Fòrum

"treballa." Hi esteu d'acord?

Gelir 788 1 👍 890
Deconstruïm el discurs del vídeo que hi ha a Tendències de Youtube d'aquest youtuber-fotògraf català: 

https://www.youtube.com/watch?v=e9pOwBBrhOY (en castellà)

És un pensament molt extens entre molta gent. Quin caire polític creieu que hi ha darrera d'aquest sentimentalisme? Falsa meritocràcia com a manera de culpar al jovent de la seva pròpia precarietat laboral?

Respostes

Configuració
  • __32515__ 82 👍 97
    "Els joves no estem discriminats al lloc de treball" XDDD clar açò ho deu dir en la seua àmplia experiència de tenir totes les seues necessitats més comoditats incloent viatges per tot el món cobrides pels seus papis, en canvi jo que veig com als meus 17 anys estic cobrant gairebé tres euros menys per fer exactament el mateix treball (fregar plats a la cuina del restaurant d' un hotel) que els meus companys de més de 20 anys, no dec tenir ni puta idea.
    • __32515__ 82 👍 97
      +1 A este personatge m' el trobe jo pel carrer en la seua càmera i crec que més que de robar-la me vindran ganes de fer-se-la empassar literalment.
    • Gelir 788 1 👍 890
      Jo no crec que sigui ric, classe mitjana-baixa. La fotografia és un hobby extremadament car però crec que en el seu cas ha anat progressant amb el material a mesura que creixia a Youtube, amb una base dels pares, òbviament. A mi no m'agrada perquè el seu estil de vlog és música i imatges pretensioses sense cap missatge. Que l'estètica pura és interessant però basar-ho tot en això ho trobo aborrit i narcisista.

Ell no pretén colar-hi un missatge polític però el seu discurs encara que no ho vulgui el té de forma inherent i l'haurà après d'algun lloc.
      • catalàamallorca 39.184 6 14 👍 14.380
        El missatge que transmet, els videos inicials (l'estètica i el parlar), el tema de la fotografia i el fet que hagi voltat mig món amb tan sols 20 anys no ho fa algú de classe mitja-baixa. Com a mínim ha de ser de la banda alta.

Em recorda moltíssim als pijos pretensiosos del meu institut, del pal no sóc ric però no em preocupo de res perquè els papes em financen tot el que vull i més.
  • the_west_rulez 14.101 3 141 👍 12.728
    Com es nota que ha anat a treballar a l'estranger perquè al seu poble no trobava feina... 
    • Gelir 788 1 👍 890
      Exacte, és pretenciós a més no poder i superficial. Deixa'm que et posi una mica en context: 

El seu estil de video-blogs és calcat al que fan alguns youtubers gegants nord-americans, tan sols que ell l'ha portat al terreny hispanòfon, i de forma eficient, tot s'ha de dir. Aquest estil de videos consisteix en fer muntatges de clips de video acompanyants d'una música instrumental sugerent i nostàlgica, semblant a algunes bases de rap. El que es valora més és l'edició del video, és a dir, com fas el muntatge dels clips al ritme de la música, l'ajustament del color, etc.

La teva crítica també ha estat la de falta de missatge i de retruc, de personalitat i de sentit crític. Però realment és dolenta l'estètica pura? A partir de quan comença a ser criticable? Tú mateix tens la pàgina aquella de textures experimentals, et podria fer la mateixa crítica de pretensiositat.
      • ziol 7.213 15 298 👍 2.620

A veure, a la pàgina de textures experimentals, les textures no tenen importància, el que la té per a mi és la llicència, s’hi t’hi fixes, són en domini públic, són materials per a ús de tercers, per a que qualsevol persona les pugui emprar en la seva feina, lucrativa o no, amb l’única condició que no hi imposi cap restricció de còpia —sobre la textura, no sobre el seu treball— ni se l'atribueixi explícitament. Ni tan sols m'ha d'esmentar.

Òbviament l'estètica pura no és cap problema, però personalment la meva opinió és com sobre la pintura, per que m'interessi ha de ser amb un alt grau de perfecció dins uns canons clàssics —i clàssics aquí vol dir consolidats de tendències diverses—, o innovadora i amb idees originals. El que queda entre aquestes dues estètiques m'interessa bastant poc.

• Capità·carxofa 2.137 810 👍 5.450
    No he vist el vídeo, en tot cas respecte la opressió generacional i el poder adult és important no cometre els mateixos errors que el feminisme mainstream en el seu positivisme de broc gros: "estem oprimides perquè les dones/joves cobrem de mitjana menys que els homes/adults", etc.

Aquesta visió, apart d'una palla mental metafísica que no assenyala els mecanismes concrets d'opressió (ex: els contractes de pràctiques, l'antiguitat en els convenis, etc.) aconsegueix separar quirúrgicament -a conveniència ideològica d'alguns- la qüestió de gènere/edat de la central de CLASSE.

Així doncs, el "problema" del fill de la burgesia que fa unes pràctiques sense cobrar, s'assimila al del fill de treballador que no les pot fer perquè ha de vendre pantalons per cobrir despeses. Màgicament, un sistema de criba dels primers sobre els segons passa a ser un problema de tota la generació!
    • Gelir 788 1 👍 890
      Més que en aquesta diferència generacional jo volia enfocar el fil en aquesta creença de "si no ets ric/famós és perquè no hi has treballat prou", "tot depèn només de tú i és a l'abast de tothom", etc. Aquest discurs no és una manera de carregar els problemes del sistema als pròpis individuus que els sofreixen? Espero la teva opinió.
    • Taujà 13.389 8 154 👍 4.828
      Tot el que tu vulguis però que el factor sexe té un fortíssim pes en l'estructura salarial d'aquest país.
      • Capità·carxofa 2.137 810 👍 5.450
        No és veritat, pots aillar moltíssim el gender gap tenint en compte hores treballades, sector, etc. La qüestió és per què les dones treballen -remuneradament- menys hores, en determinats sectors, etc.? Buscar l'equiparació salarial és com buscar l'equiparació generacional de l'exemple que posava abans, una collonada per alimentar relats ideològics i poc més. 
  • rotllan 8.986 4 246 👍 7.015
    Abantes començaven a treballar als 14 i als 30 ja tenien pis pagat. Ara estudia fins als 35 i a 70 anys encara pagaràs hipoteca.
  • rotllan 8.986 4 246 👍 7.015
    Pregunta a un prejubilat de la banca què cobrava cada mes i pregunta què cobra un noi dels que hi ha ara amb carrera màster i idioma.
  • Josep Anselm 1.098 1 👍 1.425
    Per no haver-se enfarinat mai parla massa.
  • noietcanadenc 1.746 2 914 👍 1.674
    No té ni vint anys i ja tracta de parlar com si sapigués de què va la vida. A viam què diria si en lloc d'anar-se'n de viatges pagats pels pares treballés una mica per sostenir el seu hobby de la fotografia
  • henke 56.714 11 9 👍 9.462
    Què me'n dieu d'aquest? És un noi de Cornellà i mjimha fet pensar força.
  • Akio 2.439 14 742 👍 262
    Em penso que esteu polititzant massa el missatge d'aquest noi, quan no parla pas (o no ben bé) de qüestions laborals o de crisi o de que si algú no té feina o és pobre és perquè no vol treballar. Del que parla és de fer allò que vols, fer realitat els teus somnis i totes aquestes coses, amb un llenguatge propi d'un discurs tipus auto-ajuda o fins i tot tipus "The Secret" (pensament positiu, creu que tot és possible, persegueix els teus somnis, si t'hi poses de debò aconseguiràs qualsevol cosa, etc.).

Jo crec que simplement és un jove idealista que ha comprat alegrement aquesta mena de "filosofia" i se la creu tant com per anar donant lliçons sobre el tema, o que potser no s'ho creu però sap que aquest missatge ven molt i li interessa per guanyar visites, però res més enllà.
    • alexpv 1.731 2 919 👍 952
      La part política és la seua manera d'integrar idees nord-americanes en el discurs:
      1 No, per més que pensem en fer coses i treballem dur com uns fills de sa mare, no sempre podrem assolir els nostres objectius.
      2 La idea que assoliràs els teus objectius pensant en ells (com diu el llibre "The secret") és una mentida i una confusió pel jovent.
      3 Treballa més i si tens els mitjans podràs assolir els teus objectius.

El que no explica és que, per aconseguir els teus objectius no depén de tu, sinó de la resta. La resta en el sentit de les persones que t'accepten i en les persones amb les quals estàs competint.
  • Columbo 1.264 2 👍 1.759
    És entendridor que a l'any 2017 algú es pensi que encara és possible "El gran somni americà" on qualsevol persona pot comencar venent diaris al carrers i acabar amb un negoci multimilionari.

Això només és possible quan disposes d'un entorn amb recursos sense explotar i amb possibilitats d'expansió. Cosa que no es dóna a cap país europeu, on tot està copat i amb un propietari.
  • alexpv 1.731 2 919 👍 952
    Nou intent d'importar les idees ianquis al territori del Reialme Borbònic d'Espanya.
    L'ideal no hauria de ser faenar molt sinó com ho fas.
    - Hom pot haver esdevingut molt ric o tindre moltes relacions, però haver-les aconseguit mentint a persones o amb formes poc acceptables.
    - També la sort és un factor important. De vegades pense que moltes coses en esta vida han passat per un cúmul de circumstàncies que jo no controle.

A diferència d'este xaval ,jo crec que en compte de pensar en com ser una persona important en esta vida, el que cal són uns ideals que ens guien perquè este món siga un lloc millor. I des del meu punt de vista, estos serien:

Ètica personal. Tindre amor propi, treballar en les coses que tu saps que tens valor, mirar per les oportunitats i tindre horaris i objectius.
    Ètica social. Pensar en les conseqüències de les teues accions vers la faena: no trair el teu soci, comunicar-se millor amb la resta per tal que no hi haja problemes de comunicació, fer coses que no es carreguen el medi ambient o fracturen la societat...
    No gandulejar. Clar que hem de treballar. Però l'hedonisme sense límits no és la millor solució.

No sé, pense que podem aprendre uns ideals millors que els d'este llibre i sin necessitat de pensar molt.

PS: Pot ser que este usuari siga un dels miŀlenials dels quals parla Jordan Peterson?

Pregunta: Parlem del caos. Els seus vídeos i conferències arrasen entre adolescents i Miŀlenials, sobretot homes. Per què?
    Resposta: Hi ha una crisi de la masculinitat. La "tòxica masculinitat", diuen les feministes. Els xics reben de la societat moderna un missatge devastador i paralitzant. Primer, se'ls recrimina la seua agressivitat, la qual és innata i essencial al seu desig de competir, de guanyar, de ser activament virtuosos. Després se'ls diu que la societat és una tirania falocèntrica corrupta de la qual ells, per descomptat, són culpables d'origen pel simple fet de ser homes. I finalment se'ls advertix: «No se us acudisca intentar prosperar o avançar, perquè llavors a més de culpables sereu còmplices actius de la tirania feminicida». El resultat és que molts homes, sobretot joves, tenen la moral per terra. Estan empantanegats, perduts. No tenen rumb ni objectius.
  • Compareixença 178 1 👍 511
    Flipant amb el "i sobretot, no et queixis". El noi és fillet del CEO d'alguna manufacturera o què? I de nou la collonada de "has de ser el millor". Només si ets el millor serveixes? De debò no veuen que aquesta idea ja exclou la majoria de la societat que no és la millor en allò que fa?

Per la gent normal esforçar-se molt i ser brillant implica només en general fer hores extres sense remunerar, ser manipulat sota la idea de "ets especial i necessari" per acabar fer el treball de dues persones a canvi d'un sol salari, acumular problemes físics o psicològics, perdre la confiança en la gent i en la societat, i tornar-se més agressiu (clar, per ser l'amo cal una actitud "forta" i no deixar-se trepitjar), apàtic i miserable. Tot per, sí, a llarg termini i si tens sort, rebre beneficis de puta mare  per fer enveja als altres i incentivar-los a fer el mateix que has fet tu, que evidentment començaràs a fer la vida impossible als altres i a legitimar el model, no sigui que els altres s'ho muntin millor que tu i al final hagis fet un mal negoci.

Vaja, això a grans trets, sense ànims d'insultar ningú. Que jo malauradament també sóc part d'aquest cicle, com tothom. Però vaja, que ens deixin assumir i dir que en general tots som uns pringats sense haver de sentir allò de que som uns cínics tòxics i amargats, que ens deixin ser crítics. Evidentment el vídeo, com molts altres youtubers, no és més que un gra de sorra més del gran engranatge que contribueix a preservar aquest model, i a això en part deu el seu èxit. Ho sento noi, ha estat això, i no tant el teu mèrit o treball. I això no treu que el noi sigui bona gent, un pavo a qui li agrada la fotografia i amb bona intenció, segur.

Publicitat

Fòrums

• 9.143.029 missatges
  • 215.708 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat