Fòrum

Festival de la Cançó d'Eurovisió 2018 (Guanyadora: Israel!)

Dònut_Ebrenc 2.645 5 696 👍 1.235

Lisboa 2018 – All Aboard!

Olá! Tudo bem? Enguany organitza el festival un país que mai abans havia guanyat Eurovisió, Portugal. Després de l'aclaparadora victòria de Salvador Sobral amb Amar pelos dois, aclamada per mitjans i el gran públic, fins i tot al parlament portuguès, Lisboa està preparada per fer un festival sense grans pressupostos a un dels pavellons esportius coberts més grans d’Europa, l’Altice Arena (Pavilhão Atlântico).

A diferència del festival de Kíev, serà presentat per quatre dones: Filomena Cautela, Sílvia Alberto, Catarina Furtado i Daniela Ruah presentadores de televisió i la darrera, actriu coneguda sobretot per NCIS. 

Tant el lema, el disseny gràfic i l'escenari fan referència al mar i a la navegació. El lema escollit és ‘All Aboard!’ (Tothom a bord!), els logotips estan basats en criatures marines i l’escenari (que no tindrà pantalles LED) està inspirat en un vaixell. Han volgut insistir molt en la relació de Portugal amb l'oceà. Les postals d'abans de cada actuació s'estan gravant en diferents viles, incloses les illes, i mostraran los cantants immergint-se en la cultura del país, des de danses fins el vi. 

Resultado de imagen de eurovision 2018 all aboardResultado de imagen de eurovision 2018 stage 
Hi ha 43 participants, els mateixos que l’any passat més Rússia la cantant de la qual sí que pot entrar a Portugal. Potser per l’efecte Sobral el número de llengües torna a estar a nivells de 2012, molt millor que els darrers anys: un 30% de les cançons són íntegrament en llengües diferents de l’anglès (l’any passat n’eren un només 9%), sense cançons bilingües. Concretament són 13 cançons. Visca!

Com a curiositats, hi ha uns quants retorns: el guanyador de 2009, Alexander Rybak, Waylon (de The Common Linnets), Samoylova que havia de representar Rússia l'any passat i gent que havia sigut corista (Surie, César); algunes lletres toquen temes socials (refugiats los francesos, terrorisme els italians i feminisme la israeliana), i hi ha algun gènere poc comú (post-hardcore hongarès, ethno-jazz georgià...). 

Les semifinals són el 8 i 10 de maig i la gran final és el dissabte 13 de maig. A la final tocaran els DJs Branko i el duo Beatbombers i cantaran Salvador Sobral que ja està recuperat Amar pelos dois i un single nou, i una mica de fado amb les veus de Mariza i Ana Moura.

GRAN FINAL (12 de maig)

1. UCRAÏNA: Under the Ladder – Mélovin (Anglès)

2. ESPANYA: Tu canción – Amaia & Alfred (Castellà)

3. ESLOVÈNIA: Hvala, ne! – Lea Sirk (Eslovè)

4. LITUÀNIA: When We’re Old – Ieva Zasimauskaitė (Anglès)

5. ÀUSTRIA: Nobody but You – César Sampson (Anglès)

6. ESTÒNIA: La forza – Elina Nechayeva (Italià)

7. NORUEGA: That’s How You Write a Song – Alexander Rybak (Anglès)

8. PORTUGAL: O jardim – Cláudia Pascoal (Portuguès)

9. REGNE UNIT: Storm – SuRie (Anglès)

10. SÈRBIA: Nova deca – Sanja Ilić & Balkanika (Serbocroat)

11. ALEMANYA: You Let Me Walk Alone – Michael Schulte (Anglès)

12. ALBÀNIA: Mall – Eugent Bushpepa (Albanès)

13. FRANÇA: Mercy – Madame Monsieur (Francès)

14. REPÚBLICA TXECA: Lie to Me – Mikolas Josef (Anglès) 

15. DINAMARCA: Higher Ground – Rasmussen (Anglès)

16. AUSTRÀLIA: We Got Love – Jessica Mauboy (Anglès)

17. FINLÀNDIA: Monsters – Saara Aalto (Anglès)

18. 1BULGÀRIA: Bones – Equinox (Anglès)

19. MOLDÀVIA: My Lucky Day – DoReDos (Anglès)

20. SUÈCIA: Dance You Off – Benjamin Ingrosso (Anglès)

21. HONGRIA: Viszlát nyár – AWS (Hongarès)

22. ISRAEL: Toy – Netta (Anglès)

23. PAÏSOS BAIXOS: Outlaw in ‘Em – Waylon (Anglès)

24. IRLANDA: Together – Ryan O’Shaughnessy (Anglès)

25. XIPRE: Fuego – Eleni Foureira (Anglès)

26. ITÀLIA: Non mi avete fatto niente – Ermal Meta & Fabrizio Moro (Italià)

1a SEMIFINAL (8 de maig) / Eliminats

1. AZERBAIDJAN: X My Heart – Aisel (Anglès)

2. ISLÀNDIA: Our Choice – Ari Ólafsson (Anglès) 

4. BÈLGICA : A Matter of Time – Sennek (Anglès)

8. BIELORÚSSIA: Forever – Alekseev (Anglès)

11. MACEDÒNIA: Lost and Found – Eye Cue (Anglès)

12. CROÀCIA: Crazy – Franka (Anglès)

14. GRÈCIA: Oneiro mou – Yianna Terzi (Grec)

16. ARMÈNIA: Qami – Sevak Khanagyan (Armeni)

17. SUÏSSA: Stones – Zibbz (Anglès)

2a SEMIFINAL (10 de maig) / Eliminats

2. ROMANIA: Goodbye – The Humans (Anglès)

4. SAN MARINO: Who We Are – Jessika ft. Jenifer Brening (Anglès)

6. RÚSSIA: I Won’t Break – Julia Samoylova (Anglès)

10. GEÒRGIA: Sheni gulistvis – Ethno-Jazz Band Iriao (Georgià)

11. POLÒNIA: Light Me Up – Gromee ft. Lukas Meijer (Anglès)

12. MALTA: Taboo – Christabelle (Anglès)

14. LETÒNIA: Funny Girl – Laura Rizzotto (Anglès)

16. MONTENEGRO: Inje – Vanja Radovanović (Serbocroat)

Adiante! Deixe o festival começar! 

Respostes

Configuració
  • ansar 17.209 12 96 👍 6.467
    jo diria que Espanya té mala premsa ara per com s'han comportat amb Catalunya 
  • Toni Montagutí 34.054 7 20 👍 21.176
    Què feu, els raconaires més eurofans, que no ens expliqueu com ho heu viscut? Que dormiu la mona?
  • independentistaimpacient 18.722 9 83 👍 551
    Suècia va estar a punt de guanyar i encara no entenc per què. 
  • Rigel 60.444 10 7 👍 28.623
  • Dònut_Ebrenc 2.645 5 696 👍 1.235
    Aviam, per aquells que dieu que Israel no hauria de participar a Eurovisió perquè no és del continent europeu: 
    Lo festival és un esdeveniment de la Unió Europea de Radiodifusió, en què no tots los estats membres són europeus.

En blau fosc, los estats membres. Tots ells tenen dret de participar a Eurovisió. El Marroc només ho va fer el 1980 i el Líban va estar a punt de debutar el 2005. Israel hi participa des del 1973.

L'excepció és Austràlia, que no n'és un membre de ple dret, sinó un d'associat. La van convidar el 2015 pel 60è aniversari del festival i van permetre que continués los anys següents. A Austràlia emeten l'ESC des de fa dècades amb bones audiències i una bona base de fans, és en gran part per això que van fer esta excepció.

• Prow 21.117 8 69 👍 6.469
    - Content amb la victòria de Netta, per què a mi Alemanya, Austràlia i Àustria em semblaven tres cançons molt ni fu ni fa per a ser candidates a res. Massa amunt van quedar. Arriba a guanyar l’austríac i no miro el festival de 2019. Essent un any amb cançons tan bones no entenc com els jurats van votar tan aquesta. No puc evitar sentir una oloreta de corrupció...
    - Israel utilitzarà l’esdeveniment per a intentar blanquejar la seva imatge. Com Ucraïna fa dos anys i com Argentina amb el mundial 78 i tants altres exemples.
    - Molt grans Hongria i Albània amb temes metalcore i rock en llengua pròpia. Personalitat! Amb un parell! I molt bones actuacions.
    - M’agrada la cançó de Bulgària però li mancava alguna cosa escènica més per acabar-ho de rematar, llàstima.
    - Estònia mereixia molt més.
    - Itàlia molt bé, millor tema del que sembla a la primera escolta.
    - França: no us sembla una contradicció estètica molt bèstia que una canço pro-refugiats sigui cantada per una dona tot vestida de negre i amb aquell pentinat i aixecant el braç dret tota l’estona?
    - A d’altres països no sé com serà el jurat, pro a Espanya tres dels cinc jutges trobo que no tenen nivell per a ser-ho: Roi i Miriam d’OT són massa joves i inexperts, i directament Brisa Fenoy (autora de la cançó Lo Malo) jutjant veus com la estoniana em grinyola molt. Si a d’altres països són així anem apanyats.
    - Alfred i Amaia van tenir molt mala sort d’actuar segons, els va perjudicar això. Espero que els deixin fer coses en el futur, per què són dos cantants molt interessants.
    - Penso cantballar molt Fuego aquest estiu, és molt adicitiva.
    - Les dues actuacions d’en Salvador Sobral abans de les votacions, colossals. Elegància jazzística lusa.
    - El millor any eurovisiu en quant a cançons finalistes des de 2012 i potser superior a aquell any i tot.
    • UsuariV 10.142 4 209 👍 5.837
         Molt d'acord en quasi tot, excepte en lo de la cançò d'Israel sobre la que em reserve l'opinió.

A mi també la cançò italiana m'ha anat agradant més a cada escolta.
      I lo de Austria inconcebible com tu dius, ara lo de la oloreta a corrupció no ho veig enlloc, perquè?  a que et refereixes exactament? Parlant amb algun entés musicalment em diu que la potencia interpretativa estil soul del cantant era molt destacable, tal vegada per això va traure tant de vot del jurat tècnic però no del popular.
      Tampoc entenc la bona puntuació de Suècia, amb un tema i una estética anys 80. Semblava la barreja d'un George Michael reencarnat amb Justin Timberlake.

També lamentar lo d'Estonia i culpar a la posta en escena del baix resultat de França. Desgraciadament, any rere any, l'escenografia i qüestions col.laterals guanyen terreny a la cançò en si.
        Bé, corrupció en el sentit de comprar vots. Que aquesta cançó pugués arribar a quedar novena o desena, d’acord, no és dolenta. Però que anés guanyant una part de la nit gràcies als jurats quan hi havia com 12-13 cançons més bones, no sé, em costa. Reconec que li vaig agafar mania també per què és una cançó que sembla la representant del Regne Unit, musicalment. Amb la història musical que té un país com Àustria i envien aquesta peça tan poc pròpia. El mateix amb Alemanya. Hi tenen dret, és clar, però són dos països amb la segona llengua, en parlants nadius, d’Europa... i van i canten en anglès. Pel meu gust, més propostes com la de Sèrbia hi hauria d’haver: llengua propia, música nacional/tradicional barrejada amb ritmes i estètiques actuals. Eurovisió seria més interessant així.
        • UsuariV 10.142 4 209 👍 5.837
          D'acord, és més qüestió de mania que pensar en estranyes conspiracions, a mi també em causa sorpresa certa desnaturalització d'alguns països. Així i tot, reconegam que la cançò alemanya era una bal.lada molt bonica.

I Sèrbia, que se m'havia oblidat. Personalment era la tercera en els meus gustos, darrere d'Estonia i França.

No sóc amic de les conspiracions, però tècnicament és més fàcil comprar uns quants jurats que no pas el vot de milions de persones arreu d’Europa. Però vaja, si els jutges van veure en el noi austríac una de les millors actuacions de la nit doncs bé per ell! 
    • hiparxiologista 17.008 10 100 👍 10.331
      Israel 2019 serà com Berlín 1936, però aquest cop les víctimes són botxins.
  • KAHVILASSA 576 12 👍 64
    VISCA ISRAEL :) 

Publicitat

Fòrums

• 9.159.461 missatges
  • 216.257 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat