Fòrum

Esperança de cara al futur. Com seria el Parlament de Catalunya si només votessin els joves de 18 a 24 anys ?

Marc Espasa 15.332 13 121 👍 3.559
Segons el darrer CIS de comportament postelectoral:

Vot en el grup d´edat 18-24 anys: 

1. ERC: 26.7%
2. JxCat: 18%
3. CUP: 15.1%
4. Cs: 12.1%
5. Comuns: 10.2%
6. PSC: 5%
7. PACMA: 3.3%
8. BLANCO: 2.3%
9. NULO: 0.8%
10. PP: 0.3%

Pur divertimento,  posant els % que surten a un simulador d´hondt i amb cincunscripció única.

• ERC (28.13%): 41

• JXCAT (18.75%): 27

• CUP (15.63%): 23

• CS (12.50%): 18

• COMUNS (10.42%): 15

• PSC (5.21%): 7

• PACMA (3.13%): 4

•  

El futur no pinta tan malament 

Respostes

Configuració
  • maori 12.599 3 163 👍 5.839
    I els que som de l'any del "taronger"?
  • Màgor 12.666 10 162 👍 3.310
    I si només votessin els catalans?
  • GatNegre 21.412 8 66 👍 6.985
    Això no té cap mena de valor. Quan es pren la mostra de la població espanyola per fer les enquestes es fa pensar en tota la pobació susceptible de votar, és a dir entre els 18 i els 85(?) anys, amb les seves respectives proporcions. És a dir les conclusions que se n'extreuen només són vàlides per la població espanyola en el seu conjunt, no es pot extrapolar a subgrups perquè necessiten un altre mostreig.
  • Gínjol 13.865 3 144 👍 4.444
      Amb els anys el jovent es fa "més realista", normalment no pas perquè deixin de creure en els ideals que tenien sinó perquè deixen de creure en la gent que segueix eixos ideals i en la manera en què es despleguen pels partits polítics importants.
      També s'adonen que la realitat no funciona segons simples desigs o slogans.
    • llamp 47.874 17 10 👍 11.626
      O bé, troben més atractius altres ideals

Ja ha plogut molt des de la Revolució francesa, Berkeley i el maig francès i mira! trobes els mateixos gossos, encara que canviïn de collar.
          De França no bufa mai una llibertat de debò.

França malcopià la democràcia d'Anglaterra i sobretot dels Estats Units.

Però segle i mig abans de la Revolució Francesa, Cromwell, contemporani dels Segadors catalans, decapità el rei anglès filocatòlic i instaurà el domini de la burgesia comercial anglesa, d'arrel puritana (calvinista). I encara abans Holanda s'havia independitzat dels Habsburgs també via calvinisme.
          Igualment la independència americana fou de base calvinista (amb participació maçona).

No cal emmirallar-se més a França: és fins i tot anticatalà.
          Mirem cap als països protestants.
          Llàstima que la majoria del catalanam no vulgui aprendre'n res, malgrat la inutilitat present, però normal en una nació que camina cap a l'extinció.
    • the_west_rulez 14.074 3 141 👍 12.682
      És que llavors amb aquesta lògica molta gent que ara vota unionisme abans era indepe, o que abans de votar sociata votaven esquerra alternativa, i sabem que no és així.
          La tendència general, i pots preguntar-ho a gent adulta o bé entrada en anys, o bé ho pots comprovar llegint biografies, és cap al conservadorisme.

Parlo, naturalment, de percentatges majoritaris, no pas de casos escadussers o minoritaris.

“Quan tens vint anys, creus haver resolt l’enigma del món; als trenta comences a reflexionar-hi i, als quaranta, descobreixes que és insoluble”
          (August Strindberg, 1849-1912, escriptor suec).

I és també perquè veuen que, al capdavall, intentar la justícia subjectivament i sense ordre sol acabar en uns tipus de desordres que agreugen encara més les injustícies.

“Mantenir als quaranta els mateixos punts de vista que manteníem als vint és haver-se quedat apardalat durant una vintena d’anys, i prendre el grau, no pas de profeta, sinó de mocós incapaç d’aprendre, ben ple de cops però sense saber treure’n profit per fer-se més savi”
          (Robert Louis Stevenson, 1850-1894, escriptor escocès).

• the_west_rulez 14.074 3 141 👍 12.682
          Ok, però llavors, quan la població no estava tan envellida s'hauria d'haver notat que, per exemple, el PSUC hauria d'haver sigut la força més votada a finals dels 70 i a mesura que la gent es va tornar conservadora es van anar passant al pujolisme. Per aquí anava jo.
           “Als vint anys d’edat, regna la voluntat; als trenta l’enginy; als quaranta el seny”
          (Benjamin Franklin, 1706-1790, estadista, científic i filàntrop nordamericà).

L’adolescència i part de la joventut és època d’enfits ideològics (i ara també, més aïna, de musicals i de moda).
          No cal fer-ne cabal, d’aquests enfits mentals.
          Amb els primers problemes i experiències seriosos els ideals se’n van del cap (dissortadament, perquè el que caldria no és oblidar els ideals, sinó repensar-los amb més coneixement).
          Però el món rara vegada coneix la saviesa de la síntesi de les experiències, per pura mandra.
  • Compareixença 175 1 👍 471
    Ens agraden les bones notícies, i és genial que el jovent pugi indepe. Però aquest actiu no serveix de res que per alertar-nos que hem de començar a treballar pensant a llarg termini i de forma estratègica JA, cosa que l'independentisme mai ha fet. Més sabent que l'estat està disposat a fer el que calgui. 

Què passarà quan aquests joves independentistes comencin a intentar guanyar-se la vida, provant per exemple a fer producció cultural en català, i el seu progrés es vegi tallat o amenaçat per la xenofòbia o el boicot i atac de l'estat? Què passarà quan comencin a fer vídeos per explicar la seva perspectiva política, i youtube i facebook els silenciïn gràcies a les pressions de l'estat espanyol? Què passarà quan vagin pel carrer sols amb un llacet groc, i un subnormal xenòfob que li treu 10 anys amenaci o fins i tot fereixi la seva integritat física? Seguiran aquests joves donant suport a la independència, o s'amagaran per la seva seguretat i necessitats professionals? 

Què passarà quan el CNI comenci a identificar potencials futur líders independentistes, i comenci a dissenyar plans individuals per bloquejar les projeccions d'aquestes persones? O quan decideixi per exemple que ningú sospitarà d'ells quan un jove que podria haver suposat un problema en el futur mori mentre es troba d'intercanvi a un país llunya. I si l'estat comença a donar beques a estudiants i treballadors de l'estat per "facilitar" la convivència, tot facilitant posteriorment el seu registre com a ciutadans catalans? Creieu que l'estat no és capaç d'impedir que aquests joves independentistes accedeixin a llocs de treball importants en institucions, empreses, o mitjans de comunicació internacionals que puguin tenir un component estratègic important? Estic segur que els espanyols no volen un indepe com a cap de comunicació a la ONU, New York Times, o Xiaomi, tot i que per talent tindríem moltes possibilitats de que això passi. Hi ha tantes possibles formes en que ens poden fotre! Més ens val estar molt molt atents, i fer tot el que estigui en les nostres mans per prevere-les i combatre-les. 

Per uns joves que no tindran potser totes les facilitats que el sistema els ha venut, ser independentista suposa una aposta arriscada que en el context actual, tot i ser evidentment la més digna, gairebé només comporta costos desagradables que tothom voldria estalviar-se. En això l'estat està guanyant la partida. Evidentment, creure i donar suport a  la independència ha de comportar sacrificis, i segurament els joves ho aniran aprenent i assimilant. Però hem d'espavilar ja en tornar a plantar cara davant els atacs rebuts, i començar a transmetre que podem tornar a protegir i defensar els interessos dels independentistes des de vies institucionals, amb major altaveus i més recursos. 
  • Toti Dau 2.229 14 790 👍 731
    Casualment el fil l'has obert tu.
  • Biel Torrens 6.669 11 319 👍 1.483
    La demografia és molt esperançadora, l'única por que tenc és que la frustració per com s'ha portat i acabat el procés trenquin aquesta dinàmica positiva enfosquint la capacitat de seducció de l'independentisme. Evitar-ho és una de les prioritats pels pròxims anys.
  • rlborinot 5.448 11 395 👍 1.963
    Si el passat és lluita, el futur és nostre. Força quitxalla! 
  • Brioix 4.834 5 447 👍 1.374
    Veient dades demogràfiques, els nascuts a espanya es concentren de 60 anys en amunt.

Mal negoci es presenta pels partits unionistes que només volen atreure vot espanyol obertament anti-català.
      Saps tu que voten els de la franja catalana?

I els de la ocre?
      • Brioix 4.834 5 447 👍 1.374
        T'ho diuen les mateixes estadístiques.

El PSC, per exemple, té 200.000 votants en el "passadís de la mort", aka, pocs anys d'esperança de vida restants.

Per això la caiguda del PSC és i continuarà essent molt gran, perquè és estructural.
        • willybarna 10.912 10 191 👍 2.639

Brioix escrigué:

El PSC, per exemple, té 200.000 votants en el "passadís de la mort", aka, pocs anys d'esperança de vida restants.

Per això la caiguda del PSC és i continuarà essent molt gran, perquè és estructural.
          Sera una llarga agonia.

Farem 4 numeros :

Cada any moren a Catalunya al voltant de 60.000 persones, posem que el 95% d'ells son majors de 65 anys.

El PSC te més o menys un vot fidel d'un 10% de l'electorat, poc més de mig milió de vots.

Suposem que en cada elecció important voten almenys un 80% dels jubilats, el jovent s'absté molt mes, els vells sempre van a fitxar.

Aixo vol dir que cada any al voltant d'uns 50.000 votants bastant habituals deixen de formar part del cens electoral per causes naturals. El PSC als anys 80 i 90, quan hi havien eleccions espanyoles amb molta participació treia al voltant de 1 milió i mig de vots, més o menys el 30% del cens electoral.

El que votaven sempre PSC fa 25 o 30 anys ara estan majoritariament jubilats, es a dir que podriem tenir un 30% del total dels jubilats que solen votar gairebé sempre votant el PSC.

Si cada any 50.000 votants habituals se'n van, dincs el 30% d'ells serien uns 15.000 votants anuals que perdria el PSC, aixo vol dir que cap al 2030 n'hauria perdut uns 180.000 votants fixes per causes naturals i cap al 2025 poc més de 100.000, comptant desde el 2018.

Per a que el PSC tregues menys de 300.000 vots en unes eleccions al Parlament ens en hauriem d'anar una mica més enlla del 2030.

El PSC encara té corda per estona. Viu dels redits del franquisme.

Pitjor ho te el PP, doncs si entre els jubilats té un 10% dels vots, aixo voldria dir que cada any se li moren 5000 votants fixes, llavors al 2025 n'hauria perdut uns 35.000 comptant desde ara i al 2030 uns 60000. Ara té 185.000 vots al Parlament, a aquest ritme, podria comencar a esdevenir extraparlamentari a partir del 2025.

Brioix escrigué:

El passadís de la mort és una mica llarg, més de 10 anys.
          Clar, i nosaltres no en tenim a l death arrow oi?

Si són les tietes les que estan trepitjant els carrers mentre "la joventut" es va reunint per teoritzar
  • Sóc jo 1.301 1 👍 1.279
    Doncs no hi ha gaire esperança. L'independentisme tindria com a molt 23 diputats.
  • Desperdicis 7.487 12 288 👍 1.209
    Jo és exactament el que percebo al meu voltant. Tinc forces amics o companys de feina independentistes, però de pares espanyols. Per molta sang espanyola que tinguis, si tens dos dits de front, ningú hi vol passar ni un segon més a Espanya. 
    Alguns dels meus avis també eren espanyolistes, dels que no van aprendre ni a dir "bon dia" després de 40 anys vivint aquí, però tots els nets som independentistes.
    Ara bé, molts d'aquests independentistes de primera generació, com el meu pare, són dels primers que podem perdre si no es fan les coses bé, com ara està passant. Així que no ho podem deixar tot a la demografia, cal no fer l'imbècil per tal d'assentar tota aquesta part del vot independentista. 

Desperdicis escrigué:
      Jo és exactament el que percebo al meu voltant. Tinc forces amics o companys de feina independentistes, però de pares espanyols. Per molta sang espanyola que tinguis, si tens dos dits de front, ningú hi vol passar ni un segon més a Espanya. 
      Alguns dels meus avis també eren espanyolistes, dels que no van aprendre ni a dir "bon dia" després de 40 anys vivint aquí, però tots els nets som independentistes.
      Ara bé, molts d'aquests independentistes de primera generació, com el meu pare, són dels primers que podem perdre si no es fan les coses bé, com ara està passant. Així que no ho podem deixar tot a la demografia, cal no fer l'imbècil per tal d'assentar tota aquesta part del vot independentista. 
      Una pregunta :

- Vas ser escolaritzat durant la primaria i la secundaria en un entorn amb bastants companys catalanoparlants a la teva clase/escola?
      • Desperdicis 7.487 12 288 👍 1.209
        Al meu cole crec que els catalanoparlants rondavem el 90%, per tant és un entorn òbviament poc representatiu, però tant a la uni com a la meva feina hi ha gran majoria de gent del Baix Llobregat o d'altres zones poc catalanes. 
      Treballo a un museu i se'm posa la pell de gallina veure a grups de nens que amb prou feines passen de la pubertat i ja duen xapes de "Llibertat pels Presos Polítics". Jo amb 13 anys era molt menfotista.
  • Indiclm 1.480 1 997 👍 434
    Cada any això s'aproxima més a la realitat yay! Jo enguany ja puc votar (bé, a partir del juny)
  • RexMontcada 706 2 👍 766
    Doncs que una quarta part del jovent (se suposa que la demografia més radical usualment) voti ERC, no és molt esperançador. Mai veuré l'atractiu dels partits socialdemòcrates ambigus. Suposo que és com el vot segur: no m'importa a qui votar, però sóc d'esquerres perquè em diuen que esquerres=bo, però els dolentots de la CUP em fan por perquè a la tv diuen que són criminals. 

Respecto als que són socdems convençuts, però als que en voten perquè sí, no els entendré mai. I això es pot aplicar a qualsevol altre posicionament, però actualment està de moda la socdem.

A nivell de indepes (que no nacionalistes) vs. espanyolistes, em sembla decent aquesta projecció. Igualment, com deien més amunt, els secessionistes ferms només tindrien 23 escons.
      Respecto als que són socdems convençuts, però als que en voten perquè sí, no els entendré mai. I això es pot aplicar a qualsevol altre posicionament, però actualment està de moda la socdem.

Però és que sempre ha estat així, fins i tot en l'època en que "tot Nech" s'afiliava a la CNT. 
  • Unitat i Orgull 8.291 9 263 👍 3.882
    A mi això no em diu gaire.

Primerament jo això no ho veig on visc, on més indepe veig és en el rang de 30-40.

Després dic que no em diu gaire això pq el jovent a vegades és molt cambiant, si d´aquí 10 anys han passat coses que fa que decaigui l´independentisme, potser la majoria d´aquests que ara voten partits indepes voten partits no indepes. O potser algun partit que ara és indepe en 10 anys no ho és i el voten.

Les coses poden cambiar molt.
  • Tobies 19.617 14 76 👍 10.917
    Enllaç a la font?
  • El_Drac Usuari sumador 7.559 5 284 👍 4.011
    Els anys de mobilització han afectat a tota una generació que no canviarà de ideals, l’independentisme es latent i pacient, i amb el temps serà majoritari ja que l’adscripció nacional espanyola es reduirà dels nascuts fora de Catalunya.

De la mateixa forma que l’avui és el fruit de la llavor del passat també el que hem fet i hem de fer en el present afectarà al futur, siguem-ne conscients.

El_Drac escrigué:
      Els anys de mobilització han afectat a tota una generació que no canviarà de ideals, l’independentisme es latent i pacient, i amb el temps serà majoritari ja que l’adscripció nacional espanyola es reduirà dels nascuts fora de Catalunya.

De la mateixa forma que l’avui és el fruit de la llavor del passat també el que hem fet i hem de fer en el present afectarà al futur, siguem-ne conscients.
      Aixo no t'ho creus ni borratxo, amb perdó. D'aqui a 10 anys, la gran majoria dels joves castellanoparlants de Bellvitge o de Cornella que tinguin entre 18 i 25 anys seguiran votant unionista perque el seu contacte amb la catalanitat haura estat minim, com ha passat en els darrers 40 anys. La pujada, si es que hi és, seria en tot cas mínima.

Com que el seu entorn d'escolaritzacio no canviara en els propers 10 anys, llavors la catalanització no els hi arribara en la immensa majoria dels casos, es trist pero és el que hi ha. No hi ha voluntat real de catalanitzar grans contingents de nanos de llengua materna castellana, per aixo es continua fent el mateix que durant el pujolisme.

Per a que canviar, si el regim del 78 dona tan bones prebendes als polítics professionals de Convergencia i Esquerra?  Pero aixo segur que tú ja ho saps prou bé.
      • Marc Espasa 15.332 13 121 👍 3.559
        Peró si aquest estudi diu exactament el contrari de la teva teoria.

Evidenment no tots els joves de Cornellà serán ni son indepes (i un grapat seran ulta espanyolistes) però tot i viure en entorns no catalanitzats i amb la inmersió que tan critiques ni ha molts que si que ho són i ho són moltissim més que els seus pares i avis.

I si als 18 anys són idepes i als 40 ja no ho són, el problema no està en la escola com no pares de repetir.

Marc Espasa escrigué:
          Peró si aquest estudi diu exactament el contrari de la teva teoria.

Evidenment no tots els joves de Cornellà serán ni son indepes (i un grapat seran ulta espanyolistes) però tot i viure en entorns no catalanitzats i amb la inmersió que tan critiques ni ha molts que si que ho són i ho són moltissim més que els seus pares i avis.

I si als 18 anys són idepes i als 40 ja no ho són, el problema no està en la escola com no pares de repetir.

Veurem com evoluciona la cosa en els propers 5-10 anys. No vull fer més valoracions, atés que desde el primer d'Octubre hem entrat en un nou escenari i tot el que puguem dir tu o jo, només son especulacions.
    De totes maneres, trobo més esperançadora la notícia que he penjat no fa gaire estona.
  • Tioronnie 2.490 5 732 👍 1.151
    Un no sempre vota el que va votar quan tenia 18 anys. Aixó no és garantia de rés, pero si que és veritat que els joves catalans cada vegada son més indepes. 

Tioronnie escrigué:
      Un no sempre vota el que va votar quan tenia 18 anys. Aixó no és garantia de rés, pero si que és veritat que els joves catalans cada vegada son més indepes. 
      Els que es consideren ells mateixos catalans, segur que si, pero d'entre tots els que viuen a Catalunya amb dret a vot ho dubte. 
  • hyaenodon 3.418 2 593 👍 1.133
    Diria que estàs utilitzant dades en brut sense ponderar. Són IDVs sectoritzades per edat. No estan ponderades. El resultat és irreal.

Publicitat

Fòrums

• 9.140.193 missatges
  • 215.621 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat