Publicitat

Fòrum

Tots els dentistes de Barcelona atenen exclusivament a pacients espanyols?

Benfresc12.331 5 167👍 10.365
Poso dentista Barcelona al google i només em surten enllaços en espanyol, cap en català, com és que no volen atendre a la gent autòctona de Catalunya? tots els dentistes de la capital són neonazis propers a ciutadans? és que no ho entenc.

Algú coneix algun dentista de Barcelona disposat a atendre un pacient català?

Respostes

Configuració
  • Screen4.046 1 520👍 1.925
    El català és la segona opció :-(

https://www.clinicamirave.es/ca/
  • Canyadesucre9.577 3 223👍 14.549
    Jo si vols t'arreglo les pales a la meitat del que et demanin i parlant amb pronoms febles.
  • elbruixot3.143 13 629👍 1.173
    la Generalitat ja deuria haver fet una mutua per als seues treballadors públics amb un quadre de metges/sanitaris que atenguin en català. Així la resta de treballadors podrien anar als professionals sanitaris inscrits a eixa guia amb la seguretat de ser atesos en la nostra llengua.

Portem 40 anys de retràs amb mesures d'aquest tipus, és de la primera fase autonomista i no origina despesa, només acumular la informació per comunicar-li-la a la ciutadania catalana.
  • __29625__9.507 2👍 2.000
    Jo a la que vaig ací, en Valencia, parla valencià. A banda, té contractats, que jo haja vist, dos metges, una que ho parla, i ú que no. I unes 4 auxiliars que recorde ara, que unes 2 ho parlen, una del est-eslava- que no, i l'altra no li fique ni cara ara, no m'enrecorde.

Ara les targetes típiques per a publi, les tenen en castellà, em supose que la publicitat que tinguen també serà en castellà.  Ah i la de recepció també parla en valencià, encara que parla en castellà de primeres.

Jo de totes maneres aní a eixe dentista perque m'heu recomanarem perque treballen bé. Que els dents, no tornen  crèixer, com per a que façen un estropici :/

Busca per cognoms no? A la que vaig jo el seu cognom és valencià. O més bé és una queixa de que no estiguen en català les webs i etc? Perque em supose que una volta crides per a demanar cita o presupost, sabràs en quin idioma poden atendret, no? 

ps: per cert que parlen valencià normal, que riute del marquès que "nomes parla coloquial en els amics i en entorns informals ". Patixen blaverisme banal i no ho saben xD ( ironia eh )
    • Ohtar17.405 7 94👍 8.225
      No crec que existeixi el "valencià normal". El que és normal per tu no ha de ser-ho per tothom
        Valencià normal, per a qualsevol d'ací ,no tan sols per a mi. Sí existis eixe concepte, i tant que sí ;), malgrat que t'agrade més o menys, que nop ho sé, o et quadre més o menys en tal ideologia, que existisca. Es lo que anomenen altres "coloquial", supose que eixe nom si ho hauràs sentit, si has conegut valencians polititzats, que li diuen :P. 
        Bàsicament, per aclarirteho més, m'estic referint al pos i altres paraules d'eixe estil, que no forçen el doncs. I em resulta xocant la reacció d'extranyesa o de relatcionarho en veste'n a saber que, que podrien tindre alguns forers.  Però ho hauries entés perfectament, d'haverlo sentit tu, es simplement com parlen quasi tots per ací. ;).

• Ohtar17.405 7 94👍 8.225
          Això que dius pot ser normal per a tu i per a molta gent que parla com tu, però també pot ser estrany per altres persones que no són del lloc on tu vius si no d'altres parts del País Valencià.
      • medieval2.391 6 748👍 405
        És horrorós com escriu, jo ja no me'l llegeixo mai (no funciona la opció  "ignorats").
  • ansar17.359 12 95👍 6.499
    es indiferent la llengua que parlen, perque els pacients no poden parlar mentre el dentista treballa 

pero si, es indignant  
  • JautenimUsuari sumador7.285 6 294👍 3.887
    Doncs ara que ho dius, la meva sí que ho deu ser 
      • menta311 3👍 267
        Si l'objectiu és que l'independentisme sigui un 30% fanatitzat sí. Però si es volen aconseguir majories socials, s'ha d'anar amb mà esquerra i no anar pregonant aquest tipus de barbaritats que a més són falses.
          • menta311 3👍 267
            Molt probablement alguns d'aquests dentistes castellanoparlants estiguin dubtant sobre si abraçar o no l'independentisme, per quin camí creus que optaran si escolten a indepes dir-los que són uns neonazis?

Posar-se als castellanoparlants en contra quan si no són majoria, deuen estar pròxim a ser-ho, és una cagada descomunal des del punt de vista estratègic.
            • Benfresc12.331 5 167👍 10.365
              Jo parlo com a català i no pas com a independentista; no entenc que a la capital de Catalunya tots els dentistes s'anunciin amb una llengua forana. Què tenen en contra dels catalans aquesta gent?
          • JautenimUsuari sumador7.285 6 294👍 3.887
            Yup, és un fenòmen ben documentat. De fet és un dels temes recurrents del Nassim Taleb (la minority rule). No vé a compte de res, però estic llegint un dels seus llibres i ara m'ha vingut al cap.
          • Roderic16.433 14 107👍 8.043
            Ben pensat. L'altre dia me les vaig tenir al tren amb un revisor "maño" incapaç de dir "Lleida". El vaig empaitar fins a la sortida animant-lo a aprendre català.
            • FuRTiUsuari sumador19.692 12 76👍 7.121
              Doncs jo què vols que et digui, jo tinc la meva "curiosa" manera d'actuar i és la contraria bàsicament, és a dir, a qui és un foraster li parlo en foraster, ara últimament en anglès la majoria de cops, perquè directament no vull que s'integri tampoc... No dic que sigui la manera correcta tampoc. Però què has guanyat empaitant-lo per a insistir-li que aprengui el català? Quin benefici hi veus en perseguir un colón que no té els sants ous de dir LLEIDA perquè no li surt dels pebrots bàsicament? Collons, és que ni que li estessis dient en xinès o en burundanga o amb sons guturals incomprensibles xD, és que diu LÉRIDA com a forma d'imposició, amb aquest paio no aconseguiràs pas que parli català per molt que li insisteixis i per molt bones maneres i amb eduació que li diguis perquè bàsicament no vol fer-ho i punt.... És que coi, no cal pas saber anglès per dir LONDON, si et negues a dir LONDON és perquè et surt de les pilotes insistir en el tema nacionalista no pas per incapacitat mental o algo així....
      • Nester921 1👍 1.089
        Només necessitem la imposició i coerció legal i mediàtica que tenen els espanyols a Catalunya.
        Quan els catalans volem imposar a casa nostra alguna cosa en català com déu mana, ens titllen de nazis.
        Quan ells ens imposen mil coses en castellà ho troben ben normal, deu ser nazisme banal.
        O ens imposem nosaltres, o se'ns continuaran imposant fins fer-nos desaparèixer.
        • Capità·carxofa2.724 1 689👍 7.229
          Vam començar a voler la independència per aconseguir el desvetllament cultural, social i polític que el país necessita. I ens hem trobat que ens cal un desvetllament cultural, social i polític per aconseguir la independència que el país necessita.
  • henke56.732 11 9👍 9.486
    Com tot. El català desapareixerà de Barcelona en pocs anys.
  • Picany7.297 10 293👍 1.851
    Per trobar un destista que t'atengui tot en català, papers i factures incloses, cal anar a...

ves a saber on.

Quan demanes la documentació en català, s'enfaden. 
  • __28170__Usuari sumador8.017 5👍 4.569
    Quan he llegit el titular i després el contingut m’has fet pensar en OkDiario o qualsevol mitjà difamador similar.

Pel que escrius no és que ningú es negui a atendre a catalans, tal i com tu afirmes, sinó que la comunicació a Internet és principalment o únicament en llengua castellana, cosa criticable però en cap cas “es neguen a atendre a catalans”.

Pel que sembla els mals vicis es contagien més que els altres, i al final entre unes difamacions gratuïtes i unes altres només canvia l’idioma en que està escrit.
  • Lluísfrancesc12.375 8 165👍 11.174
    Exactament. Aquí tenim el Dr.MacArxofa atenent la responsable de la secció local de Ciudagramos de Pedralbes  

https://www.youtube.com/embed/0C5UcyUPRik
  • català_vilanoví1.795 1 902👍 2.270
    Doncs jo acabo de fer la mateixa recerca a Google i sí que em surten webs de clíniques dentals en català... 
  • sbarpa_941.812 5 893👍 798
    Algun n'hi haurà. Sóc dentista, conec a molts dentistes de la uni que treballen amb sons pares a Barcelona i alguns són molt independentistes. N'hi ha d'haver per collons.
  • __32331__3.226 1👍 2.836
    El meu metge de capçalera és gran i està de baixa, és català; al seu lloc van posar un sud-americà que parla en latino, incloent-hi alguna que altra paraula en anglès, spanglish. Ja he demanat canvi de metge. Vull metges catalans, d´origen o adaptats, però catalans.
  • Astralcat3.578 2 575👍 3.107
    Facis el que facis, compris on compris, si et trobes amb un castellanoparlant monolingüe a Barcelona el truc és aguantar els 2 primers minuts de conversa en català. Aquests dos minuts són crucials. Si es manté el català i l'altre persona t'entén començarà a adoptar alguna frase en català, encara que majoritàriament ho faci en castellà, ja que el complexe li hauràs traslladat a ell. 
    Dissortadament aquest complexe està molt endinsat en la majoria de catalanoparlant i abans d'aquests dos minuts (sovint a les 4 frases) el catalanoparlant, abduit per un incomprensible sentiment de vergonya i estar fora de lloc, canvia al castellà. Però la frontera dels dos minuts és cabdal.

Quan l'interlocutor castellanoparlant demana per que tu canviis a castellà (de forma indirecta escusant-se que no entén el català) tu has de gfer el mateix respecte el castellà: 'Ostres, m'expresso fatal en castellà..hehe, tranquil, ja ens entendrem' (important dir això en català i no castellà, si no es queda en evidència). Si es fa això es coloca sobre la taula un problema idiomàtic per tant l'altre persona no pot emprenyar-se amb la raó a la mà, com ningú s'emprenya si un sabater no sap desxifrar un teorema de matemàtica pura avançada. 

Només un % molt reduït se't posarà realment flamenc i de mala gaita per aquest comportament i t'exigirà parlar castellà. Però com existeixen, li pots dir que aquesta actitud beligerant és la que crea independentisme. (Comprovat per mi mateix molts cops i els hi fa una ràbia tremenda ).

En aquest tema estic molt desenganyat. Si alguna cosa ha servit aquest calvari pel que venim patint és que els catalans tenim dos enemics: els fonamentalistes espanyols que viuen aqui i allà i nosaltres mateixos. Molta xerrameca i poca praxis.

(no ho dic per tu Benfresc )
    • Benfresc12.331 5 167👍 10.365
      La majoria no canvien vas al cap de dos minuts, però estic d'acord en que hem de parlar sempre la nostra llengua al nostre pais, només faltaria.

La meva companya de pis és estrangera,   viu aquí des de petita i sap parlar català, amb mi parla català i amb l'altra compa de pis també. Fa uns dies m'explicava que aquí bcn no el pot parlar mai, només el parla aquí al pis, diu que quan parla amb catalanoparlants ella es dirigeix a ells en català però ells sempre li responen en espanyol (és força morena de pell) i al final acaben parlant els dos en espanyol.

Aquesta actitud és lamentable i letal, com la de no voler parlar bé el català i parlar catanyol per semblar més guai i més modern.

Publicitat

Fòrums

• 9.203.522 missatges
  • 217.824 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat