Publicitat

Fòrum

Experts en fotografía, us invoco.

Quina agafo?
Canon EOS 750D
5 (71.43%)

Nikon D5600
2 (28.57%)

Vots emesos: 7
menta311 3👍 267
Estic pensant en comprar-me la meua primera cámara réflex i estic dubtant entre aquestes dos opcions:

Canon EOS 750D

Nikon D5600

El preu entre una i altra són 70 euros, però els podria assumir. Quina creieu que és millor opció i per què?

Respostes

Configuració
  • __2393__10.333 15👍 2.071
    no té sentit comprar-te una reflex en aquest segle

és molt millor una mirrorless
    • menta311 3👍 267
      Aquestes dos reflex les puc trobar per menys de 500 euros, quines mirroless d'aquest preu o menys hi ha d'un nivell similar? Jo no en trobo cap, les que tenen bona pinta es dispara molt el preu.
        les mirrorless en general seran més barates que la reflex, per la mateixa qualitat de captor

a no ser que vulguis (més que res la nostàlgia) la tonteria del prisma, en pots trobar de més barates.  Certament, de menys de 500 euros.
        • Pavel_Korchagin2.876 2 663👍 5.746
          Això és mentida. Hi ha rèflex de 300€ amb una qualitat d'imatge boníssima (sense entrar en AF, vídeo, etc). No pel fet de ser rèflex, sinó per les opcions que hi ha actualment al mercat. Les rèflex de Nikon i Canon de gamma baixa tenen la millor relació qualitat-preu. Les mirrorless d'Olympus, Panasonic, Sony i Canon són més cares comparativament.
            no ho sé d'on ho treus, això

fins i tot dins la mateixa marca canon (la única que deu fer els dos tipus de càmera), amb un sensor APS-C,

el baix de gama de cada cas (que té la mateixa qualitat però menys pijades) és:

canon eos m10 (mirrorless) = 250 EUR
            canon rebel T6 (reflex petita) = 310 EUR
  • nosferatu1.958 13 855👍 190
    Jo fa temps que tinc una Canon 600D i n'estic molt content, per tant et recomanaria la 750D sense dubtar-ho, però la Nikon també és una molt bona càmera i la decisió final l'has de tenir tu.

Si mires alguna comparativa veuràs que la Nikon és una mica superior en gravació de vídeo, que és pel que faràs servir menys la càmera i el que la fa malbé abans, i en canvi la Canon té la opció de disparar fotos en HDR i la Nikon no, i aquesta opció la trobaràs a faltar, i molt, quan vagis a fer fotos amb algú que la tingui i tu et quedis amb un pam de nas perquè no la tens.

Però repeteixo, la decisió és teva, l'important és que quan la tinguis la facis servir i t'atreveixis a sortir del mode automàtic

• bikerbaixcampUsuari sumador7.211 14 299👍 221
    Jo tinc la Canon 77D i molt bé.
  • Pavel_Korchagin2.876 2 663👍 5.746

A veure, de quin preu estem parlant?

De Canon jo aniria a per la 200D (és millor i pesa menys que la 750D) o pujaria el pressupost a per la 80D (aquesta té un pentaprisma de veritat i no un "pentamirall" com les de gama inferior).

La Nikon D5600 és una càmera amb una qualitat d'imatge superior (millor rang dinàmic, millor profunditat de color, millor relació senyal-soroll a ISOs elevades), però els objectius i accessoris bàsics de Nikon acostumen a ser una mica més cars que els de Canon.

• Makhnovtchina1.120 2👍 3.054
    No sé. tu. Després de voltar molt pel món fotogràfic digital he arribat a la conclusió de que em quedo amb l'analògic dels meus orígens. Especialment el BN és incomparable. Continuo tirant rodets de Kodak Tri-X i Ilford... amb la meva Retinette 1A de Kodak, la Canon Eos 1 i la Zenith 12 XP. 

Però centrant-nos en la teva pregunta jo aniria directe a la Canon. Per diversos motius
    -Nikon té uns softwares de tractament de la imatge molt i molt invasiu. T'acaba sortint a la sopa un cop instalat.
    -Nikon té una molt bona qualitat, però no compensa el seu preu. La relació qualitat-preu no n'és precisament òptima.
    -si treballes en BN les Nikon sempre et donen per defecte una dominant sèpia-verd que sempre has de corregir per tal d'apropar-te al BN pur. 
    -Canon té una gamma d'òptiques molt més assequible.
    -l'ergonomia i el sistema de menú d'usuari és molt més fàcil i accessible en la Canon. 

A banda, la Nikon et fa dependre sempre d'una conexió a internet per a qualsevol manipulació avançada que vulguis fer. La Canon t'ofereix un manual i després ja és cosa teva si vols conectar-te a la seva pàgina o no.

PS. Sóc canonista convençut, sí.

Publicitat

Fòrums

• 9.203.522 missatges
  • 217.824 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat