Fòrum

Per què li tenim tanta por a una casella? (Immersió lingüística)

Pedrolo 9.764 2 217 👍 4.213
El PP ha tornat a treure el tema de la immersió lingüística (així com fa dos dies Cs va treure el de la llengua a les oposicions). Ara mateix, en aquest fil, no m'importa si ho ha fet per fer contents SCC amb qui s'havia reunit, si es per pressionar ERC i el PDCAT a fer govern o què; ara vull anar més enllà i explicar amb dues dades perquè tothom es va esvalotar amb les paraules del PP sobre la caselleta:

- Segons l'Enquesta d'usos lingüístics de la població feta per la Generalitat el 2013, el 2003 un 46% de catalans majors de 15 anys feien servir habitualment el català, mentre que el 2013 ja només ho feia un 36,3%. 10 punts menys en 10 anys. I això que no hi ha dades de l'enquesta dels darrers 5 anys i no sabem on som ara;

- Segons aquesta mateixa Enquesta, el 2003 el català era la llengua inicial del 36,2% de la població i el 2013, el 31%. Això vol dir que el 2003, un 10% que no la tenia com a inicial, la feia habitual i el 2013, només el 5%... i han passat 5 anys.

Amb aquestes dues dades les preguntes són clares:

- Per què ens fa tanta por que els pares puguin triar una casella, si fa 2 dies el PP donava 6.000 euros per familia que els vulgués dur a una privada en espanyol i només s'hi van apuntar una cinquantena de nebs?

- Que potser tenim por que caigui la fal•làcia d'un sol poble i comencem a veure un 5%, un 10%, un 20% de pares que trien l'espanyol com a llengua vehicular?

- O és que potser, tot i saber que no es respecta del tot, tenim por de treure la única possibilitat de molts catalans menors de 16 anys d'escoltar el català més d'una hora al dia -la classe de català-?

- Si amb la immersió, tele en català, ràdios, diaris, llibres, etc., només el 31% de catalans tenen la nostra llengua com a inicial i només el 36% l'usa habitualment (dades que al 2018 encara poden ser pitjors), què passarà si cau la immersió? Què passarà si fem l'espanyol vehicular a les aules?

- Si el 2013 només un terç de catalans tenia la nostra llengua com a pròpia i d'ús habitual, on serem ara (2018)? I al 2023? O al 2033?

Com deia aquell: "Independència o mort... de la llengua".

Respostes

Configuració
  • Desconfiat 3.827 3 531 👍 3.993
    És clar podem convertir la casella en el nou referèndum! A la democràcia no ens guanya ningú! 
  • Hades 26.521 8 40 👍 17.733
    Perque aquí manen els nostres collons. I si no volem marginats en castellà, no ho permetem.
  • Smilodon 551 2 👍 490
    Crec que s'ha plantejat malament el tema de la llengua a l'escola, perquè immersió al 100% jo no la vaig fer quan teòricament sí ho era, i estic parlant d'una escola on la major part de la gent era catalanoparlant i jo recordo que hi havia professors que feien les classes en castellà. La immersió al 100% no s'ha fet mai però després s'ha creat la imatge que sí s'ha fet cosa que no ha dubtat en utilitzar l'espanyolisme per fer-se la víctima. I després tenim els nostres polítics defensant un model educatiu que no s'ha aplicat mai completament.
  • Gratacel 4.610 5 465 👍 441
    Perquè els nens no es mereixen ser escolaritzats amb la llengua que no és del país. Punt.

Els nens no poden decidir fins que no tenen 14 anys mínim.

Els pares decideixen pels seus fills, però els fills són manipulats per gent forània. Els nens no tenen culpa que els seus pares els hi vulguin manipular.

Per això els hem de protegir.

També critico als pares que volen que els seus fills vagin a escoles alemanyes, franceses , angleses... la mateixa merda fastigosa anticatalana
  • Rigel 58.533 10 8 👍 26.812

Publicitat

Fòrums

• 9.110.052 missatges
  • 214.703 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat