Fòrum

Torna Àngel Colom?

anselm_turmeda6.095 10 350👍 3.874

Avui han explicat a TV3 la constitució d'un altre grup que ha de salvar la pàtria, crec que el nom que han dit és "Crida per la Llibertat". Benvinguts siguin, ja diuen que tota pedra fa paret. Allò que sobta, però, és que a primera fila aparegui un vell conegut anomenat Àngel Colom.

Un dels pitjors defectes que pot tenir un país és la falta de memòria col.lectiva, que l'obliga a tornar repetir antics errors. Ja no ens recordem qui ha estat i què fet Colom per barrar-li pas arreu? I a la seva vora, l'actual líder de la CUP al Parlament. Tampoc tenen memòria a la CUP? ¿Ja no recorden el paper que va jugar Colom en la dissolució de Terra Lliure? ¿Ja no recorden que va ser l'operació Garzón, amb les dotzenes d'independentistes detinguts, empresonats i torturats, mentre el sr. Colom s'ho mirava tranquil.lament?
Molt malament hem d'estar per deixar entrar aquest individu a qualsevol espai independentista. Què pot aportar Colom en aquest o qualsevol grup? La seva experiència en fer petar organitzacions com en el seu moment ERC? El seu paper d'infiltrat com durant anys ho va ser de CiU?

Respostes

Configuració
  • Indesquerra19.158 9 79👍 5.866
    Colom a banda, la veritat és que això del Riera jo ja m'ho havia plantejat abans. Sempre s'havia dit que la Crida (en la que havien militat tots dos i en Sánchez) l'havia montada CiU per parar el creixement de l'MDT, i que posteriorment quan gent de la Crida van entrar a ERC se'ls acusava de liquidacionistes de l'independentisme combatiu (CL i AUP en eixe moment). Posteriorment es va crear la PUA, com a reacció dels més hiperventilats a tot això, acabaria després convertint-se en Endavant, i curiosament el Riera ara és militant. 
  • __32457__1.667 1👍 1.406
    Fantàstic tu, amb una mica de sort tornarà el trio meravelles, el Colom, el Carod-Rovira i la Rahola, revival total.

Vaig a veure si trobo el walkman i el discman que tinc per algun calaix oblidats, i alguna cinta de cassette amb gravacions del programa del Paco Jiménez de Ràdio Cornellà, i el CD dels Europe, per a anar-me ambientant i tal...

Salut!
  • LesttattUsuari sumador37.700 11 16👍 12.474
    El mateix que va criticar la bandera d'EC, considerant que l'au Fènix representa. per ell,  un símbol feixista i la creu de Sant Jordi ofèn els seus amics musulmans.

Un pallasso que definitivament acabaria amb tota identitat catalana.

• __28170__Usuari sumador8.017 5👍 4.569
    Vaja, que el millor estat natural de l’independentisme és la marginalització i la radicalitat endogàmica, aquella dita de “són quatre independentistes i sis organitzacions”

El que va fer en Colom va ser crear l’independentisme polític modern que ens ha portat al present. Amb molts errors (com el PI) però gràcies a saber apartar-nos del terrorisme i la marginalització avui l’independentisme està tan estès com està.

Però com sempre i com a norma aquí estem per cremar-nos entre nosaltres i posar-se medalles.
    • anselm_turmeda6.095 10 350👍 3.874
      Colom no va crear res. L'independentisme modern el va crear el PSAN i gent com Xirinachs, que també van estar a la presó i van ser torturats. Colom va ser mai ni tant sols detingut? Un independentista respecta els altres independentistes i no va a demanar-los que firmin una rendició o els delata. I aquest independentisme va arribar a fer por, tanta por que calia destruir-lo i per això es va crear la Crida. Tu o ets un ignorant de l'època o ets el mateix que Colom, que ja és dir molt.
      • UsuariV10.761 4 197👍 6.336

anselm_turmeda escrigué:
        Colom no va crear res. L'independentisme modern el va crear el PSAN i gent com Xirinachs, que també van estar a la presó i van ser torturats. ... . I aquest independentisme va arribar a fer por, tanta por que calia destruir-lo i per això es va crear la Crida. 

Sí, sí, no eren capaços ni de traure un diputat entre 135 però feien una por a Espanya de la hòstia!

Lo que s'ha de llegir!
        • anselm_turmeda6.095 10 350👍 3.874
          Tampoc es presentaven a les eleccions, un error al meu entendre. La por venia per unes altres vies, la possibilitat que TL arrelés, en un moment en què l'Estat amb prou feines podia contenir ETA. Un altre front obert hagués estat molt difícil de parar. I tenir diputats al Parlament, fins una majoria... per si sol no serveix de res, ho hem vist no els darrers mesos. Però bé, són temes opinables.
      • __28170__Usuari sumador8.017 5👍 4.569
        Sempre igual... sou incapaços de debatre res sense el ad hominem de rigor?

Independentisme al parlament català abans de la ERC d’en Colom 4,4% i última posició, després de tot això que crítiques i acuses va passar al 8% i tercera posició on ERC va iniciar l’independentisme polític modern (parlamentari i que es presenta obertament independentista a les eleccions per guanyar) no va parar de créixer fins a l’actualitat.

Fins i tot les CUP li han seguir l’exemple (després de criticar i criticar) passant de municipalisme al parlament, no sense el gran debat intern sobre aquest pas al parlament autònomic.

• quatreanys34.926 6 19👍 10.022
    En Riera de la CUP era de la Crida.
  • __32331__3.226 1👍 2.836
    Jo vaig organitzar-li (a petició seva) una xerrada a la Facultat de Ciències Polítiques de Granada al desembre de 1993.
    No entraré a valorar aquest home, però una cosa tinc clara: l´independentisme necessita noves cares, no presentar sempre els mateixos. I això va també per Junqueras, la Rovira i el Puigdemont.

Publicitat

Fòrums

• 9.207.254 missatges
  • 217.959 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat