Fòrum

Santi Vila revela que Puigdemont preveia un 'procés' fallit: 'No em veig president virtual d’una República inexistent'

ansar 16.700 12 102 👍 6.273

Santi Vila revela que Puigdemont preveia un 'procés' fallit: 'No em veig president virtual d’una República inexistent'

L'exconseller assegura que el govern no va treballar per implementar la DUI, que el president va intentar evitar l'aprovació de la Llei de transitorietat i retreu a l'ANC i Òmnium que no l'ajudessin a pagar la fiança

https://www.racocatala.cat/noticia/43977/santi-vila-dispara-contra-proces-revela-puigdemont-va-dir-abans-dui-no-em-veig-president-v

Be, ja en portem dos de dos: 2 presidents convergents que diuen que volen fer un referendum sobre la independencia pero, en realitat, no volen fer-lo i no tenien res preparat per si guanyava el Si a la independencia. Era tot un farol per treure unes engrunes Espanya 

Jo a Mas li vaig veure les intencions immediatament, sabia que no tenia la intencio de fer el referendum consultiu que havia promés. Pero a Puigdemont li vaig donar el benefici del dubte (si el referendum es va fer va ser perque Junqueras el va organitzar i la gent el va defensar). En la meva defensa, Puigdemont és molt bon jugador de pocker  

https://www.ara.cat/politica/Santi-Vila-Hi-antipolitic-sobiranisme_0_1973202724.html
http://www.directe.cat/noticia/729499/santi-vila-lhome-que-va-generar-la-desconfianca-entre-puigdemont-i-junqueras
http://www.regio7.cat/arreu-catalunya-espanya-mon/2018/03/06/vila-dir-junqueras-linvestiria-com/463534.html

Respostes

Configuració
  • Màgor 12.437 9 164 👍 3.136
    És Puigdemont independentista?
  • costaroja 1.422 2 👍 1.765
    "retreu a l'ANC i Òmnium que no l'ajudessin a pagar la fiança"

jaja aj ja j ajaj aj  jaj aj aj ajaj.. en fi..

Qui te la va pagar? L' amo d' aigües de Banyoles,AgriEnergia i la Teisa? 

Per cert molt cridar al Tardà , però aquest tipus encara milita al Pdcat que es qui talla el bacallà a JxC
  • Barratinaire Usuari sumador 7.368 13 291 👍 4.613
    Ja ens anem semblant a Dinamarca, de moment ens acostem a Noruega, ells tenien en Quisling, nosaltres en Santi Vila. 
  • Ballester 7.281 6 293 👍 2.284
    Si és veritat seria el rècord Guinness.
  • AltairRC 1.556 969 👍 1.017
    Èxit editorial a Tavàrnia.
  • Barratinaire Usuari sumador 7.368 13 291 👍 4.613
    En dos dies acaba escrivint parides a La Vanguardia ( tampoc és cap mėrit, sol ser el que fan els columnistes del pamflet subvencionat )
  • Mafan 728 1 👍 675
    En Santi Vila es en Duran i Lleida 2.0
  • Screen 3.311 606 👍 1.653
    Tenint en compte la correlació de forces i la duresa del govern escanyol disposat a TOT no m'estranya

ARa el Vila és de manual, ara anirà fent el merdes fins a guanyar-se un lloc com a bufó de la cort escanyola
  • Ramon Muntaner 3.445 11 582 👍 978
    Vist des de la distància de viure al País Valencià, no tinc cap dubte que Santi Vila és un fenici de la política, però què voleu que us diga...em crec la informació que revela...

Una altra cosa és que em parega repugnant que ara vulga traure profit d'eixa relevació de secrets mitjançant un llibre, que de ben segur serà aplaudit per la cort mediàtica de la Soraya.

• Murri1714 1.963 4 849 👍 1.907
      El que està clar és que va pactar amb Madrid i va tenir un tracte totalment diferent a la resta d'encausats. Aquests és dels "seus" i tot el que digui i faci és sospitós com a mínim. I perquè treu el llibre ara mateix ? pensa-ho 
    • autokrator 10.719 2 196 👍 6.498
      És que la informació que dona només fa que confirmar tot el que ja se sabia per declaracions dels mateixos interessats i, fins i tot, per converses gravades i publicades. El problema és que els mitjans processistes tot això no ho publiquen, això només ho publiquen mitjans unionistes que els processistes no volen llegir, sentir, etc. Fins i tot quan els interessats no surten a desmentir que vagin dir o fer X els processistes ja donen per fet que és mentida perque ha sortit en "El Confidencial" o un d'aquests i no al Naciodigital. Després queda la qüestió de negar-li credibilitat a un personatge com el Vila al que la majoria de processistes han votat i al que Puigdemont va situar en el Govern encara que els mateixos processistes porten anys dient que és un botifler...

A Catalunya el processisme ha generat una enfermetat mental. Aquí ja no hi ha un problema polític, aquí tenim un problema de salut mental amb potser un milió i mig de persones o més. És un experiment de manipulació mental molt digne d'estudiar. Segur que d'aquí a uns anys els teòrics de la conspiració comencen a fer anar que això del procés va ser un experiment social ideat a la CIA, el Mossad, el Vaticà o els annunakis. 
        D'acord amb el primer paràgraf. Tinc dubtes respecte del segon: vols dir que els independentistes són uns malalts mentals?
          Els processistes que s'ho creuen tot o be tenen algun interés personal o partidista o be pateixen un problema cognitiu, que pot ser transitori, però és un problema objectivament parlant, n'hi ha símptomes molt clars:

1. Creuen coses contradictòries amb la realitat perceptible i fàcilment perceptible.
          2. Creuen, a més, coses que es contradiuen entre elles mateixes.
          3. Obliden coses que creien fa un temps quan creuen una de nova. La mateixa persona que et deia "es farà la independència en 18 mesos i segurament abans perque tot petarà" ara et diu "jo ja sabia que això anava per llarg" i si li dius el que et deia abans simplement ho ha oblidat. No és un cas, li passa a molts. 

Això és un problema mental, que pot ser induit i el que tu vulguis però sense teràpia no surten d'aquí. 
            Ah, m'imagine que si et dic que hi estic d'acord em puc guanyar més d'una enemistat al Racó, però malauradament tens raó. T'ho dic com a observador extern en la meua condició de valencià. Una altra cosa és que no intervinga habitualment en els debats perquè al capdavall no és la meua lluita. 

Ara bé, això que dius es pot atribuir a qualsevol ideologia, eh? Començant pels espanyolistes...
              Tens raó, tots els sistemes ideològics tenen aquest problema. Ara be, en els sistemes ideològics sempre es busquen unes bases, al menys una part, que siguin certes o al menys versemblants. Entre les parts certes, les versemblants i les que directament són inventades un sistema ideològic procura que no hi hagi contradicccions o que siguin mínimes i no es notin. 

El processisme no compleix aquestes condicions perque, afortunadament, no és un sistema ideològic sino propagandístic. Si fos un sistema ideològic com ho és el neo-liberalisme podria sobreviure durant desenes d'anys encara que la majoria de les seves bases es poguesin demostrar falses. Un sistema propagandístic, en canvi, viu en el aquí i l'ara, és oportunista i no coherent i no es concep a llarg termini. El processisme està ja en fase de col·lapse, pot trigar anys i serà un putu avorriment veure'l morir. Però en termes històrics això no es res comparat amb haver de suportar encara les tesis dels economistes liberals, neo-clàssics o neoliberals, el racisme, el darwinisme social, el feixisme, el fonamentalisme religiós... Aberracions intel·lectuals seculars que encara sobreviuen.

Per curiositat: quina és l'eixida que veus a la situació política catalana actual?

Cap sortida és bona, de moment és segur que es tornarà a una política de caire autonomista per una acumulació de motius molt importants:

1. Tancament de la via unilateral per manca de credibilitat, de feina feta i de voluntat real.
                  2. Por a la repressió.
                  3. Perdua de suport popular de la via unilateral. 
                  4. Inviabilitat del referèndum pactat.

Tot aixo es pot fer de manera oberta i comunicant la realitat a la gent o mantenint el discurs processista amb suposats i fantasmagórics "governs a l'exili", "consells de la República", etc. Fins i tot m'arriba que hi ha intents de fer un suposat "cens de catalans" per internet a on s'apuntin els convençuts per a un referèndum futur i tal... Tot una bogeria. 

Si s'opta per comunicar la realitat per l'independentisme serà un xoc brutal, es podrà recuperar amb temps però la caiguda del processisme a la realitat no serà agradable. 

Si s'opta per seguir mentint l'independentisme perdrà credibilitat a poc a poc, alguns en viuran durant anys de l'invent però acabarà per enfonsar-se i la recuperació serà a molt llarg termini. 

Crec que hi ha intents de tirar per la primera via sobre tot a ERC, JxCat i la CUP volen el segón escenari, si hi ha un acord entre els dos sectors -al final- això suposarà seguir mentint molt o poc i estarem en el segón escenari. I tot això, es clar, a l'espectativa de com vagi la política espanyola que, fa un any apuntava a un gir a l'esquerra i ara apunta molt al contrari en direcció a un enfortiment de Cs. 
                    Molt interessant la teua autocrítica
                  • lituslindus 1.075 2 👍 1.098
                    sempre tens una opinió que jo sempre tinc en consideració, pero avui no entenc un borrall del teu argument

per a tu els processistes son aquells que volen una confrontació contra l'estat espanyol i pretenen accions que desbordin la situació de paralisis actual 

i per contra consideras una via realista tornar a l'autonomisme intervingut a sac pel gobern espanyol, desterrant l'independentisme a una mera utopia de relat d'autoconsum sense plasmació real? aixo no es processisme??????   

i si hi ha un enfortiment a nivell espanyol de posicions de dretes, amb un enfortiment de Cs, el millor es que nosaltres deixem de lluitar? que no molestesim pas al feixisme, que si es desperta el que nosaltres hem de fer es callar i acotar el cap, no fos cas que s'ho prenguin malament aixo de la critica i que tinguem una alternativa diferent a la seva                  

buuufff, no sé. Però avui no comparteixo res del que entenc que estas afirmant
                      És que no hi ha una política de confrontació real, hi ha només actes simbòlics dels que en diuen "política de confrontació" o coses similars. De fet quan parlo de "tornar a l'autonomisme" ja sóc generós, de l'autonomisme es va sortir amb l'aprovació de la LdR i la LTJ que no es van arribar a complir, hi va haver, però uns dies en que sí que estavem fora de la política autonòmica. Després de l'1-O s'hi va tornar. Un altre tema és que això no hagi aturat la repressió de l'Estat, cosa que no ha passat però tampoc era quelcom depenent de la Generalitat. 

Fer actes simbòlics que, a sobre, puguin ser reprimits com si fosin reals és una via inútil. Admetre obertament que s'està fent política autonòmica, com a mínim, implica no mentir i això ja és possitiu, si ho admets obertament ja no estàs fent processisme. Evidentment no dic que sigui una bona via, però és que ara no n'hi ha bones sortides. 

Possibilitat de confrontació hi va haver uns dies de setembre i octubre, no només es va deixar passar sino que es va fer el possible per desactivar-la. Això ha enfortit l'altre bandol i cal plantejar-se que, si en aquell moment no es va optar per això, ara és encara menys possible. Cal un debilitatment de l'Estat que no es produirà només pel que faci l'independentisme, de fet l'independentisme ha contribuit -amb la seva nefasta gestió d'aquells dies- a l'enfortiment de les possicions més reaccionàries. 

No és una anàlisi feta desde la meva voluntat o preferència sino del que jo veig. En altres moments he posat l'exemple de la revolució boltxevic: Que sí, que molt be però si el Tsar no hagués ficat a Rússia en la I Guerra Mundial no hi hauria hagut revolució. Doncs això, ara ens cal que l'Estat es fiqui en una crisi. No depenem de nosaltres. Hi va haver un moment en que Espanya estava K.O. a punt del rescat, llavors no es va aprofitar per fer res, es clar que hi havia A. Mas de President i no es pot esperar molt de gent així. Ens cal un escenari similar, si ara intentem repetir l'escenari de l'octubre ens trobarem amb menys força. 
  • pensa_i_actua! 15.408 13 119 👍 6.008
    Encara que sembli que faci una eternitat, poso aquest fil d'agost de 2017 per veure que deia cadascú:

La CUP vol un Govern sense Santi Vila per després de l'1-O

https://www.racocatala.cat/forums/fil/211392/cup-vol-govern-sense-santi-vila-despres-l1-o?pag=1

I bé, això perquè parlem del racó i ja hi havia gent que havia "despertat" una mica... però l'apartat d'opinions d'alguns diaris amb aquesta notícia era una orgia anti-cupaire.

En el cas d'en Santi Vila no només era la CUP que no el volia, de fet jo crec que tothom va flipar quan el govern de Junts x Sí no el va destituïr quan van cardar fora als que no ho veien clar com el Jané, la Munté i altres. Sembla ser que en Puigdemont confiava en ell i creia que li seria lleial encara que no pensessin igual.
        Fliparia la gent que es creia que el Govern Puigdemont estava preparant la ruptura, el referèndum i la República, els que sabiem que no era així jo crec que ens vam quedar igual. I els unionistes encara avui pensen que aquest home és independentista. 
          El que segur que no és independentista ets tu. Potser enredaràs a d'altres del Racó però a mi no.
            No et preocupis, gairebé cap processista es creu que jo sigui independentista. Ser processista és incompatible amb creure's els veritables independentistes. 
              Fins i tot crec que sou dues persones les que escriviu: Una que escriu bastant bé en català i una que fa uns castellanismes terribles. A més a qualsevol hora el dia, i amb missatges molt llargs, cosa incompatible amb treballar.
                És que jo sóc castellano-parlant, segons el temps que tingui per pensar em surt millor o pitjor. Això de la feina és ben fàcil, jo no tinc una feina fixa, ara mateix porto setmanes que no faig res. La resta depén de com surti, ni que fos l'únic que viu així. 

Si tingués una feina de 8 hores i tota una sèrie d'obligacions, etc. no escriuria tant al Racó, normal. En qualsevol cas això de les dues persones m'ha agradat molt com a hipòtesi, tot i que no sé perque.
      • Capità·carxofa 1.839 885 👍 4.637
        Segons vaig llegir a un opinòleg (proper a ERC tot sigui dit) Santi Vila va participar en les conspiracions botifleres del PDCat però al final va delatar als companys en una jugada digna de Fouché, aconseguint sobreviure a la purga.
  • ansar 16.700 12 102 👍 6.273
    No, si ara resultara que el fet que Puigdemont nomenés Vila conseller era una exigencia d'ERC i la CUP  

Que sigui una rata no vol dir que aquestes revelacions siguin mentida. I si ho son, Puigdemont ja pot anar desmentint-ho tot.
      També hi ha aquestes declaracions: 

Vila li ensenya el camí a Junqueras per ser president de l’autonomia:  "Si no fem el burro, en tres mesos seràs president"

Abans de la Declaració d'Independència al Parlament, Santi Vila diu a Oriol Junqueras: "Oriol, si no fem alguna cosa, això serà un desastre. Has d'ajudar el president a convocar eleccions. Si tot va com sembla i el Carles confirma la seva intenció de no presentar-se a la reelecció, el més probable és que jo sigui elegit candidat a la presidència pel PDECat. Si això passa, tal com han anat les coses, sembla bastant inevitable que guanyeu les eleccions [...] Si guanyes, t'asseguro que tindràs el nostre vot favorable per a la investidura. Oriol, si no fem el burro, en tres mesos seràs president!". 

Vila intenta atiar les desconfiances entre Puigdemont i Junqueras. Veient els fets, sembla haver-ho aconseguit

Segons Vila, Junqueras li va dir després de les dues de la matinada del 25 d'octubre a Puigdemont: "Doncs si ho has de fer, fes-ho aviat, president, convoca eleccions ara mateix!". Després, va canviar d'opinió: "Aquest home, arribada l'hora greu, arribat el moment de donar un cop de mà i ajudar el president a persuadir els seus sobre la necessitat de convocar eleccions i no prosseguir el camí unilateral, li pogués fallar d'una manera tan estrepitosa".

Sobre Junqueras, Vila diu que és un home complicat -"mantinc encara el dubte de qui és realment i quin és el seu projecte personal i polític”- i sobre Carles Puigdemont que és “tossut, honest, passava per allà i els esdeveniments el van arrossegar". 

http://www.directe.cat/noticia/729499/santi-vila-lhome-que-va-generar-la-desconfianca-entre-puigdemont-i-junqueras
  • Hades 26.521 8 40 👍 17.731
    Bé, penseu que així com a mínim, part dels diners de l'espoli fiscal tornen a Catalunya en forma de fons reservats pel Santi.
  • enrauxat 1.271 12 👍 1.412
    Si de veritat fòssim independentistes aquest home estaria tancat a casa recuperant-se del tret al genoll que hauria rebut i amb por de sortir per no rebre les escupinades de grans i menuts.

Però bé, aquests dies ho hauríem de fer amb tants...

PD: Erquis, jo de vosaltres no compartiria massa això amb l'ànim d'embrutal al puigdemont, ja que al vostre Junqueras també el deixa maco.
  • menta 257 2 👍 180
    Tothom aquí posant la mirada en el botifler de Vila i oblidant que a ell el va nomenar Puigdemont. A més, les acusacions són molt greus, si són falses Puigdemont hauria de sortir a desmentir-lo, però encara no ho ha fet...

Publicitat

Fòrums

• 9.109.792 missatges
  • 214.695 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat