Fòrum

Quants milions de persones hauríem de ser a Catalunya perquè els catalanoparlants fóssim majoria?

Quants milions de persones hauríem de ser a Catalunya perquè els catalanoparlants fóssim majoria?
Més de 12
6 (42.86%)

10
4 (28.57%)

8 (som un sol poble i tal)
2 (14.29%)

9
1 (7.14%)

12
1 (7.14%)

11
0 (0.00%)

Vots emesos: 14
Kevin Durant i Lleida4.165 1 506👍 2.472
Sense matar o deportar ningú, evidentment.

10 potser? O encara més?

Respostes

Configuració
  • Capra Pyrenaica76👍 33
    288 (POLE )
  • Eimeric7.857 11 273👍 1.683
    5 milions
  • Rigel60.960 10 7👍 29.217
    5 milions, i amb arribada a gran escala de catalans ètnics de fora de Catalunya.
    • catalàamallorca39.574 7 14👍 15.006
      I regalar la resta del territori a espanyols i francesos? Mai.
    • Garroferet1.032 2👍 829
      No en som tants. Considerant com a "catalans ètnics" aquells que parlem la nostra llengua a casa, tenim:

• Catalunya: 2.390.000
      • País Valencià: 1.340.000
      • Illes Balears: 430.000
      • la Franja: 35.000
      • Andorra: 30.000
      • Catalunya Nord: 10.000
      • l'Alguer: 3.000
      • TOTAL: 4.238.000

Les dades són agafades d'estes enquestes, amb les dades de "Català només o sobretot":

• polmas14.586 7 134👍 2.680
        Aquestes xifres no compten menors d'edat. 
      • nemo6.021 8 353👍 1.756
        Quan vullgau entendre que els valencians som valencians, i parlem català, avançarem. Mentrestant, definint als valencians com "catalans etnics" la vostra opció romandrà com ara, ultraminoritària.
        • Garroferet1.032 2👍 829
          I quina és la "nostra" opció?
          • nemo6.021 8 353👍 1.756
            Que els valencians som també catalans. Som germans de llengua i cultura, però no som la mateixa cosa. El poble valencià, la seua identitat, naix baix els plecs d'uns pares (Aragó i Catalunya) i, amb els segles, esdevé un adolescent amb personalitat própies.

"

Apostau perquè els Països Catalans es construeixin des del pluralisme per intentar fugir de la imitació del model centralista com els casos francès i espanyol.

La diversitat és la potencialitat principal que tenen els Països Catalans com a projecte nacional. Hi ha dues maneres d'entendre la nació política: la jacobina, centralista i homogeneïtzadora. O bé la con/federalista, inclusiva i heterogènia. Aquesta segona crec que és la que millor s'adapta tant a la història com a la mateixa realitat política i social dels països de llengua catalana que han de formar els Països Catalans entesos com a nació política. A més, la nostra proposta nacional no pot ser igual que la que critiquem i de la qual ens volem separar.

Fer de la catalanitat una mena d'espanyolitat o francesitat no és la solució i, a més, és poc atractiu per a valencians i mallorquins. El "pluralisme" és la millor manera de combatre el discurs de la por que l'espanyolisme ha potenciat en terres valencianes o a les Illes, el clàssic "ens volen fer catalans". Doncs no, senyors: som valencians o som mallorquins (o menorquins, o eivissencs), tenim el nostre propi país i alhora compartim amb els catalans un projecte federal de nació que anomenem Països Catalans."

Eixa es la meua proposta. La de Gran Catalunya, la de Guia, la de de meynsprear termes com valencià "per que ens separen" és abasurda, anacrónica, liomitada, sesgada, parcial, injusta i fa el llit per a que MAi tinguem cap projecte en comú. Anomenar-nos catalans a tots es un error. A aixó em referisc. I dubte que ara rectifiques, per que es a (part) de l'imaginari colectiu d'una part de l'independentisme. 

https://www.arabalears.cat/balears/Antoni-Rico-principal-mitificar-homogenia_0_1022297927.html
            • Garroferet1.032 2👍 829
              Crec que t'has excedit un poc massa suposant coses. Per això t'ho havia tornat a preguntar. Conteste a un usuari que parla d'"ètnia catalana". Les ètnies a Europa estan poc definides, però entenc que es referix als qui tenim el valencià o català com a llengua materna. Si d'ahi vols traure conclusions polítiques, doncs bé.

Però si realment vols saber-les, doncs la veritat és que de moment només em preocupe per la salut de la llengua i del poble valencià, el finançament, la defensa del medi ambient, avançar en l'autogovern i que els germans del nord esdivinguen un estat independent. Mirant més enllà, tant la República Valenciana (però valenciana de de veres, amb el valencià com a única llengua oficial) o Països Catalans em semblen dos projectes utòpics adequats.
              • nemo6.021 8 353👍 1.756
                D'arribar algun dia la República Valenciana pense que, el que es clar, es el fet que no tindrà exclusivamente el valencià com llengua oficial. No podem copiar els menyspreus de l'espanyolisme a les altres llengues. A mésa més hi ha comarques tan valencianes com qualsevol altra de llengua castellana. Jo no vull un pais valencià dividit i esquarterat per raons de llengua. és, d'encert, una situació diferent respecte a Catalunya a on les llengüesoficials haurien de ser l'aranés i el català. 

De fet aixó no lleva la pedúa de la llengua any rere any al PV. Eixe és el repte que tenim els valencians, i els catalans faràn la seua i, amb seguretat, acabaràn donant l'esquena a afers "d'altre pais, germà, però altre pais". Haurem de trobar una resposta valenciana per a un problema del nostre territori: com mantindre el castellà com llengua cooficial i, alhora, no reduir i marginar el valencià.

Però parlar a dia de hui de la RV, fins i tot dels PPCC en qualsevol forma, es politica-ficció.
                Catalunya farà i, en molts sentits, el PV aprendrà del cami recorregut, també en l'afer de la llengua, prioritari.
                • Garroferet1.032 2👍 829
                  com mantindre el castellà com llengua cooficial i, alhora, no reduir i marginar el valencià.

Jo no crec que açò siga possible sense reduir l'ús del valencià, cosa per la qual defense l'oficialitat única del valencià. La llengua, vulguem o no, és el que ens fa diferents com a poble. Per això, fent un poc de política-ficció, i com comentava a un altre fil, crec que s'hauria de preguntar a determinades comarques si volen ser valencianes, amb tot el que suposa (m'aprepare per a les teues crítiques). Qui vulga estar, benvingut siga, i qui no, millor no forçar-los a estar on no volen estar.

Al País Valencià/Replública Valenciana/València, valencià.
                  • nemo6.021 8 353👍 1.756
                    estic d'acord amb la malaltia, però no amb la cura. Jo no voldria un Pais valencià a troçets, ni tampoc obligar a ningú a emprar una llengua si volen romandre al territori. És ruin i fica una llengua per damunt de l'altra, i, amb ella, els seus parlants. El projecte del PV com a pais independent s'ha de fer amb idees integradores i solu.,lucions própies, no copiant el que han fet malament altres. L'espanyolisme voldria aixó, una "ulsterització" de la societat, valencians contra valencians. El PV es, per raons històriques, bilingüe. Des del començament. Cert és que l'altra llengua era l'aragonés i que fou substituida pel castellà, però d'aixó fa segles. No podem copiar les maneres, els tics, dels que ens volem separar. No te cap lógica.

Tanmateix es pot parlar perfectament i debatre. Encara bo que tu planteges el matiç de "si volen ser valencians" i donar-los veu. Guia afirma directament que: ni son valencians ni deuen tindre veu própia per a opinar. Eixe és el nivell.

El que ara no es pot negar es el veritable problema que origina el teu plantejament: el valencià. Recula any rere any en ús habitual. Aixó és un fet incontestable. També he de dir que, vivint jo fòra, als darrers 5 anys he sentit més valencià a la capital del pais que a tota la meua vida. Es poden canviar les coses, però requerix l'acció activa, perseverant, i amb guió d'uns pñolitics compromessos. A un fil de Compromis (critic) vaig començar dient que el primer hauria de ser trencar amb l'excempció del valencià a certes comarques. Menysprea la llengua de centenars de milers de valencians i, també, les possibilitats laborals i socials de milers de xiquets i xiquetes valencians castellanoparlants. També ajudaria fer una mena d'acord del botanic respecte al valencià, amb polítiques comunes i accions a nivell d'ajuntaments, l'entitat més propera al poble.

El que no es pot fer es, al meu parer:

1- Donar per perdut el valencià
                    2- Crear valencians de 1a i exvalencians per raó de llengua.

• Garroferet1.032 2👍 829
                      Precisament, per no donar per perdut el valencià, crec que calen mesures dràstiques. I estes són: acceptar que el valencià és la llengua pròpia dels valencians (així consta a l'estatut), la històricament majoritària, i assumir, per tant, que esta ha de ser la llengua oficial del país i la dels seus habitants. 

L'interior valencià, per avatars històrics, va sofrir un procés de substitució lingüística de l'aragonés al castellà. Ara bé, això no justifica, al meu entendre, que hàgem de considerar oficial una llengua que, en origen, no guarda cap relació amb el Regne de València, per molts segles que hagen passat, i per molta immigració que hàgem rebut.

Però sabent que és una qüestió important, em sembla de justícia preguntar a aquelles zones castellanoparlants, així com a les zones molt castellanitzades del sud de la línia Biar-Busot (per què no?) si volen seguir formant part del país, tot sabent el que he dit més amunt. Personalment, no m'importaria que algunes comarques deixaren de formar part del país, si així ho volen. Però que, els qui quedem, puguem anar fent país, i en valencià.

També he de dir que, vivint jo fòra, als darrers 5 anys he sentit més valencià a la capital del pais que a tota la meua vida. 

València i part de la seua AM té, en general, una actitud positiva amb la llengua, i en les últimes dècades, el coneixement del valencià ha augmentat molt (no tant l'ús).
      • esclata-sang694 1👍 489
        Molt bona eixa gràfica !!! Mira que tinc informació lingüística i no la tenia !! Eres un crack !!! 

Ara, no sabia que es parlava tant poc el català a Catalunya (32%)
        I això que parlen de coneixement oral del 80%. Nosaltres amb un 57% arribem al 31%

• FollUsuari sumador77.344 12 3👍 39.959
        Mare meva, per plorar. No sé ni tan sols com ens ho fem per aconseguir els resultats que aconseguim, al final té mèrit el que estem aconseguint contra el vent i contra tot.
      • maori13.073 3 158👍 6.145
        I, amb tot, guanyem eleccions al Parlament de la CAC.
    • Juan Lloris5.737 7 372👍 3.022
      Quins són els catalans ètnics?
  • Benfresc12.037 5 168👍 9.684
    No ho sé, amb el que està tothom d'acord amb mi és que la població catalana ha de créixer indefinidament amb l'entradada de més i més gent de fora, 10,12 , 16, 20, 25 milions.... Que estiguem tots ben apretadets és igual, la destrucció dels espais naturals és igual, i la llengua cata-nazi evidentment també és igual.
    • rotllan9.548 4 223👍 7.764
      Milions de persones consumint aigua però la culpa és de la sequera!!
        Els patriotes catalans hem de procrear molt.

Malauradamen fem el que fem nosaltres, la població al nostre territori seguirà augmentant, car no pararà d'arribar més i més gent de fora; estem colonitzats per un país que ens vol morts i que procura integrar a tots aquests nouvinguts a la seva idea de nació, nosaltres hem de fer el possible per integrar-los a la nostra, però amb això no n'hi haurà pas prou,la batalla dmogràfica és importantíssima i hem de parir molt per perdurar com a poble.
      De què serveix tenir més o menys milions si no tenim un govern que posi els collons sobre la taula? Mira Irlanda amb el gaèlic...
  • Toti Dau2.337 14 760👍 807
    No és tracta de nombre de persones, si no d'estatus polític.
  • SEGADOR BLAUGRANA11.410 11 180👍 1.714
    Una persona més del que sumin els colons i els inmigrants 
  • Faraday977 1👍 649
    155 milions.
  • Tico712 1👍 363
    Si no fora pel procesisme ja seriem independents i reagrupats a les comarques principatines, als valencians els cediriem camps d'arròs als balears els reubicariem a l'Empordà, etc.
  • Nova falç7.311 10 292👍 561
    Doncs depèn del ritme de procreació que tinguin els espanyols.
  • Màgor12.916 10 161👍 3.479
    El catalans som 3 milions i n'hi ha 7.5. É a dir 4.5 que no ho són.
    En falta 1.6.
  • GICA2.860 13 666👍 980
    catalanoparlant=ximpleria esquerranosa
    CATALÀ=CATALÀ
  • JautenimUsuari sumador7.261 6 295👍 3.871
    És irrellevant, no funciona així. Un grup té "majoria" (és hegemònic, més aviat) quan té una actitud ferma i intransigent, i pot fins i tot guanyar de golejada (per exemple sent només un 1%) si l'altre 99% és flexible amb ells.

Vull dir que actualment amb l'actitud que tenim uns i altres n'hi hauria prou amb un 15% d'espanyols a Catalunya perquè et segueixin sense atendre en català quan entres a una botiga. Pensar.

Link a un artícle que em sembla que ja he enllaçat mil cops, del senyor que explica millor tot això: The Most Intolerant Wins: The Dictatorship of the Small Minority
      És clar que és rellevant i molt, les dues coses són importants, actitud i nombre en un 50-50% , però estic d'acord que amb el nombre-percentatge quasi no hi podem incidir,ens agradi o no anirà entrant més i més gent de fora, i el que sí que podem i hem de fer és canviar d'actitud.
        Doncs jo sí crec que fins i tot mig milió de catalanoparlants podrien fer txapurrejar el català a 5 milions d'espanyols si tractéssin amb ells com un Aamer Anwar. És whishful thinking, però és veritat.
    • willybarna10.918 10 191👍 2.650

Jautenim escrigué:
      És irrellevant, no funciona així. Un grup té "majoria" (és hegemònic, més aviat) quan té una actitud ferma i intransigent, i pot fins i tot guanyar de golejada (per exemple sent només un 1%) si l'altre 99% és flexible amb ells.

Vull dir que actualment amb l'actitud que tenim uns i altres n'hi hauria prou amb un 15% d'espanyols a Catalunya perquè et segueixin sense atendre en català quan entres a una botiga. Pensar.

Link a un artícle que em sembla que ja he enllaçat mil cops, del senyor que explica millor tot això: The Most Intolerant Wins: The Dictatorship of the Small Minority
      Doncs el que s'ha de fer és aillar socialment aquest 15% de la població de la resta, és molt facil. Primer doble xarxa escolar, després creant xarxes propies de consum, consumint en empreses que formin part de la xarxa comercial catalana, en les quals els treballadors compleixen amb uns mínims requeriments linguístics en catala. I aixó només per comencar.

Ara bé, si es vol continuar amb la farsa el un sol poble, doncs endavant.
        No, em sap greu però no has entès res. No és només que totes aquestes propostes siguin xenòfobes, es que són reaccions passivo-agressives (com competir en natalitat, lol) que no van a l'arrel del problema ni serveixen de res.

El que s'ha de fer és exigir el català intransigentment a tot arreu on estigui marginat. I retaliar fermament davant totes les conyetes, sobrades i insults a cada dependent, cambrer o telefonista que es passi de llest fins que tant ells com els seus amos percebin que no poden fer la seva feina sense entendre i respectar els dos idiomes. I això és just el contrari que mirar de segregar-los per no haver de tractar amb ells.
        • GICA2.860 13 666👍 980
          Hem de començar per parlar SEMPRE en català a tothom. A Catalunya, en català i prou! Heu pensat mai que la llengua pot ser una gran arma?
          Però per què quasi tothom té por de fer-ho, això? Jo fa més de 30 anys que no parlo castellà, i encara no m'han agredit. No costa pas tant.
          Una anècdota:
          Botiga d'embotits. Demano un fuet. El dependent, un sudaca, diu que no m'entén en espanyol, és clar. ME'N VAIG sense donar-li cap altra explicació. Que n'aprenguin!
            Doncs mira, tampoc és ben bé això. Segons com t'ho hagués dit podries haver-te fet el simpàtic ("Ah no? I com és això? :-)") i ensenyar-li com es diu cada cosa que volies comprar, o bé muntar El Númerut® preguntant-li super sorprès que com ha aconseguit una feina de cara al públic i exigir que t'atengui algú amb qui puguis parlar abans de marxar.

S'ha de crear fricció, i per això s'ha de sortir de la zona de comfort. Fent mitja volta sense contestar no fas aflorar el problema i francament, quedes una mica autista.
            • GICA2.860 13 666👍 980
              Fa anys, feia com deies tu. Me'n vaig cansar. A Catalunya em sento ben bé en un país ocupat. No es pot viure en català. Qui va convidar els sudaques a venir? El borbó, no pas jo. Que se'n vagin!
              No, ja fa temps que no vaig amb floretes. I no hi hauria d'anar ningú.
          D'això es tracta: FER-NOS RESPECTAR.
  • willybarna10.918 10 191👍 2.650
    Som un sol popla ............  

Als nostras pulítics hu astan fent da puta mara ............. 

Ka continui la festaaaaaaaaaaa ................ ka nu pariiiiiiiiii nanus

Image result for hamster wheel animated gif
  • Roderic15.816 14 115👍 7.541
    No sé com pots tenir la barra de presumir de regionalisme.
  • atxera79 13👍 74
    No és qüestió de nombre; tampoc d'estatut oficial atès que les xifres d'Andorra tampoc no són com per tirar coets. És una qüestió de determinació. I aquesta ha estat matxucada per anys i panys d'ocupació. Ara cal assentar les bases per capgirar la situació. 
  • __32457__1.667👍 1.405
    Però a veure, tu això ho preguntes de debò o ens estàs vacil·lant? 

Així a grans trets, fa vint anys estava tot ple de maketos i parlava català la meitat de la penya.
    Sorties a comprar el pa, al barber, o al colmado, i hi havia gent de la meseta i les seves sucursals per tot arreu.

El Putxi, el d'abans, el del cigaló de ron, no el de la muntanyeta d'ara que fa excursions per Europa, va engegar una megacampanya superguais per a la normalització i tal i tal que era la òstia, i tothom parlaria el català, buah, una cosa apoteòsica, el tomàtic a tota pastilla allà, apa, una festa contínua d'immersió a tota màquina.

Doncs ara, vint anys més tard, continua estant tot ple de maketos, perquè continuen arribant, a les feines qualificades, a seguretat, a comerços, al que faci falta, jo me n'he trobat uns quants de nouvinguts, que em miren amb aquella cara així com si els parlessis en arameu clàssic, i quan els dius "Pero a ver, cuánto tiempo llevas tu aquí, joder" et diuen així mig avergonyiits "Es que acabo de llegar hace poco"i realment parles amb ells i encara tenen pràcticament la maleta per desfer. Això el que m'he trobat jo, cadascú el que es troba ja s'ho farà.

Però bé, que m'estic embolicant com el Dostoievski, vint anys més tard, amb un procés de normalització que t'hi cagues per la pota avall, et trobes que, dels ibèrics, la meitat continuen essent maketos.
    I a sobre tens un 20% de la població que ja no és ni ibèrica ni romana ni (la majoria) indoeuropea ni polles en vinagre, i quan vas a comprar el pa, al barber, o al tot-a-1-euro, tooota la penya és de països "exòtics" que com a molt et diuen "grasias amigo" si són paquis, i si són xinesos et somriuen molt i et diuen que sí a tot i després et porten la cervesa de la marca que els surt de la puntalnap. I els panxitos ja, bueeenu, aquests són més espanyolots que els conqueridors que els van "civilitzar" a cop d'espasa i de polla, mare de Déu Senyor, quina penya.

Així que, a veure, de debò, i t'ho dic sense acritud, que ja ens coneixem mínimament per aquí, què és exactament el que estàs preguntant? Perquè el fet que siguem més gent, no té res a veure amb què hi hagi més catalanoparlants, però vaja, només cal veure l'historial amb perspectiva...

Salut!

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.173.672 missatges
  • 216.713 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat