenir sempre en compte una cosa que, gairebé sempre, s'obvia: la generalitat no té poder real. Entre la màfia judicial espanyola, les lleis de bases, les impugnacions al TC (amb això sol, no cal ni que faci aparició el nouvingut 155) qualsevol cosa que faci, qualsevol política que pretengui implementar, té sempre l'espasa de Dàmocles de la suspensió o anulació. Això aclareix el debat, perquè fa que allò que podem perdre sigui molt menys del que sembla en principi.

Pel que dius que en Torra ja hauria estat destituït si manés C's. Bé, ja veurem què pot fer (de fet, primer veurem si té intenció d'intentar fer tot el que diu que vol fer o ja s'autocensura d'entrada, que aquest és un altre tema), perquè una cosa és destituir un presidentet que sí que té capacitat efectiva d'implementar mesures, amb un parlament que pot aprovar lleis, que no pas destituir-lo quan al capdavall tampoc no tindria possibilitats de fer res. La situació canvia força (i el balanç de beneficis i pèrdues també).

El que seria molt negatiu és que el governet es limités a intentar governar l'autonomia, perquè no té cap poder real i perquè ofegaria el conflicte (i, concretament, a nosaltres).
  • EPS 59.205 13 8 👍 8.122
    M'agradaria conèixer gent que va conèixer a en Alberto Carlos quan era petit, quan era adolescent i primers anys de joventut, per poder entendre com algú criat a Catalunya entre la Barceloneta i la Garriga si no estic equivocat, que no és cap ignorant, doncs per que coi te tan odi cap als catalans.
    • Massagran 678 2 👍 988

Ja et responc jo que vaig tenir algu identic a aquest home.

Doncs ja venen a l'escola amb aquest odi desde casa. Punt.

I quan arriba l'adolescencia s'en van al grupet alfa, masclista i espanyolarro que hi hagi.

Sino canvien d'institut/escola.

L'entorn familiar es per ultima instancia el que educa un fill. No l'escola. Amb aixo doncs ja pots sobreentendre que Mr Rivera ve d'entorn familiar feixista i au. No es cal tenir el tinent colonel de la legio, simplement un pare que no pari d'enfotras-en de la cultura catalana, (i d'atribuir-li tots els mals de la seva vida) un divorci pel mig, i malcriar el nano a base de donar-li tot com el cas que jo vaig coneixer i ja tens un Rivera.

• Screen 3.812 1 533 👍 1.794
        Em sembla que va ser la mare andalusa que és fatxa la que va inclinar el crio Alberto Carlos. 

És possible que el pare sigui neutral o que tant li faci.

Això i que era un admirador d'Aznar (s'apunta al PP a l'època d'Ansar)
    • vaic 232 6 👍 145
      Jo crec que és un escalador sense escrúpols, fa el que sigui per arribar a dalt de tot.

Apart d'això en un Estat supremacista i xenòfob envers els catalans, com és Espanya, s'ha de fer perdonar el fet de ser català.
        No és pas català.
        • UsuariV 9.895 4 217 👍 5.639
          No perqué? Ha nascut en Catalunya, de pare català i mare que hi viu des de molt jove, parla català i s'autoreconeix com a català.

Perqué no és català?

• Massagran 678 2 👍 988

Les arrels genetiques i el lloc de naixament no importen un carai, Catala es qui es sent i defensa la cultura Catalana. Punt. Aixo es condicio sine qua non per esser ser Catala.

Les persones que tu descrius, que reneguen finalment del que hauria de ser el seu poble els hi diem Botiflers.

I si no formen part del poble, sino que venen de fora a viure aqui i a tirar merda sobre nosaltres, se'ls hi diu Colons.

Aixi de simple es.

Rufian es Catala amb tots els ets i uts, el Duran Lleida, es un Botifler, tornara a ser Catala quan deixi de ser Botifler. Definir a Rivera com a Catala sense fer referencia al seu botiflerisme es un insult a tots els Catalans.

• Picany 7.167 10 303 👍 1.758
              És així mateix.
              La identitat d'una persona no pot estar en funció de les seues idees.

Ni ací ni enlloc.

Català és tot aquell nascut a Catalunya. Siga botifler o siga independentista.

• Massagran 678 2 👍 988

Al contrari del que has dit, l'identitat individual es forja a partir de les creences/idees de cadascu.

A mi que un Rivera digui que ell es Catala me la bufa, ell es lliure de creure's elefant si vol (identitat invidivual) pero quan estem en el debat entre nacions (identitat colectiva/de grup/de nacio), que es del que estem parlant, en Rivera NO es Catala, es un botiflerot de cal i canto.

A fora no li dirien Botifler perque no tenen un mot per definir-ho (nosaltres si), li dirien directament Espanyol. Com els Polonesos li diuen musulmans els que poguin ser nascuts d'alla pero renegant de la cultura Polonesa i defensant l'islamica, etc

Però això és perquè tu consideres que "català" i "espanyol" són conceptes excloents i incompatibles. Però això és ideologia, tu hi tens una i ell hi té una altra.

Ser català botifler és una altra forma de ser català. A tu no t'agradarà (a mi tampoc), però ho és.

De fet, només els catalans poden ser botiflers.

• Massagran 678 2 👍 988

Ser Catala Botifler no es una "altra" forma de ser Catala, adhuc el mot Botifler es sinonim a dir Traidor. Hom no pot ser un America traidor per definir una "altra forma de ser America".

Aquesta gent s'autodenomina Catala, com qui diu que es Murcia, o California, o Sant Esteve de Roures, s'hi senten com a folklorisme pero sempre supeditada a la seva projeccio de nacio que es la Espanyola, no la Catalana. De fet, son ells els qui contraposen o ets Espanyol, o ets Catala, car en la seva ment, ser Espanyol esta per sobre en identitat nacional.

Jo en canvi puc arribar a entendre, donat el cas de que fossim 2 paisos independents com pertocaria, que hi hagues qui fos Catala i Espanyol per la doble nacionalitat, i s'hi sentis (i defenses la cultura i independencia dels dos), pero mentres no siguem independents aquest fet es impossible, doncs la Catalana sempre estara subjugada sota la bota espanyola.

I molesta que es barregin naps amb cols. Un botifler NO es Catala. Com un America traidor, no es America. 

I ells se n'aprofiten d'aixo per pervertir-ne el mot i anorrear-nos encara mes la nostra consciencia i cultura Catalana, sempre supeditada a la Castellana. 

Es evident que no estarem d'acord, pero no perque ell vegi "una altra manera de ser Catala", la seva, es la desaparicio del poble Catala, perque esdevingui un toponim mes sense cap altre valor que folklorisme i precisament per aixo no hi estarem d'acord mai. Jo lluito per la supervivencia del meu poble, la meva cultura, i la meva nacio, que es Catalunya.

Però no veus que tot això que dius són prejudics ideològics teus? Si una persona ha nascut en Catalunya i diu ser català (independentment de que eixa identitat la considere conmpatible amb una altra) ni tu ni jo som ningú per a negar-li eixa condició.

Una persona de Manresa pot ser unionista acèrrim una part de la seua vida, fer-se catalanista independentista i, anys més tard, tornar a l'espanyolisme més belligerant. Vols dir que primer no era català, després esdevingué català i, al final va deixar de ser-ho definitivament?

Català és un concepte territorial, va lligat a un territori concret. Català és tot allò natural i propi d'un territori anomenat Catalunya i que fins a 1707 era un Principat adscrit a una Corona, un principat desaparegut que tenia un territori concret, des del riu Sénia fins a l'estany de Salses, i català és tot allò que li és natural, l'abadia de Monserrat, el riu Llobregat, els ocells del Montseny, la platja de Sitges, la Sagrada Família, TV3,  Carles Puigdemont i Albert(o) Rivera.

• Massagran 678 2 👍 988

UsuariV estem parlant d'identitat nacional, de grup, en aquest cas parlem la cultura catalana i catalans de la mateixa manera que es parla de la cultura polonesa i els polonesos, o la cultura americana i els americans.

No estem parlant dels individus que tot hi haver nascut en aquest territoris es senten diferent al sentiment colectiu autocton que hi resideix.

Quan es parla de polonesos en quant a consciencia nacional i de pais, no estem parlant dels polonesos que rebutgen la nacio polonesa, voldria que fos assimilada per russia o alemania. Doncs el mateix aqui.

Qui esta tota l'estona parlant de l'individu, i de les seves creences, basicament, parlant de la identitat individual ets tu, i a mi no m'importa que tu el consideris Catala, ni que Rivera es consideri Catala. Estan en tot el seu dret de considerar-se el que vulguin.

De la mateixa manera que la consciencia colectiva i autoctona i natural d'aqui de pais, i dels Catalans, com a identitat Nacional no els acceptarem de cap manera com a Catalans a qualsevol individu que va en contra de la nostra cultura. En tot cas com a Catalans botiflers. Pero mai Catalans com igual als altres que estem defensant la cultura catalana.

I aixo no son prejudicis, meus, aixi es com funcionen tots els paisos del mon.

Ja he dit abans que Duran Lleida no es Catala, es Botifler, el dia que deixi de ser Botifler sera Catala. No es un estat estatic en el temps. Aixo es perque estem parlant d'identitat nacional.

Jo la individual ni te la discuteixo, no m'interessa gens

• EmulatorQ Usuari sumador 60.200 15 6 👍 15.029
                Si visquéssim en un país normal t'ho compraria. Però la nostra situació no és així. Per molt que hagi nascut a Catalunya, algú que utilitza la catalanofòbia per avançar en la seva trajectòria política no pot ser català. És un espanyol nascut a Catalunya. Cosa totalment respectable, d'altra banda; però no és el mateix que ser català.
          • willybarna 10.912 10 191 👍 2.639

UsuariV escrigué:
            No perqué? Ha nascut en Catalunya, de pare català i mare que hi viu des de molt jove, parla català i s'autoreconeix com a català.

Perqué no és català?

És un catala botifler.
          • Xicoira 2.712 2 688 👍 2.349
            És català i anticatalà
            Fixa't si no és català que pot anar per Espanya fent-se dir "Albert" i això no li comporta cap problema. Si fos català el primer que hauria fet seria hispanitzar-se el nom. No ho ha fet perquè no li cal, car és espanyol i els espanyols tenen ben clar que és espanyol. Com si es vol dir Mobutu.
              Quin comentari més absurd. No hi ha ni per on agafar-lo.

Albert Rivera és català perqué ha nascut en Catalunya i, damunt, un dels seus pares també ho és. Que a tu no t'agrade la seua forma de ser català és una altra història. Segur que a ell tampoc li agrada la teua.

Simplement que, al contrari del que tu i jo pensem, ell considera que ser català i ser espanyol són coses compatibles.

• Puigdomènech 9.362 12 229 👍 2.335
                NO. per a ell només es pot ser espanyol. Espanyol de Catalunya si vols, però espanyol únicament.

UsuariV escrigué:
                Albert Rivera és català perqué ha nascut en Catalunya
                Això és absurd i, a més a més, no forma part de la nostra tradició. No som país de ius solis.

UsuariV escrigué:
                i, damunt, un dels seus pares també ho és.
                I? És evident que, en el seu desenvolupament personal, ha pesat la part materna, la part espanyola, com ha demostrat sempre. Ha efectes pràctics (els únics que compten tenint en compte que no tenim estat) ha renegat de la catalanitat heretada del seu pare. Doncs bon vent.

UsuariV escrigué:
                Simplement que, al contrari del que tu i jo pensem, ell considera que ser català i ser espanyol són coses compatibles.
                Com a independentista em refereixo a l'únic sentit del mot "català" lògic: el de membre de la Nació Catalana. Si ets nacionalista valencià no hauries de caure en el parany en què caus i pretens fer-me caure a mi. Ell no es considera pas català perquè nega l'existència de la Nació Catalana. Així ell pensa que ésser català (membre de la Nació Catalana) i espanyol (membre de la nació espanyola) són coses incompatibles per inexistència de la primera. Els trilerismes que ell i la resta d'unionistes fan amb el terme "català" és quelcom que ja és hora que denunciem enèrgicament, perquè no és acceptable la suplantació de la catalanitat que fan aquesta gent (si de cas ell és espanyol del noreste).
              • esclata-sang 525 👍 351
                No cregues, jo crec que és un comentari molt encertat i si bé ho penses té raó.....

Amb el catalano-odi que n´hi ha per ponent si no tingueren clar que és més espanyol que el seu "primo de rivera" tindria problemes amb eixe nom sospitós.....
        • independentistaimpacient 18.718 9 83 👍 536
          Sí que ho és, malgrat tot.
      • polmas 14.487 6 134 👍 2.463
        T'equivoques, és quelcom personal. 
    • Caco Moran 1.161 10 👍 312
      Perquè Francesc de Carreras el va adoptar a la facultat.

EPS escrigué:
      M'agradaria conèixer gent que va conèixer a en Alberto Carlos quan era petit, quan era adolescent i primers anys de joventut, per poder entendre com algú criat a Catalunya entre la Barceloneta i la Garriga si no estic equivocat, que no és cap ignorant, doncs per que coi te tan odi cap als catalans.
      No és rés personal, simplement son negocis.
  • cathalà 21.864 11 64 👍 4.639

En altres paraules: el feixista anticatalà Rivera desitja bombardejar Catalunya però no gosa dir-ho. 
  • GuillemRM 2.777 8 676 👍 1.214

Mes que mai, ens caldria una TV de notícies privada.
  • SEGADOR BLAUGRANA 11.297 10 180 👍 1.591
    Volen tornar als temps de la dictadura de Franco, i ara ja no se'n amaguen. Se'n han adonat que aquesta fita no els resta vots, més aviat al contrari i no els cal ni dissimular-ho.

SEGADOR BLAUGRANA escrigué:
      Volen tornar als temps de la dictadura de Franco, i ara ja no se'n amaguen. Se'n han adonat que aquesta fita no els resta vots, més aviat al contrari i no els cal ni dissimular-ho.
      Volen tornar als temps en els quals el catala es parlava només en la intimitat.
  • Calidoscòpic 20.338 14 74 👍 12.760
    I no li sortiria més a compte dir que vol eliminar l'autonomia catalana? O Catalunya directament? Volien fer-ho dissimuladament guanyant les eleccions i, com que veuen que no serà possible, ara ja ho diuen obertament. Ho haurien de dir encara més clar, amb el populisme cunyadista que els caracteritza. D'aquesta manera la seva claca els aplaudiria amb les orelles...
  • KAHVILASSA 562 12 👍 49
    I es fa dir "no-nacionalista" ?? peò si és un supremacista nacionlaista espanyó de manual.
  • Jaume_I 14.625 10 133 👍 6.728
    Ho vaig dir i ho mantinc, cal començar a crear grups privats de informació en Català i quan es pugui en castellà. Així com altres tipus de grups.
  • Capità·carxofa 2.122 813 👍 5.424
    Jo no he cregut mai en el "quan pitjor millor", és una collonada que mira de tapar les pròpies debilitats. És millor tenir un govern, per minoritzat i dependent que sigui, que no tenir-lo. Però veient la successió d'esdeveniments començo a pensar si el fet que ens aniquilessin del tot i eliminessin totes les institucions no-clandestines del país no podria ser profitós. Després me n'adono que els autonomistes se seguirien barallant per les engrunes encara que tot el que els espanyols ens deixessin fos l'ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada i l'organització de l'Aplec de la Sardana, i em trec del cap aquestes idees. Però que frustrant que és constatar la petitesa d'esperit dels nostres suposats dirigents, i com de cabdal és poder trascendir-ho d'una vegada!
  • atxera 79 12 👍 74
    Be water my friend. O ens movem entre contradiccions, però mantenim les posicions. Quan pitjor, millor és una consigna que no pot despatxar-se amb quatre mots, sinó que cal circumscriure-la en l'actual comunicat de guerra i en el camí recorregut fins ara. És més, hem de ser prou flexibles com per entendre que no tots els compatriotes han de llegir de la mateixa manera el moment actual; l'esforç rau a trobar els punts clau per poder avançar en aquest camp de mines.

Dit això, crec que és prou evident que l'hegemonia de l'independentisme s'ha forjat de la mà d'un discurs inequívocament democràtic. Si algú pretrén defensar l'estat espanyol imposant més repressió, fins i tot intervenint els mitjans públics de comunicació o l'escola catalana, l'hegemonia no sols no retrocedirà un mil·límetre enrere, sinó que augmentarà el seu perímetre. 

• Soriguer 3.927 11 524 👍 345
    Aquest Rivera ha vist les orelles del llop Vox.
  • anseso 20.368 8 73 👍 3.447
    I aquest malparit diu de'n Torra que és un racista que odia els catalans?  I... què és ell?, un FDGP que odia tot el que soni a català, que és un mentider que es diu Alberto Carlos Rivera i fa veure que és català(Albert) i que vol que el gobierno segueixi aplicant la mà dura contra els catalans/es?. 

• esclata-sang 525 👍 351
    Sincerament crec que vos en haurieu d'alegrar de que s'haja llevat la careta: 

Milers de catalans que el van votar deuen estar penedint-se d'haver-ho fet.....

Això de que el 155 s'hauria de mantindre de forma "preventiva" o carregar-se TV3 ho deu compartir el 2-3%....

Deixeu-lo que ell, tot solet, s'afonarà...

• Rolf Steiner 12.166 10 167 👍 4.447
    Esten la teva ratlla de coca, coi de tarat mental.

A la meva època ja li haguessin fotut un ...... cap o una ....... cotxe.

Coi de feixista espanyol de merda. Estas molt segur de tu mateix o la coca et desfà el cervell?

• cathalà 21.864 11 64 👍 4.639

La "nazi" Levy també demana intervenir TV3 
  • Toni Montagutí 33.437 7 21 👍 20.741
    Ja pot anar l'Arrimadas repetint com un lloro que c's és el partit que més propostes socials ha fet al Parlament, que a part que s'ho treu de la seva màniga de prestidigitadora, després vindrà el seu ventríloc a parlar d'allò que es veu que és el que interessa a la gent. No és d'estranyar que aquest titella (ell sí) de Fomento i dels qui maneguen els diners ataqui els Mossos i la CCMA. Sempre ho diu que les autonomies no han de tenir privilegis. Per a un nacionalista com ell, només hi ha d'haver una administració: la que, un dia, reporti més beneficis a la seva butxaca. I sense Catalunya, malament rai. 
    Una cosa m'estranya molt. En aquest pack no ha parlat de l'escola. Ha estat un bescanvi? Creu, potser, que la societat catalana romandrà muda si es toca la CCMA, però s'alçarà si volen malejar el model educatiu?

Publicitat

Fòrums

• 9.141.496 missatges
  • 215.663 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat