Fòrum

Santi Vila revela que Puigdemont preveia un 'procés' fallit: 'No em veig president virtual d’una República inexistent'

ansar 16.705 12 102 👍 6.273

Santi Vila revela que Puigdemont preveia un 'procés' fallit: 'No em veig president virtual d’una República inexistent'

L'exconseller assegura que el govern no va treballar per implementar la DUI, que el president va intentar evitar l'aprovació de la Llei de transitorietat i retreu a l'ANC i Òmnium que no l'ajudessin a pagar la fiança

https://www.racocatala.cat/noticia/43977/santi-vila-dispara-contra-proces-revela-puigdemont-va-dir-abans-dui-no-em-veig-president-v

Be, ja en portem dos de dos: 2 presidents convergents que diuen que volen fer un referendum sobre la independencia pero, en realitat, no volen fer-lo i no tenien res preparat per si guanyava el Si a la independencia. Era tot un farol per treure unes engrunes Espanya 

Jo a Mas li vaig veure les intencions immediatament, sabia que no tenia la intencio de fer el referendum consultiu que havia promés. Pero a Puigdemont li vaig donar el benefici del dubte (si el referendum es va fer va ser perque Junqueras el va organitzar i la gent el va defensar). En la meva defensa, Puigdemont és molt bon jugador de pocker  

https://www.ara.cat/politica/Santi-Vila-Hi-antipolitic-sobiranisme_0_1973202724.html
http://www.directe.cat/noticia/729499/santi-vila-lhome-que-va-generar-la-desconfianca-entre-puigdemont-i-junqueras
http://www.regio7.cat/arreu-catalunya-espanya-mon/2018/03/06/vila-dir-junqueras-linvestiria-com/463534.html

Respostes

Configuració
  • Picany 7.104 10 303 👍 1.727
    No es pot confiar en cap català, però en els botiflers MOLT MENYS.
  • Unitat i Orgull 8.187 9 265 👍 3.677
    aquí el problema és que aquesta rata diu tot això avui, ahir la rata del Tardà diu de pactar amb el PSC, i aquí ningú fot res

si ens presentessim 100 tios a un acte del Tardà i els mateixos 100 a un acte del Vila i els fèssim passar por i vergonya durant un minutet, abans de tornar a humiliar al poble català amb aquestes declaracions s´ho pensarien dos cops...

la mani del diumenge a Pssseig Colom hauria d´estar a reventar i tota plena de pancartes contra aquestes rates, malauradament em jugo el coll que a la mani de diumenge no serem ni 25.000 persones i serà un fracàs absolut

• dumis 1.495 5 991 👍 900
      Tens raó, ens hi hauríem de posar en això que comentes. De fet amb uns cent i anar-ho fent cada vegada n'hi hauria prou. Es passen la democràcia pel forro i no els hi pot sortir gratis. Quan és el proper acte que tenen?
      I un incís : "tios i/o ties". Jo sóc més alta i estic més forta que la majoria de tios que conec. I tinc més mala ostia. Aixi que espero acceptis l'esmena. Gràcies.
    • ansar 16.705 12 102 👍 6.273
      que Vila es un espanyolista ja ho sabiem

Aqui el problema es que Puigdemont no tenia previst complir el que havia promes (la independencia si guanyava el SI). Aquest es el missatge que, de totes maneres, ja ens haviem adonat fa 1-2 mesos
    • Benfresc 11.316 5 179 👍 8.614
      Exacte, jo no hi aniré pas pel motiu que dius. 
  • Baluard de Sant Clara 1.139 2 👍 1.718
    Fot gràcia o pena que certs twitstars neoautonomistes fotin a parir Rata Vila, que si venut, judes, traïdor, quan ells pretenen fer el mateix camí que la rata botiflera de l'Empordà va fer fa uns mesos, però a sobre amb la poca decència de fer creure'ns que per arribar a la independència, cal ara una nova etapa autonomista.

Almenys la Rata Vila, va de cara, un trepa sense escrúpols, que està disposat a tot a canvi d'un càrrec...i la veritat que ara mateix no puc veure gaire diferència entre uns i altres i les seves presses per fer Govern=càrrecs autonòmics.
  • Rigel 58.533 10 8 👍 26.812
  • quatreanys 34.023 5 19 👍 9.036
    Es un botifler, fa de botifler, "marxa" i torna a fer el botilfer...i continua al pedecat.

Necessitem un centre-dreta nou.
    • rotllan 8.493 4 255 👍 6.585
      I un centre-esquerra també.
        per esquerra ja tenim la CUP.
          però no sé és el perfil per substiruir ERC.
          • willybarna 10.912 10 190 👍 2.639

rotllan escrigué:
            però no sé és el perfil per substiruir ERC.
            necessitem un partit nacionalista-independentista catala transversal que substitueixi al PDCAT i a ERC a la vegada. Evidentment que els rics de Pedralbes o Sarria, no el votarien mai, pero aixo ja es sap amb antelació.
            • RexMontcada 660 2 👍 728
              Sincerament, Demòcrates està ple de perfils de centre esquerra i centre dreta. Estan més pel tema catalanista que per res més. La putada: a ningú l'importa i tothom seguirà amb botiflers d'ERC i Petdegat.
              • willybarna 10.912 10 190 👍 2.639

RexMontcada escrigué:
                Sincerament, Demòcrates està ple de perfils de centre esquerra i centre dreta. Estan més pel tema catalanista que per res més. La putada: a ningú l'importa i tothom seguirà amb botiflers d'ERC i Petdegat.
                Doncs jo personalment, la unica opció realista que hi veig per tal de que es puguin donar les condicions previes i necessaries per a la creació d'una alternativa política, nacionalista i independentista catalana, que pugui escombrar definitivament a Convergencia i a Esquerra, és la creació de teixit social-nacional catala en el maxim de municipis alla a on sigue possible, i despres la creacio d'agrupacions electorals a nivell municipal i comarcal, sense aixo, jo crec que sera impossible crear rés solid a nivell de tot el país, i és una pena perque amb les consultes per la independencia que es van comencar a fer el 2009, es va veure que de gent que amb capacitat d'organitzar-se n'hi havia en molts municipis catalans.

Ara, com molt bé tu dius, la immensa majoria de l'independentisme avui en dia esta abduit per el PDECAT i ERC, i és una pena, perque sense el componet nacionalista(nacional) catala no crec que es puguin crear escletxes en l'edifici(ben solid per cert) partitocratic processista catala.
            • Roderic 14.507 14 133 👍 6.663
              Necessitem que deixis d'amollar disbarats o no ens en sortirem.
    • Roderic 14.507 14 133 👍 6.663
      I un centre comercial indepe també.
  • ocelldefoc 3.915 5 522 👍 1.379
    És interessant llegir el que diu en Vila, tot i que trobo d´una baixesa moral amb la situació que tenim que ara vulgui fer diners treient les misèries certes o no del govern anterior. Jo no li compraré res a aquest home. Ara bé, tampoc s´ha de matisar tot allò que diu atenent a les seues idees polítiques. Hi ha un biaix ideològic segur.
  • Berivan_Sason 1.932 3 858 👍 3.057
    Tot plegat és una mostra més de com els nostres governants tenen per leitmotiv la política de la perfídia. I això és el resultat, ni més ni menys, que de la seva rabiosa manca de patriotisme. Un patriota està disposat en qualsevol lloc i en qualsevol moment a donar-ho tot per la pàtria, no traeix els seus camarades i molt menys ven la nació per 155 monedes de plata. Un patriota, en el sentit profund del terme, és un partisà de la pàtria. No és un ciutadà, i molt menys es pot permetre el luxe d'invocar ignominiosos drets personals en defensa pròpia. I aquests canalles, per molt missaires que siguin, no arriben ni a aprenents de feligresos catòlics, que si alguna cosa de lloable tenen, és l'admirable fanatisme religiós-patriòtic, destacant per la seva absència entre els nostres politicastres. No tot són els vostres diners, ni els vostres drets personals, ni la vostra miserable vida. Hi ha objectius molt més lloables que tot això.
      no es just que posis tots dins del mateix sac

Nomes hi hagut 2 presidents que han decidit ignorat la voluntat popular despres de guanyar una votacio sobre la independencia: Mas i Puigdemont. Es mes, ara sabem que no pensaven fer-ho des del principi.

NO SABEM QUE HAURIEN FET ALTRES PRESIDENTS, D'ALTRES PARTITS  
        Ansar ens prens el pèl o què? Ja t'he donat la raó més d'una vegada amb en mas i he admès que anava equivocat, però el teu discurs aplica'l amb tothom.
        Ara resultarà que l'únic suposat independentista que hi havia al Parlament era el president. Ja em perdonaràs però si jo fos diputat i veig que els altres fan postureig el primer que faig és dir que van de farol i plegar.
      • llamp 47.263 16 10 👍 11.412
        No ho sabem però podem admetre que farien "el possible" i aixó és el que s'ha de mirar al miscroscopi, tacalitzar, radiografiar i treuren biòpsies i analítiques

Ansar...no va passar no sé què amb  una autoritat de la Generalitat (de ERC) demanava l'ordre per escrit de no sé què que els podria dur al paredón?
  • lucius 5.224 8 416 👍 656
    CNI a tope... el preferit del jutge llançant merda als seus excompanys... com és que treu llibre ara? Calia? Val per arxivament de la seva presència en la causa judicial?
  • Arrós_ebrenc 513 8 👍 385

Puigdemont no ha sortit ha desmentir-lo. 

On estan ara els "patriots" de "Puigdemont President"?

• Murri1714 1.966 4 849 👍 1.908
      No confonguis ser un fan d'en Puigdemont amb el que diem molts que és que després de la gran cagada que van fer, ara la millor cosa que podem fer és fer un govern a l'exili que es dediqui a deixar Espanya en evidència. I Puigdemont és el president legítim.
        ara la millor cosa que podem fer és fer un govern a l'exili que es dediqui a deixar Espanya en evidència

Sí, Espanya està cagada amb en Puigdemont a Bèlgica. El "Govern a l'exili" és un altre dels paripés processistes per donar una imatge de sortida digna a en Puigdemont. D'aquí a un any ja ningú se'n recordarà, i no haurà aportat res a la causa. Però ell estarà segur, que és el que buscava.

Algú de Convergència-PDEcat hauria de sortir a donar explicacions per això.

Puigdemont es l'unic ambaixador a l'exterior, mai mes tindrem delegacions i diplocat.

A espanya li cou els exiliats, els volen a la preso com el teu gran lider junqueres i mai els tindra.

En què et bases per dir que "a Espanya li cou els exiliats"? Què estan aportant exactament?

Sembla que utilitzes que en Junqueras està a la presó com una eina contra ell. Consideres que en Junqueras és culpable d'estar a la presó? T'agrada?

Repeteixo: algú de Convergència-PDEcat-JxCat hauria de sortir a donar explicacions per les greus informacions sobre Puigdemont que està difonent en Santi Vila, o almenys a desmentir-lo.

No teniu res a dir sobre això els converboys com tu o en Rigel (era l'únic capaç de posar m'agrada al comentari fastigós que has fet sobre Junqueras)?

Em que en baso, doncs que van marxar cap a belgica i ni ho sabien, que van posar una euroordre i despres la retiren i no aniran a la preso perque mai s'entregaran. Si aixo no els hi molesta tu mateix.

Junqueres com els altres traidors com Puigdemont se'ls hauria de jutjar en la futura republica catalana.

Apren a llegir erqui fastigos, el converboy t'ho estalvies.

No has explicat res. Has continuat en la teua línia, que consisteix en: .

Repeteixo la pregunta, una mica més concretament: què estan aportant actualment els exiliats a la causa independentista catalana?

Dius que Puigdemont li cou a l'Estat, i a la vegada que és un traïdor. Potser hauries d'ordenar-te les idees. Entendràs que el problema no és meu de comprensió lectora, sinó més aviat teu "d'expressió escrita".

L'únic que m'ha quedat clar és l'insult.

Aporten mes que els tancats a la preso.

Que Puigdemont es cagues amb la dui no treu que els hi fagi mal als espanyols al no entregarse. Son coses diferents.

Va bé per la imatge d'Espanya tenir presos polítics? Creus que estar a la presó és una experiència gratificant?

Què aporten actualment a la causa independentista els exiliats a l'estranger: estan aconseguint suports internacionals, estan organitzant una resposta contra la repressió de l'estat o estan salvant el seu cul evitant-se la presó i ho dissimulen fent una mica el paripé?

El que parla de contradiccions.

La imatge d'espanya amb presos importa una merda, al final son un estat amb interessos en joc.

Si els exiliats no aconsegueixen res segons tu, la imatge de presos tampoc.

Els presos s'hi estaran fins al judici tancats, despres veurem si surten o es queden. I l'altra opcio es Estrasburg que arribara d'aqui bastants anys i potser sortiran i aixi quedara, la imatge d'espanya sera la de sempre, un estat amb intetessos.

Si segons tu tenir presos polítics importa una merda en el panorama internacional... Què aporta tenir exiliats?

Encara estic esperant que digues què aporta a la causa col·lectiva algú a l'exili sense intenció de tornar per plantar cara. El que aporta per a si mateix ho veig molt clar: benestar i seguretat d'estalviar-se la presó. Però encara no has pogut especificar res sobre el que aporten a la causa col·lectiva.

Ho diràs en algun moment o no tens res?

Hi ha dos consellers d'ERC a Brussel·les, cosa que vol dir que en Jonqueres hauria pogut estar també fora de les urpes d'Espanya. Perquè no va fer com els dos consellers companys de partit? Perquè es va deixar capturar pels espanyols?

Perquè exiliar-se de Catalunya suposa abandonar la lluita per la independència fins que els que hi som a dins la guanyem. Ara faran tot aquest paripé del "Govern a l'exili" per donar-los una sortida "digna", però la realitat és que a la pràctica ja no podran aportar res i d'aquí a un any ja ningú se'n recordarà. Puigdemont ho sabia i els consellers que s'han exiliat també, els de Convergència i també els dos d'ERC.

Els qui van tornar a entrar exposant-se al risc de ser detinguts, com Junqueras, ho van fer perquè sabien que en algun moment sortiran de la presó i podran seguir amb la lluita des de dins de Catalunya.

Sinó, d'aquí a uns anys en parlem: què han estat fent els que s'han quedat a dins, passant per la presó, i què han estat fent els que estan a l'exili.

Arrós_ebrenc escrigué:

Els qui van tornar a entrar exposant-se al risc de ser detinguts, com Junqueras, ho van fer perquè sabien que en algun moment sortiran de la presó i podran seguir amb la lluita des de dins de Catalunya.

Parlem clar: va tornar perquè calculava o que no el tancarien o que s'hi estaria pocs dies. Quan comencés la campanya calculava trobar-se lliure i al país mentre el "ruc" del president seria a mil quilòmetres, amb la qual cosa el sorpasso estaria assegurat. Llàstima que no va tenir en compte la natura sectària d'Espanya, que li ha fet fracassar l'invent.

Així que no em tornis a sortir amb el teu discurset de merda, perquè a l'exili hi ha dos consellers d'ERC. Si en Jonqueres hagués volgut continuar la lluita hauria anat a Bèlgica, i no s'hauria lliurat a l'enemic (decisió del tot estúpida).

Arrós_ebrenc escrigué:

Sinó, d'aquí a uns anys en parlem: què han estat fent els que s'han quedat a dins, passant per la presó, i què han estat fent els que estan a l'exili.

Marta Rovira, Raül Romeva, Oriol Jonqueres (per la boca den Joan Tardà) vs. el govern de la República a l'exili. No cal esperar anys, ja es veu què en podem esperar dels que han passat per les presons espanyoles: rendició.

Tota aquesta pel·lícula que et muntes en base a res, quedarà desacreditada d'aquí a un temps, quan s'hagin acabat els paripés d'en Puigdemont a l'estranger que no aporten res.

Rigel canta un colló que estàs fent campanya per Convergència, perquè només critiques l'estratègia fracassada per atacar ERC, tot i que qui ha liderat "el procés" durant els seus primers 6 anys ha estat Convergència (primer amb Mas i després amb Puigdemont).

Tens a en Santi Vila esbombant notícies terribles sobre Convergència, també sobre en Puigdemont (per a ell no són terribles, és lo normal de la partitocràcia, però per la gent normal amb dos dits de front sí que ho és), donant a entendre clarament que han estat enganyant a la gent i que només els interessa "liderar el procés" per seguir tallant el bacallà a la Generalitat... i no et qüestiones res sobre això. És que ja t'està bé?

Que consti que a mi m'encantaria un Govern a l'exili que organitzés la rebel·lió internament a Catalunya. Però després d'anys de teatres i simbolismes, he après que això no anirà així, i menys per part d'aquells que porten venent simbolismes dòcils per distreure el personal mentre tot segueix igual.

Per concloure el debat amb tu (per ara), perquè tampoc aporta res i tot el Racó ho sap, et proposo de continuar-lo d'aquí a 3-4 anys. Si el "Govern a l'exili" ha estat protagonista en la rebel·lió contra l'Estat espanyol a Catalunya i ha aportat directament suports internacionals a la causa, mentre que el Govern de la Generalitat ha estat inocu i dòcil en el conflicte, et donaré la raó. Si el "Govern a l'exili" ha caigut en l'oblit (més enllà de 3 o 4 teatres a universitats durant els primers mesos com el d'en Puigdemont a Dinamarca) sense aportar res directament a la causa, no ha establert suports internacionals clars, però el Govern de la Generalitat torna a estar emmerdat contra l'Estat, aleshores me l'hauràs de donar tu a mi. Ets capaç d'assumir el repte?

Els qui no aporten res son els tancats a la preso. Els exiliats poden rondar tot el mon menys el regne d'espanya. Tu mateix erqui fastigos.

Els presos hi seran 4 o 5 anys minims i despres ja no faran res per la independencia ja que significa tornar a la preso

Com que no pots concretar què aporten els que estan a l'exili, et dediques a condemnar els que ja estan a la presó.

Si es tracta de "rondar pel món" i res més, jo també puc ser un "heroi per Catalunya": em paguen una casa de luxe a l'estranger i vaig rondant pel món dient que Espanya no és una democràcia (com si a algun estat li importés una merda) amb tots els costos pagats. És molt millor que els "venuts" que estan a la presó.

Per mi el teu concepte "d'heroi" és el d'un covard que sap mirar molt bé per si mateix, però no pel col·lectiu.

Estareu al Racó encara quan d'aquí a uns anys tot haigue sortit literalment al revés de com heu estat anunciant, o canviareu d'usuari per amagar les vergonyes?

Ningu parla d'herois. Esta clar que les possibilitats de fer quelcom son a l'exili i no tancats en una cel.la.

Jo no em canvio d'usuari, ni em connecto interesadament quan conve defensar el paridet, erqui pudent.

Per més que repetixques una cosa, no la fas realitat. Puc seguir preguntant-te indefinidament què estan aportant els ex-representants de la Generalitat que estan a l'exili. Si tan clar i evident és, no creus que ja hauries pogut dir alguna cosa concreta sobre el que aporten?

Després d'haver repetit la pregunta 4 o 5 vegades em sembla bastant sorprenent que encara no haigues pogut referir-te a res. Et limites a repetir la consigna, com si es tractés d'una mena de dogma.

Que aporten els presos?

Com a mínim demostren de forma tàcita que Espanya no és un estat democràtic i de dret. Si el govern en bloc hagués fugit, tindrien molt més marge de dubte. En la mateixa línia, quan els procediments judicials espanyols arribaran als tribunals europeus és molt possible que caiguen. De ser així serà un descrèdit important per l'Estat espanyol.

Però el més important és que la gent que s'ha quedat, arriscant-se a la presó, podrà seguir plantant cara en el futur. Qui ha marxat a Bèlgica, no tornarà i amb el temps caurà en l'oblit. No ens podem permetre col·lectivament que la repressió d'Espanya caigue en l'oblit.

Ara et repeteixo la mateixa pregunta: què aporta a la causa catalana exiliar-se a Bèlgica indefinidament?

Tot el descredit i mala imatge per espanya que vulguis pero així es queda, espanya continuara sent un estat de la UE amb els seus interessos.
      esta massa ocupat administrant el seu llegat, es la seva maxima preocupacio 
    • autokrator 10.732 2 196 👍 6.511
      És que si surt igual d'aquí a uns dies algú filtra una conversa gravada que el posa en evidència. És el problema del col·lapse del processisme. 

És molt pesat discutir constantment amb "patriots" que defensen Puigdemont a mort, elevant-lo a categoria "d'heroi nacional", quan ha sigut el principal arquitecte del fracàs del procés. Ell i el seu partit són els primers que no es podien permetre el conflicte amb l'Estat als carrers, i amb un Govern perseguit, perquè representen a una part de la burgesia benestant que reclama més poder però que no li interessa un canvi a fons. El putu Santi Vila ho diu quasi literalment quan explica que "es va decepcionar" quan va veure que "els seus" ja no tallaven el bacallà i que prefereix "l'ordre constitucional espanyol" (continuar a Espanya) abans que una independència amb segell de la CUP.

Per mi el principal error d'ERC ha sigut fer seguidisme de Convergència pensant-se que això els impediria de rebentar el procés des de dins, o que en cas de fer-ho els convergents quedarien com els culpables indiscutibles. Els hi han fotut doblada perquè a l'independentisme hi ha massa gent 100% emocional que s'empassa el discurs patriot d'una part de Convergència, mentre per l'altra boicotegen el procés al mateix temps.

Per mi el principal error d'ERC ha sigut fer seguidisme de Convergència pensant-se que això els impediria de rebentar el procés des de dins

ja veus com le prensa "indepe" els va destruir quan van dir que no volien llista conjunta.
          Quan el president de la Generalitat es d'un altre partit, poc pots fer. EL president es qui decideix convocar eleccions, signar lleis, referendums, etc

El que van els d'ERC es dir "nosaltres farem la nostra feina, i quan PDeCAT rebenti el "procés des de dins" la gent ho veura i deixara de votar-los. Pero la gent es mes estupida del que sembla. Tambe Mas va intentar rebentar el "procés des de dins" i la gent no se'n va adonar.

Per cert, cal no confondre "procés" amb "procés d'independencia"
            El que van els d'ERC es dir "nosaltres farem la nostra feina, i quan PDeCAT rebenti el "procés des de dins" la gent ho veura i deixara de votar-los.

Doncs aquesta estratègia d'ERC ha fracassat clarament. Convergència porta 6 anys boicotejant el procés des dins, i hi ha centenars de milers d'independentistes ultra-convençuts que segueixen donant-los suport incondicional, en excuses falses com "jo voto al President" o "Junts per Catalunya no té res a veure amb Convergència". Tenir bones intencions no vol dir que no t'equivoques. Alguns ja vam avisar que Junts pel Sí, que naixia d'un xantatge gravíssim de Convergència a ERC, no tindria cap resultat positiu i per això vam donar suport a la CUP (en massa, i per això la CUP va triplicar la seua representació de cop). El temps ha demostrat que l'advertència era certa.

Pero la gent es mes estupida del que sembla. Tambe Mas va intentar rebentar el "procés des de dins" i la gent no se'n va adonar.

Estic d'acord en moltes coses de les que dius, però no estic gens d'acord en el comentari de "la gent és més estúpida del que sembla". És molt paternalista, sectari i denota una suposada superioritat "intelectual" que en aquest cas no es demostra perquè clarament: Convergència us/ens l'ha fotut doblada. Assumir els errors són el principi bàsic per corregir-los. Acceptar la supeditació a Convergència enlloc de confrontar-la el que provoca és que la gent considere que ja que acceptes el plantejament al qual et supedites. És a dir: l'alimentes. Per què haurien de creure que no hi estàs d'acord, quan hi estàs donant suport actiu?

En Tardà no només ha fet tonteries insinuant d'obrir el diàleg amb els botxins del PSC, encara que fos a nivell municipal. També les feia quan durant la campanya electoral a les eleccions espanyoles obria actes d'ERC demanant "un aplaudiment per a Puigdemont i pel Govern de la Generalitat". A què venien aquelles peticions tant naïfs i emocionals? De què ens sorprenem després en trobar la massa de zombies processistes que repeteixen "Puigdemont president", quan l'objectiu és la independència i ell va ser el principal responsable de la debacle d'octubre?

Prou lliris a la mà. Ja sabem el que hi ha en totes les parts. Cadascú s'ha de responsabilitzar dels propis actes: Convergència, CUP, ANC i també ERC.

• Xantal 1.849 9 881 👍 720
    No sé que pensava Puigdemont quan el va mantenir al seu govern i tothom sabia de quin peu calçava...
  • MLC 9.621 4 222 👍 7.535
    A veure si ho entenc. Quan la Marta Rovira es baixa les calces davant del jutge  i acata la constitució entre plors, dius que no és veritat, perquè és una versió interessada i no la mateixa Rovira qui ho diu aixugant-se els mocs amb la màniga.

Però si el botifler del Vila diu el que sigui, ho poses com a màxima veritat i dius "Vila revela...". En realitat, Vila diu el que vol que es cregui. Si és veritat o no, ni puta idea.
      Si fos mentida en Puigdemont podria sortir a desmentir-lo. Està a Bèlgica ben segur, no té cap raó per restar en silenci esperant que aquestes greus declaracions queden en l'oblit.
      Vaig dir que (la filtracio primera) no sabiem si era veritat o no. Del audio no he dit que no sigui veritat. I a l'audio Rovira no diu res d'acatar la contitucio, ni s'aixuga els mocs; aixo ja et desqualifica.

I el botifler Vila esta fent les rondes pels mitjans de comunicacio explicant-ho. Aixo de "Vila revela" ho he copiat de la noticia del racocatala. Vila esta revelant converses en les que ell mateix ha participat. La filtracio de Rovira no.
        I que et fa pensar que el verb que escau és "revela" i no "inventa"?. Que participi en una conversa no vol dir que l'expliqui de forma honesta.

Cap audio permet distingir bé si algú s'eixuga els mocs.

La filtració de Rovira se suposa que la va fer algú present a la sala. Que estigués en silenci o participés a la conversa no la fa més ni menys versemblant.
          Cap audio permet distingir bé si algú s'eixuga els mocs. 
          o sigui, admets que t'ho has inventat, igual que l'acatament de la constitucio 

La filtració de Rovira se suposa que la va fer algú present a la sala.
          La filtració es anonima, no sabem qui la va fer. Les declaracions de Vila sabem qui les fa: les fa un participant dels fets.

El verb j'ha t'he dit que l'he copiat de la noticia del racocatala. Es versemblant perque el que diu va en la linia del que ja ens hem adonat fa poc (que Puigdemont no creia en arribar a la independencia, no tenia cap pla per implementar la republica si guanyava el SI, perque no pensava que el referendum tindria exit).Aixo ho hem dit aqui abans de les "revelacions" de Santi Vila, no son cap sorpresa.  Jo li vaig donar el benefici del dubte a Puigdemont (es mes, el vaig defensar) abans de la traicio del 27-O.
            La Marta Rovira és un personatge propens a la plorera i no és difícil deduir l'estat d'excitació de les seves fosses nassals davant del jutge.

Una filtració anònima pot ser més certa que una declaració pública, sobre tot perquè moltes declaracions públiques són contradictòries. Avui mateix, en Turull (o en Rull) han dit que tot el que diu Vila és mentida i ells també hi eren presents. Perquè creus a Vila més que a (Tu)rull?

I de fet, el que diu Vila és que tots els polítics de JuntsXsi (els d'ERC inclosos) estaven fent comèdia i només volien negociar més autonomia amb el govern. També es defineix com independentista, quan evidentment no ho és.

Perquè no creus a Vila el que diu d'ERC o sobre ell mateix, i si el que diu d'altres?

que han dit  Turull (o en Rull)?

que ha dit Vila d'ERC?

Filtracio anonima es filtracio anonima, no saps qui ho ha dit. Punt. Si surt algu i diu "Rovira ha dit XXX, i jo ho he sentit"... llavors te mes credibilitat. Estem parlant de credibilitat, no de certesa

gracies per confirmar que t'inventes fets i menteixes sobre els politics que no t'agraden 
                (Tu)rull:

- El diputat de Junts per Catalunya, Josep Rull, ha acusat l'exconseller d'Empresa, Santi Vila, d'”una baixesa moral indescriptible” per haver responsabilitzat Oriol Junqueras de l'actual situació política a Catalunya.

Vila sobre ERC:

- "Según el día, Junqueras era favorable a la DUI o a las elecciones".
                - Cuando Marta Rovira dijo que el Estado amenazaba con el ejercito, està mintiendo.

Pel que sembla Vila tira les culpes delque passa a Junqueras i diu mentidera a la Rovira. Te'l creus?

Pel que sembla Vila tira les culpes delque passa a Junqueras i diu mentidera a la Rovira. Te'l creus?

no veig en cap cas que responsabilitzi Junqueras. Si fos aixi, nomes es una opinio. No un fet.

Sobre preferir eleccions: quan tens una preferencia, vol dir que has de triar entre (al menys) 2 opcions. P.ex., quan els indepes votaren a fovor de la constitucio era perque l'alternativa era mes franquisme. no vol dir que fossin espanyolistes i monarquics, si no que era la millor opcio de les 2 possibles.
                  Si Junqueras de vegades preferia eleccions era perque les 2 opcions eren:

1-Eleccions, Junqueras possiblement president, proclamacio de la independencia
                  2-Molt probable traicio de Puigdemont, caos de l'independentisme, preso pels liders independentistes.

- Cuando Marta Rovira dijo que el Estado amenazaba con el ejercito, està mintiendo.

Puigdemont ja ha admes que va ser qui s'ho va inventar aixo de l'amenaça de morts
                    El que diu Vila és que Junqueras no savia que fer i si apostava per renunciar a la república per obeir als TC, difícilment podem creure que volia ser president per proclamar res de res. De fet, sembla que Puigdemont ja li va oferir la presidència i va rebutjar-la entre plors.

Oblida't de Puigdemont un moment, Vila diu que la Marta de les llàgrimes MENTIA, és a dir que deia el contrari del que sabia que era la veritat. Perquè dir una cosa falsa per error no és mentir.

Per quina raó creure a Vila quan diu que Puigdemont mentia i no fer-ho quan diu que ho feia el mar de mocs?

Si Junqueras tampoc volia, a estones, proclamar la DUI, perquè seria menys traïdor que els quesila van proclamar?

si Junqueras creia o sospitava que Puigdemont no proclamaria la independencia, amb raó volia noves eleccions

Puigdemont ha dit que es va inventar aixo de la violencia d'Espanya, va ser ell que s'ho va inventar per a justificar davant de la resta del govern que no es podia proclamar la independencia

sembla que Puigdemont ja li va oferir la presidència i va rebutjar-la entre plors. 
                      qui ha dit aixo?
                      I on ha dit Puigdemont que s'ho va inventar?

I per cert, no contestes la pregunta que et faig. Vila diu que Marta Roviera MENTIA. Diu la veritat? Que la idea sorgís de Puigdemont o no és intrascendent en aquesta discusió.

Marta Rovira va dir que l'estat els havia amenaçat a les reunions, no que això li va dir Puigdemont.

L'argument que algú es va oposar a fer la DUI o implementar la república per por a ser traicionat val per tots o per ningú. La idea que obeir al TC és per evitar mals majors val per tots o per ningú.

Tu davant d'uns mateixos fets, si el subjecte és dels teus, dius que ho fa per por a ser traicionat i perquè es un patriota que vol evitar mals. Si ho fa un que no t'agrada, dius que és un traidor i un unionista.
                      Vila diu que Marta Roviera MENTIA.

es una opinio, no un fet provat. Ja et dic jo que Puigdemont va admetre que s'ho havia inventat per justificar-se.

Tu davant d'uns mateixos fets, si el subjecte és dels teus, dius que ho fa per por a ser traicionat i perquè es un patriota que vol evitar mals.

Trair o no trair nomes o podia fer qui hvia de prendre la decisio final: el president. Ho ha dit Puigdemont, va ser ell qui va prendre la decisio de no tirar pel dret. 
                      I perquè quan diu que Marta Roviera mentia és una opinió i quan diu que ho feia Puigdemont és una veritat revelada? No és possible que sigui al revés?

Pots posar la cita en que Puigdemont admet que s'ho va inventar? Però si això és veritat, llavors la Marta Roviera mentia, perquè ningú l'hauria amenaçat i només hauria seguit la mentida de Puigdemont.
                      ja ho trobaré, esta enterrat en els fils. Si Puigdemont li diu a Rovira que l'estat ha amenaçat amb morts, ella no te perque dubtar del que li ha dit Puigdemont. Potser Rovira mentia pero no sabia que mentia, perque creia que era cert, perque el president li ho havia dit.

Has de distingir entre opinions i converses (o extractes de converses). Pot ser tot mentida, pero son coses diferents (fet i opinions). Pero les converses semblen versemblants.
                      La Marta Roviera va dir literalment " “Eso de la violencia nos llegó de muchas fuentes diferentes, contrastadas y fiables. Se nos informaba de que estaban entrando armas en Sant Climent Sescebes y que el Ejército estaba viniendo”

Això no té res a veure amb parlar d'oides del que li deia Puigdemont.

I el que no distingeixes entre opinions i converses ets tu. Vila va conversar amb en Junqueras, amb na Marta Rovira, amb en Puigdemont i amb tot el govern.

Quan explica el que explica sempre fa les dues coses. Diu la seva opinió sobre el que li van dir a ell a les converses. Tan uns com els altres.
                      'No em veig president virtual d’una República inexistent'... "No em veig sent president virtual d'un país virtual, en una societat anímica i institucionalment devastada. Em nego a anar pel món repartint targetes d'una república inexistent

paraules textuals de Puigdemont, segons Santi Vila

Sobre Junqueras diu que no sap el que pensa (opinio): Sobre Junqueras, Vila diu que és un home complicat -"mantinc encara el dubte de qui és realment i quin és el seu projecte personal i polític”

Opinio: En el seu llibre, Santi Vila carrega contra Marta Rovira -“és una dona intensa, irascible i fanatitzada”- i la fa culpable que Junqueras no donés suport a la convocatòria electoral de Puigdemont malgrat que hores abans li havia dit al president.

Sobre la violencia, em costara de trobar, no recordo on ho he vist. Puigdemont ha admes que ho va dir per justificar la seva decisio davant del govern i companyia, pero que no era veritat
                      És que potser Junqueras si que es veu repartint targetes d'una república inexistent? Em semblen declaracions ben normals i que subscriuria qualsevol independentista. On està el que no t'agrada? Potser cap independentista diria alguna cosa diferent?

Ja t'he dit que el fet que trobis unes suposades declaracions de Puigdemont dient que s'ho va inventar, no fa menys mentidera la Marta Rovira per afirmar que li havia arribat aquesta mentida per diferents fonts contrastades ni el fet que Vila diu que MENTIA, NO QUE HAVIA ESTAT ENGANYADA PER PUIGDEMONT.

Es tracta de si creiem a Vila en tot o en una part.
                      de Vila t'ho pots creure tot o res, o el que et convingui.

Pero has de distingir "declaracions suposadament textuals" d'opinions

Les declaracions textuals tenen mes credibilitat, sobre tot si no son denegades pels al.ludits

Rovira no ha dit quines eren les fonts. Potser totes tenen un mateix origen (Puigdemont). Mentre no ho digui, no ho sabrem.
                      I tu tens la mínima formació científica?  Lligar la credibilitat d'unes afirmacions al format de les mateixes o a si han estat desmentides és un disbarat. Un mentider pot inventar-se el que que li dona la gana i desmentir una mentida és una manera de donar-li credibilitat (el que se pica, ajos come o cuando el rio suena, agua lleva, com diuen en espanyol).

Si jo dic que tu em vas confessar que vas matar a Manolete té més credibilitat que si dic que vaig veure com el mataves amb els meus ulls o que m'ho va explicar un tiet canadenc?

De fet han estat desmentides pel Rull i Turull que li han dit mentider.

Al revés, si una persona diu que li han dit varies fonts contrastades i en realitat només li ha dit una persona i no s'ha contrastat res de res, és una mentidera com una casa.

pot ser tot mentida o tot veritat.

Pero, les declaracions textuals son facils de desmentir. L'al.ludit pot dir "jo no he dit aixo, he dit XXX"

les opinions en principi no es poden desmentir (o es mes dificil), perque son subjectives. 

Rull i Turrul no han desmentit cap declaracio textual que jo sapiga
                      Que siguin més fàcil de desmentir no implica que siguin més versemblant. Si jo dic que vas matar a algú a les 10 de la tarda del diumenge a Girona és més fàcil de desmentir que si dic que ho vas fer i prou, però no aporta un gram de versemblança.

Si t'hi fixes, després de confersar que "tot pot ser mentida o veritat"  ja no té massa sentit discutir.

En Turull ha dit que "mentre algú altre es recreava amb el seu ego fent un llibre incriminatori trufat de falsedats". Donat que no especifica, totes i cadascuna de les afirmacions del llibre poden ser alguna d'aquestes mentides.

I en Vila no ha desmentit a Turull, així que segons la teva interpretació del mètode científic, ha reconegut que és un mentider que trufa els seus llibres amb falsetats.
                      algunes coses que diu Santi Vila tenen versemblança perque ja ho haviem deduit i/o perque ho ha confirmat Puigdemont mateix. P.ex. que no tenia un pla per a la independencia

Confirmes el que pensava. Consideres versemblants les afirmacions de Vila que coincideixen amb el que tu havies deduït i no versemblants les que et contradiuen. És a dir, que no tenen cap versemblança per elles mateixes.

El pla per la independència, l'anomenat full de ruta, va ser pactat per JuntsXsi i la CUP i es parlava i decidia en tota mena de reunions apuntades en l'agenda aquella. Pensar que Puigdemont havia de tenir un pla secret i personal que tothom havia de seguir cegament és ridícul i mentida.

En realitat sembla que el pla, compartit per tot el govern,  era esperar a que l'UE o l'esperit sant forcés una negociació i és pactés un referèndum acceptat amb Espanya.
                      tens un problema de comprensio lectora:

-ja ho haviem deduit (en plural): els independentistes no sectaris amb capacitat d'analisi objectiu ho haviem deduit
                      -ho ha confirmat Puigdemont mateix (no se el que no entens d'aquesta frase)

p.ex: ja haviem deduit que Puigdemont no tenia un pla per a arribar a la independencia si Espanya es negava a negociar, i despres ho ha confirmat ell: "No se'ns pot demanar que ho tinguéssim tot planificat"
                      A veure si ho entenc. Versemblant és el que coincideix amb els teus anàlisis. Independentista no sectari és el que pensa com tu i capacitat d'anàlisi objectiu és arribar a les mateixes conclusions que tu? I després els sectaris som la resta?

I el problema de comprensió lectora sembla que és força comú. Perquè sembla que no has captat que "No se'ns pot demanar que ho tinguéssim tot planificat" està en plural. Això vol dir que es fa extensiu a la resta de gent implicada com en Junqueras o la Marta Plorera.

No saps distingir un plural d'un singular?
                      Has estat demolidor, i és que amb persones amb interès partidista és molt difícil raonar.
                    • barcelonista100 14.631 10 132 👍 946
                      Això hauria de ser exemple de discusió amb un fanàtic partidista. Arguments sòlids i raonats contra creences i wishful thinking. De manual.

Ara, lo de Marta Plorera sobra i molt.
                      sectaris son els que defensen que Mas i Puigdemont son independentistes quan ells mateix han reconegut que no ens han dut a la independencia perque no han volgut, que no entrava en els seus plans, pero que van mentir. No cal arribar a les meves conclusions, ells ho han confesat 

Puigdemont esta fent servir un "plural majestàtic"  (o dit d'una altra manera, quan el "jefe" la caga, reparteix les culpes)  
                      Ell mateix ha dit que la responsabilitat era seva i seu va ser lerror 

quin interes partidista? A mi m'es indiferent de quin partit es el president mentre proclami la independencia. Per mi que la proclami un del PDecAT, JxC o de la CUP, es irrellevant.

Es mes, he defensat Puigdemont durant 2 anys (fins i tot quan era del CDC).

https://www.racocatala.cat/forums/fil/216860/santi-vila-revela-puigdemont-preveia-proces-fallit-no-em-veig-president-virtual-duna-repub?pag=2#9765090

quin fanatic partidista? A mi m'es indiferent de quin partit es el president mentre proclami la independencia. Per mi que la proclami un del PDecAT, JxC o de la CUP, es irrellevant.

Es mes, he defensat Puigdemont durant 2 anys (fins i tot quan era del CDC).

https://www.racocatala.cat/forums/fil/216860/santi-vila-revela-puigdemont-preveia-proces-fallit-no-em-veig-president-virtual-duna-repub?pag=2#9765090

Però és que sectaris també són els que defensen ERC amb tot l'espectacle vergonyós que estan fent ultimament i que no té res d'independentista.
                      La veritat és que si que sobra i no em cau malament la Marta Rovira. També penso que és independentista sincera, però les declaracions dels polítics catalans són inaudits i per cagar-se.
                      quins espectacle tan vergonyós han donat tots el presidents de la Generalitat recents d'ERC que han promes la independencia si es guanyava un referendum i despres ens han trait... oh, wait! 

Resultat d'imatges de
                      les declaracions davant d'un jutge terrorista les perdono, inclus quan Neus Munte va dir que no hi va haver referendum (es veu que l'1-O la gent estava jugant a rugby amb la policia).

El que no perdono son les declaracions davant la premsa, sense pressió:

-Mas: he mentit durant tota la meva carrera, i tambe he creat falses expectatives, nomes per conservar la poltrona.
                      -Puigdemont: podria haver declarat la indepedencia, pero no em va donar la gana. Es que la indepenencia no entrava dins mels meus plans! que consti que vaig dir que aniriem de la post-autonomia a la pre-independencia   
                      Estàs perdent el senderi. Prou pena tens per haver de defensar a independentistes que reneguen de l'independentisme de forma vergonyant, com per matxakar-te. Senzillament ara pagues la penitència dels teus pecats.
                      millor es defensar independentistes acollonits perque poden anar a preso (tot per culpa de la traicio del president)... a defensar unionistes, que el que han volgut sempre es destruir l'independentisme
                      Millor per qui vulgui discutir sobre les teves neures? El que cal és seguir lluitant apartant als acollonits i apostant pels que no afluixen.
                      de partitdista res, jo he defensat Puigdemont durant 2 anys... fins que ens va trair 
    • Marc Espasa 15.140 13 124 👍 3.383
      Acatar la constitució ho fan tots els diputats i regidors de Catalunya i sense plorar.

Una cosa és l'acatament formal del nomenament i una molt diferent renunciar a desobeir la llei espanyola i obeir la constitució com han fet tots els polítics catalans que han declarat, tret de la valenta Boya.

ja et voldria jo veure davant d'un jutge amb l'amenaça de preso depenent del que diguis (sobre tot, si la causa es la traicio d'algu en el confiaves) 
            Però llavors no pots dir que si el que ho fa és convergent és un traidor autonomista que no vol la independènciai si ho fa un d'ERC un independentista posat entre l'espasa i la paret.

No es tracta de personalitzar i no té sentit discutir de que fariem tu i jo mentre escribim seguts al sofà. Però el que és clar és que ni Boya, ni Hassel ni Valtònyc ni Otegi ni Macia ni Sands ni molts altres van comportar-se com els polítics catalans d'ERC i Petdegat. Són, històricament parlant, una excepció en món dels presos polítics.

davant del jutge jo renegaria de la meva mare (sobre tot, si estic alla amb la probabilitat de preso, per la traicio del meu lider).

Fins i tot disculpo Neus Munte que va dir que no va haver cap referendum 
                No contestes al perquè pràcticament cap lider de cap moviment subversiu del món ho fa. Ni testimonis de Jehova,  ni comunistes ni palestins ni kurds ni tibetans ni etarres ni corsos ni Gandhi.

I per cert, a la SinRazon en Vila "revela" que Junquera un dia volia fer eleccions i al següent convocar noves eleccions.
                  Hi ha una petita diferència en aquests moviments que esmentes i és que fora de la presó no hi ha ningú que estigui actuant de la manera que actuen els que no estan enxampats d´aquests moviments que dius.

Vull dir, que els que están fora d´aquests moviments enlloc de demanar que els que estan dins siguin molt consequents (que també ho demanen) ells estan fent accions que els poden costar, si els atrapen, iguals o majors penes dels que ja estan dins.

Vols dir que existeix aquesta diferència? Omnium i l'ANC estan fent en teoria el mateix que feien quan els dirigents eren els jordis. I tots els independentistes que conec són partidaris de lluitar i seguir amb la desobediència. Ni un sol comparteix aquestes baixades de pantalons.

De fet tampoc Macià ni Company es van retractar d'aquesta manera. I Gandhi no tenia ningú que fes el que feia ell que el substituís. I la Boya aqui té que no tingui en Junqueras o en Forn?
                      Una cosa és que siguis partidari de desobeir i l' altre molt diferent que desobeixis.

Desobeir ho pots fer tu de manera individual per exemple no pagant els teus impostos a Espanya o de mil maneres més.

Si només vols que els altres desobeixin per tu i despres siguin super ferms i no intentin sortir de la presó quan abans mentres tu t' ho mires desde el sofá... Alguna cosa no encaixa i no és comparable amb els exemples q has posat on era tot el moviment q arriscaba.

Si hi hagues nomes 10000 persones dels 2000000 milions d' indepes fent actes de desobediencia amb cara i ulls, ja et dic jo q no haurien dit el q suposadament van dir.

I parlo dels del govern pq el tema dels Jordis és una bogeria que estiguin tancats, clar que la ANC segueix fent el mateix pq ells no van fer res ilegal i només estan tancats pq vivim en una dictadura.

Em sembla injust culpabilitzar a les bases de l'independentisme quan mai hem fallat i és justament la direcció i els polítics els que es comporten de manera vergonyosa.

Els ciutadans independentisme hem sortit al carrer cada cop que hem estat convocat, hem votat cada vegada que tocava, jo vaig passar la nit a un col·legi electoral i vaig passar tot el dia defensant les urnes per fer el referèndum. I quan va haver vaga, vaig fer vaga. I com jo, molts més dels 10.000 que dius. I hem omplert les caixes de resistència i s'han tallat carreteres o ferrocarrils quan es va convocar a fer-ho.

Però aquests actes de desobediència amb cara i ulls els ha de convocar algú i algú ha de difondre'ls perquè arribin a tothom i algú ha d'organitzar-los. I aquesta és la feina de l'ANC, dels partits, de l'AMI o dels CDR.

I no es tracta de desobeir i no pagar. Això només et converteix en un morós. Es tracta que la República hauria de tenir uns comptes i una hisenda on ingressar els diners. Cal obeir unes lleis de la república que ha de dictar el Parlament.

Si ERC i el PDCAT diuen que la via unilateral s'ha acabat i ara toca obeir, com es pot culpar als de sota per no fer el contrari?
                      Jo no he culpat les bases de res. Ens hem mobilitzat en quantitat més que qualsevol altre causa al mon occidental.

Només et feia la compartiva amb els moviments que tu deies.

Seria el peix q es mossega la cua, si ningú desobeix, mai tindrem hisenda propia. Algú ha de desobeir les lleis Espanyoles per tenir- la.

Tu demanes q algú desobeixi per tu i quan toqui tu ja pagaras a la hisenda catalana. Respectable peró llavors tampoc pots exigir massa als de dalt q siguin super ferms i desobedients si tu no estas disposat a ser-ho.

Publicitat

Fòrums

• 9.110.052 missatges
  • 214.703 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat