Fòrum

Fil pel seguiment dels fets del 8 de Març als PPCC

Columbo 1.259 1 👍 1.756
Preveient que demà hi haurà un esclat de fils al voltant del dia de la dona, obro aquest fil per realitzar el seguiment en temps real dels fets que tinguin lloc durant la vaga de l'esmentat dia. Així podem trobar tota la informació del que passi en un fil.

En aquest fil vull que ens centrem exclusivament en el que passi als PPCC, per això ho poso a actualitat. La resta de llocs poden anar a internacional, a campanyes etc etc...

Noticies, fests, seguiments que tinguin lloc als PPCC són benvinguts de ser afegits, així com opinions sobre els mateixos.

Educació, si poguera ser, entre els raconaires que participin comentant aquí, també estaria bé. Intentem no perdre els papers.
Resultat d'imatges de dialeg

Respostes

Configuració
  • Desconfiat 3.824 3 531 👍 3.987
    Feminisme? Neoliberalisme no, gràcies.

• barcelonista100 14.626 10 132 👍 943
    Càrregues a Plaça Urquinaona i detingudes he vist pel Twitter? Flipo.

Que no sigui efecte del 155 i per fer-nos veure que els Mossos també les foten, tot blanquejant l'actuació de l'1 d'octubre. (Sí, ja sabíem que també les foten, no dic pas el contrari).
  • Xicoira 2.519 1 728 👍 2.160

Doncs jo ho he notat prou.

Les repartidores de cartes que es passen per aquí són dones, i les conec. I són molt treballadores.

Doncs avui m’havia d'arribar un paquet, porto despert des de les 7 més o menys. A les 9 el tracking em diu que està en procés d'entrega, i sobre les 10 i mitja canvia a "intent d'entrega fallit".

Era a casa i no he sentit ningú, ni hi havia cap avís a la porta. Vaig anar a l'oficina de Correus, i només hi havia homes! Vaig demanar-los el paquet i me'l van donar.

Només és una suposició, però crec que la repartidora ha fet vaga i no ha repartit res, ni tan sols ha trucat. La qual cosa em sembla perfecte perquè no m'esperava que ho fessin.

• Tico 618 1 👍 309
    Excepte dones que treballen per al sector públic no conec ninguna que faça vaga, però mediàticament ha sigut un èxit i esta vesprada les manifestacions es preveuen molt multitudinàries.
    • Barratinaire Usuari sumador 7.346 13 291 👍 4.585
      Els treballadors del sector públic sempre tenen més facilitat per fer vaga: nula repressió, suports sindicals, pràcticament suport del 100% dels companys i/o companyes... Si treballes a la privada ho tens molt fotut, ni tan sols els sindicats t'ajuden. Recordo la vaga del 8 de novembre i els "pseudo sindicats" que tenim aquí dient que no era una vaga legal i que no es farien càrrec de defensar aquells que ho fessin de les possibles sancions que l'empresa fes.
      • Makhnovtchina 1.083 1 👍 2.923
        El problema, un dels problemes afegits però ni molt menys menor de pertànyer al regne veí de l'oest, és que l'acció sindical no beneida per l'Estat és sistemàticament ofegada i reprimida amb la connivència dels sindicats oficials del règim UGT i CCOO. Gent com na Neus Munté va començar la seva carrera política a UGT, i amb això ja t'ho dic tot.

Problema derivat, i malauradament molt estés entre la massa treballadora catalana, és que en general a les petites i mitjanes empreses l'acció sindical és inexistent per incompareixença dels treballadors que l'haurien de dur a terme. Les alternatives hi són, com ara certs sectors independentistes de la CNT i la COS en bloc... però vet aquí que les alternatives no es construeixen soles, t'has de mullar i arriscar i lluitar. 

Tot plegat és una mica el que passa també amb el llirisme processite. Que m'ho portin tot fet del sofà de casa estant. 
  • Un_senyor_damunt_un_ruc 2.261 1 773 👍 1.863
    He anat a fer un aguait per veure si hi havia classes. No n'hi havia. He quedat al parc de Pedralbes unes hores mirant capítols endarrerits de La Vida Moderna, en tornar, he vist que a la parada de Palau Reial començava a concentrar-s'hi gent perque a les 18:30 hi ha una manifestació, si no ho he llegit malament.
    De tornada, al metro, així com anaven passant parades, entraven moltes dones, jo he baixat a la meua estació i no sé cap on anaven, però és possible que anessin cap a Plaça Catalunya o els voltants.
  • bifurca 1.986 2 842 👍 7.209
    Treballo al sector públic. Es va decidir que ens hi adheríem a l'aturada de 2 hores i així ho hem fet. Homes i dones. No he fet comptes però diria que més o menys el seguiment al meu centre de treball ha estat del 50%.

Ens hem concentrat a la porta de l'Ajuntament del poble amb altra gent que s'ha afegit, grups de dones, joves, jubilats, gent de l'Associació de veïns... i s'ha llegit un manifest. Mentre es feia la lectura, escoltava i pensava, comparteixo tot el que es diu? No. Estic d'acord amb les reivindicacions principals, els motius que fonamenten aquesta vaga? Rotundament sí. 

Així que un cop llegit el manifest hem sortit en comitiva a voltar pels carrers principals pel poble. M'ha sorprès veure dones grans, àvies, però també gent jove, homes jubilats. Caminant, entre converses i salutacions rumiava. Moltes cares que vaig veure el 8 de novembre hi eren, però avui érem més gent. Gent que és capaç de mobilitzar-se cridant contra la injustícia, contra el sexisme, contra la discriminació. I gent que no hem estat capaços d'atraure cap als valors republicans, que ara mateix representa l'independentisme. Encara.

No sóc un fan d'això que es diu eixamplar la base, perquè moltes vegades s'utilitza com a excusa per dilatar en el temps el gran salt, el pas endavant dels nostres dirigents cap a la independència de manera inequívoca. I perquè sembla que aquest eixamplament ha de venir per art de màgia, i el que s'ha de fer és picar pedra. Però és evident que hem de saber sumar col·lectius que poden ser sensibles a la nostra lluita. No amb oportunisme ni amb demagògia, però amb la voluntat de ser referents en la lluita contra la injustícia i la discriminació per sexe.
  • Albufaire 2.410 1 744 👍 3.093
    He arribat al curro desitjant que un piquet m'enviés a casa. Res, he hagut de currar. Ningu ha fet vaga i això que tot són ties.
  • Khanate 760 4 👍 1.343
    Pintades a aparadors i pels carrers i moltes histèriques cridant, tot un èxit del progressisme
  • Faraday 730 👍 470
    Avui participaré jo també de la vaga feminista. Quan posi el reproductor multimerda per escoltar música, les cantants o els grups que incloguin alguna dona també faràn vaga. Res de Norah Jones ni Alanis Morissette ni Massive Attack ni Enya ni ... Avui només Pearl Jam, Pink Floyd, els ELO, Foo Fighters, ...
    I intentaré fer servir paraulotes com sororitat, mansplaining i tal i feminitzaré paraules a gogó (menys les que siguin negatives, que les deixaré igual o les masculinitzaré si fa falta):
    Les altaveues de la meva ordinadora tenen una pèssim sororitat perquè estàn mig morts. 
    Fantàstica!

• Hanzel und Gretyl 4.752 9 453 👍 1.138

Pos sembla que ha tingut prou èxit al final.

Sense voler entrar en anàlisis. Enhorabona.

• Juan Lloris 5.384 6 398 👍 2.633
      A vore la manifestació ha sigut un èxit. 

La vaga ha sigut un rotund fracàs*, però gràcies a ella s'ha aconseguit visibilitat per a la manifestació posterior.

*Per exemple al meu camp on són més dones que hòmens, i damunt és sector públic, el seguiment ha sigut de l'1-2%, i el pàrquing a rebentar com tots els dies.
      • Columbo 1.259 1 👍 1.756
        Però és que les manifestacions del 15-M també eren un èxit. Però com no podien cristalitzar unes poques demandes clares i potents, perdia tota la força. 
      • Columbo 1.259 1 👍 1.756
        Dit d’una altra manera: no és el mateix sortir a protestar que sortir a demanar.

Ara mateix només l’independentisme català surt a demanar, la resta surt a protestar.
        El 15-M sortia a dir que volia “canviar-ho tot”. I el feminisme reivindica amb el mateix estil, que és molt contraproduent.
        • Un_senyor_damunt_un_ruc 2.261 1 773 👍 1.863
          No se m'havia acudit això. I és cert que tot i veure les fotos impressionants, tenc la sensació irracional i injustificada que es tracta d'una manifestació que el poder es podrà permetre ignorar sense gaires conseqüències.

L'únic escenari que veig plausible per a que resulti un èxit és que aquesta sigui la primera d'una sèrie anual, de la mateixa manera que l'independentisme va tenir la seua primera diada multitudinària i amb els anys, els convergents es van veure obligats a pujar al carro de l'independentisme.
    • Miquel Tarrida 3.021 7 646 👍 1.036

(...)
      Però no sols sobre l'independentisme català... Ací a valència contra el règim del 78...
  • Barratinaire Usuari sumador 7.346 13 291 👍 4.585
    El més curiós és que les podemites que són les que més criden i més merder fan a les eleccions no guanyen una merda. I en canvi, l'Arrimadas, sense fer tan xivarri i segurament amb les mateixes idees feministes, la més votada a Catalunya.
  • dumis 1.479 5 994 👍 894
    Enhorabona, avui El Racó no ha estat a l'alçada. Poca generositat. Sense paraules. Avui al Racó també hi ha hagut "un abans i un després".
  • alexpv 1.704 2 924 👍 943
    Podríem dir que la manifestació de hui a la Ciutat de València ha estat un èxit total. Enhorabona als organitzadors. 
    En una agència estatal els sindicats les han fet la trampa: feu la vaga dues hores de 11:45 a 13:45 i després en torneu... fills de Satan! Deixeu-les fer la vaga com cal.

Una altra cosa és veure si es pot canviar quelcom d’un sol dia de manifestació i de vaga. Com ja han dit abans segur que hi ha millors formes d’aconseguir els nostres objectius igualitaris. Tant de bo ho sapiguera!
  • Gesta_Comitum 26.309 13 42 👍 1.160
    Quan la cap m'ha trucat dient q faria vaga...
  • catalàamallorca 38.263 6 14 👍 13.492
    La manifestació a Tarragona va ser molt grossa, no m'esperava que hi hagués ni la meitat de gent la veritat. Majoria de dones però també hi havia moltíssims homes. Sobretot gent jove (adolescents/universitaris), parelles joves amb nens petits i gent gran.
    Llàstima que vaig quedar fora bateria al mòbil i no vaig poder fer fotos.
  • catalàamallorca 38.263 6 14 👍 13.492

Una marea feminista tenyeix Palma de lila

Sota la fina pluja, amb alegria, amb crits, càntics i so de batucades, i, sobretot, un fort component reivindicatiu, prop de 20.000 persones han desfilat pel centre de Palma per reivindicar els drets de les dones i rebutjar les discriminacions que pateixen avui.

La gentada ha ocupat tot un carril de l’avinguda Comte de Sallent en el seu recorregut cap a la plaça de les Tortugues, on s'ha llegit el manifest unitari i s'ha fet l'acte final.

La manifestació ha estat encapçalada per una pancarta del Moviment Feminista de Mallorca on s’hi podia llegir 'Si ens aturem totes, s’atura el món'.

Lemes contra el masclisme, la discriminació salarial, la violència de gènere i a favor de la uniitat de les dones han protagonitzat els crits i els lemes de les pancartes.

També ha estat nombrós el seguiment de la manifestació a Eivissa: més de 2.000 persones han omplert el passeig Vara de Rei.

A la plaça de l’Esplanada de Maó, prop de 2.000 persones han pres part a la manifestació d’aquest dijous 8 de març.

https://dbalears.cat/balears/2018/03/08/312681/marea-feminista-tenyeix-palma-lila.html 

• Capità·carxofa 1.830 888 👍 4.589
    Per mi és molt preocupant el caire espanyol i de sectarisme que va prendre la vaga d'ahir. No és cap novetat històrica, però pensava que tres mesos després de dues vagues generals indepes i totes les mogudes d'octubre, canviaria alguna cosa. La gent hi era (molts llaços grocs, s'escoltava molt català...) però no s'englobava res en un marc nacional català. Vaig recórrer del Cinc d'oros fins a Plaça Catalunya i només vaig veure una puta estelada en tot el recorregut, estava ple de lemes en castellà "como lengua universal"...

Evidentment que hi ha petardes que els interessa vendre el rotllo que tot el que no sigui el seu feminisme sectari "divide", però és molt prwocupant que les feministes catalanes (i/o comunistes) s'hagin menjat aquesta merda amb patates i acceptin ser invisibilitzades en el seu espai. Ser negra o trans com a col•lectiu oprimit està molt bé perquè també n'hi ha als EUA i es pot cridar als quatre vents, però ser catalana no, les catalanes s'han de fotre i amagar-se per protestar en el seu dia específic? Per més inri quan sabem del cert que no hi ha alliberament de gènere sense alliberament nacional o viceversa!

L'hegemonia postmo-liberal-espanyola és molt forta però el drama és que qui veig que podria trencar-la sembla que hi participa encantada i sense qüestionar res. I això que segur que trobarien intolerable ser minoritzades com a dones a les lluites d'alliberament nacional o social (ex. no acceptar banderes liles per la Diada), però amb el feminisme sí que accepten dissoldre's en el magma que avantposa les dones pihes, blanques, espanyoles i que llegeixen pikara magazine i altres merdes.
  • Glokta 25 👍 50
    alerta identifuaka

sembla que les feministes volen avançar-nos per la dreta. No podem permtre-ho, que se les quedin els commies les boges aquestes

Publicitat

Fòrums

• 9.108.063 missatges
  • 214.638 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat