Fòrum

Puigdemont, no ploris com un convergent el que no vas saber defendre com un independentista

ansar 16.705 12 102 👍 6.273

Puigdemont, no ploris com un convergent el que no vas saber defendre com un independentista

Fins als collons que, comme d'habitude, els convergents culpin la resta dels seus propis fracassos. O que posin tots al mateix sac. Puigdemont ha reconegut que la decisió de no implementar el resultat de l’1-O (decisió que ens ha dut a aquest atzucac) va ser d’ell. Puigdemont era qui tenia el poder executiu, i qui podria haver decidit implementar el resultat. Nomes ell. Puigdemont podria haver estat el primer president de la catalunya independent, i no va voler.

Pero ja sabem que a can convergent són expertes en no fer el que han promés i després culpar als altres. Fa temps que ja vaig dir que l'estrategia convergent era posar-nos en un bucle sense fi, cansar la gent, i al final la gent diria que tot era culpa dels politics indepes, en general.

El fet és que des de 2010 hem tingut 2 presidents convergents i 2 votacions guanyades desaprofitades, llençades a la paperera de la història.

La historia s'ha repetit: 2 presidents convergents diuen que faran un referendum que no pensen fer (el de l'1-O es va fer perque el va organitzar Junqueras) i, conseqüentment, no cap pla per implementar el resultat si guanya la independencia. "Confieu en el president" ens deia Partal des de les seves editorials, "que no pot revelar el fantastic pla que té per després del referèndum, per seguretat". 

I Puigdemont va posar a Junqueras encarregat del referendum perque pensava que fracassaria: és la vella estrategia de posar el teu rival a fer coses que creus que son impossibles  

Jo a Mas el vaig veure vindre des del principi, però a Puigdemont li vaig donar el benefici del dubte. Es injust no donar-li el mateix benefici del dubte a ERC o la CUP, perque ells no han pogut demostrar el que farien amb un president de la Generalitat del seu partit.

El fet és que no sabem que hauria fet un president d’ERC o la CUP amb un referèndum guanyat i la gent al carrer disposada a defensar-ho tot.

Posem un president d'ERC o la CUP i veiem que passa. I si Puigdemont vol ser president, que torni com va prometre.

PD: Jo no sé com alguns raconaires no tenen vergonya d’apareix encara pel racó després que :

-Artur Mas ha admés que ha basat la seva carrera política en dir mentides i crear falses esperances;

-Puigdemont ha admés no va voler proclamar la independencia com havia promés perque no li va donar la gana. No tenia res preparat perque no pensva proclamar la independencia
https://www.ara.cat/politica/Puigdemont-rendicio-forma-part-diccionari_0_1970803003.html

Respostes

Configuració
    • ansar 16.705 12 102 👍 6.273
      quan no tens argument, insulta  
    • freezamite 11.017 9 186 👍 4.881
      Per desgràcia té tota la raó.
      I si els tarats que no enteneu que rebentar el país només perquè els teus així ho volen no és una opció no rectifiqueu, molt possiblement no hi haurà un futur digne pel país...
    • Foc de Fènix 1.574 8 961 👍 794
      Té tota la rao, i ERC ha estat complice...ara ja sabem el que tenim, JxSI una estafa de 2 anys venent fum i cobrant per simular crear estructures d'estat....
        ERC ha estat tant còmplice com la CUP.
        Tots dos es van haver d'abaixar els pantalons davant el xantatge de CDC i ambdós han fet el que han pogut per deixar-los en evidència sense entrar al cos a cos directament.

Es pot criticar la decisió (jo no ho faig, em sembla que han fet bé actuant així), però en cap cas posar-los al mateix nivell que els altres.

ERC tenia tota la informació, la CUP no...en tot cas la CUP se l'ha de criticar per ingènua i deixar-se estafar o per per callar si hi havien diputats que sabien que no hi havia res més que fum...

ERC es directament cor-responsable com a part del govern d'haver fet el paperina...de no haver preparat estructures ni tampoc aconseguit suports reals tenint conselleries de pes a les seves mans o d'afins. 

Tant ERC com CUP tenien tota la informació: els convergents són tant anti-independentistes com el PP, es diguin com es diguin i facin el teatre que facin.

Per això la CUP ja no ha volgut ni perdre el temps amb comissions de control (ja va veure el que va passar amb les que ERC va posar al pacte per la llibertat), au va home, que no es mamen el dit.

I no, ERC no és corresponsable de res. ERC és responsable del que depenia d'ells (1-O i hisenda pròpia) i en tots dos casos ha complert o com a mínim no es pot dir que no hagin fet res ni se l'hagin jugat.
            El tema suports també estava més que encarrilat, collons, si havíem tingut gests d'altres països abans fins i tot de proclamar res! Però el que no pots esperar és que tu no declaris la independència, i de sobte comencin a sortit països que diguin "no, no, Catalunya sí que és independent!".

És molt evident quina part del Govern no ha fotut res (els mateixos que van fotre el camp quan van començar a pintar bastos i van començar a veure que l'1-O se'ls podria descontrolar) i per tant repartir culpes només serveix per enfortir-los a ells en el seu xantatge constant.

Puigdemont s'ha carregat la independència directament. Fins ara canviaven 9Ns per N9Ns, però a Puigdmeont se l'ha forçat a arribar a l'extrem de tenir-ho tot de cara per proclamar la independència, i fins i tot i així no ho va voler fer.
            Si fins i tot i així encara el defensen tants independentistes, és que no mereixem més del que tenim ara mateix.
              NO, no tenien tota la informació. Ara bé Si això es així vol dir que ERC tirarà de la manta? Que esperen...a que surti Junqueras? 
                Tots dos saben que CDC no vol la independència ni en pintura, així que tota la informació que necessiten saber pel que fa a aquest tema la tenen des del principi.

I pel que fa a estirar de la manta... obre els ulls. Puigdemont es peta la independència directament, incompleix el seu compromís de tornar... i puta ERC que no fan una investidura en fals que ens l'anul·larien en qüestió de minuts.

Els mitjans els controla qui els controla, i engegar el ventilador perquè s'escampi la merda pot fer-li guanyar algun suport a ERC a curt termini, però la majoria independentista la perdem segur.

L'objectiu tant d'ERC com de CUP suposo que és portar a CDC a una situació de no retorn, i això ara mateix és evident que passa per prendre'ls la Presidència.
                Amb la Presidència en mans de CDC ja s'ha comprovat que és impossible. Tant li fa l'escenari que tinguin a davant, com que depèn directament d'ells, mai ho faran.
  • Murri1714 1.966 4 849 👍 1.908
    De moment ja hem vist un president del parlament d'ERC i ja hem vist el que passa. ERC=PDECAT
      el president de la Generalitat te el poder execuitu, el del parlament no.

Perque ha d'investir algu i anar a la preso, si aquest algu no vol presentar-se a la investidura per no anar a la preso? 

Perquè el seu càrrec es deu a les persones que l'han votat perquè faci la feina per la qual se l'ha votat. Si no vol complir amb el resultat de les urnes perquè té por, que plegui i deixi de cobrar la pasta que cobra.
          el parlament el pot substituir en qualsevol moment, igual que poden fer-ho amb el president

Si hi ha cap voluntari convergent que estigui disposat a anar a la preso per fer Puigdemont president durant 3 minuts, te el meu vistiplau  
        • Marc Espasa 15.140 13 124 👍 3.383
          El Puigdemont el van votar pq fes la feina que ell mateix va prometre que era tornar.

Jo el vaig votar perquè fos president de la República desde l'exili que és el que fa mal a Espanya i perque els espanyols l'odien amb totes les seves forces, no perquè fos un president autonòmic aquí. Jo no en vull cap de govern autonòmic, vull enfrontament.
              Està molt bé, de debò.
              Però el cas és que ell va prometre que tornaria i és amb aquesta promesa en ment que molta gent el va votar, i com que es nega a tornar per plantar cara tant si a tu ja et va bé com si no el fet és que INCOMPLEIX el que va prometre en campanya.

I si, res millor per buscar l'enfrontament que un Govern "a l'exili" que només fa postureig del barat i que no té cap mena d'intenció de recuperar el control de les institucions d'aquí.
              Molt millor això que si tornés per plantar cara i l'estat es trobés forçat a detenir un president democràticament escollit pel poble amb les conseqüències brutals que això tindria tant interna com externament.
                Els que hem de plantar cara aquí som nosaltres, s'hauria de fer una vaga indefinida i altres coses, però no sé quanta gent està disposada a fer-ho.
                  La gent de mobilitzada ja n'està, el problema no és de ganes sinó d'infantilisme polític.

Tu mateix, aquí, defensant les botiflerades del processisme. Si tota la mobilització que al seu dia hi va ser per fer possible JxSi o després el Mas o Març hi fos ara per defensar la independència no seriem on som.

Però l'espanyola no és l'única societat on les masses estan el suficientment fanatitzades com per defensar a qui els fot un tret al peu perquè "són els bons" o "són els nostres".
                    I les botiflerades del processisme que defenses tu com la d'en Junqueras arrossegant-se dient que és un bon catòlic que va a missa, que s'ha de pactar amb els sociates i els comuns, la Rovira dient que va intentar aturar el referèndum però que en Puigdemont no li va fer cas, en Torrent no atrevint-se a aplicar al parlament el resultat de les urnes, en Tardà i la seva bandera espanyola republicana, en Romeva dient ara que no som prous etc... O sigui que lliçons de partidistes cap a mi ni una noi.
                      I mentre tu et fixes en el que diuen uns davant dels jutjats perquè no els caigui el pèl de mala manera a canvi de res, jo em fixo en el què feia cadascú quan fer-ho podia servir per alguna cosa.

Et queixes que ERC faci un aproximament al PSC, però t'oblides que qui com el PSC faria es va negar a proclamar la independència és Puigdemont.

I sí, que botiflers ERC per no fer-se els valents davant el jutge, el que ja no quadra és que compaginis la crítica a ERC amb la defensa dels botiflers més miserables que ha hagut d'aguantar aquest país.
        • Arrós_ebrenc 513 8 👍 385

Qui es deu a les persones que l'han votat és en Puigdemont. Convergència va basar tota la seua campanya dient: si es vol que torni el President, s'ha de votar al President.

Doncs bé, la força independentista més votada va ser la del president, encara que fos per poc (13mil vots), i tot i així no va tornar. 

Això per mi és frau electoral.

• autokrator 10.732 2 196 👍 6.511
    Si arriba a ser per Convergència aquest país no tindria ni immersió lingüística. 
    • Tobies 19.484 13 76 👍 10.737
      Tampoc exagerem.
      • Sants Usuari sumador 30.280 13 28 👍 9.569
        És veritat, CiU s'inclinava més per una doble línia. Van ser sobretot el PSC i el PSUC, quan eren partits amb una mica de cara i ulls i no la cosa que són ara, els que van pressionar més per la immersió.
        • Estatpropi Usuari sumador 153.774 10 1 👍 22.759
          PSUC, el de catalán idioma del patròn?
        • FuRTi Usuari sumador 19.159 11 78 👍 6.228
          Què estàs dient home... Comencem així i ja podem continuar amb què en Maragall era super-catalanista que òbviament va provar a tota costa de donar visibilitat als independentistes a l'any 92 amb els jocs olímpics en comptes de fer-se palles mentre els empresonaven o tancaven i apallissaven... Però bé, si la memòria als d'ERC no us va arribar ni per a recordar-ho al 2003, no esperem miracles ara al 2018. tampoc.. 

Mira, jo sóc moooooolt crític amb el què va ser i va fer CiU o ara ho sigui PDCat, però no falteu a la veritat home!!
    • antropòfag 9.966 9 211 👍 2.610
      Vidal Aragonés

@VidalAragones

A la Transició l'esquerra política i sindical va defensar que el català fos llengua vehicular a l'ensenyament. El paper del PSUC fou essencial per evitar la doble xarxa segons criteris lingüístics (opció inicial de CIU i UCD sense oposició d'ERC). Al 1983 s'aprova normalització
      • willybarna 10.912 10 190 👍 2.639

antropòfag escrigué:
        Vidal Aragonés

@VidalAragones

A la Transició l'esquerra política i sindical va defensar que el català fos llengua vehicular a l'ensenyament. El paper del PSUC fou essencial per evitar la doble xarxa segons criteris lingüístics (opció inicial de CIU i UCD sense oposició d'ERC). Al 1983 s'aprova normalització
        -També diu el seguent aquest paio :

El que volen pp i c’s es que no s’avanci en el coneixement del català i crear una nova comunitat nacional dins del Principat. El que cal ara és millorar l’ensenyament públic i social de la llengua nacional. L'aranès és una altra llengua pròpia i al país es parlen centenars

Afirmar que es vol crear una nova comunitat nacional(la espanyola) a Catalunya, quan aquesta ja existeix desde fa molts anys, es tractar als que som nacionalment catalans de burros i es mentir deliberadament. Aquest paio és un puto farsant, amb tots els respectes, tant farsant com en Puigdemont i en Junqueras, ja que esta tractant de fer-nos veure als catalans una visió totalment adulterada del que és avui en dia la realitat socio-política vigent a Catalunya. 

És un estafador professional aquest Vidal Aragonés.
  • Tobies 19.484 13 76 👍 10.737
    Puigdemont tindrà tot el temps que li resta de vida -espero que molt- per reflexionar de l'error gravíssim que l'ha portat a l'exili. L'oportunitat que ha tingut com a president de la Generalitat ha estat quelcom únic i probablement irrepetible.. i ha fracassat irreparablement.
      Puigdemont ha reconegut que va ser la seva decisio. Ell era qui tenia el poder executiu, i qui podria haver decidit implementar el resultat. Nomes ell.

Fa temps que ja vaig dir que l'estrategia convergent era posar-nos en un bucle sense fi, cansar la gent, i al final la gent diria que tot era culpa dels politics indepes, en general. Si abans tenia rao, ara estem comprovant el que vaig predir 
        i dic "ERC o la CUP" tres vegades.

A mi ja m'agradaria que un CUPaire fos el primer president de la catalunya independent
        • the_west_rulez 13.609 2 147 👍 12.060
          Ara que m'he calmat em sap una mica greu el comentari un pèl pujat de to contra tu. Ha sigut una reacció a primeres després de tornar de la feina i trobar-me el racó en el pla de sempre. En el fons em caus bé, què hi farem! 

Primer de tot, no cal que em convencis que si JxSí hagués tingut majoria absoluta encara tindríem a Mas de presi fent autonomisme fins setembre de 2019. Els convers no han fet neteja dins les seves files i mai han sigut de fiar. Podem discutir si Puigdemont és de veritat indepe, si estava lligat pel que deia el seu partit, si es va fer caqueta o si simplement era un botifler més (tot i que pel que diuen els seus conegut propers és indepe).

Igualment si Puigdemont arriba a fer la DUI el 10-O sense l'aval del seu partit aquest es trenca en dos segur i Espanya hagués reaccionat igual, encara que aquí l'error va ser nostre govern per no fer cap crida a defensar res. Puigdemont, CDC, etc en responsables, però no tenen tota la responsabilitat, ERC també era al govern i si veia que les coses no anaven bé podia haver-se plantat. Hi ha haver bastantes situacions a on fer-ho i no ho va fer, i com diu la dita castellana "quien calla otorga". Penso que ERC té menys culpa que el PDECAT en tot això però evidentment que no té zero culpa. Repeteixo, va ser al govern i sabia perfectament què s'hi covava. I la veritat, ara que ja no està dins de cap coalició amb convers potser els ha encomenat el mateix virus, perquè declaracions com les d'en Tardà, Torrent ajornant el ple o Marta Rovira cardant pena no són precismanent el paradigma de l'independentisme ferm davant l'adversitat.

I el que em cansa de veritat són les batalletes de buscar culpables sense fer cap autocrítica. Ja sabem que l'ésser humà és molt de veure la palla a l'ull de l'altre però molt poca autocrítica d'un i altre bàndol estic veient. Bé. cert "cupaire" menja a part....

PS: tinc la conciència tranquil.la d'haver votat la CUP des de les eleccions de 2012. I mira que en aquella època servidor era indepescèptic.
            t'entenc. La CUP tampoc es va plantar. Fins ultima hora tothom pensava que Puigdemont anava a tirar pel dret.

Culpar ERC o la CUP es com dir:
            "he tingut un accident de cotxe per un error meu, pero si tu conduïssis tambe tindries l'accident. Tu anaves de co-pilot, eres tambe responsable"
            "I una merda, deixa'm conduir a mi. No m'acusis sense proves"
              El PDECAT és el principal culpable però la resta no té tampoc zero culpa. Què em dius de les baixades de pantalons d'alguns erquis?
                davant del jutge, davant de la possibilitat de vida a la presó (tot perque el teu lider et va trair) jo no em faria el valent.
                Sabem el que diu un politic en unes circumstancies determinades (despres de la desbandada), pero no sabem que faria si tingues la presidencia i el referendum guanyat
                  Mira sinó com ha declarat Pablo Hasel. En un judici polític defensar-se arrossegan-te no serveix de res. Crec que el millor és que cap polític empresonat o amb la condicional por continuar encapçalant res (els que són a Brusel.les a aquest pas també). No els culpo de que s'intentin defensar i fins i tot els agraeixo els serveis prestats, però estaran permanentment sotmesos al xantatge judicial.
                    Mira sinó com ha declarat Pablo Hasel.

Les penes a les que s'enfronta son molt menors. I Hasel ja sabia que si continuava fent el que ha fet, podia anar a preso. El politics en preso creien que si feien el que han fet, tindriem independencia.

Crec que el millor és que cap polític empresonat o amb la condicional por continuar encapçalant res (els que són a Brusel.les a aquest pas també). No els culpo de que s'intentin defensar i fins i tot els agraeixo els serveis prestats, però estaran permanentment sotmesos al xantatge judicial

Estic d'acord. El problema es que ara tots els politics tenen la por al cos. Si haguessim desobit tots al mateix temps, podriem haver aconseguit la independencia. Si desobeix un politic cada setmana li ho posem molt facil a Espanya (un pres cada nou setmana)
      No, no és de tothom, o com a mínim no de tots a parts iguals.

A ERC i CUP (si, a la CUP també) se'ls pot culpar per haver-se abaixat els pantalons davant els diferents "pressing" que muntava CDC, però és evident que posar al mateix nivell a qui per circumstàncies es deixa donar pel sac que al qui es dedica a donar pel sac als altres és injust, ni ens ajudarà a solucionar el problema ni a avançar gens.
  • ocelldefoc 3.915 5 522 👍 1.379
    Implementar el resultat, de què? d´unes eleccions autonòmiques amb un 48% de vots independentistes? d´un referèndum avortat no reconegut internacionalment? 

Baixeu de la figuera, si us plau. 

L´error va ser no convocar eleccions autonòmiques per després del referèdum. S´hauria superat fàcilment el 50% de vot independentista.
  • Calidoscòpic 20.126 14 72 👍 12.511
    Pregunta: Què se suposa que hauria hagut de fer Puigdemont després de declarar la independència si no hi havia manera de defensar-la amb armes (que és com irremeiablement hauria calgut). I que no hi havia armes ho sabia tothom. Tothom. O sigui que la responsabilitat era de tots.
      no, si ara Puigdemont resulta que es un hibrid entre William Wallace i Jerry Adams  

Ja sabem que hagués passat amb un govern d´ERC

No, no ho sabem. Sobre tot, no sabem que hauria passat si ERC + CUP sumessin majoria absoluta.
      • __32331__ 3.226 👍 2.836
        En Puigdemont és com en Junqueras, però més intel·ligent.
          primer, aixo no ho saps

segon, jo el que jo vull es un president independentista, no un de traidor

En Puigdemont sap mirar millor pels seus interessos, personals, i punt. I després té a la tropa de Convergència que és experta en merdejar sense cap escrúpol, i aquí al Racó n'hi ha uns quants, dient que voten a la CUP, però en realitat voten Convergència (JuntsXCat). En Rigel n'és un exemple claríssim.

Si tots els convergents que diuen que van votar a la CUP per atacar a ERC ho haguessen fet de veritat, actualment la CUP tindria majoria absoluta, però en canvi no ha tret prous vots ni per tenir grup parlamentari propi. 

Jo sí que vaig votar a la CUP al 2015 perquè no em valia la pena votar ERC si anava de la maneta de Convergència. I com jo un munt de gent republicana, i per això la CUP va passar de 3 diputats a 10, i fins i tot va superar als Comuns a Barcelona ciutat. Són fets.

El Junqueras no es de l' IRA, ell sempre ha estat una persona pacífica i la justícia Espanyola el te tancant amb l' invent de no se quina violencia inexistent.

Que vols que digui al jutge? Que posava bombes? Que crema contenidors?

• Buitraker 2.586 2 704 👍 3.302
        Junqueras hi va anar voluntari, davant el jutge de l'estat del qual el govern del qual ets vice-president, acaba de fer una DUI per separar-se'n. I acompanyat d'altres membres del Govern. Tant d'ERC com convers. Un tràmit normal i corrent que fan tots i cadascun dels Governs que proclamen la independència. Com el de comprar bitllets d'avió a Brusel·les per fugir de les urpes de ls judicatura de l'estat amb el qual acabes de trencar i que van fer Puigdemont i Ponsati com Comin i Serret.
        Junqueras no hi va anar a fer cap tramit burocràtic, on puguis alegar qualsevol excusa/mentida i ja està, com pretens dir per justificar la seva actitut.
        Va anar-hi com a repressaliat polític, com la resta de consellers, que el van acompanyar a Madrid, igual que els que van marxar a Bèlgica per exiliar-s'hi ho varen fer com a repressaliats polítics. 
        Fins aquí hi estem d'acord?
        Per tant, penso que aquesta fou una decissió colegiada, Junqueras i la resta de membres del Govern no hi anaren per ordre expressa de Puigdemont; sinó perquè des de dins el govern només Ponsatí era partidària de defensar la República i controlar el territori. La resta van pendre una altra decissió política: Rendir-se i creuar-se de braços al 155. Per les raons que siguin, i que no sabem. Però està clar que es van rendir.
        Per això uns quants van anar a Madrid. A fer:hi un determinat paper polític: no anaven a fer-hi un tràmit burocràtic on t'acares amb un gris funcionari asèptic. Et ficaves a la boca del llop, davant el teu enemic polític, el qual actuarà contra tu politicament si o si. És un puto acte polític, si no no serien presos polítics, estan tancats per motius polítics, i el seu tancament és una decissio política dins una estratègia més amplia i que també és política. 
        És la política, estupids!
        Deixa de pensar en termes "juridics", collons!
        Deixa de pensar com si hi hagués cap possibilitat d'alliberar els presos que sigui administrativa i apolítica, cagundeu!
        Deixa d'analitzar el comportament de tots els presos, exiliats i encausats en clau purament juridica perquè... és la política! Són presos, exiliats i encausats polítics!
        Com són polítiques les acusacions de delictes d'odi fetes contra catalans pel mateix estat. I com aquests catalans hauran d'actuar politicament davant el jutge, que és com han actuat el mecànic de Reus, el regidor del Bages, la Mireia Boya o en Santiago Espot (per motius paral·lels). I com ells, tants i tants altres.
        Les penes de passar-se molts anys de presó seran decissions polítiques. I, com a membres del Govern, tenen el deure de comportar-se politicament. No hi valen excuses: Quan tot ja estava perdut, Companys va cridar Visca Catalunya! enfront el piquet d'execució. Aquest és el precedent que teniu a ERC.
        Quin sentit tenen aquestes justificacions que excusen les renuncies dels membres del govern presos? Penso que sota els clixes asèptics i apolítics "cal entendre que s'enfronten a penes de 30 anys de talego", fins i tot els qui aplaudeixen la murrieria dels presos " jo davant un jutge cantaria el vivaspaña, però seguiria sent independentista" hi ha alguna cosa més que desconeixement i ignorància en qüestions de repressió política (comportar-te aixi no et salvarà, tot el contrari, et perjudicarà, perquè mostra la validesa de la repressió política com a eina vàlida per aconseguir objectius polítics).
        Els membres del Govern, a diferència dels Jordis i Trapero, van anar a Madrid en qualitat d'auto-derrotats, van anar a rendir-se davant l'enemic. La seva actuació política no podia ser com la Boya o l'Espot, de fermesa patriòtica i tal. La rendició i l'entrega és un topall per actuar així, és més coherent la renuncia a l'1-O i l'acatament del 155.
        I és una llàstima, perquè ells eren els membres del Govern de l'1-O i tenen obligacions (si, tots els repressaliats polítics tenen el dret a la solidaritat i el deure de defensar la causa política motiu de repressalia, oimes quan són liders, i no militants de base, perquè han de donar exemple.
        D'aqui que el tema Puigdemont traïdor i cagst i tal m'importa poc. No era l'unic que es va rendir, ni Junqueras va anar a Madrid per obediència deguda a una ordre expressa del president.
        I com que és la política, ara resulta que el marge de maniobra i el capital polític i simbòlic de Puigdrmont és molt més alt que el de Junqueras. I si be tots dos es van rendir al final del mes de març, també cal dir que pels interessos independentistes l'actual comportament del president és molt millor que el de Junqueras, ja que és ferma i digne i rebel. Junqueras és un hostatge sense marge de maniobra i amb una reducció del seu capital polític. Investir Puigdemont és la millor opció per reobrir la via rupturista, tancada no només per ell. Investir Puigdemont és la pitjor opció pels partidaris de gestionar un procés de fer les paus amb el R78 (via negociacions amb el PSOE i els Comuns i el PNB fent de pont) i retorn a la normalitat institucional previa als Fets d"Octubre del 2017, del qual en són partidaris tant Santi Vila, Marta Pascal, Artur Mas, Joan Tardà, Marta Rovira i Sergi Sabrià.
        Carles Puigdemont, malgrat militar al PDECAT, és un atom lliure. I si no ho és, ho dissimula molt bé. Oriol Junqueras, en canvi, no pot separar-se de la via d'ERC, n'és el lider i l'ha d'avalar, posant si cal la seva condició de pres polític i l'apelació a la solidaritat humana per avalar i justificar politicament aquesta via d'autonomisme amb estelada.
        És d'aqui, que plora la criatura.
          Peró aixó no té res a veure amb el que jo he dit.

Només he dit que si el Junqueras no aposta per la violéncia és normal que ho digui al jutge.
          Junqueras hi va anar voluntari, davant el jutge de l'estat del qual el govern del qual ets vice-president, acaba de fer una DUI per separar-se'n.

Si el plantejament ja és ciència ficció la resta de l'escrit és impossible que tingui cap sentit.
          Junqueras sabia perfectament què:
          1. No es va fer cap DUI.
          2. El control del territori seguiria en mans de l'estat.

I per tant va fer el que va creure millor (segurament per deixar l'estat en evidència) en base a això, i no en base al que alguns us penseu que va passar però que és evident que no va passar.
  • Gesta_Comitum 26.309 13 42 👍 1.160
    Tristissim lo dels liberals d'aquest país, massa Pla i massa poc Sales han llegit. Puigdemont un hippie i Torrent un tou.
      És que en Pla i en Cambó van ser dos traïdors contra el poble de Catalunya. Està demostrat que van passar informació als franquistes durant la guerra civil i la persecució de la post-guerra, no només econòmicament, fins i tot entregant-los mapes de ciutats catalanes que després van ser bombardejades. També van delatar a comunistes, republicans i nacionalistes al feixisme.
  • Xicoira 2.522 2 723 👍 2.161
    Amb un president d'ERC hauria passat el mateix.

Publicitat

Fòrums

• 9.110.054 missatges
  • 214.703 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat