Fòrum

I ara Romeva

quatreanys 34.023 5 19 👍 9.036

«Abans de poder afirmar que som una República, hem de ser molts més els qui ens creiem que ho podem ser, i que ho serem»

https://www.naciodigital.cat/opinio/17251/passara

Van cantant tots, el de sempre, som pocs i ara no toca. No tenen vergonya! pero la màgia del procés ho tapa.

Respostes

Configuració
  • Murri1714 1.966 4 849 👍 1.908
    Està en llibertat a l'espera de judici, no fa falta dir res més. Tots els que han estat detinguts haurien de plegar i deixar pas a altres.
  • the_west_rulez 13.609 2 147 👍 12.060
    Amb la boca tancada no hi entren mosques.
  • quatreanys 34.023 5 19 👍 9.036
    Presos, ex-presos i exiliats no s'havien de tornar a presentar...demanar perdó i marxar.
      S'ha de dir que durant la campanya ja ho deixaven anar eh, treure Junqueras i treure el 155, nomes parlaven d'això i els altres amb la tornada de Puigdemont. 

Jja fa temps que havien de sortir tots a explicar la veritat i demanar perdó i despres dimitir.
      • Taujà 13.309 7 155 👍 4.720
        És cert que el missatge de campanya ja deixava entreveure que no hi posarien el coll, però aquesta retirada vergonyant no se l'esparaven ni a Tabàrnia.
        • pituCAT 8.254 12 263 👍 696
          Parlaven de legislatura llarga, recuperar institucions i acabar amb el 155.

No van dir explicitament que recularien vergonyosament però es veia molt clar.
          • Taujà 13.309 7 155 👍 4.720
            Tens raó, i per aquest motiu vaig votar CUP per primer cop a unes eleccions al Parlament, però em penso que d'alguna manera van aconseguir que l'emoció del moment ho tapés tot per una quantitat significativa de gent. Si fan eleccions demà ERC + PDCat sí que farien una reculada, sí. I de les bones. I per això faran el que calgui per evitar-ho.
    • El_Drac Usuari sumador 7.485 5 287 👍 3.919
      Les campanyes i tot el procés servia per anar sumant gent, i ha funcionat fins aquest 48%, dos eleccions seguides sense créixer ens han posat a un sostre que no es pot trencar en dos mesos, ni dos anys. 

De veritat que el problema no és que ells i jo pensem que hem de ser més del 50%, sinó que molts de vosaltres creieu que amb menys del 50% ja n’hi ha suficient!
        ho sigui que els del No, son més?

Vam fer un referendum i vam guanyar.

Si despres de tot, creus que l'independentisme encara pot creixer vas arreglat.

Ha plorar al teu fil personal.
          Et llegeixes? Creus normal que Espanya marxi perquè som un 48% o un 51% o fins i tot un 55%?

Peró és que amb un 55% tens una legitimitat, no de cara a nosaltres sinó de cara al món, amb menys ni això. I amb la legitimitat encara et falta la força, però amb un 55% sempre es serà més fort que amb un 48%.

I com que la independència és ser un estat independent, el que vol dir ser reconegut, no sols és imprescindible la legitimitat exterior sinó també la força interior per defensar-la.

I ara no tenim ni una cosa ni l’altra. I alucino molt amb la quantitat de gent que no pot entendre una cosa tant bàsica!
            La legitimitat la tens si exerceixes com a tal, un nou estat (o refundat millor dit), no un nombre de percentatge. Qui del món ens ha dit que hem de ser tants en nombre? Això només va passar a Montenegro. 
              No, a Montenegro va ser pactat, varen pactar aquest percentatge, aquí és unilateral, o sigui “pels meus collons” el que vol dir que cal ser molt més fort que el rival, cosa que no som.

A més la comunitat internacional, com la UE, s’ha posat en contra per la por que aquest “pels meus collons” es pugui escampar a altres zones dels seus territoris, així que encara que exerceixis (cosa que no pot passar al ser molt més febles que el rival) aquesta comunitat no t’acceptarà així com així per enviar un missatge clar als seus territoris secessionistes.

Només s’ha de veure i llegir què ha passat!! Varem fer un pols a Espanya esperant que o Espanya o la comunitat internacional intervindria per posar diàleg i pacte sobre el “com”, però la comunitat internacional ha vist que fer això és més perillós que permetre que Catalunya perdi, i molt més quan veuen que no som prous forts per canviar res unilateralment.
                doncs res deixem-ho estar no fos cas que algu s'emprenyes.
                  Jo soc partidari de llegir bé, reflexionar i buscar les febleses de l’enemic i les pròpies fortaleses DAFO.

Sol ser el camí encertat, però l’altra opció és no fer res d'això i passar-se tota la vida amb el “hem votat, hem guanyat!”
                  • Makhnovtchina 1.083 1 👍 2.923
                    S'agraeix que acabis definint la teva particular visió de la conjuntura. El DAFO ben fet ho explica tot, és clar. Ara només falta que ens facis un briefing i un diagrama de Gantt ben acuradets sobre com s'implementa la república i s'han acabat els problemes, síiiii. 

Ep... i un pressupost ben acuradet també, no fotem.
                      El següent punt és fer teories de joc on veure on pots guanyar més i on perdre, ja que tota acció pròpia serà resposta amb una acció contrària. Així que no és estàtic ni lineal, tot sempre dependrà de les pròpies accions i de les dels altres jugadors, on a més d’Espanya també hi juga la UE.

Qui no entengui això i només miri les seves jugades va perdut i està perdut.
                      Qui no entengui que, com mira d'explicar-te en Buitraker en aquest fil, la independència serà revolucionària o no serà sí que va ben perdut. I no pot ser de cap altra manera per una senzilla raó no contemplada ni en DAFO's, ni en briefings, ni en diagrames de Gantt, ni en la teoria dels jocs. Es tracta de que Espanya és un estat feixiste amb qui no funcionen ni funcionaran mai les teories més o menys racionals de cap mena. 

Allò que esmentes de la UE ja ni entro a comentar-ho perquè passo molt d'entrar en aquests nivells de patetisme.
                      Ara explica això de “revolucionària o no serà”, ja que proclames molt bé, però de contingut res de res.
                      Ès que no sé... dubto entre enviar-li l'informe detallat a la comandància de la guàrdia civil o donar-te'n a tu l'exclusiva, ja que hom sap que aquestes coses es fan en un fòrum públic d'internet... no sé, tu.
                      Oh!! Ara sí que m’he cagat!!

Estic comprovant que el Racó està plegat de genis amb plans ocults! No m’extranya que vagi tant perdut...

Així ja puc dormir tranquil! 

Només calia saber que “la independència serà revolucionària o no serà” i amb això ja estarà tot fet!

Sort que la CUP no és com el PDCat que s’ho calla tot i enganya!

A la mani tots a cridar! Ja està fet!!..

Molt productiu tot plegat..
                      Vejam, dragonet del meu cor... com t'ho diria... resulta que hi ha vida més enllà dels fòrums, més enllà de la teva mirada de focus tancat i perspectiva plana, més enllà de la dèria de voler entendre els processos històrics com a formulacions d'escola de negocis de pa sucat amb oli... hi ha tot un món allà fora, dragonet del meu cor.

Però tens raó, no pateixis. El racó en va farcit de pensadors lluminosos que ens mostren la drecera. Amen ora pro nobis.

PS. Si t'has cagat i ja vas a dormir millor que et dutxis abans, que és un moment de no res i descansaràs com un reietó.

Au, adéu siau, nonetes i bona niiiit...
                      Vaja, que “serà revolucionària o no serà” i que no contesti res més.

perdona, serà o no serà i punt... molt normal tot plegat... 
                  Faig el següent, llegeixo per sobre a la que veig tontaries i insults paro i et contesto al mateix nivell, si no ho llegeixo miro de no faltar al respecte. Ara he llegit per sobre i no veig insults, així que abans de repassar-ho et contesto.

Jo no he dit enlloc que haguem de baixar el cap. No he dit enlloc que no haguem de fer res. No he dit enlloc que això estigui acabat.. i sinó posa un enllaç meu on hagis llegit això.

El que jo dic és que no som prous, ni per legitimitat ni per força, i que dir una cosa de pur sentit comú ningú és traïdor o altres insults molt pitjors de... (freno).

Tota acció que ens faci mantenir el número de gent, que faci mantenir la pressió, que ens doti de més força, que pugui sumar més gent i que resumint ens ajudi a compensar tot allò que avui ens falta serà benvingut i en la direcció correcta. Però això va per llarg, i una marató no la guanya qui surt més ràpid sinó qui és capaç d’aguantar tot el recorregut al ritme més ràpid possible.

Això, i no res més, és el que en penso.
                  • willybarna 10.912 10 190 👍 2.639

El_Drac escrigué:
                    Faig el següent, llegeixo per sobre a la que veig tontaries i insults paro i et contesto al mateix nivell, si no ho llegeixo miro de no faltar al respecte. Ara he llegit per sobre i no veig insults, així que abans de repassar-ho et contesto.

Jo no he dit enlloc que haguem de baixar el cap. No he dit enlloc que no haguem de fer res. No he dit enlloc que això estigui acabat.. i sinó posa un enllaç meu on hagis llegit això.

El que jo dic és que no som prous, ni per legitimitat ni per força, i que dir una cosa de pur sentit comú ningú és traïdor o altres insults molt pitjors de... (freno).

Tota acció que ens faci mantenir el número de gent, que faci mantenir la pressió, que ens doti de més força, que pugui sumar més gent i que resumint ens ajudi a compensar tot allò que avui ens falta serà benvingut i en la direcció correcta. Però això va per llarg, i una marató no la guanya qui surt més ràpid sinó qui és capaç d’aguantar tot el recorregut al ritme més ràpid possible.

Aixo i no res més és el que en penso.
                    Efectivament, estem en una llarga marató.
                  • Buitraker 2.586 2 704 👍 3.302
                    En l'actual fase del procés hem de fer salts qualitatius, i ho tenim dificil perquè des de dins el sobiranisme les dues més grans volen resitusr-se en una frenada s la lluita i, el que és pitjor, una tornada a l'autonomisme, les "raons" ja les sabem: ampliar majoria social, retornar les institucions al poble, no podem forçar la màquina, no som prou X, no som prous, potser d'aqui X temps. És molt fàcil dir-ho però tu no estàs pres....
                    Es posen aquestes "raons" com a excuses per no fer res.
                    O sigui autonomisme smb estelada. I si no ho denunciem, i derrotem aquests cants de sirena,amb contundència i eficàcia serem triturats, però no per obra d'Espanya, sino per exigència de la Història.
                    I de forma merescuda.
                    Aquest és el principal problema que tenim. I no pas el de 4 csp calents que poden engegar a la merda en 2 dies la feina de tanta gent durant tants anys, com, erroniament, ens vols fer creure. 
                    Tio, que ERC i el PDECAT estan llençant per la borda l'1O, s'està fent una campanya anti-repressiva vergonyosa (i que pagarem cara), es parla d'acostsr-se al PSOE (ara resultsrà que el problema no és Esoanya, ni el R78, sino el PP...que hi ha un R78 bo).... i tu preocupat pel que diu el capitacarxofa i en 4anys i servidora!

Als anys 90 l’EI deia que no podíem ser independents perquè en Colom havia reestructurat ERC desmuntant MDT i altres organitzacions. I allò va ser on l’independentisme és va fer gran...

Després varen dir que no podíem ser independents perquè en Mas s’habia convertit en independentista. I allà va ser on per primera vegada la Generalitat com institució va començar a fer un pols a l’estat espanyol, va passar del carrer al govern... fins al 1-O famós...

Ara dieu que l’excusa és que el PDCAT i ERC no són la CUP, que sí Catalunya sencera fos la CUP ja seríem independents.

i tot això ho dius seriosament, “la culpa és dels altres i sempre ho serà”

Si no vols que et torni a insultar no ofenguis la meva inteligència.
                      Jo aqui parlo per mi. T'ha quedat clar o et faig un dibuixet? No et posis xulo.
                      De què collons parles, dels teus traumes amb l'EI?Me la porten fluixa.
                      Parlo d'una altra cosa: del perill de llençar a la merda el capital polític guanyst els darrers anys.
                      I sixò ho critiquen molts raconaires de diferents tendències, alarmsts per les
                      declaracions de Santi Vila, entre tantes altres,les quals no són cap problema per tu perquè la CUP es mira massa el melic i l'EI sempre s'equivoca i cal fer sempre el contrari del que aquesta afirmi. 
                      I suposo que això de la unilateralitat és monopoli de l'EI, i com que historicsment per tu l'EI la caga, senyal que l'unilateralitst és dolenta per ella mateixa.
                      Les declaracions de Santi Vila no deuen ser cap problema, ni les de la Pascal tsmpoc, són assenyats i si l'EI els critica... bona senyal.
                      Idem per l'article de Tardà. 
                      Segur que la idea de Sanchez, de no protegir els colegis ni evitar-ne el precinte i fer cues simbòliques amb paperetes a la ma era de puta mare, quina merda que els CDR,'s (impulsats pels teus dimonis partivulars i afortunadament seguits per gent molt diverss però que no pensa per tu) deuen ser 4 cridaners. Total, gent enganyada i derrotada.
                      Com que estàs carregst de biaxos i prejudicis et diré quin és el sentit de l'escrit de dalt,:
                      - malauradament, el manteniment la única organitzsció que defensa  la via unilateral és la CUP. Tant de bo JxCat i ERC en fossin fermes partidàries.
                      Però no és així.
                      I sense això fem passes enrera.
                      I tu. Dones suport a la via unilateral o busques rebaixar la tensió, que ens cslmem tots i buscsr un referèndum pactat?O penses que hem de tornar a l'autonomisme i pitser algun dia fer un referèndum de debo,?
                      Però dir que hem de tirsr endavant la lluita i limitsr-nos a la gestió pre-autonòmica és contradictori i només.ho pot defensar un benintencionat però.ignorsnt, un trollco espsnyol, o un autonomista smb estelada.
                      I penso que tu ets sixò darrer, de forma conscient o inconscient. I com jo, tants sltres ho pensen.
                  • Benfresc 11.316 5 179 👍 8.614
                    I ho diuen ara després del que hem fet aquests darrers mesos??? No té cap puto sentit, això haver-ho pensat abans de fer el referèndum,  si consideràvem que no erem prous i que no podíem tirar endavant hagués estat millor no fotre res aquests últims mesos i seguir picant pedra abans de donar la imatge de tirar endavant.

Però un cop proclamada la sublevació no hi pot haver marxa enrere, no ho podem aturar tot i posar-nos tranquilament a aixemplar la base social perquè espanya ens passarà (ens està passant) per sobre.
                    A més ha arribat un punt que la base social només creix en el conflicte, sembla que no hagueu après res els darrers mesos.
          • __27961__ 6.367 6 👍 1.899
            Jo ja em pregunto si això només passa al Racó, o al carrer la gent també pensa que tenim possibilitats d'independitzar-nos unilateralment amb la meitat de la població sense reconèixer la nova república, amb molt poca o nul·la legitimitat a ulls del món i sense la força necessària per imposar una nova legalitat. Vull pensar que només és cosa del Racó.
      • rotllan 8.493 4 255 👍 6.585
        La realitat és que un 80% del poble català vol la independència. Els altres són ocupes sobrevinguts
  • Roderic 14.507 14 133 👍 6.663
    Enlloc de sortir en defensa del cos diplomàtic acomiadat ipso facto pel cop d'estat del 155 va i surt amb aquesta cagalera...
  • venjança_catalana 3.942 2 520 👍 4.307
    Com si els que vulguessin quedar-se fossin més saps?

Foteu pena
  • ansar 16.705 12 102 👍 6.273
    esperant que els que m'han dit fastigos-filldeputa-espanyolista... es disculpin quan em van insultar per dir que Romeva no era independentista  
    • Murri1714 1.966 4 849 👍 1.908
      Ara faré el mateix que fas tu:

I què hi feia a la llista d'ERC si no era independentista ? La culpa també és d'en Puigdemont?
    • rotllan 8.493 4 255 👍 6.585
      No recordo haver-t'ho llegit i per tant no m'he de disculpar. Ara bé, potser que algun dia també parlis de si en Tardà, la Rovira i en Junqui són indepes
        jo sempre dono el benefici del dubte a qualsevol politic que s'autoproclami independentista. Ho vaig fer amb Puigdemont. I fins i tot ho vaig fer amb Mas, durant 2 setmanes en 2014. Pero ell mai s'ha auto-proclamat indepe (es mes, ha dit alguna vegada que no es definia aixi)

No sabem que farien Tardà, la Rovira i en Junqui si fossin presidents, despres de guanyar un referendum vinculant per la independencia. Simplement no ho sabem 
        • oprimit 17.547 14 93 👍 7.152
          Si que sabem què faria la Rovira, simplement suspendre el referèndum.
            No sabem que hauria fet de ser la presidenta, no sabem si hauria parat el referendum i proclamat la independencia aquell mateix dia. I si es massa tova, doncs fora, hi ha altres independentistes valents a ERC i la CUP.

EL QUE SI QUE SABEM ES:

-Que Mas no va voler mai convocar cap referendum (ni consultiu ni vinculant) i, per tant, el 9N no tenia preparat res per si guanyava la independencia.
            -Que Puigdemont li va encarregar el referendum a Junqueras convençut que fracassaria (i aixi debilitar-lo com a rival politic) pero que tampoc tenia preparat res per si guanyava la independencia
      Així ni el 48%... ja que molts que han votat a aquests partits tampoc són independentistes... segons tu quants ho són? Uns quants del racó i poca cosa més? Un 15% d’autentics indepes i un 33% d’impostors?
        jo no dubto dels votants... dubto d'alguns politics
          Segur? Hi ha votants que pensen igual... en ser d’algun, és més algun ha escrit aquí dient el mateix... diga’m paranoic però alguna cosa em diu que hi ha molts votants que no voten a la CUP, d’aquells que pensen que no som prous, tal i com diu en Romeva, Tarda, fins i tot un tal... MAS! 
            potser, pero jo no se quants votants de PDeCAT no son indepes

El que si que se es que la majoria de PDeCAT son indepes, mentre que la majoria de dirigents de PDeCAT son unionistes
              Collons que llest ets tu! Com és que estem perdent un geni com tu per aquí! Sabries el pròxim número de la loteria? Em faries un gran favor! 
                Mare de Deu senyor!
                Quines respostes!
                Ets el raconaire més passivo-agressiu que ha passat per aqui en anys.
                Això teu es gsirebé nivell Crom.
                no soc adiví, la majoria del que dic es obvi i qui no ho veu aixi es que es curt o sectari

He dit sempre que no serem independents mentre molts independistes llancin el vot a la brossa (PDeCAT).
                I tambe he dit sempre que un referendum sobre la independencia el guanyariem de carrer
                • willybarna 10.912 10 190 👍 2.639

ansar escrigué:
                  no soc adiví, la majoria del que dic es obvi i qui no ho veu aixi es que es curt o sectari

He dit sempre que no serem independents mentre molts independistes llancin el vot a la brossa (PDeCAT).
                  I tambe he dit sempre que un referendum sobre la independencia el guanyariem de carrer
                  La cupula d'Esquerra és tant traidora com la del PDeCAT, no tractis d'encobrir a en Tarda, no cola.
                    President, amb el poder executiu, nomes hi havia un: Puigdemont.
                    Junqueras tenia l'encarrec d'organitzar el referendum i l'hisenda, i ho va fer. Pero per la traicio de Puigdemont, potser passara tota la resta de la seva vida a la preso.

Tu no saps que hauria fet Junqueras de president, especialment si ERC + CUP haguessin sumat majoria absoluta. Jo estic segur que ara ja seriem independents.

Contesta aquestes preguntes: 

1- recentment, quants presidents de la Generalitat d'ERC han guanyat una votacio per la independencia i no han volgut fer-la efectiva? ja et contesto jo: zero

2- recentment, quants presidents de la Generalitat de CDC/PDeCAT han guanyat una votacio per la independencia i no han volgut fer-la efectiva? ja et contesto jo: 2 

La historia s'ha repetit: 2 presidents convergents, diuen que faran un referendum que no pensen fer (el de l'1-O es va fer perque el va organitzar Junqueras) i conseqüentment no preparen res per si guanya la independencia. 
                  Et puc assegurar que allò que és “obvi” no ho veu tothom igual, t’ho dic per experiència pròpia.

El meu “obvi” és molt diferent del teu, així que obviament algú dels dos està equivocat.
  • cobertor 834 2 👍 725
    Vaja, que ha estat l'hostia de temps tocant-se els ous i fent Tours pel món en pla turista sense fer res de profit.
  • dumis 1.495 5 991 👍 900
    Benvinguts a LA TRANSICION VERSION DOS PUNTO CERO. Rentat de cervell general i anar passant uns quants anys més. 
  • logos 1.687 14 932 👍 1.470
    Tot aquell qui tingui aquestes pors que dimiteixi i que deixi de ser un pal de la roda. Així de simple. Sigui del partit que sigui i es digui com es digui. 
  • Bowie F 6.241 2 345 👍 7.376
    ERC i Pdecat volen tornar al consens espanyol. Abans, però, han d'eliminar de l'equació als quatre "bojos" que els van obligar a prendre la via unilateral.

Oh, Espanya, nosaltres no volíem! Aquell tronat gironí de Puigdemont i la cupaire Gabriel ens van enganyar!

Publicitat

Fòrums

• 9.110.054 missatges
  • 214.703 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat