Publicitat

Fòrum

Puigdemont, no ploris com un convergent el que no vas saber defendre com un independentista

ansar17.441 12 93👍 6.512

Puigdemont, no ploris com un convergent el que no vas saber defendre com un independentista

Fins als collons que, comme d'habitude, els convergents culpin la resta dels seus propis fracassos. O que posin tots al mateix sac. Puigdemont ha reconegut que la decisió de no implementar el resultat de l’1-O (decisió que ens ha dut a aquest atzucac) va ser d’ell. Puigdemont era qui tenia el poder executiu, i qui podria haver decidit implementar el resultat. Nomes ell. Puigdemont podria haver estat el primer president de la catalunya independent, i no va voler.

Pero ja sabem que a can convergent són expertes en no fer el que han promés i després culpar als altres. Fa temps que ja vaig dir que l'estrategia convergent era posar-nos en un bucle sense fi, cansar la gent, i al final la gent diria que tot era culpa dels politics indepes, en general.

El fet és que des de 2010 hem tingut 2 presidents convergents i 2 votacions guanyades desaprofitades, llençades a la paperera de la història.

La historia s'ha repetit: 2 presidents convergents diuen que faran un referendum que no pensen fer (el de l'1-O es va fer perque el va organitzar Junqueras) i, conseqüentment, no cap pla per implementar el resultat si guanya la independencia. "Confieu en el president" ens deia Partal des de les seves editorials, "que no pot revelar el fantastic pla que té per després del referèndum, per seguretat". 

I Puigdemont va posar a Junqueras encarregat del referendum perque pensava que fracassaria: és la vella estrategia de posar el teu rival a fer coses que creus que son impossibles  

Jo a Mas el vaig veure vindre des del principi, però a Puigdemont li vaig donar el benefici del dubte. Es injust no donar-li el mateix benefici del dubte a ERC o la CUP, perque ells no han pogut demostrar el que farien amb un president de la Generalitat del seu partit.

El fet és que no sabem que hauria fet un president d’ERC o la CUP amb un referèndum guanyat i la gent al carrer disposada a defensar-ho tot.

Posem un president d'ERC o la CUP i veiem que passa. I si Puigdemont vol ser president, que torni com va prometre.

PD: Jo no sé com alguns raconaires no tenen vergonya d’apareix encara pel racó després que :

-Artur Mas ha admés que ha basat la seva carrera política en dir mentides i crear falses esperances;

-Puigdemont ha admés no va voler proclamar la independencia com havia promés perque no li va donar la gana. No tenia res preparat perque no pensva proclamar la independencia
https://www.ara.cat/politica/Puigdemont-rendicio-forma-part-diccionari_0_1970803003.html

Respostes

Configuració
  • Xicoira3.771 2 547👍 3.115
    Estic d'acord amb el teu missatge, però amb matisos.

El govern era d'ERC en part, i sabem que els Erquis s'han cagat. JxSí era una coalició entre partits, si hi manava Convergència és perquè ERC no ha tingut els pebrots de donar un cop de puny a la taula i voler-se imposar.

Segon, al govern hi havia conselleries en mans d'ERC, i la decisió final sobre la DUI la van prendre els partits independentistes. ERC, PDCat i CUP seien a la mateixa taula, però tant ERC com PDCat no volien fer la DUI.

Tercer, vistes les declaracions dels darrers mesos vingudes des de can ERC ens demostren que és un partit de peixos bullits, de la vella guàrdia liberal-moderada dels temps d'en Puigcercós-Ridao. Són independentistes acomodats i moderats que no haurien fet una DUI perquè segueixen el tarannà convergent, amb més ènfasi a les problemàtiques socials i més d'esquerres, però ja està.

Quart punt - declarar la independència no serveix de res si no la pots implementar, si no tens exèrcit, estructures d'estat i credibilitat. Tenim la força d'un poble però la massa independentista és objectivament massa petita (50%) per assolir una revolució, tret que vulguis una guerra civil.

Per últim, quan deixem d'escombrar cap a casa i de fer partidisme potser avançarem com a societat.
    • ansar17.441 12 93👍 6.512

partidista? A mi m'es indiferent de quin partit es el president mentre proclami la independencia. Per mi que la proclami un del PDecAT, JxC o de la CUP, es irrellevant.

Es mes, he defensat Puigdemont durant 2 anys (fins i tot quan era del CDC).

Aviam el que estic dient és que amb la gent que teníem al parlament, fos qui fos no hagués declarat la independència. Bé, potser algú de la CUP ho hauria fet, però què fem després?

Estaràs d'acord amb mi que el que compta no és 'declarar' la independència sinó fer-la efectiva. I per això es necessita el control de les estructures d'estat.

Aquelles famoses "estructures" que estava preparant en Mas, te'n recordes? Però en aquell moment, en Junqueras era el líder de la oposició, i no es va queixar de res, ans al contrari, felicitava en Mas per la seva determinació.

En cap moment va demanar proves de l’existència de les estructures d'estat. De fet, ell sabia que no existien, i no ho va denunciar, cosa que d'alguna manera el fa còmplice. Per no esmenar que els últims anys ERC ha sigut la 'puteta' de Convergència.

Si s’ho haguessin pres de manera seriosa, haurien fet un pla de contingència i creat els CDR abans (invent de la CUP), organitzat movilitzacions realment revolucionàries (i no espectacles infantils de coloraines), i haurien cridat a la revolució oberta.

La única manera de ser independents ara mateix és amb una sublevació popular, una revolució total. Una majoria de la societat catalana no vol això, atès que la gran majoria d'independentistes voten PDCat o ERC (moderats). Realísticament quanta gent està disposada a sortir al carrer i destrossar-ho tot? Sabem que hi ha gent disposada a defensar col.legis, però això és diferent a l’assalt de les estructures d'Estat espanyoles i la seva ocupació física.

Estic d'acord que en Puigdemont hauria d'haver declarat la DUI perquè així et podria confirmar el que t'estic dient.

Però ARA a curt termini és impossible fer-ho, a menys que hi hagi un gir de 180° respecte la manera d'enfocar la independència. I al dia d'avui 8 de març del 2018 seguim amb el peix al cove, per tant en tenim per molt de temps
        • Calidoscòpic20.663 14 69👍 13.409
          Realísticament quanta gent està disposada a sortir al carrer i destrossar-ho tot? Sabem que hi ha gent disposada a defensar col.legis, però això és diferent a l’assalt de les estructures d'Estat espanyoles i la seva ocupació física.

Jo crec que, si la gent hagués vist que el Govern tenia algun tipus de poder real i no simple indefensió, molts s'haurien animat a ser més valents i a donar suport al Govern. Perquè les estructures d'estat no s'han de fer de nou, no calia fer-les de nou. Com tu dius, es tractava de prendre el poder a les estructures espanyoles a Catalunya. I per fer-ho el Govern havia de tenir poder, i no només militar. Òbviament aquí el suport popular hi hauria estat. Però no hi va haver res de tot això.

si, segur que tothom l'hauria aplaudit si va Junqueras un dia, convoca una roda de premsa, i diu que Puigdemont va de farol i no pensa portar-nos a la independencia. Pla perfecte!  

El millor que podia fer era fer la seva feina (p.ex., preparar el referendum) i si el president la caga sera culpa del president, tothom se n'adonara i, eventualment, la gent deixara de votar convergencia.
            Aleshores segons el teu raonament, com ha donat la corda a Convergència (no independentistes), tampoc és independentista.

Com és que de tant no fer partidisme, al cap i a la fi sempre escombres cap a can ERC? Com si tinguessin els pebrots necessaris per fer la independència. Només cal escoltar les declaracions de Tardà, Rovira, etc.

Negar la realitat no serveix de res.
              com pots acusar el teu president, dir que la independencia no forma part dels seus plans, sense proves?

De partidisme res: jo he defensat Puigdemont durant 2 anys. M'es indiferent que ens porti a la independencia, per mi com si es algu de la CUP. Si Puigdemont (el president legitim) vol tornar i proclamar la independencia, te tot el meu suport.

La realitat es que:
              -2 presidents convergents, 2 votacions guanyades, zero independencia
              -cap president de la CUP ni ERC
  • Solidari2.831 8 671👍 1.341
    Per quin motiu, si no tenia cap intenció de proclamar la independència, durant la jornada de l'1 d'octubre va decidir no aturar les votacions com li demanava Marta Rovira?

Hagués estat el pretext perfecte perquè no calgués proclamar-la.
    • Pedrolo10.352 3 207👍 4.544
      Por a la reacció de més d'un milió de catalans al carrer amb piolins rondant.
    • freezamite11.085 10 185👍 4.936
      Amb un cost polític brutal per a ell (frenar el referèndum que el poble està defensant amb el cos?).
      No vol dir que no intentés frenar l'1-O, perquè ho va provar a través de l'ANC mirant de desmobilitzar la població, però allò hagués estat políticament contra-prodüent per a ell comparat amb l'ensarronada actual.

Aquí és nota la diferència de nivell polític entre ERC i CDC.

ERC es juguen presó per muntar l'1-O, i davant del jutge (i amb l'ajuda inestimable de la premsa convergent, és clar) li dóna el mèrit del mateix al seu adversari polític.

PDCat/JxCat es miren de carregar l'1-O, es carreguen el mandat de l'1-O el 10-O... i es saben vendre com els defensors del país i de l'independentisme més radical.

Evidentment que tenir els mitjans a favor ajuda i molt, però el nivell de la Rovira és tant absolutament baix, tant absolutament nefast...
      Per això mateix, la violència és l’excusa per no proclamar-la 
    • Tuixec3.843 9 534👍 1.676
      Perquè el tema no és no proclamar-la, sino aconseguir mediaticament que la culpa de no fer-ho la tinguin els altres. I a això estan jugant tots.
        la culpa es de qui va decidir no proclamar-la (Puigdemont) que ja ha confesat que no va voler fer-ho perque no entrava en els seus plans  
          Vet aquí un clar exemple de "la culpa és dels altres". Absolutament tota la responsabilitat recau en una única persona, malgrat que també hem sentit declaracions de les altres parts implicades, com la voluntat d'aturar el 1O, que ningú va dir ni mu quan la sindicatura va renunciar, es segueixen presentant recursos al TC del qual s'ha votat 2 vegades la seva no competència, es suspen el ple per buscar un nou president que podria fer la proclamació, tots els suposats diputats indepes van accedir a signar un paper mullat a fora del parlament, etc.

Que Puigdemont sigui el màxim responsable no vol dir que sigui l'únic. Si fos així perquè no es va presentar ERC a les eleccions amb un sol punt al programa. Escollirem un president que proclami allò que Puigdemont no va tenir valentia de proclamar. Ah, si, la brunete mediatica i bla, bla, bla. 
            Que Puigdemont sigui el màxim responsable no vol dir que sigui l'únic. 

si Puigdemont hagues dit "proclamo la republica independent, tots a defensar-la" tot hauria canviat. Pero no ho va fer. Va dir que podria haver-ho fer, pero no li va donar la gana. Va ser decisio exclusivament d'ell.

I que van fer la resta? Van posar el crit al cel, van negar-se a seguir-li el joc sense sortir del parlament fins que es signés i es proclamés? Van fer d'aquest fet la base del seu discurs, assegurant que ells redre¢aran la situació?

No,

Callen com putes i esperen que gent con tú els hi faci la feina bruta de tirar merda a l'adversari polític pel qual es barallen per les engrunes que es poden manegar a la Generalitat tot i ser intervinguda,

Mentres tant van parlant "d'eixamplar bases", "construir república", "captar vot de frontera",  per passar el temps. No els sentirà pas parlar de creditors externs per la república, plans d;assegurar el pagament d'imposts, etc.

El principal objectiu polític que tenien s'ha assolit. Tenir arguments per culpar algú (Puigdemont) del frau del qual has sigut colaborador necessari. 

Pots repetir totes les vegades que vulguis aquest argument de visió 20 cm del teu nas. Totes tindràs raó. Però obviaràs el que passa al teu voltant.
                El que faci la resta es indiferent: si el president diu que no hi ha independencia, no hi ha independencia.

Fins que no reconeguis que Puigdemont anava de farol (esperava que Espanya acceptaria negociar un referendum) no entendras res. No va tindre mai la intencio de proclamar la independencia.
                Mas tambe anava de farol (per aconseguir unes engrunes), pero es notava molt. Aixi i tot, encara hi ha gent que el defensa.
                El meu error amb Puigdemont es que jo vaig confiar amb ell. Mai mes.
                  Pero tu no tens capacitat lectora o que et passa?

Fins que tú no reconeguis, que tots han jugat al mateix, que el 70% dels polítics implicats anaven amb el mateix farol seguiras contribuint a reduir la visió i que el debat es centri en questions totalment menors. 

Una persona pot proclamar tot el que vulguis i 2 milions de persones poden defensar tot el que vulguis, però amb quin banc es comptaba per finan¢ar la Generalitat? Quin pla es tenia per recaptar els imposts? D'això no sentiràs parlar a ningú. 

El teu error amb Puigdemont comprensible, jo també el vaig tenir. És causat perquè ell va mentir i Mas no mentia. MAs era ambigu i deixava que la premsa i l'agitprop  distorsoniés les seves paraules.  Puigdemont com tot el Govern va explicitament dir i repetir que es faria un referèndum, que es faria una república i que s'havia treballat molt perquè tot estigués lllest pel moment de desobeir. Hi ha evidencies que les 2 darreres són mentida, i la primera la va salvar la gent de base, no els organitzadors. 
              I si el meu avi tingués rodes seria un carro.

Segur que en Junqueras hauria proclamat la República, només cal escoltar la seva retòrica per veure que mareja la perdiu com tots els altres.

Continueu vivint al món del wishful thinking, potser així serem independents de manera imaginària
                si Junqueras hagues promés la republica independent si es guanyava el referendum, ho hauria fet. I si cregués que no es podria aconseguir, no ho prometria com va fer Puigdemont.

Ell es va encarregat del referendum quan tothom pensava que no es podia fer (especialment Puigdemont, per aixo li ho a encarregar a Junqueras, per a que fracassés). Ell va dir que ho faria, i ho va fer.
  • Almirall9X2.284 4 776👍 2.423
    Sigueu d'esquerres, de dretes, convergents cupaires o falangistes, fos facil o difícil, probable o improbable, és un FET indiscutible que el govern de la Generalitat i/o poble de Catalunya ( colons exclosos evidentment) han fracassat MISERABLEMENT en el seu objectiu d'obtenir la independència.
    • FuRTiUsuari sumador19.735 12 75👍 7.203
      Merda, m'acabo de despertar del coma en què he estat 4 mesos i ho acabo de veure....

es indiferent que tots hagin fet la seva feina: si el president (que te l'autoritat moral i el poder executiu) diu que aixo de la independencia res de res, perque no entra dins dels seus plans, no es pot fer res. No haver votat convergencia.
      Qui ha fracassat es qui ha votat convergencia  

La resta no podem fer res mes que esperar que deixeu de votar-los
    • grava3.034 1 641👍 4.543
      Els que han actuat MISERABLEMENT són els castellans, no pas nosaltres. Des del moment en què s'utilitza la violència armada i la repressió judicial sobre un moviment ciutadà pacífic, és obvi que mantenir la independència és inviable. Per tant cal reorganitzar-se i reorientar les accions. Naturalment l'estat castellà està fent tot allò possible dintre l'aparença de legalitat per impedir-ho

Publicitat

Fòrums

• 9.205.120 missatges
  • 217.880 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat