Fòrum

Quina manera hi ha per a que un negoci mostri que és multilingüe?

enyor975 9👍 220
Si un negoci a Catalunya vol mostrar que li dóna importància ser multilingüe, és a dir, que parla en un perfecte català, anglès i castellà, al menys, quines maneres té de fer-ho?

Al món, s'han intentat fer coses d'aquestes de manera coordinada. Per exemple, les denominacions d'origen amb els vins: són una "etiqueta" que els compradors fan servir en les seves decisions.

A Catalunya, jo em trobo que hi ha molts negocis que no li donen cap importància a ser multilingües, i aquests són gairebé en el 100% dels casos monolingües castellans.

I també hi ha negocis on si tu parles en català, al final potser et parlen en català, però en catanyol, que és una cosa estranya que fa mal a les orelles.

Hi ha alguna manera de mostrar al món (estil DO) que ets multilingüe? I això ho diria no només per a negocis, sinó també per a escoles, acadèmies i tot tipus d'institucions. 

Quelcom en positiu. I quelcom que hom hagi de demostrar. Per exemple, que calgui que tots els treballadors tinguin un nivell nadiu de les llengües (a diferència del famós nivell C de català, que el passa gent que no parla bé la nostra llengua).

Potser l'ANC i Òmnium podrien fer quelcom al respecte?

Respostes

Configuració
  • Arkitekte4.440 2 477👍 4.182

Amb una cosa així?

• enyor975 9👍 220
      No, amb una cosa aixina, no. Els símbols han de ser creïbles i representar "de tot cor" (pun intended) allò que diuen voler representar. I clarament, aquest símbol és una mentida, degut que representa el contrari del que diu dir.

Degut que tothom a Catalunya parla castellà, la idea seria definir els negocis on parlar en català no representa cap problema pels clients, a diferència de molts negocis avui dia a Catalunya.
      • Turanga_Leela29.359 6 33👍 7.513
        No sé, una cosa és treballar la imatge i una altra que tothom en una empresa parli 3-4 llengües... No és tan fàcil si parlem d'empreses amb molta gent treballant-hi. Si parlem d'empreses petites... Doncs també depèn del càrrec i nivell d'especialització que tinguin els treballadors i la necessitat de què aquests atenguin el negoci de cara al públic.

Les pàgines web per exemple és fàcil tenir-les en diferents llengües perquè són eines lingüísticament estàtiques. Els treballadors, en canvi, és una altra història.
        • enyor975 9👍 220
          Bon comentari. Jo pensava més en empreses petites. Per exemple, empreses com Caixabank o Gas Natural, tothom ja sap de quin peu calcen. No calen certificacions al respecte.

Jo pensava en petits professionals, com advocats, notaris, consultors ... que potser necessites de tant en tant. I llavors, potser tries un, i te n'adones que no parlen en català, i això no t'agrada. En canvi, si hi hagués una manera de buscar negocis que li donessin importància a això, entre dos advocats que no coneixes, doncs potser tries el que ha treballat el concepte multilingüístic.

Igualment per a petites botigues. De fet, actuaria una mica com a certificació de qualitat.
      • Raico516 2👍 223
        La bandera espanyola la representa totalment!

El pollastre és fora per questió de píxels i tal
  • __32541__109👍 38
    L'únic idioma que cal posar és l'espanyol. Que es fotin els guiris, si jo tinc que aprendre la seva merda de llengua cada cop que vaig al seu estercoler de paisos (hi he viatjat, creiem-me) ells haurien de fer el mateix quan van al nostre.
    • Pavel_Korchagin2.906 2 660👍 5.885
      I tu quan aprendràs a escriure en català? Ja t'has apuntat al curs intensiu d'infiltració a fòrums del CNI?
      • __32541__109👍 38
        S'ha de ser pringat per pensar que un agent del CNI que es volgués infiltrar al racó adoptaria la identitat d'un troll espanyolista garrulo que ni tan sols domina el catala en comptes de la d'un indepe supercompromès i amic de tothom que sempre t'està fent cumplits i fins i tot et corregeix les errades ortografiques.
    • EPS60.481 13 8👍 9.316
      Encara que sigui per pura qüestió de marketing d'afinitat, és interessant tenir en compte la llengua dels demés.
    • Raico516 2👍 223
      La única llengua que cal posar és el català, no el castellà. Si els negocis es volen ampliar a altres llengües (tot el meu suport) llavors que ho facin, però per igual, no només amb una.
  • Raico516 2👍 223
    Catalapp, però com no es publiciti i generalitzi...

Publicitat

Fòrums

• 9.207.234 missatges
  • 217.958 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat