Fòrum

Em recomaneu una impressora domèstica?

Lyuh Woon-hyung2.265 3 781👍 2.223
Que surt millor, tòner o làser? vull comprar-ne una només per imprimir textos, que em permeti imprimir el màxim de pàgines possible per cartutx (o tòner o com es digui)...es que no en tinc ni idea d'impressores

algú en sap res??

Respostes

Configuració
  • grava2.926 1 651👍 4.354
    No sóc en absolut expert, només explico la meva experiència com a usuari: passar de la impressora de tinta al tóner va ser un descans, un alliberament, oblidar-se de problemes de tinta seca i cartutxos que s'acaben a cada instant. Nosaltres no necessitem imprimir a color, vàrem comprar una brother laser fa 4 ó 5 anys i encara tenim la mateixa i funciona força bé, impensable amb tinta... a més hi ha tóner compatible i surt bé de preu, des del meu punt de vista tot són avantatges i si de ocasionalment cal imprimir alguna cosa a color es va a una botiga d'impressió i llestos.
    • SantaSofia446 5👍 150
      Dic el mateix. Farta de cartutxos de tinta em vaig comprar la Brother laser i és meravellosa. Només imprimeixo en b/n, que ja m'està bé, la qualitat és immensa i dura el tóner... 

No m'ho pensaria. Si no recordo malament, la vaig comprar al Bureau Vallée. 
  • Pavel_Korchagin2.659 1 694👍 5.072
    Depèn del volum d'impressió mensual, color o blanc i negre, una o dues cares automàtica, si et cal poder imprimir DIN-A3, de la qualitat d'impressió, si necessites escàner, fer còpies, conectar-la per wifi o per cable, ...

Si només imprimiràs els textos en blanc i negre i A4, et surt a compte una impresora làser com aquesta:
    https://www.brother.es/impresoras/impresoras-laser-monocromo/hl-l2310d
  • FocViuUsuari sumador6.517 9 331👍 1.148
    Depèn molt de l'ús que en vulguis fer, però si només vols blanc i negre pots plantejar-te'n una de làser. Diuen que és més fiable i a la llarga et surt més a compte (clar que pots trigar pocs mesos o diveros anys a amortitzar-ho, depenent del volum de pàgines que imprimeixis), però la qualitat d'impressió dels models econòmics és inferior a la tinta.

Si la volguéssis en color, el preu de les làsers ja és més alt (a partir de 150-200€ mínim) i els tòners de color crec que trigaràs molt a amortitzar-los... no he fet els càlculs, però per a per a ús domèstic et recomano tinta. Fa poc li vaig fer una comparativa per un familiar que necessitava una impressora a color, l'enganxo per si a algú li fa servei:

Cal tenir en compte varies coses:

- Vols escàner? La resposta suposo que és sí 100%.

- Vols imprimpir en color? Suposo que la resposta també és sí... però no ho veig tant clar! Vols imprimir gaire en color, o només molt excepcionalment?

- Quan vols que et duri la impressora? Sí, mala notícia. Sembla que la gran majoria de marques fan les impressores pensant en que durin poc més de dos anys... davant d'això tens dues opcions:  a) comprar-te una impressora de fireta però molt barata, amb l'objectiu que aguanti aquests dos anys (si pot ser)  b) comprar una impressora bona (amb bones referències), que a més tindrà millors prestacions (imprimir a doble cara per exemple), i resar que duri força.

Doncs bé, en funció del que hagis pensat (i del factor final, el preu!), et recomano el següent:

- Canon Pixma MG2550S (33,86€). La més barata... molt senzilleta. No imprimeix a doble cara, i el cartutxo de tinta de color és compartit (3 colors en 1 cartutx). https://www.amazon.es/Canon-Pixma-MG2550S-Impresora-cartuchos/dp/B01JIIF2MA/ref=sr_1_12?s=computers&ie=UTF8&qid=1520677538&sr=1-12&keywords=impresora

- Canon Pixma MG3650 (50,90€). Aquesta és una mica millor. Imprimeix a doble cara i té wifi, però el cartutxo de color és compartit. L'alimentador de paper no sembla gaire pràctic. https://www.amazon.es/Canon-PIXMA-MG3650-Impresora-multifunci%C3%B3n/dp/B012BJXI7O/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1520678366&sr=8-3&keywords=canon+pixma+mg3650

- Canon Pixma 5750 (61,23€). Aquesta és encara millor, i ja te cartutxos de colors separarts. L'alimentador de paper no tinc clar si et serà pràctic. https://www.amazon.es/Canon-PIXMA-MG5750-Impresora-multifunci%C3%B3n/dp/B013OQJMD2/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

- Brother DCP-J562DW (84,90€). Una bona màquina. Compleix tots els requisits (escanner, dobla cara, wifi, cartutxos separats...) i Brother és (suposadament) la marca més fiable, la que dura més. Té una safata de paper interior. https://www.amazon.es/Brother-DCP-J562DW-Impresora-multifunci%C3%B3n-tinta/dp/B014SXB72Y/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

- Brother MFC-J480DW (89€). La millor que he mirat. Com l'anterior, però imprimeix més ràpid i té un alimentador superior que sembla pràctic per escanejar i fer fotocòpies. Nivell oficina (de sobretaula). https://www.amazon.es/Brother-MFC-J480DW-multifunci%C3%B3n-autom%C3%A1tica-alimentador/dp/B015ZXN4KY/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

Dir-te que totes les impressores que he mirat tenen consumibles compatibles barats i de bona qualitat, i que tenen un preu per pàgina teòric entre el 0,043€ i els 0,028€ amb els cartutxos oficials de llarga durada.

Per cert, al final es va comprar la Brother MFC-J450DW, i la veritat és que de moment va molt bé. Bones prestacions i bon funcionament. Jo et recomanaria aquesta marca (tant amb tinta com amb làser), tot i que sempre pots tenir mala sort i que et toqui una màquina xunga
  • AltairRC1.924 862👍 1.292
    Jo tinc una HP de tinta amb escàner de fa potser 10 anys, he fet el grau i dos màsters amb ella, imprimint la tira i més i està com una campiona funcionant en windows 10 amb els drivers de windows XP perquè ja no l'actualitzen. Amb OS X si que hi ha drivers però no em funciona l'escànner. Compro cartuxts compatibles dobles a 10 euros i si de tant en tant necessito imprimir un esquema en color doncs també puc, en fi molt content.
  • Tuixec3.753 9 544👍 1.596
    Per la meva experiència, no penso comprar cartutx mai mes. S'assequen si no els fas servir, cada cop que la impressora decideix que un cartutx s'ha acabat gastes tinta calibrant i el preu acaba superant per molt el de la impressora.

En tot cas tria la impressora pel preu dels recanvis i no pel preu de la impressora.
  • AiguardentUsuari sumador4.126 8 509👍 1.072
    Epson Collie. És noble, lleial i molt dòcil.
  • Pavel_Korchagin2.659 1 694👍 5.072
    En general, per oficina i textos: laser. Brother és la marca que domina les impresores làser a nivell domèstic, i dóna una bona qualitat preu i tres anys de garantia.

Si, per alguna raó, prefereixes la injecció de tinta (tot i que no és el teu cas), recomano la gamma EcoTank de Epson https://www.epson.es/products/printers/inkjet-printers/consumer/ecotank-et-3750
  • ziol7.290 15 293👍 2.745

Fa anys, des de 2005 més o menys, que faig servir làser blanc i negre, ara una Samsung ML-310ND, que ja m'ha fet 15.000 pàgines, la major part llibrets per a terceres persones i cartells, perquè per a mi m'imprimeixo molt poc. Abans de la Samsung havia tingut una Ricoh i una Epson de simple cara, que em van durar més de cinc anys cadascuna. El toner reciclat em surt per uns 50€ per a 10000 pàgines bastant reals.

La doble cara és un gran avantatge, tot i ser més lenta que imprimir primer totes les planes senars i desprès les parells, evita pèrdues per fulls de paper duplicats i similars.

L'únic inconvenient d'aquesta mena de màquines és que el fusor és gairebé tan car com la impressora i té una durada limitada, les dues vegades que se m'ha fet vell he canviat la impressora, per potser 20€ més, màquina nova i sense el risc que realment el problema no fos el fusor, que aleshores hauria llençat els diners.

També en el meu cas, tenir scanner incorporat no tindria sentit, en general no són aptes per a diapositives o negatius que és un dels usos que hi faig i, a més, els hagués hagut de llençar amb la impressora si hi vinguessin incorporats.

Per a color, posem fotos, em surt més barat anar a la copisteria i amb més qualitat que les impressores de tinta. Però ho he de fer relativament poques vegades.

• UsuariV10.440 4 202👍 6.059
    En general, la millor relació qualitat-preu la dóna Brother.

Sobre tot, evita Oki.

• Sam Belluga3.787 4 538👍 9.089
    Si tens diners, et recomano la Ricoh.
  • Mastegot29.931 9 30👍 2.283
    jo tinc aquesta, crec que no va arribar als 90€
    https://www.youtube.com/embed/eaUMixahwKI
  • __28550__2.026 3👍 1.209
    Algú té experiència amb quina va millor per a fer transfers després amb allò imprès (sobre metall, o tela etc.) Em sembla recordar que ha de ser tòner..

• RESILIENT1.534 2 980👍 1.151
    Sense cap dubte i pel que necessites: impressora làser monocroma (tòner) i amb WI-FI incorporat, així la podràs ubicar on vulguis i sense cablejat. A més podràs imprimir des de qualsevol dispositiu com mòbil, tauleta o qualsevol altre PC que tinguin WI-FI. Les impressores WI-FI també tenen connexió USB per si s'escau.

Les BROTHER, per a mi, són les de millor relació preu-benefici com ja t'indiquen altres companys del fòrum. Decideix si la vols amb impressió a simple o doble cara tot i que aquesta característica encareix una mica el preu.

Oblida les làser-color, doncs els tòners de recanvi costen tant com la impressora i els colors són un xurro.
  • Senienc21.982 10 61👍 7.088
    No, no te'n recomano.
  • Turanga_Leela28.128 6 35👍 6.586
    ET diré més o menys el que t'han dit: depèn del volum que hagis d'imprimir, però en general a mi la Brother en blanc i negre m'ha surtit molt molt molt a compte per 99€ que em vaig deixar al seu dia fa 3-4 anys i tóner per uns 50€ he fet milles. Com que no és tinta sinó pols, no s'asseca com els cartutxos de tinta i va com un tret (si veus que li queda poc tóner o no l'has fet servir en temps, treus el tóner, el sacseges una mica i au). Un tóner de 50€ em donava per a moltíssimes còpies, també triava l'opció d'estalvi, clar.
  • Rolf Steiner12.378 10 164👍 4.643
    Aquesta sembla bona :

Publicitat

Fòrums

• 9.174.947 missatges
  • 216.759 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat