Fòrum

Som més aprop o més lluny de la República que fa un any?

Estem més a prop o més lluny de la independència avui que fa un any?
Més lluny
84 (56.00%)

Més aprop
54 (36.00%)

Crom, el GatNegre, l'autokrator i altres trolls espanyols
12 (8.00%)

Vots emesos: 150
Capità·carxofa 2.290 775 👍 5.727
La pregunta no és si penseu que estem més a prop de la llibertat del que pensàveu que ho estàvem fa un any, sinó si efectivament ho estem o no.

Respostes

Configuració
    • rotllan 9.227 4 235 👍 7.327
      Sens dubte hi som més a prop. Si haguéssim tingut uns polítics que anaven a totes, haguessim lluitat i perdut potser podríem dir que hem retrocedit. Però com que els polítics anaven de farol, no érem tan a prop com ens pensàvem i, en aquest cas, per força hem avançat.
      Certament aniríem més de pressa treballant colze a colze en la desobediència administracions + poble, però ja ens han deixat clar que haurem d'avançar sols.
      Tinc fe que per força avançarem veient la gent del meu entorn. A casa l'únic independentista era el meu pare. Vull dir, no és que els altres s'hi oposessin, era una cosa simplement no plantejada. Ara veig tota la família, tot el poble, tota la gent dels pobles veïns, com si un independentisme latent en hagués estat adormit al cor dels catalans i de cop hagués despertat, i persisteix. La gent critica els llaços grocs, jo també ho he fet algun cop en el sentit de prou figaflorisme, però noi travessar un poble i trobar-lo tot groc, senyals de som república, 1-O ni oblit ni perdó, etc. m'emociona. Aquesta consciència nacional(ista) que s'ha despertat no és passatgera, s'ha despertat per quedar-se.
  • Miquel Tarrida 3.199 8 624 👍 1.108
    Una cosa és el fet objectiu i un altre el subjectiu.
    Que subjectivament abans els independentistes ‘cregueren’ estar a un pas de la República Catalana, el fet objectiu era el que era, és el que és.
    És incontestable que, si s'arriba a la República Catalana, cada dia que passa estarem mes a prop d'arribar.
    Quan més 'contradiccions' es vagen superant més a prop hi serem.
    El camí per arribar a la República Catalana estarà ple de còdols a superar.
    L'actual còdol és inevitable i cal superar-lo.
    La subjectivitat ajuda per avançar però no supleix l'objectivitat.
  • GatNegre 21.412 8 66 👍 6.987
    No deixa de ser curiós que una persona que no porta ni un any al Racó califiqui com a troll a una altra que en porta 7. 7 anys i 21.000 missatges m'avalen com a independentista.

Responent a la teva pregunta, jo crec que estem més lluny però s'han aconseguit dues coses d'especial importància:

-ser presents en el panorama internacional, i no només a la premsa, sinó que la gent al món, gent normal del carrer, ara sap que existeixen els catalans, és a dir, ara existim. Això és molt important.
    -caure caretes: és a dir, que la gent al carrer es posicioni, colonada espanyolista, catalans independentistes i catalans als que li és igual/poc polititzats etc. Això és bo, molt bo.

M'atreviria a dir que estem igual, potser una mica més lluny, potser una mica més a prop...no sé, però el que sí que sé és que serà clau com es gestioni tot a partir d'ara per acostar-nos molt o per allunyar-nos molt.
  • Tuixec 3.686 9 557 👍 1.581
    No soc futuròleg així que no ho se del cert, ni ho sap ningú.  Al meu parer estem més lluny, perquè s'ha deixat passar una finestra d'oportunitat que podria haver estat la bona.  Evidentment si s'hagués anat a per totes i s'hagués perdut la cosa canvia i estem igual d'aprop en fets que han de passar però més a prop en el temps, perquè una derrota total hagués suposat una demora encara major.
  • Jaume_I 14.842 10 131 👍 6.918
    Resposata fàcil pero composta.

Més aprop socialment i més lluny institucionalment pels polítics que tenim.
  • ansar 17.208 12 96 👍 6.467
    Fa un any estavem a 8 mesos de la independencia, ens vam quedar a la porta; nomes si Puigdemont hagues fet la proclamacio des de la balconada (i hagues demanat al poble resistencia total i indefinida)... el 27-O hauria quedat a les enciclopedies com el dia de la independencia de Catalunya. Be, en realitat Puigdemont va complir la seva paraula i ens va dur a la pre-independencia 

Ara no sabem com de lluny estem de la independencia, pero diria que es mes de 8 mesos.
  • autokrator 11.653 2 174 👍 7.315
    A nivell pràctic es podria dir que igual perque no hi ha hagut cap canvi en l'estatus del país. A nivell de conscienciació social es pot prendre pel costat possitiu o pel negatiu:

Pel possitiu es pot dir que avui hi ha un 20% de gent disposada a la ruptura unilateral i això no existia abans, la gent majoritàriament es creia que la ruptura era una transició jurídica pacífica i amb un reconeixement internacional que no existia. Plantejaments del tipus de "En el moment que hi hagi violència ja haurem guanyat perque la UE intervendrà". Hi ha més realisme.

Pel costat negatiu es pot veure a l'inrevés, tot i que la majoria ha vist la falsedat de la construcció teòrica del processisme aquesta mateixa majoria  ha admés la nova construcció teòrica també falsa i ha oblidat l'anterior, tal com el setembre del 2016 es va oblidar la construcció teòrica del plebiscit del 27-S "fet i guanyat, pantalla passada" i va comprar el "referèndum sí o sí el setembre del 2017". 

Per aquí quedaria la cosa en un empat, però hi ha un element nou: Fins l'estiu del 2017 la intervenció de l'Estat es basava en resolucions judicials i -com a molt- multes assumibles. A partir del 20-S del 2017 canvia tot perque l'Estat intervé amb la força (i no amb tota la que té) i comença a donar la batalla. A nivell polític això ho fa Cs copiant el model de discurs processista però al revés. En principi semblava que aquesta repressió podia desacreditar l'unionisme, però el resultat del 21-D va mostrar que era al revés. 

Hi va haver els dies del 27-S al 3-O i algun més. Aquí sí que semblava que estavem a prop, vist ara potser era un miratge. Jo, que no m'he cregut gairebé res del procés després del 9-N vaig creure que sí que era possible que pasés alguna cosa i arribesim al conflicte. El cert és que ja es van encarregar de desmovilitzar i deixar passar el moment. És impossible saber que hauria passat, a dia d'avui més aviat crec que era un miratge i que podiem haver anat a un conflicte violent en el que hauriem perdut igualment, però ja és impossible saber-ho. 
  • Astralcat 3.308 2 609 👍 2.777
    Catalunya serà sobirana quan els 2 milions amunt o avall de persones que diuen ser-ho actuin desvinculades totalment de les obligacions que emanen de ser administrativament espanyoles. La terra, les arrels, les roques, els fluids, l'orografia i la fauna i vegetació segueix inalterable i aliena als estira i arronsa de la pàtria. Els seus habitants la poden fer ingovernable dels qui la ocupen o no. Sabotejant i discriminant-los amb la naturalitat de qui no parla turc per què no en sap. I aquesta és la veritable independència.

Un territori pot tenir usurpades infraestructures i administracions, però si el conjunt, o una part important, es mostra indissoluble a la part aliena acaba sent una conquesta contraproduent i indesitjable. 
    En aquest sentit penso que sí que s'està més a prop d'aquesta independència, és el que sortosament es comença a alvirar de fa ben poc. Però queden molts caps i molts barrets per a desposseïr, encara forces cadells bufons que llepen ingènuament las bota del qui està a punt d'estabornir-lo.

Si la gent celebra amb cava que s'ha desencallat la situació i s'ha 'format govern' és que altre vegada haurem de sortir de la casella número 1. Esperem que no.
  • rotllan 9.227 4 235 👍 7.327
    Més a prop sens dubte, perquè si assumim que els nostres polítics anaven de farol no es pot considerar que hi hagi un retrocés.
  • Xantal 1.849 9 883 👍 720
    La veritat que no ho sé, fa un any almenys teníem la il·lusió, ara fins i tot la il·lisió fa figa.
  • EPS 59.782 13 8 👍 8.569
    Igual.

Simplement alguns han obert els ulls i han comprovat la realitat a la que s'enfronta Catalunya.
  • TUTTLE 2.567 13 714 👍 1.685
    Els raconaires sou uns cagats i uns derrotistes de merda. Sortirem endevant gracies a la gent de cor fort, que son els que han mantingut el sentiment viu 300 anys i si cal li mantindrem 300 mes.
  • rlborinot 5.512 11 392 👍 2.059
    Jo crec que després de l'1-O, el dia 3 i 10 van ser claus, i estavem més aprop dels que podia semblar a primer cop d'ull. Ara per ara, em sap greu ser pessimista, però crec que estem més lluny.
  • FuRTi Usuari sumador 19.430 12 77 👍 6.551
    20 anys més lluny.
  • quatreanys 34.492 6 18 👍 9.474
    Despres d'anys de procés, màgia, flors, violes i romani... en pocs dies la gent ha començat ha  veure la realitat, el que es espanya, que no hi havia una merda preparada, que tenim polítics cagats, que s'han de fer sacrificis, que costara molt...i despres de tot i uns mesos despres, els "nostres" representants encara no ens ho expliquen, per no parlar de la seva rendició total.

De fer la independència amb magia durants uns mesos, ara estan parlant de salvar la "immersió" o tv3.

Quan estas tants anys amb axò i el teu unic objectiu es que et deixin votar i no fer efectiu el nou estat diria que estas lluny de ser independent.
  • PeixVerd 13.147 6 157 👍 5.805
    Jo ho veig més lluny. 
  • Desconfiat 3.946 3 524 👍 4.170
    Una nova Catalunya està naixent, l'Imperi és a tocar. 
  • maelstrom 1.706 8 928 👍 82
    T'agafo la pregunta literalment -entenc que no és el sentit de la teva pregunta- perquè em permet fer un raonament optimista.

Vejam : o hi ha independència, o no n'hi ha.

Si hi ha independència, serà "oficial" en una data en el futur. Aleshores, a cada moment que passa, som més a prop d'aquesta data, és dir, de la independència.

Si no hi ha independència, aleshores, tant li fa. Mai passarà.

La qüestió és : hi haurà o no hi haurà independència? La independència ja està proclamada, i el que falta és desplegar la República. Diguem que la República desplegada serà el que podem definir com Independència "formal".

La meva opinió és que desplegarem la República. Ho farem. Tard o d'hora.

En aquest cas, és obvi que estem més a prop de la independència que mai, i a cada moment que passa ens hi apropem, de forma inevitable.

És pura termodinàmica. L'increment d'entropia de l'univers marca el camí.
    • Vitus 2.646 7 697 👍 741
      Fent una modelització una mica menys xorra de la realitat, assigna una probabilitat d'independitzar-nos a cada dia del calendari i veuràs que, com que pels dies actuals aquesta probabilitat ha baixat, el temps esperat fins a la independència ha augmentat.
      • maelstrom 1.706 8 928 👍 82
        Correcte.
        La dificultat és assignar aquesta probabilitat. Aparentment la probabilitat que sigui aviat és menor que la que teníem fa un any. Sembla un problema bayesià. Ara que sabem que som enmig del 155, com ha canviat la probabilitat?
        De totes formes "La pregunta no és si penseu que estem més a prop de la llibertat del que pensàveu que ho estàvem fa un any, sinó si efectivament ho estem o no."
        En aquest cas la resposta és sí o no. I jo penso que sí.
  • Pedrolo 10.229 3 208 👍 4.460
    La veig lluny del tot. Hem perdut una bona oportunitat a canvi de res: ens hem empassat el 155, exilis i presons a canvi de llaços grocs. Hem despertat el cantó més visceral de l'unionisme a Catalunya i això acabarà notant-se a nivell electoral. Lévy, Albiol i Carrizosa semblaran educats amb el que vindrà. Hem gastat molta il•lusió i energies de la gent i el factor temps ens va a la contra (llengua, immigració, centralisme a Espanya i Europa...), i potser en 15 anys ja serà impossible.

Dit això, penso treballar per aconseguir-ho mentre em quedi un batec de vida.

Donec Perficiam!

• llamp 48.212 17 10 👍 11.834
    Jo diria que estem igual, ni lluny ni a prop sinó tot el contrari.

Vagi per endavant que no m'agraden els polítics, cap, ni la política. Els polítics tenen un defecte i és que viuen de la política i el pitxor que només saben viure d'aixó. Aquests són els més perillosos i els que no es mosseguen entre ells com els llops. Fan teatre, escenifiquen, titolan (de titolars multimèdia, urbi et orbe, generant rwegistres i registres d'hemeroteques que fan esclatar qualsevol CPU) i després riuen en soparets fraternals i van a les comunions dels fills del altres i coincideixen en cementiris d'elefants de Consells d'administració i/o associacions/fundacions diverses...

Tampoc m'hauria de queixar, si la economia real ja no existeix tampoc podem exigir als polítics que hi vagin en contra. Els temps canvien i tots sóm més pobres criatures que altra cosa encara que ens volguem veure com a mínim com a semideus.

Ara bé, quelcom s'ha despertat dins la societat superant "l'anestèsia" del anestesista Pujol (que té el mèrit de si més no haver mantingut un cert nacionalisme que hem pogut aprofitar en lloc d'oblidar -al menys fins a dia d'avui- i tenir la consciència de ser catalans independentment del que posi al nostre DNI -"ens van preservar els mots i el nom de totes les coses") 

Tampoc cal oblidar l'importantíssima contribuació del tarannà espanyol-espanyolista en tot aquest procés. Sempre hauria d'estar present en els nostres cors i ments. Hem convertit la seva mailicia en beneficis per a nosaltres. (i la última "el del punyalet" de Tabarnia, tota una icona)

Anem ara a repassar el Front a dia d'avui:

Sí, estem sota la bota espanyola calçant un 155, amb polítics declarant en el potro de la Inquisició que menjàven fetge de criatures constitucionals, polítics en una diàspora en fredes terres, centenars d'encausats esperant anar a l'escorxador...

Qué desastre, que mal todo, que covards (el mateix que diu la Caverna, al tantu), quin engany, A les barricades! però quin preu ha pagat (de moment) la marca Espanya? (titulars i articles en premsa estrangera, fa rés el primer ministre flamenc abofetejant verbalment  al vicepresident de la Comissió europea, lo del sopar del Palau de la "Música" -Marxa de Riego per cert,...

Parafrasejant a aquell: No estamos tan mal.

Al meu parer this is the way. Ells cridàven A por ellos? OK, I copy You i continuem "Cap a ells" en lloc de cap a nosaltres.

No ens trenquem les banyes en el nou Govern, no podrà fer rés ni hi valen desobediències perquè acabaran totes en preventiva.

El nou Govern només serà un Matrix fruit del Matrix espanyol

A continuar fent República sabent aixó.

Ah, m'oblidava: take no presonners, s'ha acabat el kumbaià Déu meu.

• AltairRC 1.799 900 👍 1.200
    Estem infinitament més a prop ara. Abans no teníem ni idea a què ens enfrontàvem, ara sí. Conèixer l'enemic és imprescindible per la victòria.
  • noietcanadenc 1.828 2 887 👍 1.786
    La independència s'assolirà quan la població vegi justificada fer una rebel·lió com déu mana. Cada dia que dura i s'intensifica la repressió per part de l'estat ens apropa més a l'objectiu
  • Baluard de Sant Clara 1.316 2 👍 1.954
    Fins que els culpables de la situació d'on som, tota la cúpula processista, no pleguin i deixin de continuar tenint càrrecs de poder...continuarem estan lluny de la independència. Hem malgastat 5 anys de processisme i d'una estratègia errònia i fracassada per aconseguir la independència, però no per a viure de la menjadora política i ara volen continuar al peu del canó com si res. 
    Si fossin patriotes i no processistes partidistes, farien un pas al costat que tant han reclamat a alguns i plegarien. Ara és més fàcil i còmode intentar vendre a la gent que no estàvem preparats i continuar 4 anyets més d'autonomisme i desplegar la República, però des de Bèlgica per no fer enfadar gaire Espanya i viure dels càrrecs.
    Un cop més els partits polítics no estan a l'alçada del poble que representen.
  • Panda Vermell 15.371 12 123 👍 5.102
    Més a prop, clarament.

El problema és que fa un any ens pensàvem que hi érem més a prop del que realment hi érem.
  • Torraina_Informal 2 👍 5
    Què vols dir a prop o lluny, trol derrotista?

SOM A LA REPÚBLICA CATALANA.

Ara només fa falta que ens ho comencem a creure i a actuar com un estat independent. Si ho fem, els terroristes espanyols fugiran cames ajudeu-me i Badia del Vallés quedarà buida.

HEM GUANYAT

DONEC MORGULIS!
  • RatmanCat 4
    Totalment, hem d'aconseguir abans la independència que la mort d'en Jordi Hurtado. Seria un miracle
  • Roderic 15.574 14 118 👍 7.340
    En la mesura que els convergents han deixat de ser monàrquics hi estem més a prop. Ara només cal que deixin de ser pujolistes i que els mossos deixin d'atonyinar padrines.

Publicitat

Fòrums

• 9.158.698 missatges
  • 216.233 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat