Fòrum

Santiago Espot : Crítica o rebentada.

Nester 865 1 👍 960

Crítica o rebentada

"Som una colla els que havíem advertit de les mancances dels dirigents del país i de l’excessiva candidesa del poble que se’ls ha cregut"

per Santiago Espot

15/03/2018

No diré res de nou si afirmo que la situació política a Catalunya és sinònim de desgavell absolut. Els benintencionats, que són aquells connacionals que van defensar els col.legis electorals l’1-O, estan desbordats per l’espectacle patètic dels diputats anomenats independentistes. Eren els que ens deien que desbordarien Espanya democràticament, però a qui han acabat desbordant amb el seu capteniment irresponsable ha estat als votants a qui representen. Ningú no entén res, tret de sospitar que les diferències entre els partits són exclusivament per conservar algun bri de poder autonòmic que quedarà després, o durant, del 155. La sensació d’estafa pren cada vegada més cos.

Amb aquest panorama, és normal que cada dia siguin més les veus que posen en evidència les actituds claudicants i erràtiques dels dirigents dels partits que van impulsar aquella tragicomèdia del 27 d’octubre al Parlament. La cosa anirà cada dia a més perquè, de la mateixa manera que cap d’ells va demostrar tenir cap talla ni política, ni intel.lectual, ni moral per ser conseqüent amb les seves promeses, tampoc la tenen per saber combatre amb dignitat i coratge l’escenari d’humiliació amb què Espanya castiga la Catalunya independentista.

Personalment, el futur d’aquesta gent que tracta els seus votants com a imbècils, no em preocupa ni poc ni molt. La paperera de la història no n’hauria d’acollir només a un. Ara bé, convé recordar que el llegir no ens faci perdre l’escriure. És a dir, que la crítica necessària i implacable que es mereixen tots els farsants, no signifiqui deixar de banda respondre com cal als intents d’Espanya per liquidar-nos. La mateixa contundència que emprem per denunciar les claudicacions i enganys en les nostres files, ha de ser com a mínim la mateixa que hem d’utilitzar contra l’odi que supura Espanya davant l’independentisme. Sovint els catalans tenim la temptació de calar foc a tot plegat entre nosaltres quan no es fan les coses com volem. És així com estem entrant en el terreny perillós d’identificar les febleses i tares d’una generació política amb la totalitat del poble que representen. La temptació de caure en la rebentada pot ser cada dia més gran.

En un panorama així és fàcil afirmar “jo ja ho deia” que té com a finalitat en alguns casos complaure la pròpia vanitat. Som una colla els que havíem advertit de les mancances dels dirigents del país i de l’excessiva candidesa del poble que se’ls ha cregut. Personalment, fins i tot ho he deixat per escrit en el meu llibre “Processisme o independència” publicat fa un parell d’anys. Ara podríem tenir la temptació de creure’ns més llestos que ningú i sentir-nos cofois per haver descrit unes circumstàncies polítiques que no s’allunyen excessivament del que finalment ha acabat passant. Quan hom s’instal.la en aquest estadi intel.lectual, és fàcil pensar que la resta de la gent que no ha compartit els seus criteris són una calamitat sense remei.

Però també hauríem de preguntar-nos com és que unes mediocritats tant notables han aconseguit fer beure a galet a centenars de milers de compatriotes, mentre el nostre discurs no ha tingut pràcticament cap acceptació. Ho hem fet prou bé?

És fàcil encolomar el mussol dels nostres fracassos a altri. Perquè cal reconèixer que també és un fracàs no haver sabut combatre amb èxit les mentides que ens han dut fins a aquesta derrota momentània que vivim. No s’hi val dir que, com el poble no em segueix, el poble són una colla de passerells que mai arribarà a la victòria. Quan hom intenta tenir un ascendent damunt una col.lectivitat, el primer que ha de conèixer són les seves virtuts i les seves febleses. Jugar amb les primeres no resulta difícil, el que és un repte és aconseguir foragitar les segones. És aquí on hi ha la demostració de qui és o no un autèntic líder polític. Convindria no oblidar, al parlar d’aquestes coses, aquella frase de Saint Exupèry: “És molt més difícil jutjar-se un mateix que jutjar als altres. Si aconsegueixes jutjar-te correctament a tu mateix seràs un veritable savi”. No cal dir que sense saviesa no pot haver-hi independència.

Respostes

Configuració
  • rgb 632 6 👍 195
    Absolutament cert. Lamentablement cert.
    La partitocràcia , independentista o no, és el pitjor enemic del poble i les seves aspìracions.
    I la partitocràcia (o sigui el sistema) s' aferra al poder comprant a preu d' or les misèries  dels pitjors i més desaprensius, com són els seus lleials  servidors, acostumats a viure com a reis de la mamella publica. Per això als llocs on s' ha infiltrat la partitocràcia, la força del poble ha quedat instrumentalitzada.
  • malllamplll_ 3.471 2 587 👍 2.250
    Totalment d'acord. I més d'un personatge i més d'una organitzacio hauria de desaparèixer en lloc de victimizar-se mentres s'aferra a la cadira. Es pel bé de Catalunya.
    • Gínjol 14.301 3 138 👍 4.615
        Es un acte de coratge, certament.

Tanmateix, la llengua no ho és tot en la vida.
      • Picany 7.232 10 300 👍 1.785
        En el cas del català, la llengua catalana és l'eix vertebrador de la identitat. Els nostres enemics saben millor que molts catalans que si aconsegueixen eliminar el català, fer-lo invisible, des-ennoblir-lo, ja no cal preocupar-se de gran cosa més per fer que la identitat catalana desaparegui.

La gent que sol dir frases com "el català no és tan important" (tipus Sardà, Pericai, Serrat, polítics professionals...) és perquè en el fons no els importa la identitat catalana, i per això no declaren en català als tribunals, no els importa que els medicament o els aliments no estiguin etiquetats en català, no fan del català la seva llengua d'expressió i d'estudi, etc.

Per tant, que els polítics "independentistes" no fessin ús del català davant dels tribunals --ara, a diferència del 1917, la legalitat actual els emparava-- no em fa tenir gens de confiança en aquests representants. 

Tinc titol de valencià fa decennis i ja quan Franco en donava classes pels Cursos "Carles Salvador" (vaig conèixer personalment la família d'aquest deixeble valencià d'en Pompeu Fabra: la filla Sofia, el gendre i el nét, de Benassal, Alt Maestrat).
            Tinc el títol superior de valencià per la Generalitat Valenciana.
            Vull dir, no és que jo hagi estat mai indiferent a la llengua.

Però una llengua és el que són els seus parlants.
            Per desgràcia al nostre poble el nivell és baix: són gent moralment massa arreu.
            Es diuen moltes borinotades i flestomies.
            I al Principat hi ha molt d'ateisme histèric i mecanicista i, pitjor encara, prejuís i cristianofòbia, a més d'un materialisme barroer que et fan venir basques.
            Em recorda, tot plegat, a la manera que Pau descrivia els cretencs.

Durant decennis he fet molt activisme per la llengua, però crec que me n'he passat: si el poble no puja de nivell, tot activisme per la llengua és poc eficaç, perquè una llengua plena de paraulotes i raonaments menyspreables és escombreries.
            Per això el quid és fer apujar el nivell mental, psíquic i espiritual del poble "en català".
            Per ex., editant la Paraula en català i repartint-la.

“La boca del just fa créixer la saviesa, però la llengua perversa serà tallada
            (Proverbis 10:31, de Salomó, 1020-929 a. de C., rei d’Israel).

El nostre és un poble dissolut però, a més, ensuperbit i encabotat, i tant que amb prou feines ni procrea, perquè està sobre una mena de maledicció pels seus vicis:

“Els faré eixorcs, faré extingir el meu poble, perquè no tornen de llurs camins”
           (Jeremies 15:7).

“Fixa't en els bons, mira els honests: l'home de pau té descendència”
            (Psalm 37:37, els psalms generalment són de ca. 1000 a. C.).

Ja no és que sigui vici: és mol·lície (la justificació i la defensa del vici)!
            Una cosa és ser rucs, i una altra la ruqueria, no sé si m'entens.

• medieval 2.389 6 750 👍 405

Gínjol escrigué:
              Tinc titol de valencià fa decennis i ja quan Franco en donava classes pels Cursos "Carles Salvador" (vaig conèixer personalment la família d'aquest deixeble valencià d'en Pompeu Fabra: la filla Sofia, el gendre i el nét, de Benassal, Alt Maestrat).
              Tinc el títol superior de valencià per la Generalitat Valenciana.

I tant, ja ho veig quan dius donava classes en comptes de feia, en la nostra llengua les coses es fan, no es donen.
                Tens tota la raó, però el català que parlem tant al Nord com al Sud està molt contaminat i de vegades se'ns escapen.

De tota manera me la bufa el que penseu els qui aneu de franctiradors fent de iaia puçosa
            • medieval 2.389 6 750 👍 405
              Tant te fa el que jo pensi? Gràcies per oferir la teva amistat 
                  Als que aneu només a ofendre sense haver estat presentats, als que aneu d'entrada a males, no cal oferir-los res més que el comiat.

“S’esdevingué tot seguit el corresponent destraleig sense suc ni bruc que mamprenen sempre els indígenes de baixa casta tan sols com l’ocasió se’ls hi presenta”
                  (“Kim”, 1901, Joseph Rudyard Kipling, 1865-1936, poeta i novel·lista angloindi).

• Trinxant 10.887 8 193 👍 3.029
    Mai ha estat sant de la meva devoció quest home, però va força encertat aquí.
  • Ius Novum 2.297 3 767 👍 4.205
    El dia que Espot es presenti a les eleccions té el meu vot.

Ja és hora d'escombrar definitivament tanta mediocritat i tanta merda processista d'una puta vegada collons. 

• Sóc jo 1.301 1 👍 1.279
    Com gairebé sempre, l'Espot té raó.
  • Aufrany 3.851 3 533 👍 3.404
    Tot això està molt bé Santi però per quin motiu no fereu candidatura el 21D? La fareu algún dia? Molts ho estem esperant.
  • Màgor 12.828 10 162 👍 3.418
    Calli! 

Aquest tio porta anys parlant de la DUI. Mira on ens ha dut. Fer una DUI equival a una declaració de guerra. I les guerres es declaren per guanyar, no per perdre-les i fer el ploricó. Després de la DUI el PSOE i tot el poble espanyol tanca files amb el 155 i l'aniquilació de la nació catalana.

Les guerres es declaren per guanyar. Quan Alemanya perd la guerra el seu territori es escuarterat. Milions d'alemanys són deportats del seu territori històric i es cedit a Polònia. Mentre que la resta del territori queda sota mandat rus, francès, anglès i americà. 
    Catalunya també pagarà molt cara les conseqüències de la derrota.
  • SEGADOR BLAUGRANA 11.375 11 180 👍 1.679
    Per aquí han d'anar el pensament i les accions dels nostres polítics. S'ha acabat el temps del processisme i el anar amb el lliri a la mà. O ens ho prenem seriosament o ens acabaran destruint.
  • ansar 17.208 12 96 👍 6.467
    encara no ho he pogut llegir tot, pero no hauria de criticar tothom.

Es com criticar tothom que treballa a una empresa que fa fallida, en lloc de criticar el president que ha estat el responsable. Criticar els treballadors que han treballat bé, els directius, etc... quan la fallida es responsabilitat del president no val per a res, no val per a trobar l'origen del problema i trobar solucions
    • nosferatu 1.930 12 860 👍 138
      Trobo el teu exemple poc encertat, sobretot perquè el president de l'empresa no és escollit pels treballadors, en canvi els partits polítics sí que són votats per persones, per tant aquestes persones sí que són responsables,encara que sigui en part, del que facin o deixin de fer aquests polítics, i qui sigui responsable de quelcom ha d'aprendre a acceptar que el critiquing i procurar fer-ho millor la propera vegada.
      • ansar 17.208 12 96 👍 6.467
        al president tampoc el trien els votants

Aixo de "aprendre a acceptar que el critiquing i procurar fer-ho millor la propera vegada" explica-li-ho als que son a la preso. Una vegada la traicio de qui tenia el poder executiu ha ocorregut, tornar a moment on estavem el 10-O pots trigar anys o decades. Estavem a 10 segons de la independencia, i ara no ho sabem.
        L'analogia es perque en els 2 casos hi ha una persona que te el poder executiu, qui pren la decisio final, i no importa que la resta de gent hagi treballat be o no, la cagada ja esta feta.
  • Foc de Fènix 1.605 8 958 👍 850
    Estic d'acord amb ell, tot i que sempre l'he vist un person egolatra...encara recordo quan es mostrava com a successor de Moraguas i Macià a la seva WEB...em va fer plorar de riure..., el callí també va tenir gracia...però això no vol dir que no tingui més collons i sigui més honest que en Puigdemont i que a vegades tingui raó, és un almogaver del segle XXI 
    • nosferatu 1.930 12 860 👍 138
      Jo no trobo que sigui egòlatra, més aviat el veig com algú que tira pel dret i no perd el temps, veig molt més egòlatres en Carretero o en Lòpez Tena, els quals estan desapareguts i sense projecte, en canvi en Santiago Espot, juntament amb Catalunya Acció, continuen en la mateixa línia independentista i no se'ls pot recriminar res. 

Home totes les opinions són respectables...però lo de posar-se al costat de Moragas i Macià, i treure discursos a la nació quan la major part dels catalans no saben ni qui ets... doncs sincerament... 

Llibre

heheh ets un Espot supporter he.... xD No em sedueix el personatge vaig llegir coses d'ell i escoltar-lo fa anys en xerrades, i lo de l'ego es una opinió subjectiva...tu tens la teva i jo la meva....ara bé avui en temes del procés coincideixo amb ell.  
  • EPS 59.808 13 8 👍 8.574
    coratge l’escenari d’humiliació amb què Espanya castiga la Catalunya independentista.

M'ha sobtat aquesta frase. Si a cas Espanya castiga a Catalunya (a seques).

Publicitat

Fòrums

• 9.158.985 missatges
  • 216.242 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat