Fòrum

Un cornut i pagador del beure de nivell expert

enricmm 14.527 9 132 👍 4.148
Avui al bus per anar al poble a visitar la família m'he trobat amb una situació que diu molt dels catalans i del motiu pel qual estem com estem.

A la parada del bus hi érem jo, un noi d'uns 25 anys i dues africanes amb 3 nens petits a peu i 2 nens més en cotxets. A l'hora de pujar a l'autobús les africanes passen primer pel tema dels cotxets. Fins aquí tot normal.

Però vet aquí que ens trobem que ens fan esperar molt. De sobte la dona que estava picant les targetes es fot a cridar i a insultar el conductor en el seu idioma (així s'assegura que no l'entenem) després de tenir-nos una bona estona esperant mentre l'altra dona apujava el cotxets per la porta del darrera. Després de la tanda de crits pujem el noi i després jo. Per manca de més seients m'assec a un seient bastant proper al conductor que em permet seguir el que passa després. 

Un cop asseguts el noi i jo i amb el pas lliure, s'acosta la dona que havia pujat els cotxets amb el nen més gran de la colla. Aleshores, el conductor els explica que les targetes no són vàlides perquè no tenen prou zones per anar on volen anar i que si no tenen diners per pagar el trajecte els ha de demanar que baixin. El nen aleshores li diu a la dona Yo ya te lo decía y además ya lo sabías.  En aquest moment no entenc el comentari del nen i l'ignoro. Tot seguit la dona, molt més calmada que la seva companya, sense dir res gira cua, torna enrere i comencen a baixar tots i un cop són tots fora l'autobús arranca la marxa.

Mentre l'autobús va en marxa el conductor es fot a xerrar amb unes dones que, pel que sembla, són parroquianes habituals i sempre agafen l'autobús a la mateixa hora. De la conversa n'extrec que aquesta escena es repeteix cada diumenge i que, pel que sembla, la tàctica de les africanes és insistir autobús rere autobús fins que al final un conductor se n'afarta i les deixa viatjar sense pagar. Aquí és quan el comentari del nen a la dona pren tot el sentit ja que pel que sembla ho fan tan sovint que ja se saben de memòria quins conductors cedeixen i quins no. 

Però el festival no ha fet res més que començar. Perquè tot xerrant el conductor diu a les dones que ell no es racista i que bona prova d'això és que fa anys que és membre de SOS Racisme i en paga la quota religiosament. Assegura que ha fet el que cal fer perquè cal pagar el que es consumeix (totalment d'acord) i que li sembla molt bé l'enriquiment cultural que ens aporta la immigració però assegura que cal evitar el racisme i convida les dones a fer-se membres de SOS Racisme (aquí jo ja estava en mode WTF?!). 

A mesura que seguim amb la marxa, la conversa entre el conductor i les dones s'apaga. Amb la conversa totalment apagada, arribem a la parada de La Llagosta. Aquí el conductor reprèn la conversa tot estranyat de no haver vist cap manifestant de la manifestació de SCC ja que en comparació amb l'anterior, en què segons ell els autocars de línia anaven plens, aquest cop no ha vist ningú.

Això no hagués passat de simple observació si ell no hi hagués volgut afegir més, però no ha sigut així. L'home tot seguit es declara independentista i afirma que li sembla molt bé que els unionistes es manifestin sempre que ho facin amb respecte ja que pel que sembla a l'última manifestació li van arribar a dir catalufo. La conversa aquí segueix sense gaire substància més fins que s'apaga una altra vegada i jo finalment arribo al meu destí. 

Senyores i senyors, això és el que se'n diu un cornut i pagador del beure de nivell extrem. L'anècdota diu molt de la situació en què es troba el país.

Respostes

Configuració
  • Trumpista100 2.647 1 698 👍 3.046
    Jo crec que aquest conductor ha d’anar corrents a votar ERC. És el partit que s’escau perfectament al seu tarannà. Rovira presidenta! Catalunya independent i multiculti i multiracial, fronteres obertes i papers i tot gratis per tothom.

de fet, no t’hauria de sorprendre... que no vas llegir les barbaritats que posava la llei de transitorietat jurídica? 
  • __32515__ 82 👍 97
    Té collons que tot açò ho diga un dels usuaris més betes d'este fòrum (que ja és dir BASTANT).
  • Josep Anselm 981 1 👍 1.207
    Pensava que,  quan he entrat al fil i he vist que era teu, es tractava d'un fil autobiogràfic.
  • Trinxant 10.408 8 202 👍 2.582
    Quanta normalitat. Esperava que passés alguna cosa escandalosa o sucosa, i res. Ni en trumpista ha estat a l'alçada. Tornaré a fer una última visita a veure si hi ha comentaris fora de lloc.
  • Trollathor 888 👍 749
    Això et passa per anar en bus... ej que no pot ser, després us queixeu... 

O com a mínim, fes com jo, que vaig sempre amb el mp3 endollat a tota pastilla, i així no me n'assabento de res del que passa al meu voltant. Comporta problemes d'oïda a la llarga, però total, pel que s'ha de sentir...

Salut!
  • MLC 9.034 3 242 👍 7.086
    Com sempre, l'anècdonat diu molt més de tu i de com veus les coses que no del país.

SOS racisme és una organització que defensa als immigrants de la discriminació i el racisme. I ben fet que fa. Que unes dones intentin pagar de menys al bus, no vol dir que tinguin que treballar cobrant la meitat o que no puguin entrar a una discoteca.

Jo fins que no vaig començar a treballar i guanyar un sou suficient, em colava sempre que podia. Puc afirmar que m'he colat milers de vegades entre els 9 i els 23 anys aproximadament. Tan aviat vaig poder, vaig deixar de fer-ho.

De fet no veig clar el punt del  noi. Si el noi li deia a la mare serà perquè no ho fan sistemàticament per defraudar. En aquest cas, quin sentit tindria dir-li?
        Penso que t'equivoques en ambdues afirmacions.

SOS Racisme és una organització sectorial que s'ocupa d'un tipus de problemes que no tenen res a veure amb el que patim els catalans. Igual que la UNICEF es dedica a ajudar als nens i no als adults o un grup antinuclear no fa campanyes contra la caça de la balena. I a dintre seu hi deu haver molts independentistes al costat d'unionistes o de tansemenfotistes.

La nostra discriminació no és racista i es veu en els casos de Boadella, La Sardà, l'Albiol o el Josep Piquè i molts altres. La nostra discriminació és bàsicament ideològica. I entre Rufian o Tardà, no hi ha diferència respecte el tracte que reben.

Això no passa amb les víctimes del racisme. Un negre submís i obedient segueix sent vist com una merda pels blancs del KKK. Potser el toleraran, però mai el veurien com un igual.

I en el cas del metro o el bus comets un error molt comú de pensar que l'argument del"si ho féssim tots..." no és vàlid. Si tots traiem els dines del banc, hi hauria una crisis de collons, si tots sortim de cop d'un local hi poden haver mots, però això no vol dir que treure 100 euros del compte o sortir d'un cinema sigui res dolent.

Jo no pagava perquè no podia. Les alternatives eren anar a peu o colar-me, no contribuir a res. De fet, el que seria just és que els estudiants sense recursos, com era el meu cas, tinguessin alguna mena de passi gratuït o descompte. 
        • Lesttatt Usuari sumador 35.027 10 18 👍 9.885
          No fotis, MLC.

SOS Racisme lluita contra tot tipus de racisme. El mateix racisme que aquesta mateixa organització o el Viquipèdia exposen:

Racisme

Qualsevol forma d’exclusió, segregació, discriminació o agressió a les persones per motiu del seu origen ètnic o nacional, pel color de la pell, per creences religioses, pràctiques culturals o de qualsevol altra mena.

Viquipèdia:

Igualment denuncia qualsevol vulneració de drets fonamentals, treballant per un model de societat que estableixi la igualtat de drets i d'oportunitats, universalitzant així el concepte de ciutadania

Però, en cap moment SOS racisme fa cap referencia o esmenta el racisme i menyspreu que pateix Catalunya des de l'estat espanyol.

Com pots veure, el terme racisme inclou tot tipus de discriminacions i agressions, la nostra, la catalana, inclosa. Unicef, i com clarament diu (United Nations International Children's Emergency Fund) Fons de les Nacions Unides per a la Infància. Es a dir,  deixa clar que es centra a la ajuda de nens. I un grup antinuclear... òbviament lluitara contra les centrals nuclears i no contra les balenes o la matança de foques.

La qüestió de pagar o no pagar el metro, no hi ha cap tipus d'excusa, ni comparacions com a excusa: O paga tothom o aquí no paga ningú. Que tu, o qualsevol altre, no s'ho pugui permetre hi han altres alternatives com el d'anar caminant o en bicicleta. El que es inacceptable que les vostres necessitats les haguem de pagar els altres.
            Et tornes a equivocar. El text que poses justament em dona la raó. A Catalunya hi ha una persecució ideològica, no racista. Si tu vas a Espanya i dius que ets militant e ciudadanos, ningú et dirà res, per`si un Madrileny ens dona suport, com en Cotarelo,li plouen els insults.

I ami ningú m'ha pagat cap necessitat i molt menys tu. És evident que tots els membres de la societat contribueixen amb impostos, ni que sigui indirectes i tenen dret a utilitzar el transport públic. I si n esteu d'acord en una societat justa i equitativa, doncs ens veiem a les barricades, però en bàndols oposats.

Jo crec en la revolució i en penjar pels ous a tots els capitalistes i explotadors. Si hi ha un pacte. bé, si no lluita i que cremi Troia.
                Penso que caus en un debat nominalista que com tots és un parany per generar confusió. Jo ho veig molt senzill.

Un gitano, un africà o un musulmà que viu a Catalunya es troba amb una serie de problemes que van des de no poder entrar a un bar o una discoteca, a cobrar menys a la feina o que molta gent no els vulgui com veïns o parelles o amics pels seus fills. I molta gent voldria fotre'ls en una bota al mar. En poques paraules són tractats realment com a ciutadans de segona.Davant d'això, existeix SOS Racisme per intentar esborrar les limitacions i lluitar en favor d'aquestes persones.

Els catalans tenim justament el problema contrari. Els espanyols ens volen assimilar perquè ens convertim en espanyols com ells i parlem com ells. Ens volen espanyolitzar.

Intentar trobar una etiqueta per anomenar igual les dues problemàtiques pot ser més o menys enginyós, o potser correcte mirant un diccionari, però és allunyar-se de la realitat.

El problema és que molts utilitzen aquesta trampa per poder criticar a SOS Racisme quan el que passa és que no s'atreveixen a reconèixer que el que els cou és que ells són els racistes contra els que lluita l'ONG.
            • Anònim10 15.304 5 122 👍 13.586
              En Nester ja t'ha respost, els catalans no només patim persecució ideològica, també patim xenofòbia, que sovint s'equipara a racisme tot i no ser-ho, i em penso que SOS Racisme també abarca la xenofòbia, no ho sé.
            • Lesttatt Usuari sumador 35.027 10 18 👍 9.885
              No se... No ho veus o no ho vols veure.

Res tu, sort i ànims amb aquesta... això, si, revolució.
    • enricmm 14.527 9 132 👍 4.148
      El mateix conductor mentre parlava amb les dones deia que aquestes africanes se les trobava cada diumenge així que sí, és quelcom sistemàtic. 
  • Mcasas 8.076 12 266 👍 2.646
    No ho acabo d'entendre. Què més se suposa que havia fe fer el conductor? Violar les dues noies negres i menjar-se les vísceres dels seus fills mentre exhibeix un carnet de membre de CEDADE?
    • oprimit 16.946 14 100 👍 6.643
      El problema rau en la conversa i el milió de justificacions que ha fet.
      • enricmm 14.527 9 132 👍 4.148
        Exactament. Si algú que no vol pagar el servei t'insulta i encara sents que qui s'ha de justificar ets tu és que tens un problema greu. I després deixa anar allò de que li sembla bé que els unionistes es manifestin quan els unionistes se li han pixat a la cara de forma descarada. Tot això demostra una mentalitat d'esclau total.
        "Aleshores, el conductor els explica que les targetes no són vàlides perquè no tenen prou zones per anar on volen anar i que si no tenen diners per pagar el trajecte els ha de demanar que baixin."

No entenc quin problema hi ha... Les hagués hagut d'escopir?
          si només et llegeixes un tros de la història...
            I quin és el tros rellevant segons tu?
              Avui al bus per anar al poble a visitar la família m'he trobat amb una situació que diu molt dels catalans i del motiu pel qual estem com estem.

A la parada del bus hi érem jo, un noi d'uns 25 anys i dues africanes amb 3 nens petits a peu i 2 nens més en cotxets. A l'hora de pujar a l'autobús les africanes passen primer pel tema dels cotxets. Fins aquí tot normal.

Però vet aquí que ens trobem que ens fan esperar molt. De sobte la dona que estava picant les targetes es fot a cridar i a insultar el conductor en el seu idioma (així s'assegura que no l'entenem) després de tenir-nos una bona estona esperant mentre l'altra dona apujava el cotxets per la porta del darrera. Després de la tanda de crits pujem el noi i després jo. Per manca de més seients m'assec a un seient bastant proper al conductor que em permet seguir el que passa després. 

Un cop asseguts el noi i jo i amb el pas lliure, s'acosta la dona que havia pujat els cotxets amb el nen més gran de la colla. Aleshores, el conductor els explica que les targetes no són vàlides perquè no tenen prou zones per anar on volen anar i que si no tenen diners per pagar el trajecte els ha de demanar que baixin. El nen aleshores li diu a la dona Yo ya te lo decía y además ya lo sabías.  En aquest moment no entenc el comentari del nen i l'ignoro. Tot seguit la dona, molt més calmada que la seva companya, sense dir res gira cua, torna enrere i comencen a baixar tots i un cop són tots fora l'autobús arranca la marxa.

Mentre l'autobús va en marxa el conductor es fot a xerrar amb unes dones que, pel que sembla, són parroquianes habituals i sempre agafen l'autobús a la mateixa hora. De la conversa n'extrec que aquesta escena es repeteix cada diumenge i que, pel que sembla, la tàctica de les africanes és insistir autobús rere autobús fins que al final un conductor se n'afarta i les deixa viatjar sense pagar. Aquí és quan el comentari del nen a la dona pren tot el sentit ja que pel que sembla ho fan tan sovint que ja se saben de memòria quins conductors cedeixen i quins no. 

Però el festival no ha fet res més que començar. Perquè tot xerrant el conductor diu a les dones que ell no es racista i que bona prova d'això és que fa anys que és membre de SOS Racisme i en paga la quota religiosament. Assegura que ha fet el que cal fer perquè cal pagar el que es consumeix (totalment d'acord) i que li sembla molt bé l'enriquiment cultural que ens aporta la immigració però assegura que cal evitar el racisme i convida les dones a fer-se membres de SOS Racisme (aquí jo ja estava en mode WTF?!). 

A mesura que seguim amb la marxa, la conversa entre el conductor i les dones s'apaga. Amb la conversa totalment apagada, arribem a la parada de La Llagosta. Aquí el conductor reprèn la conversa tot estranyat de no haver vist cap manifestant de la manifestació de SCC ja que en comparació amb l'anterior, en què segons ell els autocars de línia anaven plens, aquest cop no ha vist ningú.

Això no hagués passat de simple observació si ell no hi hagués volgut afegir més, però no ha sigut així. L'home tot seguit es declara independentista i afirma que li sembla molt bé que els unionistes es manifestin sempre que ho facin amb respecte ja que pel que sembla a l'última manifestació li van arribar a dir catalufo. La conversa aquí segueix sense gaire substància més fins que s'apaga una altra vegada i jo finalment arribo al meu destí. 

Senyores i senyors, això és el que se'n diu un cornut i pagador del beure de nivell extrem. L'anècdota diu molt de la situació en què es troba el país.
    • Toni Montagutí 30.543 7 28 👍 18.674
      I tot regat amb un Rioja.
  • Sam Belluga 3.449 3 580 👍 8.132
    Bon conte. Amb sort Netflix farà una sèrie. 
  • zzcc 6.183 8 347 👍 1.918
    Quin cagarro d'història. Em deus 2 minuts de la meva vida.
  • Toni Montagutí 30.543 7 28 👍 18.674
    Prefereixo quedar-me amb l'independentisme del conductor d'un bus que recorre l'AMB. 
  • malllamplll_ 3.182 1 620 👍 2.028
    I heu dinat arròs ?
  • Lluísfrancesc 11.305 8 179 👍 9.686
    Hem de suposar que el noi de 25 anys ha baixat a la primera parada?  

• FuRTi Usuari sumador 18.912 11 81 👍 5.912
    Seria un bon cornut que paga el beure si per d'altres al mateix temps Sierra Oscar Sierra Romeo Alpha Charlie India Sierra Mike Echo Papa Alpha Yankee Sierra Tango Hotel Echo India Romeo Whiskey Hotel Oscar Romeo Echo Sierra... 
  • Estatpropi Usuari sumador 150.903 10 1 👍 21.692
    Molt interessant.   Fa anys que no xafo un bus però quan ho feia acostumava a dormir. Ets massa tafaner.
  • AltairRC 1.146 👍 847
    No entenc res d'aquest fil.
  • Roderic 14.073 13 141 👍 6.331
    Sobre l'actitud que atribueixes al conductor:ja saps què diuen de les opinions.
  • Canyadesucre 7.767 2 276 👍 10.421
    Algú que l'única dona que ha tocat és la seva mare en el moment del part no s'hauria de ficar amb ningú que està situat molt més amunt que ell en la piràmide social.
  • Turanga_Leela 25.860 6 44 👍 5.270
    On és el tiroteig, la droga i les putes? Ha començat la història tan bé que m'esperava alguna cosa així com interessant de debò, un tabarnès treient una navalla... No sé, alguna cosa així que mereixi la pena.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.066.235 missatges
  • 213.308 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat