Fòrum

Noves eleccions i Puigdemont president?

enyor 975 9 👍 220
E?? ha mostrat clarament la traïció a Catalunya que portava anys coent. En aquest fil, es pot veure que jo mateix, enyor, he predit això durant molt de temps. Des de partidaris d'E?? se'm va insultar i denigrar, sense que ningú sortís a defensar-me aquí. Els que em van insultar i denigrar han vist com el seu partidet, E??, traïa a Catalunya, i entre defensar el país i defensar el seu partidet, han triat (com no podia ser d'una altra manera) el seu partidet.

E?? ha jugat de manera intel·ligent les seves cartes: com que ells volen paguetes provinents d'un pacte d'esquerres, ara intenten que els Comuns i el PSC "s'apropin". Per tant, clarament passen d'un procés republicà, a un procés d'esquerres, on la república desapareix (excepte dels seus discursos) i ells tenen paguetes i pressupostos públics pels seus amiguets. I protestaran molt contra Madrid. Molt.

Aquesta estratègia és intel·ligent perquè aparentment desactiva els darrers republicans que queden: en Puigdemont i els seus. Igualment, les CUP, que salivegen en una "unió de les esquerres".

Però sembla que en Puigdemont tingui una altra opció: forçar unes noves eleccions i presentar-se com a candidat. Dintre de JxCat (o semblant). Arribarien els polítics d'E?? i del PDeCAT a negar-li-ho? Tot i que ho volguessin amb tot el seu cor, crec que seria molt difícil d'explicar-ho a la gent. En una divisió entre partidaris de Puigdemont i partidaris de la partitocràcia E?? + PDeCAT, només perdria Catalunya (i Puigdemont guanyaria de carrer, però probablement no arribaria a tenir 68 escons per ell sol).

La pregunta és què farien els Comuns i el PSC. Bé, el PSC ja ho sabem. Però una part dels Comuns? I inclús, les CUP. No seria un "el partit del President" la millor manera d'unir al poble de Catalunya? Allò que ens uneix no és "ser d'esquerres". L'esquerranositat ens divideix, perquè hi ha molts catalans independentistes que no són d'esquerres. Però el suport al nostre president sí que ens uneix a tots (excepte als líders d'E?? i del PDeCAT, clar).

Podria ser aquesta la solució?

Respostes

Configuració
  • dumis 1.785 5 907 👍 1.067
    A mi m'agradaria que si anem a eleccions, cosa que en el fons és el que voldria, no ens dediquem a debatre i debatre fins a l'infinit i a donar pistes. Ni debats a forums, ni comentaris, ni entrar en provocacions, ni comentar enquestes amanyades.. Jo faria unes eleccions SILENCIOSES (el nostre silenci és el que més mal els pot fer) i aquell dia senzillament aniria votar.

No xarrem, PARLEM A LES URNES.  

Jo he après la lliçó i no penso entrar a comentar més a qui cal o no votar. Si vols que surti bé no donis pistes.

Si avui dia les guerres es guanyen a les urnes em sembla de burros explicar estratègies o intencions. Amb mi que no contin.

Ens veiem el dia de les eleccions. 
    • Estatpropi Usuari sumador 157.134 10 1 👍 23.818
      Ens veiem el dia de les eleccions

No ens hi veurem. 
      • Columbo 1.264 2 👍 1.759
        A les darreres eleccions vaig intentar convence't per tal que votessis.
        No sé si ho vaig aconseguir.

En aquestes no et molestaré amb el tema. Ja n'hi ha prou. Si no vols votar, ho entenc perfectament.
          Em va convèncer una persona (no raconaire ), però ja li vaig dir que era l'última pantomima autonòmica en la que participava.
            Jo contiuaré votant mentres ningú dels d'adalt sigui tan ruc com per acceptar el que vol Espanya i formi Govern a Catalunya.

Si és declarar la independència o anar fent eleccions sense formar un Govern (que és el que Madrid voldria), jo m'hi apunto. Millor anar veient com guanyen els sobiranistes i que la situació no es desencalla. Quin remei.

Quan formem un Govern, com vol Madrid, i tornem a l'autonomisme, jo ja ho guardaré tot en un calaix.
            • freezamite 11.081 9 185 👍 4.937
              I com penses declarar la independència sense investir un President?
              A més a més, tota aquesta bajanada que anar a eleccions és no acceptar el 155 quan anant a eleccions precisament és com s'asseguren el control total de les institucions catalanes pinta a botiflerada de les grosses.

Anirem a eleccions fins que ERC i CUP deixin de sumar més que el PDCat, que veient la quantitat de tietes i cunyats que hi ha encara entre l'independentisme segurament serà a les següents eleccions. I llavors processisme, és clar.
                Que no tenim un president ho diu Espanya fent servir unes lleis que ja van quedar anul.lades pel Parlament de Catalunya.
                Que Espanya convoqui i cessi, no vol dir que Catalunya ho hagi d’acceptar. Si volem ser independents, potser que ens comportem com a tal.
  • Sau de Treviac 4.286 1 495 👍 4.549
    No m'agraden moltes coses de les que has dit. Parlar de traïcions no ens porta enlloc, bé sí, a una guerra civil entre independentistes que ens farà molt mal.

Responent a la teva pregunta, el problema del que planteges és el següent: la Junta Electoral, per pressions del govern espanyol, ara ja no permetrà que presos i exiliats es puguin presentar. Ara ja no tornaran a repetir el mateix error que el 21D.
    • enyor 975 9 👍 220
      En Puigdemont no s'hauria de presentar, necessàriament. Només ser-hi clarament, als mitjans. Que no aparegui a les butlletes de votació és poc rellevant.

I es pot ser President sense tenir un escó, oi?

O es podria crear una figura de president paral·lela. De fet, que no tinguem dues figures, President i Primer Ministre, és sorprenent. Potser és el moment de començar a canviar-ho.
    • enyor 975 9 👍 220
      La guerra civil entre independentistes la crea E??, quan:

- Canvia el mandat popular sense un mandat popular, perquè els surt de la vagina
      - Traeixen el President de Catalunya
      - Lluiten per una unió de les esquerres, en comptes d'una unió a Catalunya: prefereixen el PSC que a en Puigdemont!

Dir això no és una guerra civil. Dir això és demanar a aquells d'E?? que encara tenen una mica de dignitat que enderroquin els seus caps, i els substitueixin per gent digna.
      • Sau de Treviac 4.286 1 495 👍 4.549
        Saps què? Que hi hauran independentistes que diran que els traïdors són JxC i altres independentistes diran que els traïdors són els de la CUP. En traurem res de positiu, d'aquest cainisme?
        • enyor 975 9 👍 220
          No tot són opinions. A mi no m'agraden gens les CUP, gens ni mica, i probablement sóc una de les persones a Catalunya a qui menys li agraden les CUP. Però no considero que sigui traïdors. En canvi, E?? sí que són traïdors. Això són dades objectives.

Si ara els líders d'E?? diuen que JxC són traïdors, que ho diguin. I llavors que la gent els escolti, pensi si el que diuen té sentit, i que acabin votant al respecte.

El gran problema és que E?? sap que la seva estratègia és molt bona: encara que en Puigdemont es presentés i guanyés de molt, sempre hi hauria algú (els de E??, les seves famílies, i tots aquells el sou dels quals depèn d'E??, que són molts) que votarien a E??, i això faria perdre alguns escons essencials per a Puigdemont.

Per això l'estratègia d'E?? està ben dissenyada. Però en Puigdemont podria contraatacar creant un nou partit (estil com a Escòcia) que escombraria a E?? del Parlament, i encara més important, dels municipis l'any vinent. I si amenaces a E?? de perdre paguetes, llavors les alarmes sonen a E??. 

Possiblement aquesta és la millor arma que té Catalunya: l'amenaça que E?? perdi les paguetes i que puguin desaparèixer com a partit, perquè si les llagostes que formen la seva cúpula veuen que deixaran de cobrar la seva pagueta, marxaran del pseudo-partit més ràpid que un llamp.
            Que no consideres traïdors la CUP? Au va home, que quan es negaven a aprovar els pressuposts estic convençut que eres el primer d'insultar-los.

Mira, aquí les úniques rates sou els ConverBoys, sempre llençant merda per engrunes autonòmiques i rebentant tots els compromisos que ens apropen a la independència.
        No, les guerres civils entre independentistes les comenceu totes els cunyats.

Contra ERC per la llista unitària (amb vosaltres controlant-ho tot, és clar. La llista unitària de debò, la que no tenia polítics, vau ser els únics que no la vau voler).

Contra la CUP per imposar President.

Contra la CUP pels pressuposts (us va sortir malament aquesta, en van poder rascar l'1-O).

I ara contra ERC per no investir a PuigdeMas.

De quin mandat popular parles si es pot saber? Del mandat popular que fan que dins l'independentisme ERC i CUP sumin més? O del mandat que tenia Puigdemont de tornar per ser investit, tal i com HAVIA PROMÈS EN CAMPANYA, i que es va petar amb la mateixa facilitat que es va petar el compromís de declarar la independència el 10-O?

Perquè parlem clar, aquí si encara no som independents és per les vostres botiflerades constants. El 10-O ja vau demostrar que sou uns traïdors passi el que passi i que amb vosaltres a davant la independència no arribarà mai. Qualsevol cosa que vagi encaminada a fer-vos perdre la poltrona és necessària perquè l'independentisme tingui cap possibilitat.
    • cristinon 23.003 9 56 👍 1.141

tens rao

barallar-nos entre independentistes seria la cosa mes ase que podriem fer, jo no hi contribuiré perque l´indepe que faci això es comportará com si fos un unionista
  • gerd 8.574 12 253 👍 1.493
    A mi m'agradaria que algú m'expliqués, si ara no podem investir en Puigdemont, què canviaria amb noves eleccions.
  • soldat Svejk 16.749 7 103 👍 3.999
    realment us queden quatre dies als convergents i al vostre relat postfranquista que, amb el psc, havieu mantingut de manera hegemònica a la CAC... A partir de la caiguda de Mas s'ha abandonat el partit (ara pdecat per vergonya del pujolisme) i tot es juga a puigdemont, que va sortir del res per ser l'únic sobiranista amb certa credibilitat en aquella sucursal d'abertis... bé. 

Has tornat per obrir aquest fil? 
    • enyor 975 9 👍 220
      És increïble que els traïdors d'E??, en comptes d'amagar-se en una cova durant anys després del que han fet els seus dirigents, tinguin la immoralitat d'atacar aquells que van encertar en predir la traïció del seu partidet de merda.

Sou escòria. El poble de Catalunya només tindrà l'opció d'alliberar-se el dia que totes les esquerres de merda desapareguin del Parlament.
      • the_west_rulez 14.304 3 139 👍 13.005
        D'entrada, sóc simpatitzant declarat de la CUP i sols he votat ERC un cop a ma vida (26J) i després del que estan fent no els torno a votar ni que em paguin, almenys a curt termini. De fet si la CUP no es presenta a unes eleccions tendeixo a votar coses estranyes o a quedar-me a casa, amb l'excepció del vot a ERC que he dit.

ERC l'està pifiant i ben pifiada, no t'ho nego pas; la diferència és que les crítiques que fem alguns cap a ERC les fem perquè està llençant per la finestra el capital humà aconseguit durant anys i la possibilitat de que un partit d'esquerres (o en el seu defecte, no-convergent i de centralitat dins l'independentisme) lideri el procés per tancar les boques als comuns i a l'esquerra espanyola en general, mentre que vosaltres ho feu perquè hi veieu un rival directe a eliminar, i els seguireu llençant merda ho facin bé o ho facin malament fins que ERC torni als 15 diputats.

Tranquil, estarem més a prop de la independència el dia que es faci un test de puresa de sang als catalans.... Dissimula una mica, que el teu discurs de converbot histèric és massa 2015. Avui dia, alguns com a mínim es fan passar per cupaires per guanyar una mica de credibilitat.
  • Sam Belluga 3.720 3 550 👍 8.824
    A frikonaires. Usuari, fil, i partit.
  • Xulomander 5.751 3 371 👍 6.046
    Esquerra ens ha traït, si Puigdemont fos president hauria declarat la indepen...

Oh.
  • EPS 59.808 13 8 👍 8.575
    Noves eleccions i Arrimadas presidenta.
  • AviMarcelinero 11.144 5 184 👍 5.068
    E??

Ni amb el tripartit de Montilla s'havia avançat tan en l'alliberament nacional de Catalunya.

La versió 2.0 de la pluja fina = aixamplar la base serà la definitiva.

Aquesta vegada trenquem definitivament els jous.

• enyor 975 9 👍 220
      Veurem, això d'eixamplar la base. Certament, no es pot descartar de manera concloent. Però si els Comuns no s'han tornat independentistes després de tot el que ha fet Madrid, em sembla que seran ells els que ens "eixamplaran". Fins ara, hem tingut molta sort, tot ens ha sortit de cara. Però com els Comuns trobin una excusa per a criticar-nos que sigui mediàtica, ja hem begut oli, amb l'"eixamplament".
  • Biel Torrens 6.684 11 321 👍 1.504
    Ostres quina droga més dura. Poder convergència no ha complert una promesa o un pacte en sa vida però cal reconèixer que almenys els seus camells sí que donen el que prometen.
  • Lluísfrancesc 11.977 8 168 👍 10.565
    La solució és que et quedi una mà enrampada al teclat i l'altre al forat del cul, que és d'on treus tota la merda que aboques aquí.
  • enyor 975 9 👍 220
    És brutal la quantitat d'indecents membres del partidet E?? que hi ha per aquí. Són plens d'odi, perquè se n'adonen que han estat traïts en allò més profund que té el país, però no ho poden dir, perquè si no, perdrien la pagueta. I amb la pagueta no s'hi juga.

Sou escòria. I uns traïdors al país.
  • lluisbg 23.734 3 49 👍 5.541
    Si voleu entregar el Poder a la Inés Arrimadas i a Ciutadans, doncs eleccions
    • enyor 975 9 👍 220
      Ara els catalans tenim por de la democràcia???

No, digueu el que realment és: que veieu la pagueta aprop, i no voleu deixar-la, ara que Madrid us la dóna.
    • Baluard de Sant Clara 1.316 2 👍 1.954
      Ho dius amb coneixement de causa o tens la mateixa seguretat que jo en dir que en KRLS treuria majoria absoluta amb 135 escons?
        Les passades eleccions ja les va guanyar Ciutadans i la suma de JxC, ERC i CUP van donar una majoria absoluta ''teòrica´´, ajustada
        • enyor 975 9 👍 220
          Sí, i van ser unes eleccions a nivell d'emergència nacional espanyola, amb els espanyols dient que si guanyaven els catalans, l'economia catalana s'enfonsaria i ells perdrien les seves feines.

Ara, inclús els espanyols que mai miren els mitjans catalans, han vist que tot i que han guanyat els catalans, l'economia catalana creix inclús més que l'espanyola.

Per tant, no tindran l'incentiu d'anar a votar per a preservar la seva feina. Crec que molts van votar a les darreres eleccions amb aquesta idea, no perquè siguin espanyolistes de cor, sinó per la butxaca.

En conseqüència, i com que suposo que tots els catalans votarien català, els resultats serien molt probablement millors per a nosaltres.

Sense comptar que hi hauria votants del PSC que es passarien a d'altres, després de veure el que han fet a Madrid, i la reacció alemanya, que ha mostrat clarament que el govern espanyol actua amb ànim de venjança, i no pas per a fer respectar la llei.
    Les eleccions son totalment evitables investint Puigdemont President
  • kinhomar 393 5 👍 65
    No comparteixo l'estrategia d'ERC però si ells creuen que aixi sumaran nous independentistes entre els feixistes doncs no hi perdem res per estar uns mesos sense un govern que no farà res
    • enyor 975 9 👍 220
      E?? vol un govern. I un govern on:

1. Ells manin, tot i que el poble català va dir que volia que manés Puigdemont
      2. Hi hagi paguetes per ells, garantides per Madrid si ells són bons jans. Ara bé, tindran tot el dret per a queixar-se. I queixar-se molt! Els discursos de queixa seran excepcionals.
      3. Un govern que traeixi el mandat popular de Catalunya, que era, i és, implementar la República
      4. Carregar-se el PDeCAT, i de pas Catalunya, amb la indignitat de (1) i (3), i guanyant (2)
  • Rigel 60.404 10 7 👍 28.576

• Sukhoi 426 👍 707
      I hi havia qui creia que els erquians estaven obrint els ulls... 

Venen eleccions i ara han de traure la bandereta independentista, no siga cosa que la gent els tire de la poltrona per haver fet els botiflers els darrers mesos.
      • enyor 975 9 👍 220
        Ja ho deuen tenir apamat amb els seus amos de Madrid: "ahora me dejas sacar la banderita independentista porque vienen elecciones, pero luego no te preocupes, que lo arreglamos".

Publicitat

Fòrums

• 9.159.007 missatges
  • 216.244 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat