Fòrum

Manresa: Acullen 80 refugiats i va i protesten perquè el menjar no és del seu gust

Ius Novum 2.164 3 803 👍 3.944

Refugiats a Manresa denuncien deficiències greus en l'alimentació i l'atenció que reben

La qualitat del menjar és el que té més revoltades les famílies que viuen a la Llar Sant Joan de Déu. En total, hi ha vuitanta persones, entre les quals una trentena de menors d'edat

gemma camps manresa 15.05.2018 | 08:42
Refugiats ahir al parc de la Seu de Manresa mostrant les queixes presentades.
Refugiats ahir al parc de la Seu de Manresa mostrant les queixes presentades. G.C.

Refugiats que viuen a la Llar Sant Joan de Déu de Manresa han volgut denunciar el mal tracte que, segons ells, reben de la Fundació Germà Tomàs Canet, que té cura de la seva acollida. La poca qualitat del menjar, que, segons expliquen, fa que molta canalla el rebutgi i no mengi, és el que els té més indignats. En alguns casos també parlen de poca quantitat. Exposen, alhora, altres temes, com la manca d'atenció mèdica i el control que exerceix damunt d'ells la fundació; les amenaces d'amonestació si parlen; la manca de formació per garantir la seva integració quan s'acabi la primera fase d'acollida... La llista és llarga.

Ahir, un grup dels 80 refugiats que hi ha actualment a l'antiga casa de les germanetes -37 dels quals són menors d'edat- va decidir no esmorzar per expressar el seu rebuig pel mal tracte que afirmen que els dispensa la Fundació Germà Tomàs Canet. Parlaven de pa florit, de llet caducada, de menjar cru [duien una pizza del sopar del dia anterior amb la pasta crua], de sopes fetes amb sobres d'altres dies, de pollastre servit amb plomes a la pell, de peix amb espines en àpats per a infants... Deien que als diabètics no se'ls fa cap menú apropiat, que hi ha casos de diarrees i de vòmits dia sí i dia també. Nens i adults que no mengen des de fa dies...

Asseguraven que se senten mal tractats i que, tot i que s'han queixat moltes vegades, la direcció de la fundació els ha ignorat sempre i els ha donat com a resposta que «això és el que hi ha».

Una denúncia col·lectiva

Ahir al matí, explicaven que es van reunir amb el coordinador, Ignasi Amat, i amb l'advocat i comentaven que l'única opció que els van donar és que, si volien fer una denúncia col·lectiva, havia de ser en els quatre idiomes que es parlen a la casa, on hi ha sirians, pakistanesos, georgians, hondurenys i veneçolans, i amb les respectives signatures. Alguns d'ells duien a les mans papers de queixes que ja han fet anteriorment.

Regió7 es va reunir amb més d'una trentena de refugiats al parc de la Seu, on porten els nens a jugar perquè «a la casa no els deixen jugar». Al marge del tema del menjar, una vegada oberta l'aixeta de les queixes, no van parar de brollar. Van parlar de problemes de polls, de sarna, d'amigdalitis i de gastroenteritis. De roba blanca tenyida o desapareguda en un servei de bugaderia on tota la roba es barreja. De poca atenció als casos més delicats, com el d'una nena que té síndrome de Down, un noi sense una cama i un braç i una nena que espera una intervenció a l'ull des de fa mesos.

Van assenyalar favoritismes depenent de la procedència i molta inflexibilitat, com ara que si arriben tard a taula els treuen el plat. Van posar més exemples, com que els han dit que si algú troba feina mentre viu allà, anirà a fora; que si algú parla amb la premsa té tots els punts per rebre una amonestació, i van criticar que no se'ls està fent la formació necessària per poder-se integrar a la societat catalana. Destacaven, sobretot, el tema de l'idioma i el van exemplificar amb el cas d'una família siriana que ha de passar a la segona fase d'acollida -la de viure en un pis i trobar feina- i que amb prou feines entén el castellà.

http://www.regio7.cat/manresa/2018/05/15/refugiats-manresa-denuncien-deficiencies-greus/475871.html

Respostes

Configuració
  • Ius Novum 2.164 3 803 👍 3.944
    al mateix diari he llegit en versió paper que l'entitat acollidora presentarà queixa perquè diuen que les acusacions dels refugiats són totalment falses.
  • Lesttatt Usuari sumador 36.310 11 17 👍 10.897
    Fa temps també hi va haver, i podríem dir, un cas similar, sobre un grup d'immigrants subsaharians que van ocupar tot un seguit de pisos d'una urbanització, i a Catalunya, i amb el vist i plau del veïnat progressista.

Mesos després, aquests mateixos il·legals van fotre una manifestació pels carrers del poble perquè no tenien ni aigua ni llum... en els respectius pisos que havien ocupat d'una manera il·legal.

Se'ns pixen al damunt i encara anem dient que plou.

• malllamplll_ 3.420 2 593 👍 2.195

Jo vaig sopar una nit a una casa de colònies de la Generalitat i no comprenc com no han cremat la barraca... pobre gent
  • Trollathor 1.524 982 👍 1.283
    Vinga, va, el comentari seriós, que no es digui que m'ho prenc tot a conya.

Doncs res, veig que hi ha georgians, doncs amb una mica de sort els munten una xarxa de prostitució, que és una de les seves especialitats (el que no ho sàpiga, que es faci una volta per Moscou) i tots contents tu. El menjar serà una puta merda igual, però si vas ben follat les coses es veuen d'una altra manera.

Salut!
  • Macarronet del meu cor 1.069 2 👍 1.285
    Són uns maleducats.
    Si ets en un país estranger vivint com a paràsit és recomanable no queixar-se gaire.
  • Ohtar 17.060 7 98 👍 7.717
    Això no és que no sigui del seu gust:

"Parlaven de pa florit, de llet caducada, de menjar cru [duien una pizza del sopar del dia anterior amb la pasta crua], de sopes fetes amb sobres d'altres dies, de pollastre servit amb plomes a la pell, de peix amb espines en àpats per a infants... Deien que als diabètics no se'ls fa cap menú apropiat, que hi ha casos de diarrees i de vòmits dia sí i dia també. Nens i adults que no mengen des de fa dies..."
    • oprimit 17.792 14 90 👍 7.429
      Hòstia, sembla la versió antiga dels segadors. Si és així tenen raó.
        Exacte. És en això que dius on hi ha la gran hipocresia que un problema com aquest fa que quedi al descobert.

Si finalment es demostra que aquesta notícia és certa i aquesta gent ha patit aquest maltracte, demostrarà fins a quin punt és elevat el cinisme i la hipocresia d'aquestes associacions que acullen refugiats.

Perquè el que fan és aprofitar-se d'aquesta gent. Fent-se passar per solidaris, acullen gent que saben que necessiten ajuda, aleshores ells poden rebre subvencions públiques per mantenir els seus xiringuitos i negocis: ongs, pagar els treballadors socials, empreses de càtering ad-hoc pels menjadors dels refugiats allotjats, transport, guies, psicòlegs, treballadors socials, educadors, formadors laborals, i un llarg etc de serveis contractats i subcontractats.

Funcionen igual que els centres de menors que operen amb un sistema similar, en funció de nombre de menors tutelats que tenen.

Realment fa fàstic. De totes maneres, pel que he llegit en aquest diari, hi ha dues versions contraposades, la dels refugiats i la dels responsables de l'associació, que s'oposen a la versió dels primers.

Sigui com sigui, aquí teniu al descobert el funcionament d'aquesta pretesa "solidaritat".
        • rotllan 8.977 4 246 👍 7.010
          Jo sempre m'he preguntat com es finança tor això. No sé entenc que no et despertes un dia i dius vaih a comprar un barco de tots collons i a llogar una tripulació i aniré a alta mar a rescatar gent. Hi ha qui diu que les acusacions de tràfic d'humans són certes i que són llops amb pell de xai.
      • rotllan 8.977 4 246 👍 7.010
        Perquè en realitat volen dir volem que acullis no pas bolem acollir
  • sbarpa_94 1.555 5 969 👍 652
    És que si els hi donen merda, normal que no els agradi.
    • Gínjol 13.883 3 143 👍 4.447
        Això a la mili ja ens ho feien alguns sergents reenganxats.
    És el que passa quan et fas el ric i vols portar immigrants per fer-te el modern.
  • independentistaimpacient 18.718 9 83 👍 536
    Viiinga, un altre terreny abonat per deixar anar la xenofòbia. 
    • Esgaiador 4.176 11 504 👍 425
      estirar més el braç que la màniga
      Fer, algú, despeses superiors a les que li permet la seva situació econòmica; extralimitar-se.

Igual encara podem portar més immigrants i fer remuntar un país que s’ofega per totes bandes. No veus que no té sentit portar més gent quan no ets capaç ni d’arreglar el que ja tens a casa?

27,9% d’espanyols en risc de pobresa o exclusió social, 16,4% de taxa de desocupats, 38,6% amb els joves. I tu encara vols portar més paquistanesos. Per no parlar de les diferències ètniques amb els sirians, kurds, turcs i els que es fan passar per ells.
    • enriquito 10.031 14 209 👍 1.629
      què dius, aquí fins i tot els identitaris donen la raó als refugiats per ficar-se amb la ong

Per cert, a la notícia s'hi diu que hi ha sirians, pakistanesos, georgians, hondurenys i veneçolans.

Síria és oficialment un país en guerra i, per tant, puc estar d'acord que els qui fugen d'una guerra poden aspirar a tenir la consideració com a refugiats de guerra.

El que no em lliga és que anomenin refugiats als allotjats de Geòrgia, Hondures, Pakistan i Veneçuela.

Oficialment, aquests països es troben en situació de guerra? tinc els meus dubtes.

Sigui com sigui, que et reconeguin com a refugiat de guerra, amb el corresponent dret a asil, no és un procediment que es faci així a la brava. I menys encara si ens pretenen vendre la moto que refugiats de guerra vénen còmodament en avions que creuen l'Atlàntic, amb els diners que costa i amb el temps i tràmits que demana reservar un bitllet d'avió per a un vol d'aquesta naturalesa.

Ens estan colant com a refugiats el que no són sinó immigrants sense papers que aprofiten per colar-nos a casa nostra de manera il·legal, per la porta del darrere. Això crec jo.

• Roderic 15.051 14 127 👍 7.028
      Menys dir que dubtes per mer postureig i més informar-te sobre la situació a Hondures des del 2009, xenòfob ignorant.
    • Trumpista100 3.343 1 602 👍 3.848
      Els Georgians, Hondurenys, pakistanesos i Veneçolans són immigrants econòmics i no pas refugiats, per tant, l’única perspectiva de futur que haurien de tenir al nostre país és la expulsió ràpida i retorn als seus països d’orígen i deixar-los clar que no són benvinguts si pretenen abusar d’un dret de protecció a persones necessitades, quan en els seus països hi pot haver una situació econòmica de nerda, però cap guerra, i per tant cap dret a asil.

Per cert, gràcies a la puta Unió Europea, els georgians poden entrar a Shengen com a turistes sense visat, amb lo qual una gran quantitat, el primer que fa és agafar un avió, volar a Suècia, Holanda, Alemanya, Bèlgica (grans beneficis socials) i demanar asil. I si els fan fora d’Alemanya se’n van a França, i si els fan fora de França, se’n van a Catalunya, no passa res, hi ha un munt de països de la UE on anar cobrant ajudetes, i les fronteres esfan obertes. 

Ei.. però a Catalunya som pro UE i tal eh...
        Els Georgians, Hondurenys, pakistanesos i Veneçolans són immigrants econòmics i no pas refugiats, per tant, l’única perspectiva de futur que haurien de tenir al nostre país és la expulsió ràpida i retorn als seus països d’orígen

És exactament així. En aquells països no hi ha guerra. Per tant, no són refugiats de guerra, sinó immigrants com qualsevol altre immigrant de qualsevol país del món.

I el més fort és que aquestes ONGs estan traficant amb immigrants que fan entrar a casa nostra com a refugiats, quan saben perfectament que no són refugiats, sinó immigrants que fan entrar de manera il·legal en territori europeu, de manera que diners públics pagats amb els impostos de tots serveixen per a finançar el tràfic d'immigració il·legal que fan aquestes organitzacions rere la màscara d'actuar per solidaritat. Vaja, estan enganyant només en benefici propi. Amb dos collons, sí senyor!

algun dia algú hauria d'estudiar a fons el sistema de finançament d'aquestes organitzacions. És curiós que reclamin sempre més i més immigració, ja que precisament com més immigrants gestionen més diners públics i subvencions reben. És una veritable bicoca. Per a ells, la immigració no és un tema de ser solidaris: per a ells, els immigrants són la seva matèria primera, el que fa engreixar els ingressos públics que van cap a les seves butxaques.

Parlant clar, són negrers, nous esclavistes que amb gran cinisme alcen la pancarta de la solidaritat per amagar el sinistre negoci que fan amb els immigrants.

Seria interessant un estudi aprofundit sobre el funcionament d'aquestes organitzacions a nivell intern, perquè estic convençut que hi hauria més d'un infart si es descobrís el pastel que tenen muntat.

i sí, cal dir-ho, per molt que a algú no li agradi que es diguin les coses pel seu nom: els únics papers que han de tocar els immigrants que entren il·legalment en territori europeu són els PAPERS DE TORNADA. I amb prohibició vitalícia de no tornar a posar mai més peu en territori europeu.

Qui tingui vocació d'aixecar països i mantenir sistemes de seguretat social, que faci un favor als seus compatriotes i comenci per fer-ho als seus països. Però Europa ja no es pot permetre allotjar més mantinguts a costa de fer-ho pagar als nostres pensionistes, als nostres aturats i als nostres sense sostre.
        • Perot_lo_Lladre 928 11 👍 834
          Doncs vaig llegir l'altre dia que igual li donen als de Open Arms una creu de Sant Jordi
          Evidentment, els immigrants són la seva matèria primera. Si no hi hagués immigració se’ls hi acabaria el negoci i haurien de tancar la paradeta, i pensa que molta s’aquesta gent que viu de la indústria immigracionista no serveixen per treballar en l’economia productiva, la que realment crea riquesa i porta benestar a la societat. El seu valor marginal net està molt per sota dels sous que cobren, ni arriben al salari mínim que els esquerranosos han imposat, i ja no diguem en una economia de mercat lliure i no subvencionada, allà no servirien per treballar enlloc. 

O sigui, el valor net que aporten a la societat, la riquesa que aquests immigracionistes creen és 0, ans al contrari, parasiten i xupen recursos de les classes productives, això quan no són subvencionats per institucions estrangeres (tipus Soros). Els hi interessa que hi hagi com més immigrants millor, i com més pobres i miserables millor perquè d’aquesta manera ells es presenten com a “salvadors” i poden vendre “el seu producte”.
      • Toni Montagutí 33.482 7 21 👍 20.802
        Oh! No et feia admirador de la Veneçuela chavista. Em deixes ben parat. Perquè és això, oi? 
        Tot això que dieu és parlar per no callar, perquè mentre no hi hagi a Catalunya un partit catalanista pel control de la immigració i la colonització, no fareu res.
        Com és que no aneu per feina?
    • Toti Dau 2.234 14 786 👍 733
      Pakistan, un estat on hi ha atemptats dia sí i dia també. T'estranya que la gent en fugi? 

Els veneçolans solen ser escuàlidos, potser que t'informis una mica abans de dir segons què.
    Doncs si no els agrada, bon vent! A sobre que els catalans els mantenen, encara amb exigències? Però aquesta gent de què va?! Si tant malament estan, que se’n tornin al seu país! Hi ha molts catalans jubilats que després de treballar tota la vida i pagar impostos han de malviure amb pensions de 800€ o menys... 

A mi no se’m acudiria mai anar a casa d’un altre, que m’ho paguin tot i a sobre dir-li que el que em dona és una merda! Però aquesta gent què es pensa? Que estan de vacances amb pensióncompleta? I que no oblidin que aquí hi estan temporalment. 
    • llamp 47.917 17 10 👍 11.639
      Trumpet, pà florit no vol dir pà amb bolets. Lo dels caducats ja dependrà
        Jo no sé que pensar. Pot ser que tingui raó l'empresa com que en tinguin els immigrants.

Una petita anècdota que em va passar fa uns anys quan estava a l'hospital per l'embaràs de la meva dona. Estàvem en una sala comunitària gran amb llits separats amb cortines per donar intimitat però que evidentment se sentia tot. Al costat hi havia una senyora immigrant indignada perquè li havien portat "pan seco" per berenar, o quina injustícia, oi? El pa no era sec, era pa torrat com li va recordar més d'una vegada la infermera.
  • Anònim10 16.016 5 110 👍 14.620
    Primer critiques els refugiats pintant-los com uns desagraïts i després admets que potser és culpa de la ONG. O una cosa o l'altra, però vols repartir a tots dos alhora per interessos ideològics i no. Millor informem-nos de qui té raó. 
  • Gratacel 4.688 6 457 👍 526
    Es fácil, que tornin al seus països

• AviVicenç 15.028 5 127 👍 1.843
    Al carrer Capitan Arenas de Barcelona a dalt de tot havia una residencia d'estudiants on també anavem a dinar molts trenalladors de la zona on el dinar era barat pero recordo que iogurts o altres productes eran sempre 15 dies caducats i ben fort i maco que n'estava 
  • Fidel Alfals Usuari sumador 10.938 8 190 👍 1.815
    Sóc una persona agraïda, i si m'acollissin en algun altre país perquè estic fugint del meu, passaria per alt la majoria de coses que em poguessin incomodar, per respecte i gratitud, i perquè sóc qui ve de fora. Però si em tractessin com si no tingués dignitat i em donessin menjar podrit em cagaria bastant en sa puta mare, que al meu país, riscos i dificultats a banda, almenys era una persona.
    La culpa és dels progres multicultis rassistas, per no donar-los caviar com pertocava.
  • Turanga_Leela 27.022 6 39 👍 5.911
    Hi ha més fonts i més informació? Si és veritat que els donen menjar en aquestes condicions és lamentable.
  • paleta 3.724 2 547 👍 4.499
    Entre el comerç clàssic d'esclaus, i lo que estan fent avui dia algunes ONGs com Proactiva Openarms o les que es dediquen a l'acollida, hi ha una línia molt fina.
  • Kevin Durant i Lleida 4.031 1 520 👍 2.380
    I per això tanta insistència amb el tema d'acollir refugiats?
  • enyor 975 9 👍 218
    "favoritismes depenent de la procedència": quins països reben favoritisme, i quins no?

Publicitat

Fòrums

• 9.142.144 missatges
  • 215.677 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat